Fórum - Téma


1.6 74kw rok 99 netopí


Fórum Octavia I 1.6 74kw rok 99 netopí

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2

2014-12-01 16:45:09

Ahoj chlapi,chci poprosit o radu ohledně nefunkčního topení.Do tet jsem to neřešil,ale tet už je mi fakt zima .Voda se normálně ohřeje jak má,na budíku ručička kolmo,nepřehřívá se ani v letních měsících,ani při tahání podvalu a do kopcu.Vrtule na vodním čerpadle předpokládám,že bude v pořádku,přepadovou hadicí do vyrovnávací nádobky voda teče,při přidání otáček chrlí pěkně plnou hadičkou.Hadice co jde do topení u přepážky v motorovém prostoru je horká,druhá hadice co se vrací z topení je asi o polovinu chladnější(na omak).Tak jsem tu zpátečku odpojil,nastartoval motor a při volnoběhu jen tak pomalu vytékala,ale jak jsem přidal,tak to šlo zase plnou hadicí a celkem teplá voda,tak mi nejde do hlavy,proč to vubec,ale ani náznak tepla nefouká,uplně ledový vzduch.Předpokládám,že radiátor být zarostlí nemuže,když se voda vrací,je možné,že to je nák uzavřené u ovládání topení,že by nefungoval otočný knoflík studená-teplá?Nebo tam je náký ventil který otevírá teplou vodu do radiátoru a když je uzavřený,tak to koluje mimo radiátor???

Pokud někdo ví,poradtě prosím,než zmrznu .Jo a všechny 3 táhla otevírají a zavírají do krajních poloh,tak že knoflík funguje.,vubec mě nenapadá kde muže být náká závada.

Dík Honza

2014-12-01 18:48:23

Ahoj Honzo, podle toho co píšeš, bych soudil, že se neotevírá velký okruh...

2014-12-01 18:51:29

spagi: Čus,prosím tě máš na mysli,že se mi neotvírá termostat?

2014-12-02 08:51:17

zj5.2: Octavia kohout na uzavírání topného okruhu nemá, voda protéká stále. Teplotu vzduchu do vozu regulují klapky přívodu vzduchu a je možné že ovládání klapky,,teplá - studená" nefunguje (bovden-protočený knoflík-něco prasklého). Pokud se to auto normálně ohřívá jak píšeš,šel bych tímhle směrem.

2014-12-02 21:20:05

drak: koukal jsem na táhla k topení a vše na otáčení knoflíku reaguje jak má,to by musela být třeba prasklá náká klapka uvnitř topení,to znamená rozebrat celou palubovku a vyndat topení ven a prozkoumat to,toho jsem se chtěl právě vyvarovat,ale taky si myslím,že se tomu nevyhnu.

2014-12-03 08:55:07

zj5.2: Předpokládám že kabinový filtr je čistý a auto není na LPG. Vyskoušej polohy klapek při spuštěném ventilátoru na nejvyšší stupeň a musí být slyšet změny při ovládání. Jestli topení málo fouká tak to může být totál ucpaný filtr.

2014-12-03 09:10:47

drak: Kabinovy filtr jsem menil pred dovolenou,tak ze je ok,ale auto je opravdu na LPG.Tak ze radiatorem celorocne proudi tepla voda,knoflikem se proudeni teple vody v lete neuzavira?Tak to bude asi opravdu nekou klapkou.

2014-12-03 09:18:29

zj5.2: Jak dlouho tam to LPG je? Jen jestli to s ním normálně v zimě topilo. Kdysi jsem řešil Octavii kam namontovali plyn a propojili okruh ke směšovači tak nešťastně že do topení šla jen vlažná voda a nechtělo to přes něj cirkulovat. Byl to stejnej motor jako máš ty. Radiatorem proudí stále horká voda a řídí se jen proud vzduchu přes radiator.

2014-12-03 09:36:54

drak: prosim te LPG tam je uz 9 let,je to montovane v Nemecku Prince,ja jsem ho dovezl letos v lete a topeni jsem zapinal az kdyz mi byla zima a tak jsem to zjistil,ze to vlastne netopi.Nepredpokladam,ze by Nemcour jezdil v netopicim aute.Taky jsem menil vrchni dil palubky kvuli pytlum,jestli jsem tam neco neposral,ale tam snad nic neni.

2014-12-03 09:49:57

zj5.2: Uvidíš na co přijdeš ale jak jsem psal, teplý vzduch se ovládá jen klapkama. Při ohřátém motoru by měly být obě hadice do topení horké. Němec by určitě chtěl topit. Osahej i hadice kolem motoru a LPG, může tam být něco vloženého co řídí cirkulaci. Jestli byla palubka rozdělaná,mohlo někde něco vypadnout. Držím palce.

2014-12-03 09:53:59

zj5.2: Ještě se zeptám,ono to mělo vystřelené pytle? Jako že to bylo bouraný?

2014-12-03 09:58:34

Jo trochu na predek,ale jen naraznik,ani chladic to neods...,ale pytle venku mel.

2014-12-03 10:13:16

zj5.2: Jen jsem chtěl vědět co se opravovalo. Tohle nebylo moc.

2014-12-03 10:34:24

drak: tak rozhodim tu palubku a jsem zvedavej co zjistim,dam pak vedet,zatim dik za pomoc.

2014-12-03 16:39:52

Tak mám nový poznatek.Když jsem přijel z práce 15km,na budíku normálně 90 stupnu ,tak jsem šel omakat hadice a ta pravá hadice co jde do topení byla jen vlažná a ta levá co jde od topení do reduktoru jen o trochu teplejší,taky se mi prodloužil čas přepnutí na LPG při studeném motoru asi o 1km,ale to bude asi tim,že se ochladilo.Ta pravá hadice jde přímo od termostatu?Že by to opravdu neotvíralo velký okruh?

2014-12-04 09:00:22

zj5.2: A ostatní hadice?

2014-12-04 09:18:03

Tak ono tam je tech hadic nak hodne,ale ty silne byli teple,na ostatni jsem nemakal.

2014-12-04 11:22:47

kdyby to jezdilo jen na malý okruh tak by se mu to v létě vařilo,ale třeba se podělal termostat až ted v zimě.

2014-12-04 12:19:53

michalsdi: Tvrdí že se to normálně ohřeje ale topit to nechce. Máš pravdu,na malej okruh by to vařilo. Já myslím že to blbě cirkuluje přes topení protože je blbě zapojený to LPG. Je pravda že auto dostalo ránu (pytle venku) ale jen nárazník,ani ne chladič. Viděl jsem zapojený LPG do okruhu topení přes ,,T" rozbočky a horká voda do topení nechtěla, šla okruhem přes to LPG. Termostat je v bloku pod sáním plastová trubka přišroubovaná imbusy.

2014-12-04 12:25:35

Jak dorazim domu,tak omakam vsechny hadice a vyfotim jak je zapojeny LPG a vse popisu.


Odpovědět

1  2