Fórum - Téma


1.9TDi Popis Turba


Fórum Octavia I 1.9TDi Popis Turba

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2  3

2014-08-11 10:34:15

Zdravím,

měl bych dotaz, ale nebudu se ptát prčo mi Octavie (Octavia I, 1.9TDi 81kW, r.v.99) netáhne. Prostě mi nejede turbo . Závada je stejná jako u většiny zdejších dotazů, turbo za jízdy přestane fungovat. Ovšem jistá odlišnost tu je, po vypnutí motoru a znovu nastartování torbo stále nejde, musím motor nechat vypnutý 30-45minut. Ráno nastartuji a motor krásně táhne. V průběhu dne, kdy to vždy nechám "vychladnout" sice turbo jde, ale motor táhne méně a turbo začínám slyšet až u 3000ot (normálně je slyšet už od nějakých 1500ot). Rád bych to zachránil s minimem nákladů.

Chci se ale zeptat co všechno k tomu turbu patří (třeba ventil n75 jsem si na googlu a zde našel), ale co dál k turbu patří? Chci otevřít kapotu, vše zkouknout, případně vyčistit a mít klid. A ještě bych se rád zeptal co to znamená vypodložkovat (vím co je vypodložkování) turbo, kam se to dává a jaký to má vliv? Neříkám, že to bude nutné, ještě nevím, jen mě zajímá co to je.

Díky za vaše odpovědi

2014-08-11 19:29:00

netroufnu: Co ve tvém případě píše diagnostika?

2014-08-11 20:05:03

drak:

17965 - Regulace plnícího tlaku - Regulační mez překročena

Omrknul hadičky, zdá se ok, ale preventivně vyměním. Jinak u toho válce pod turbem, jde dost ztuha pohybovat tou tyčkou. Musím dost silně zatlačit (na prsty bez rukavic dost belestivě ) abych s tím pohnul. Ale spíš mi to přijde jako odpor pružiny, protože pohyb je jinak hladký. A ještě mě po odkrytování motoru zarazila jedna věc, vše okolo EGR ventilu a té plastové věci, co je nahoře na motoru připojená na sání vzduchu mezi EGR a filtrem, je od oleje.

Pokud by bylo nutné čistění turba, asi to přenechám zkušenějším :D. Jinak někde jsem četl že turbo v dobrém stavu nepíská hlasitě (konkrétně toto) ale tohle co tam je když píská tak píská více než u ostatních Octavií a dalších auto se stejným motorem.

2014-08-11 21:09:31

máš zatuhlou regulaci turba turbo ven vyčistit a regulaci vypodložit 0.1mm podložkama pokud to nepodložíš problém se ti do roka vrátí

více na dieselpower téma Co způsobuje zanášení vnitřku turba?

2014-08-11 22:21:08

p.s.:

Takže nemám hledat dál, co bych měl preventivně opravit/vyčistit? Čištění turba nechám na servis, nemám tolik nástrojů a prostoru abych vyndal celé turbo, to je na mě už moc. Každopádně díky i tak za vaše odpovědi to je pro mne to nejcenější momentálně. Hned půjdu do servisu s lepším pocitem, že aspoň vím co a jak a nebudou na mě něco zkoušet. Bohužel jsem ještě nenašel v okolí Plzně servis, který by za to stál, vždy udělali jen půlku a když jsem auto dal do X servisů, tak jsem dostal X různých odpovědí na problém a všechny byly protichůdné, ale podle každého servisu oni měli pravdu (Teď mi bylo doporučen servis v Dýšině, prý je to tam super, tak ho zkusím).

Ale pořád si neumím představit to vypodložkování, to se dá podložka na ten rotující vnitřek na jednu stranu? Protože 0,1mm přijde jako nic a dávat to na rychle rotující část ... nekamenujte mě prosím, vím teď vypadám jak neadrtálec

2014-08-12 15:26:40

v okolí Plzně ti doporučim servis v Nýřanech Doubravě p. Václav LEŠÁK velice šikovný a rozumné ceny sám když si nevím rady za nim z Varů jezdim.

k těm podložkám pokud si najdeš to téma na dieselpower jak sem ti psal tak ti bude vše jasný dal bych sem přímo odkaz ale nejde to

2014-08-12 19:06:25

p.s.:

Díky moc za tip i nasměrování.

2014-08-12 21:19:56

p.s.:

Můžu ještě dotaz, zda máte zkušenosti s "Turbo Servis Plzeň" v Kozolupech? Turba tam čisti ultrazvukem. Váhám, zda nechat auto opravit rovnou s turbem nebo turbo dát sem to těch Kozolup. Jinak v té Dýšině chlapík příjemné jednání, omrknul podvozek (za to nic nechtěl) a pěkně rozepsal co vše je třeba spravit i s cenami (silantbloky ramene přední i zadní, horní uložení přední nápravy obě strany, výměna pletence výfuku a drobné opravy korodujícího výfuku, oprava vůle v řadící páce ... to vše i s prací za přibližně 5700,-Kč). Nemám přehled, tak nevím jestli je cena přijatelná, ale nezdá se mi to hodně a spíš mě potěšilo jeho jednání a domluva tam je taky parádní.

2014-08-12 22:26:06

Rozhýbat tyčku a bude to O.K.

2014-08-13 17:53:14

netroufnu: s tim turboservisem v plzni zkušenost nemám koukni po netu jestli o něm něco nepíšou

a k tý ceně opravy nejhorší to neni ale zkus se ještě poptat i jindev at můžeš porovnávat

2014-08-13 23:54:28

p.s.:

Momentálně je cena u mě již na druhém místě. Již jsem zkusil spousty servisů, ale v 99% jsem nebyl úplně spokojen (Nenašli závadu nebo příčinu problému a dělali jak tomu rozumí. Nejvíc mě dostal servis, kde nepoznali že auto se stáčí za jízdy, protože má prasklé péro a ohnuté rameno, opravdu netuším, kdo to dokázal ohnout a jak, až třetí servis na to přišel. A i ten nebyl 100%, prý po opravě není třeba dělat geometrii. A že za 7 dní se sjely pneumatiky a auto se samo rozhoupávalo až sem měl kolikrát sevřenou pr.. zadnici, bylo podle nich ok). Proto zkusím Dýšinu a pak vámi doporučovaný servis v Doubravě.

O cenám nemám přehled, protože O1 TDI máme relativně "krátce" (předtím jsme měli, a stále ještě máme jako druhé, nesmrtelného Nissana) a do teď vše fungovalo jak mělo (fakt paráda co to auto vydrží).

2014-08-14 00:04:56

drak: Zkoušel jsem hýbat i promazat kde se dalo. Ale víc jak pár milimetrů s tím hýbat nejde. Leda bych si pomohl nějakým nástrojem, ale rukou s tím nehnu. Asi to bude už hodně zaneřáděné.

2014-08-14 15:13:08

to táhlo se hejbe cca 1cm ,násilím se stím neper at něco neohneš to prostříknutí nepomuže chce to turbo vyndat a vyčistit jak sem psal

2014-08-16 16:06:48

Zdravím,chtěl bych se zeptat,jak to je s čištěním turba Octavia I 1,9TDI 66kW r.v. 2003?? Typ motoru je ALH. Díval jsem se na fórum dieselpoweru ale byl tam zmíněný pouze AGR. Kupoval jsem to když to mělo 123 tkm a už mám na tom nalítaných přes 216 tkm. Docela mě to zajímá. Jinak vše funguje tak jak má.

2014-08-17 09:18:09

postup bude stejný leč pokud stim nemáš problém tak se do toho nevrtej

2014-08-19 21:56:13

Tak dnes, za tmy, nikde nikdo a já chtěl jet domů, nešla Octavia nastartovat. Tedy šla, ale ihned motor zhasnul. Řikal jsem si, že to zní jako když nemá vzduch. A opravdu, po nastartování se ihned uzavřel EGR ventil (hajzl jeden, zrovna když mám hlad, je tma a jen kámoš koukal co se děje a provokativně se ptal, zda vůbec odjedu). Náladu jsem tedy moc neměl, tak jsem rychle našel kam vede hadička od EGR a vyškub jí z takového plastového "rozcestí". A dojel domů.

Můžu takhle vůbec jezdit? Třeba aby to aspoň dojelo do servisu (ztrácím nervy :-D zatim odchází jedna věc za druhou, asi zas období poruch po dlouhém období klidu)? Nerad bych to poškodil víc (Hadička tam kouká jak hladovej krk a druhá strana je nezaplobovaná).

2014-08-20 00:39:31

mužeš jezdit s odpojeným egrem nacpi do hadičky šroub a nech ho odpojenej sám ho mám jak zaslepenej tak i odpojenej a lítám jak divej

2014-08-20 22:51:05

To taky nemám v plánu,jen mě to zajímalo,protože jsem se toho nikde nedohledal pro ALH

2014-11-14 17:42:28

Zrdavím,

po prvních probléme s turbem, které se vyřešily (špatný ten pístek pod turbem, zničené těsnění a nějakou dobu to zase pěkně lítalo), se objevil nový problém. Opět to padá do nouzáku. Hadičky ok, ventil n75 na napětí reaguje, regulace turba jde zlehka (hýbat těmi lopatky). Chyba z ŘJ je i tentokrát jiná:

17958 - Plnici tlak Regulacni odchylka

P1550 - 35-00 - -

Opravdu netuším co by to mohlo být tentokrát. Věděl by někdo na co se mám zaměřit na základě této chyby? Díky za případné reakce.

2014-11-17 00:31:36

Dnes jsem si všiml ještě jedné drobnosti. Snímač nasávaného vzduchu by měl na volno-běhu ukazovat cca 200-370mg/H, ale je tam naměřená hodnota cca 830mg/H. Může to mít vliv na tu odchylku, kterou to píše?


Odpovědět

1  2  3