Fórum - Téma


1.9TDi Popis Turba


Fórum Octavia I 1.9TDi Popis Turba

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2  3

2015-11-10 19:05:25

Zdravím,

mám otázku ohledně turba. Měl jsem díru v sání za turbem a asi dlouhodobě. Po 4 měsících ubilo 0,5l oleje a kolem díry to teklo čůrkem. Nicméně motor se choval normálně a krásně běžel a táhl.

Pak přišla oprava a již díra nějakou dobu v sání není. A začalo to padat do nouzáku. Tradyčně běžná chyba, plnící tlak hodnota překročena. Asi s dírou nebyl ten tlak nadlimitní . Není to vždy, ale asi tak 2 krát z pěti prudkých akcelerací.

Lopatky turba jdou lehce do obou krajních poloh, bez drhnutí nebo odporu. Před půl rokem se měnila, ta baňka/pístek pod turbem (rozpadla se membrána/těsnění). Turbo původní (300k km), nikdy nečištěné, nebylo zatím třeba (občas protáhnu do kopce).

Takže buď je vadné čidlo (nebo jak to snímá ten tlak) nebo je špatně nastavené turbo. Všiml jsem si, že mezi turbem a tím aktuátorem je na té tyčce cosi šroubovacího.

Mohu si dovolit tím hýbat? Co se stane a šlo by to vyřešit tímto?

 p.s.
Pavel
2015-11-10 22:56:29

S tim táhlem bych nelaboroval mužeš si to pěkně rozhazet a pak se stoho střelíš do hlavy to tahlo je nastaveny z výroby a problém stim nebejvá

Ja bych skusil jinej ventil N75 třeba si ho od někoho puč a pojezdi pak uvidíš

Jestě vyndej map senzor je na koleru za pravím světlem vystříkej ho čističem brzd a očisti kontakty konektoru

Jinak si stejně myslim že dojde na tu regulaci turba a podložky

2015-11-10 23:02:54

p.s.: dík za odpověď .... ok raději na to ani nesáhnu . To se nerozštelovalo, když se ta podtlaková regulace (ta baňka pod turbem) měnila?

S pučením bude asi problém, asi N75 preventivně stejně koupím, když tak bude do zásoby . Jinak, řikal jsem si, že ten senzor za pravým světlem bude taky něco k sání. Zkusím jak píšeš.

 p.s.
Pavel
2015-11-10 23:08:13

Nedávno sme tu banku davali na jednu alhambru normálně odrezla na dvě pulky davala se nova maj to nastavený z výroby nic sme neštelovali jen výmena a jezdí

ono štelovat to de ale chce to vag,nakou zkušenost a cit ,ja bych se do toho nehrabal

2015-11-24 23:40:59

p.s.: Zdravím, tak jsem zkusil jiný, údajně 100% funkční N75 a žádná změna. Takže turbo musí asi ven.

Možná jen drobnost. Zkoušel jsem el. mag. ventil s číslem dílu "1J0 906 627 A", ale původní díl má číslo "1H0 906 627 A". Jaký je v nich rozdíl mimo na první pohled mírně jiného konektoru el. kabelu?

 p.s.
Pavel
2015-11-25 00:16:06

netroufnu: podle toho čísla ti nepovim je duleżity aby ten ventil měl bílou čepičku ten je určen k regulaci turba,ten druhej reguluje Egr udajně de taky použít ale vyskoušený to nemam co se týče jinýho konektoru v tom nevidim problém to se dá předělat sám sem to předělával na jedný cordobě Tdi a jezdí do dnes

2015-11-25 17:51:22

p.s.: díky za odpověď. Oba mají bílou čepičku, ale ten s písmenem J stojí o cca 1200-1500 Kč míň . Oba se chovají stejně, co jsem zkoušel. Souhlasím, předělat konektor je drobnost.

Mimochodem, do nouzáku to padá jen když je to studené, pak to jede jak má s krásným tahem. A s oběma ventily stejně.

 p.s.
Pavel
2015-11-25 20:02:50

netroufnu: furt trvám na tom že turbo ven,vyčistit a podložit regulaci

2015-11-25 22:08:12

p.s.: jj, asi už to jinak nepůjde, obávám se ale toho. Teď totiž ani nepíská, není slyšet skoro (dobře vyvážené), jen když stáhnu okýnko a jedu vedle nějaké stěny, tak slyším lehké pískání, spíš šustění. Přesto tlačí po zahřátí jak má. Bojím se, že když to někdo rozmontuje, že to bude pak horší .

Má někdo nějaký tip na někoho nebo nějakou společnost v okolí Plzně, u koho lze zaručit, že se to nesnaží odfláknout? (a udělají to včetně vymontování turba)

Každopádně, už jsem se tu naotravoval víc než dost, díky moc za odpovědi

 p.s.
Pavel
2015-11-25 22:39:46

Já mám podloženo nic neřve nepíská a jede to

Stim servisem skus Vaška Lešáka v Nýřanech Doubravě je to šikovnej chlap třeba se domluvíte

2016-04-23 12:16:02

Zdravím,

mě ty auta nedopřejí trochu klidu . Po 3000 km bezproblémového ježdění se stalo, čeho jsem se obával.

Turbo vždy dost pískalo/houkalo, ale třeba na dálnici to slyšet nebylo. A očekával jsem jeho konec v brzké době. Včera to najednou zintenzivnilo a bylo to slyšet i při dálniční rychlosti. Po ujetí dalších 200km se houkání dál zesilovalo. A výkon motoru postupně mizel. Je mi jasné, že turbo je KO.

Dnes už po nastartování to zní jak houkačka. Píská opravdu nahlas. Co mě ale vyděsilo byl stav motorového oleje .... sucho. Ani kapka oleje na měrce. To mě fakt polil pot, při představě, kolik Km jsem takhle ujel (olej kontroluji jednou týdně, každý víkend). Takhle masivní úbytek jsem fakt nečekal. Do teď neubyla skoro ani kapka.

Chtěl bych se zeptat, co je pravděpodobnější.

  • - Zda olej zmizel přes poškozené turbo (všechen po cca 200km)?
  • - Nebo spíš turbo doklepalo protože nebyl olej?

Zvažuji právě, zda rovnou repasovat/vyměnit turbo a vyřeší se i úbytek oleje nebo zda je velká pravděpodobnost, že ten olej utekl jinudy a riskuji zadření (delejvám jak blázen). Malá poznámka: okolo EGR je vše zamaštěné jak když to jen tim olejem poleju, vše okolo je pokryto hutnou vrstvou černého oleje.

Díky za případné názory.

 p.s.
Pavel
2016-04-23 13:18:34

netroufnu: dle mě ti de všechen olej přez turbo do motoru bude ho plný sání já bych stim nejezdil aby sis neponičil motor

turbo dolů a jiný já už mám taky jiný repas sem nechtěl dával se novej garet a auto šlape o poznání líp než stim starým turbem

lehni pod auto schod hadici a koukni do turba popřípadě vem za vrtulku ale z toho co popisuješ je to mrtví turbo

2016-04-23 20:22:49

netroufnu: No obě auta máš TDi počítám. Olej ti vysálo turbo a cpalo ho do spalovacího prostoru. Intrkooler bude plnej oleje a máš štěstí že to stačilo spalovat, jak diesel chytne na olej neubereš plyn. turbo tutově v hajzlu. Ještě že se to nezadřelo, Sundal bych i vanu a mrknul jak je na tom sací koš, může být od usazenin zas.

2016-04-23 21:04:43

p.s., Drak: díky za odpovědi.

Takže oba říkáte, i když mohu dolejvat, NEJEZDIT s tím. A p.s. tedy říká, že i repas se nevyplatí? No zvážím to, tohle je přece jen už nákladnější oprava. U Plzně to repasují za 9000,-Kč (rok záruka). Nové turbo na škoda-díly stojí Garret 18633,-Kč. Je tam i na ASV motor nějaké KKK za 14796,-Kč.

Aktuální turbo je ještě původní z výroby a auto má 275k km. Takže bych řekl, že turbo sloužilo relativně dlouho .

Co se týče spalování oleje, vím tohle riziko. Proto jsem apeloval aby byl funkční chcípací ventil. Nevím, jestli dokáže motor spolehlivě chcípnout, ale rozhodně je lepší to mít funkční.

(Drak: Jestli mylíš obě auta, co mám v profilu. Tak tu zelenou (TDi AHL) jedna osoba z rodiny nabourala a já se jí vzdal a pořídil stříbrnou (TDi ASV), které se týká aktuální dotaz. Takže ano obě TDi.)

  • -------------------------------------------------------------

Jinak následující video NENÍ moje, a je tam sice Fabia, ale turbo tam zní úplně stejně, u mě možná ještě hlasitěji.

 p.s.
Pavel
2016-04-23 21:12:17

repas seženeš na netu za 6500kč nový v elitu na slevu co mám kolem 15 litrů a já měl garetta těm kkk moc nevěřim

vlez si na e turbo tam sou nový garetty za 14 litrů

2016-04-23 21:13:53

netroufnu: Sundej hadici z turba a tutově bude mít vůli. To písknutí při ubrání je podle mého dření v turbu. Opravdu s tím nejezdi, nejen že to můžeš zadřít ale jak něco uletí, třeba lopatka, může pokurvit i něco jiného. Chcípací ventil zavře naftu, nasátý olej přes sání ale při max otáčkách nezavře nic.

2016-04-23 21:28:55

p.s.. díky za tip! Na e turbu Garret první nález 15113,-Kč. Btw. Slyšel jsem, že se v průběhu montovali dvě varianty toho VTG turba, lišili se počtem lopatek. Je to pravda? Samozřejmě až začnu shánět, seženu se stejným číslem.

Drak: Stejně jako psal p.s. ... v tomhle počasí (nemám garáž, prší a pod motorem je plech, část z paketu pro horší cesty) to bude nádhera, ale zkusím kouknout (zítra, nebo během týdne). Umření turba jsem očekával, ale né teď . Aspoň bude do budoucna klid pak.

A teď jdu hledat vlakové a MHD spoje na cestu do práce .

2016-04-26 19:06:18

Tak jen info. Je tam opravdu vůle a při představě jak rychle se točí, je ta vůle děsivá . Lopatky dřou o stěny. Vůle je jak v axiální tak i radiální ose.

Automechanik mi doporučuje repas, že si to sám nechal dělat a je spokojen. Případně koupit repasované. A doporučil, tuším, firmu v Ostravě. Repas mají okolo 7500-8000 Kč. Riziko je, že Garrett nemá opravné sady a repasuje se jen pomocí dílů z druhovýroby. Případně nové přímo od autorizovaného dealera Garrett by Honywell za 15000Kč se zárukou 2 roky a že se jedná o originál.

Jen mi nesedí číslo dílu co je na turbu 713673-5007S. Prý je to turbo určené pro O2 s motory 1.9 TDI PD. Chápu, že 1.9 TDI ASV (co mám v autě) má podobný základ jako novější PD, ale pořád je to rotačka.

2016-04-26 19:30:15

netroufnu: Dej vědět jak to pokračuje.

2016-06-29 22:19:30

Neuvěřitelná shoda náhod ... spíš smůly

Turbo sám nevyndám, na ulici. Tak to nechávám na automechanikovi, kterého znám a věřím mu. Jenže šikovní lidé nemají o práci nouzi, tak jsem byl v pořadníku. Po dvou týdnech mám staré turbo v ruce, volím repas (i na doporučení mechanika, sám prý má už dlouho repasované). Po týdnu se firma, která repas dělá, omlouvá, že se jim rozbila vyvažovačka. Turbo se vrátilo o další dva týdny déle. Tím to ale nestihl mechanik namontovat a měl už naplánovanou asi dovolenou na dva týdny. Po dvou týdnech se vrátil a za týden to namontoval i s výměnou vlnovce, filtrů, oleje, brzdovky atd.

V čem je ta smůla, že výměna turba trvala 8 týdnů A jen proto, že se to blbě scházelo

Repasované turbo jede parádně, zatím. Lehce tedy píská, ale slyšet je to jen když stáhnu okýnka a jedu kolem stěny nebo domu.

Závěr je, že už je všechno jak má být . Jen pro zajímavost přikládám náhled vůle ve starém turbu.


Odpovědět

1  2  3