Fórum - Téma


Alarm sám od sebe houká


Fórum Felicia Alarm sám od sebe houká

Informace o modelu: Škoda Felicia



2014-08-15 20:03:26

Zdravím.

Prosím o pomoc.

Jsem majitelem felicie - 1.3 BMM 50kW hatchback r.v.1995, druhý majitel.

Mám centrál s dálkovým ovládáním a alarmem. Alarm je Jablotorn a imobilizér META M35. Typ zjistíte z přiložených fotek. Dnes když jsem chtěl zamknout auto a stiskl tlačítko, tak alarm tuším tak 4-5 krátce zapípal/zahoukal, chvilku se nic nedělo a po pár sekundách se dveře zamkly.Při otevření dveří nic nehouká ale kontrolka alarmu bliká. Vždy 2x rychle. Po chvíli když jsem auto zamkl a odešel začalo auto houkat. Překontroloval sem všechny dveře, vypojil a znovu zapojil baterku, ale dělo se to samé. Vypojil sem (doufám) ty ultrazvukové senzory ale problém přetrvával. Ke světlu jsem se nedíval, kolem něj nic není jedině že by bylo něco schováno uvnitř. Jinak světlo v kufru mi nesvítí ale raději sem z něj odpojil jeden drát, světlo v kabině na střeše svítí pouze v režimu svícení, na otevření a zavření dveří nereaguje.

Jinak senzory zavření mám pod kapotou i v kufru a něco co to připomíná je i ze spodní strany schováno pod rádiem, nevím k čemu to je. Tam je i nějaká kulatá krabička do které vedou dva tenké dráty jeden černý druhý červený a má takový kruhový prolis. Jinak houkačka je kulatá má tvar stolní lampy a je umístěna při pohledu zepředu na pravé straně za uchytem převodovky.

Nejradši bych byl, kdyby se alarm povedlo deaktivovat, ale přitom aby zůstala zachována funkce dálkového ovládání. Když vypojím alarm nejde ani dálkové ovládání ani nastartovat. Pokudmožno kdyby nešlo jinak aby šlo alespoň nastartovat, nedají se nějak spájet kablíky k sobě nebo tak nějak ? Když jen "ucvaknu" houkačku mám strach aby se mi auto blikáním nevybilo. Rád bych byl i za normální funkci alarmu ale nevím kde je chyba draze opravovat to nechci, taky mám strach z toho abych to nemusel za chvíli opravovat znovu.

Jsem student a nechce se mi do auta vrážet peníze, bez alarmu se obejdu.

Přikládám fotky. Na první jsou ty tři odpojené kablíky pravděpodobně ty ultrazvukové senzory plus něco navíc.

Předem mockrát děkuji.

2014-08-15 21:37:48

mam pocit že sem ti na felda klubu psal už víš dle počtu bliknutí diody co tam je za chybu ? přesnej typ alarmu víš??

jinak odpojit a zachovat funkci dálky a startování by mělo jít ještě sem to nekoumal ale pokud poodpojuješ všechny dráty co spouští alarm a zbytek necháš neměl by bejt problém ale todle chce tip a schéma daného alarmu a na netu najít manuál

jinak nemáš třeba velkej klidovej odběr z baterie ten ti spustí alarm taky nebo to může dělat nákej dveřní vstup nemáš třeba namontovanej stmívač světel? dále tam je třeba zkouknout jestli ti nehapruje spínač kapoty či 5tých dveří,taky může bejt špatně zapojenej drát do kterýho de plus po klíčku nebo zlobí náklonový čidlo

chce to schéma alarmu a hledat u feldy to není nic složitýho

2014-08-15 22:32:57

Když jsem hledal podle fotek, došel sem k tomu, že nejpodobnější je typ CA - 320.

http://www.jablotron.com/.../autotechnika/autoalarmy/

můj najít nelze.

Podle toho jaké tam jsou dráty já mám přídavné imobilizační dva hnědé, pokud je vypojím a spojím, nastartuju potom bez alarmu? Dle mého tyto dva hnědé, myslím že je to jen jeden hnědý rozdělaný napůl pro přerušení obvodu, blokují čerpadlo. Nerad bych spojením těchto drátů něco zničil.

A pak bych chtěl odpojit - fialové dráty na blinkry, žlutý na sirénu a ostatní senzory. Když vše jen jednoduše odpojím z toho sdruženého konektoru a ostatní nechám být bude fungovat centrál dálkové ovládání a autu nijak neublížím ?

2014-08-15 22:35:07

Jo a bliknutí diody nejsem schopen určit přesně. Jen ho tipuju podle jiného návodu. Tam je psáno 2 bliknutí = klíček zapalování.

2014-08-16 09:37:26

belmondo: pokud odpojíš sirénu dveřní vstupy náklonový čidlo mělo by to chodit ale musíš prověřit ten drát co do něj má jít napětí po klíčku ten je důležitej má vliv na vypínání a zapínání alarmu a imo okruhu a je důležitý aby tam to napětí bylo i při startování

ty blinkry odpojit můžeš ale já bych je nechal aspon je vidět že zamkneš a odemkneš

k těm drátům immo di po nich kam vedou a co rozpojujou pak ti bude jasný k čemu sou a jestli je můžeš propojit takhle od počítače ti nikdo nepoví co je to zač a jestli je můžeš propojit a pojede to nebo pokud je to jen relé tak odpoj kontakty 30 a87 to sou silový kontakty relé a ty můžeš bez problémů propojit neb se jimy většinou v autě přerušuje náký el. obvod který zamezí nastartování auta

2014-08-16 13:00:55

Děkuju. Nicméně nechci hledat co se kde stalo chci jen alarm odpojit. Zůstane tedy funkční dálkové zamykání když odpojím blinkry, sirénu a senzory a nechám jen napájení, drát od zapalování a otevírání dveří ?

Jinak mám dva systémy imobilizace jeden je klasický u zapalování a je zvlášť imobilizérem META a ten u alarmu je na čerpadlo. Myslím že ten by šel odpojit spojením těch dvou hnědých drátů. Mohu odpojit i modrý drát od zapalování ?

Jinak tuším že jsem zapomněl dodat - myslím že originál z výroby je imobilizér s centrálem, a alarm je dodělávaný.

2014-08-17 09:25:34

k tý první otázce ano mělo by to chodit

k tý druhý otázce to nevim musel bych vidět co kde a jak je zapojený takže to zkus odpojit a přepojit a uvidíš

2014-08-17 23:47:29

Díky. Až budu mít konečně čas tak dám vědět a pozkouším .

2014-08-22 16:27:03

Díky moc.

Zatím jsem provizorně poodpojoval všechny drátky od sirény senzorů a tak. Nechal jen napájení, dálkové ovládání centrálu, modrý drát od zapalování, imobilizační okruh čerpadla a tlačítko VALET. Dioda alarmu problikne když otáčím klíčkem.

Až bude víc času tak se pokusím najít to, co dělá problém a alarm znovu zapnout.

Je to asi blbost ale, může mít nějak to připojení na čerpadlo nebo řídící jednotku od alarmu vliv na spotřebu ?

Za kolik vy se stejným motorem jezdíte ? Jen mám pocit že sem i předtím měl vysokou spotřebu a teď mi přijde ještě nějaká vyšší.


Odpovědět