Fórum - Téma


Alternátor


Fórum Octavia I Alternátor

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2  3

2016-01-23 15:32:33

p.s.: Myslím že to nestartuje přes ,,X" kontakt a tak se to nenabudí. Když startuješ klíčem, vypnou se spotřebiče ale dojde k nabuzení alternátoru. Tlačítkem se toto nestane.

Pepek  
Josef Šitina
2016-01-23 16:21:56

To bude asi ono

 p.s.
Pavel
2016-01-23 17:50:18

drak: pár aut sem na tlačítka už dal a problém stim nikdy nebyl,kapku sem hledal a píšou- K nabuzení alternátoru nejčastěji dochází přes kontrolku dobíjení, vývod označovaný písmenem „L". Nabudit alternátor je možné také přes výstup ze spínací skřínky označovaný číslicí „15". Kontakt „15" je napětí, které aktivuje veškerá zařízení před samotným nastartováním motoru (např. bezpečnostní prvky jako ABS nebo komfortní systémy, ...). Toto napětí se aktivuje, pokud dojde k otočení klíčku ve spínací skříňce zapalování do 1. polohy.

z toho dedukuju že by problém s tlačítkem být neměl

2016-01-23 19:19:16

Bral by som ohľad aj na to čo napísal Mape v inom-Pepkovom vlákne. Pepek má aj dorábaný voltmeter, tak či "nejakým" zapojením tlačítka nevytvoril (Mape to nazval) odbuzovací smyčku, lebo to bezproblémové budenie po štarte kľúčikom tomu nasvedčuje

edit: alebo na Chate to tuším písal, už si nepamâtám presne

2016-01-24 08:15:04

p.s.: To jo, to píšeš fajn. Při startování ale spotřebiče a systémy jsou odpojené a alternátor se nabudí. Tady se při startu tlačítkem tak nestane, při normálním nastartování ano. Bude to blbě zapojený. Ty budíky před tím fungovaly normálně ale toto mohla být poslední kapka. Pepek prohlásil že na to kašle a vždy přidá aby to začlo dobíjet, tak co řešit. Uvidíme jestli se něco bude ,,namáhat" a po čase se neprojeví nějaká závada dobíjení.

Pepek  
Josef Šitina
2016-01-24 08:52:16

Všem dekuju za pomoc. A když něco odejde. Tak dam vědet.

2016-01-24 11:21:40

Čo som vyššie spomínal tie služobné Fab1 my sme takto jazdili dobrých 10 rokov a nič. Iba raz na "našej" odišiel diódový mostík aj to len preto, že súdruh mechanik "zabudol" poriadne dotiahnuť svorky na baterke po jej výmene

Pepek  
Josef Šitina
2016-01-24 12:26:46

Jestli ho nabudi kliček nebo otačky je asi jedno. Uvidime časem

2016-01-24 20:14:50

ten regulator si kontroloval v akom stave su uhliky a kanaliky uhlikov

Pepek  
Josef Šitina
2016-01-24 20:21:09

Uhlik budou v pohode. Kdyz na klicek to funguje

2016-01-24 21:04:47

a to tlacitko si ako namomtoval trochu podrobnejsie prosim popisat a ideme dumat

Pepek  
Josef Šitina
2016-01-25 04:59:54

tlačítko je mezi kontakty na spínačce,první spiná poloha kontrolek a druhy kontakt výstup na starter,takže tlačítkem obejdu polohu dva startování

2016-01-25 07:09:43

a rele si tam nedaval?

2016-01-25 08:16:07

když nahodím motor přes kvalt tak to normálně dobíjí. Klíček je pořád v poloze jedna. Motor vypínám tím, že přeruším napájení vstřikovacího čerpadla.

2016-01-25 12:20:20

karelkarel: Když nahodíš motor přez kvalt tak samozrejmě začne hned dobijet . Jenže starter má odběr řádově desítek až stovek amper(můzu ti to změřit pokud by byl zájem)

Baterka má tak pokles napětí až na 10V a její napětí se zvedne až po pár vteřinách. Proto alternátor nenabudí.

Při přidání plynu vlivem zbytkové indukce v rotoru alternátoru se nějaký proud vytvoří a tím se napětí baterie zvedne tak že alternátor nabudínaplno a začne dobíjet plným výkonem.

Pokud je při startování ještě zapnutej motor topení ten se bude po startování rozbíhat a tam je taky rozběhovej proud.

Proto Xkontakt odpojí tyto velké spotřebiče.

X kontakt vlastně odpojí pojistku.....2,24,25,26,27,36,40 a pak také dálková nebo tlumená světla( ve schematu sběrnice A33)

Výzva pro Pepka: pokud vytaháš tyhle pojistky nebo zkusíš startovat se všema vypnutejma světlama a vypnutou klimatizací a ventilátorem Mělo by to nabudit hned.(moje doměnka)

Nakonec to Pepek může sledovat na voltmetru jaký ten pokles je a může to potvrdit.

2016-01-25 14:05:25

mape: Z centrální jednotky vede do altíku drát (81a/38) nevím co v něm je možné něco jako předbuzení. Co vím, ve favoritu měl alternátor zvlášť vinutí které napájelo buzení. Ovšem v klidu pochopitelně nic nedává. Proto se při rozběhu mírně přibudí. Remanence alternátoru nestačí. To předbusení se ve Favoritu realizovalo zapojením přes kontrolku dobíjení. Ale tento proud nesní být zase moc velký, aby to při vysokých otáčkách a malém odběru nepřebíjelo. Tak si myslím jestli něco podobného není přes to 81a/38. Při startu startérem pochopitelně napětí na baterii poklesne, ale to je od obvodů buzení oddělené diodama. To by nemělo vadit.

Tohle téma mě zajímá, protože si chci dát to tlačítko taky. Hlavně jak se to bude chovat když motor chcípnu - né klíčkem, ale tím svým vypínačem - a pak ho třeba za 2 minuty nastartuji tlačítkem. Motor topení sice běží celou dobu bez přerušení ale zase se nemusí rozbíhat. Světla berou do jedné ampéry, něco ještě třeba rádio. Největší odběr je jasně-že startér, ale to zase jen tak 2 vteřiny, když motor je už teplý.

tak si počkám, jak to Pepek vyřeší nebo na co přijde. Než začnu do palubky zakutávat tlačítko

2016-01-25 15:10:22

karelkarel: No Nevím přesně co máš za motor. z alternátorru vetšinou jdou Dva dráty. Jeden je z palubní desky na D+ což je buzení a druhý bývá povel pro řídící jednotku motoru při zatížení.

Jeden samozrejmě silovej k baterce .....ten nepočítám

Já uplně nedokážu říct jak byl zapojenej uvnitř alternátor z favorita ale o extra vinutí jsem nějak neslyšel a vím že alternátor je nebo bývá tzv samobudivý devítidiodový Třífázový generátor zapojěný do hvězdy, kde stejnosměrné napětí se získává usměrněním třífázového proudu. Kladná větev tohoto proudu je dvojitá z níz jedna je pro silový vývod a druhá je pro budicí vinutí rotoru. Tam je samozrejmě ještě zapojen regulátor který upravuje napetí buzení tak aby se nepřebíjelo. Býva tam samozrejmě ještě další dioda pro zpetný proud atd to už není podstatné(klidně at nekdo znalý doplní)

ale..... Aby to začalo fungovat je třeba tam nějaký proud přivést na minimální nabuzení a "nahození " jeho funkce.

Proto je tam drát z palubní desky který tam přivádí proud pro prvotní nabuzení. Je to přez kontrolku ale to je na delší povídání.

Ted k tomu odběru Pokud svítí potkávací světla tak to jsou jestli se nemýlím dvě H4 a to je cca100W

Výkon : napětí získáme proud jestli si to dobře ze školy pamatuju Takže ty H4 budou odebírat cca 8 amper. Nevím kde jsi vzal 1amper.1 amper jsou tak přední parkovačky.

Když vezmu že se normálně může stát ze při startování máš rozsvícený světla , parkovacky a zadní,Může být puštěnej ventilátor topení a ještě můžeš stát na brzdě má auto odběr klidně i 15 A,a to nepočítám technologii motoru. To není uplně málo.

A když zase budeme počítat tak tento odbět vyfláká 75Ah baterku ta 5 hodin...... ideální stav. Ve skutečnosti i dřív.

Starter je jasně že největší odběr a jestliže se u světel bavíme o watech ta u starteru je to o kilowatech .

Vyzkoušejte to co jsem popsal výše a uvidíme.Není nic jednodužšího než praktická zkouška.

2016-01-25 16:00:08

mape: Mám 1,9 Tdi. Na schématu altíku jsou: D+ to je údajně ke kontrolce. B+ ten přímo k baterce a DFM co vede k jednotce T81a/38. A to je ten co nevím jakou má funkci. Jinak to vinutí navíc, tak to jsem kecal, no je to už pár let co jsem ho měl. Teď jsem našel schéma: http://skodafavorit.cerni...t/schemael/alternator.jpg Není to zvláštní vinutí ale jen zvláštní vývod přes pomocné diody. D+ Přes žárovku je trošku napájen regulátor, pokud se altík ještě netočí. Jakmile se roztočí a je trochu nabuzen tak se proces buzení "nahodí" na D+ se objeví napětí, žárovka zhasne a regulátor regujuje. Kdyby třeba žárovka praskla nahodí se to až od remanence, tedy při vetších otáčkách.

Jo a ty H4 to je opravdu víc jak 9 ampér k to mu 2x parkovačky = 2x 5W, 2x vzadu koncové + 2x SPZ, ale tohle mám vše LED a do té Ampéry se vejdu A kdo to neví tak to nepozná. Zabudoval jsem to do reflektoru tak, že to vypadá jako potkávačky. Jen trochu bělejší. Ty H4 jsou tam také.

2016-01-25 16:53:30

karelkarel: takže je to jak jsem psal. Jen si to jinak zopakoval.

Tak pak někdo zkuzte ten pokus s tím nabuzením.

Pepek  
Josef Šitina
2016-01-25 17:31:16

se to pěkně tady rozjelo tlačítko pitomíto sem nezkoušel startovat bez větráku ,sedaček vyhřívaných atd


Odpovědět

1  2  3