Fórum - Téma


Alternátor při zatížení málo dobíjí


Fórum Felicia Alternátor při zatížení málo dobíjí

Informace o modelu: Škoda Felicia



2015-10-01 19:01:51

Ahoj kluci! Tak po vyřešení vybité baterie a kontrole dobíjení se mi nyní něco nejspíš pokakalo v dobíjecí soustavě. Altík fungoval normálně (po startu 14V, světla + rádio 13.7V), A dneska, pustím si topení na maximum a napětí kleslo na cca 12.9V.

Kontrolka dobíjení nesvítí, baterka ukazuje před nastartováním ráno podle minulé cesty od 12.64V - 12.70V. Teď jezdím jen se zapnutými světlomety, ale rád bych věděl, co to může být? Regulátor napětí? uhlíky?

Snad jsem napsal vše, co je potřeba. Děkuji předem všem, kdo si najde čas a poradí :)

2015-10-01 19:25:43

dawe: ahoj nespis uhlik co mas za feldu 1.3, 1.6 nebo 1.9D

2015-10-01 19:32:55

Měl jsem kdysi podobný problém ještě u Formana. Začal bych tím, že bych vyndal regulátor napětí, podíval se jak jsou uhlíky opotřebený a jestli jsou stejně dlouhý a taky na kroužky rotoru. Nebudu dělat chtrýho a proto dávám odkaz kde jsem čerpal vědomosti:

http://jmjm.cz/clanky-sko...or-generator-magneton.php

Mně tenkrát nezbylo nic jiného, než řešit problém diodou, jak je tam popsáno, abych dosáhl potřebného napětí. Snad ti to pomůže.

2015-10-01 20:35:06

Měl sem ten samý problém.Alternátor značky Magneton to při větším zatížení moc nedává.Zkoušel sem nový diodový můstek,regulátor,prošel a vyčistil kabelové oka,přidal pomocný kabel mezi baterii a alternátor a stále bez výrazného zlepšení.Nakonec to vyreši alternátor Valeo,tuším z nejakého Peugeotu a je poproblému

2015-10-02 06:41:38

dawe: Já s alternátorama moc nelaboruju a vozím to v Praze pánovi co má dílnu na opravy alt. a startérů. Mám na to záruku, funguje to bez problémů další léta a ceny zas tak strašný nejsou. Doma mám vždy jeden udělanej kdyby někdo přijel. Jinak to co ti tady radí mimo natahování nových ,,pomocných" kabelů je dobrej postup pro svépomocnou domácí opravu a tak to vyzkoušej.

2015-10-02 08:44:36

Vyndej altík rozeber vyndej diodovej mústek a utáhni na něm veškerý matičky,poté očísti spoje a kontakty a slož to

Na autě si očisti dúkladně svorky a kontakty baterie,skoukni a očisti okostření kastle a motoru

U startéru projdi plusový přívody a očisti oka pilníkem

A když to nepomúže dělam ještě toto odpojim kontrolku od altíku natočim auto vemu kus dratu a na cca dvě vteřiny propojim plusovej přívod na altíku s kontaktem pro kontrolku nabíjení též na altíku

2015-10-02 13:01:43

dawe: Já bych to tipoval na ochrannou diodu.Ta když odejde,tak při zatížení altík dává málo.Bez zatížení dobíjí normálně.

2015-10-02 17:03:45

Tak jsem zkontroloval zatím regulátor, uhlíky stejně dlouhé a dobré. Každopádně altík je od Magnetonu a je tam 14V 55A. To mi připadá docala málo...

Jinak rozebírat ho asi nebudu, to bych nechal někomu kvalifikovanějšímu, já bych to asi pak znovu nesestavil

2015-10-02 17:42:34

dawe: Na běžný provoz s normální elektrickoiu výbavou to stačí,je to nějakých 770 Watů,takže když tam nejsou přídavná dálková světla a takové podobné spotřebiče,tak to bohatě stačí.Leta jsem tenhle výkon měl na Š120 a když bylo vše tak jak má,dobíjení apod.,tak nebyl žádný problém.A podotýkám,že převážná délka jízd byla do 10 km.

2015-10-02 18:33:53

zdeje: Tak moje spotřeba je většinou pouze světla. Při dvou jízd z pěti jedu s autorádiem a nyní si občas ráno zatopím. Jinak v autě nemám nic namontovaného navíc.

2015-10-03 08:07:38

dawe: Tak to ten altík musí bez problému stíhat.


Odpovědět