Fórum - Téma


Chcipani motoru


Fórum Octavia I Chcipani motoru

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2  3  4

2015-11-20 18:24:39

zdravim rad bych se zeptal zda nevite cim by byla chyba kdyz mi za studena motor normalne bezi a jak mile se ohreje tak mi to chcipa a i kdyz pridam a pustim plyn ale jak mile ho drzim v otackach tak bezi diky za info

2015-11-20 20:30:21

karsen: Tak to bohužel nevím nezlobte se

2015-11-20 20:56:17

Zkus toto http://www.skoda-club.net...-octavie-1-1-8-92kw-15768 a pak se zaměř na čidlo teploty

2015-11-21 07:39:42

p.s.: diky moc zkusim a uvidim jen stim nastavenim vagem bude problem ten nevedu kde bych ho mohl sehnat

2015-11-21 15:22:48

Vaga ma kde kdo servis,kdejakej garážník nebo si n aukru koupíš KKL kabel a dáš si vaga do pc sám

kdybys byl z Karlovarska tak bych ti to nastavil sám

2015-11-23 17:32:40

p.s.: zdravim klapku sem vicistil motor nechcipe ale po pripojeni na diagnostiku mi to hlasilo chybu vubec to nechce komunikovat co se tyce zakladniho nastaveni podle technika to napsalo ze byli vymazany data a nevim co dal jestly nekam do skodovky na nahrani novych dat ci teda vymenit skrtici klapku ale krom toho zakladniho nastaveni bylo vse ok

2015-11-23 18:43:31

karsen: pokud to auto jede nechcípá prostě se chová normálně tak bych si stim hlavu nelámal a jezdil

čert ví jestli ten technik věděl co dělá

asi se mu povedlo smazat adaptační hodnoty a to je správně

pak musí v základnim nastavení rozkliknout skupinu 098 a počkat až se to nastaví

2015-11-23 18:54:14

p.s.: no to zkousel ale napsalo to rovnou chyba nic vic to neudelalo

a jinak co se tyce tech budiku co sem psal tak registrovanej sem tady pokud to tu najdu v manualech tak budu spokojenej

2015-11-24 12:51:35

karsen: Někdy se nastavení nepovede na první pokus, auto projeď a pokus opakuj. Když bude špatná klapka bude se opakovat závada ,, základní nastavení nebylo(nebo nelze provézt). Kabely v pořádku? Lanko ovládání klapky při nastavování nesmí být předpjaté. Adaptační hodnoty se sami nastaví při provedeném základním nastavení.

2015-11-24 19:56:16

drak: no lanko je v poho s autem sem najel prez sto kilaku a bylo to stejne ale divne je ze to zavadu jako takovou nepise rovnou to napise pri zakladnim nastaveni skrtici klapky chybu a to je vse

2015-11-24 20:31:45

karsen: Chtělo by to přesnou formulaci závady jakou psala diavnostika, nebo co vubec psala.

2015-11-24 20:59:46

drak: no prave ze nic kdyz sme to pripojily tak to napsalo ze je vse v pohode ale kdyz se dali zakladni nastaveni a dali tam nastaveni skrtici klapky tak to nic nenacetlo a v pravo to jen napsalo chyba nic vic se tam neobevilo

2015-11-24 21:09:22

karsen: Jaká diagnostika? Z toho co píšeš neni jasné co vlastně a jak to píše diagnostika co máte.

2015-11-24 21:17:13

drak: byl sem u mechanika jediny co sem videl sem napsal jinak to bylo nejaky super vag nic vic nevim koukal sem ze si z prahy dokazal by si mi stim pomoct

2015-11-24 21:25:16

karsen: Už v Praze nebydlím, momentálně kousek od Roudnice nad Labem. Jsem momentálně časově dost vytíženej a na počkání nic nedělám. Jedině mi tu auto nechat. Pokud to zatim normálně jezdí tak uvidíš co to bude dělat. Domluvit se můžeme později.

2015-11-24 21:30:32

drak: tak to ses jeste bliz nez sem myslel ja sem z velvar a jezdi bez problemu zatim tak uvidim co to udela pak bych te kdyztak pozadal kdyby neco

2015-11-24 21:44:25

karsen: Poslal jsem I.S. Musim končit.

2016-08-16 00:11:53

Zdravím,

nechci zakládat nové téma, tak se zeptám zde.

I přesto, že je léto, teploty příjemné a počasí většinou ujde, tak se na horách ráno už objevují nižší teploty (pod 15°C), kde jsem byl na dovolené. Tam se objevil problém s chcípáním motoru.

Motor 1.9 TDi ASV 81kW (chiptuning na 98kW) s NEzaslepeným EGR.

Závada:

Studený motor lze bez problémů nastartovat a pak hezky drží volnoběžné otáčky. Klidným rozjezdem je vše v normálu. (Studený motor se snažím nevytáčet víc než je nutné). Problém nastane, při překročení cca 2500rpm motoru. V tu chvíli motor přestane táhnout. Po vyřazení rychlosti motor běží nepravidelně a cuká jako by jel jen na polovinu válců, někdy rovnou chcípne. Při tom se z výfuku valí né moc, ale viditelně šedý až bílý kouř. Po chvilce ustane a zas se zdá být v normálu, ale závada se opět projeví po překročení cca 2500rpm. Po zahřátí motoru opět běží jak má, táhne jak má, lze ho vytočit k hranici otáček bez problému, žádný viditelný kouř a bez problému jsem ujel přes 2000km.

Diagnostika:

  • Žádné chyby nejsou v ŘJ motoru.
  • Tlak za turbem je do doby problému normální, stoupá do otáček motoru cca 1700rpm pak už drží těsně pod 2500mbar (motor je chipnutý, proto ten vyšší tlak). Tlak před turbem cca 1000mbar (záleží na počasí :D ).
  • Váha vzduchu ukazuje trochu více než by mělo, ale dá se to chápat, že jde do motoru s ohledem na chiptuning více vzduchu (viz tlak turba).
  • Čidlo teploty na studeném motoru ukazuje cca venkovní teplotu a po nastartování pozvolna roste na cca 90°C.
  • Snímač polohy plyn pedálu - bez závady.
  • Test akčních členů proběhl na studeném i teplém motoru normálně. I regulace turba hezky jezdila do obou krajních poloh.

Otázky:

Dokážu získat log z diagnostiky pro většinu dat ze senzorů. Ale třeba nechápu "duty" u EGR ventylu. Jestli 0% je zavřeno (žádné zpětné vedení) nebo plně otevřeno (vede zpět). A dále jsem ani nedohledal, jak a kdy by se měl EGR otvírat za jízdy. Nebo jak ověřím snímač polohy klikové hřídele (pokud tam je)?

Jakékoliv rady a tipy, kam se podívat co zkontrolovat uvítám :)

Díky moc!

2016-08-16 00:40:35

netroufnu: napadá mi málo nafty - zanesenej sací koš nebo palivovej filtr

a nebo začíná bejt problém se samotným čerpadlem

2016-08-16 08:04:48

p.s.: Diky za odpoved. Na saci kos kouknu. Filtr je meneny nedavno spolu s olejem a olej. filtrem. Kdyby to zapsalo aspon nejakou chybu do RJ, at se mam od ceho odrazit :D. Cerpadlem nestras, auto ma jen 280k km z 75% dalnice.


Odpovědět

1  2  3  4