Fórum - Téma


Chcipani motoru


Fórum Octavia I Chcipani motoru

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2  3  4

 Drak
Honza
2016-08-16 08:18:39

netroufnu: Ještě bych prohlédl žhavící svíčky. Ventil zpětného vedení výfukových plynů se dá nastavit do základního nastavení, tam ale myslím zrada nebude. Jestli proběhlo v akčních členech vše dobře obrátil bych se na ty žhaviče. Váha vzduchu ti ukazuje trochu víc než venkovní teplota? O kolik? Ukazuje víc i když auto třeba stojí dýl a je úplně vychladlé? Bílý kouř je nespálená nafta. Čerpadla se neboj, tím by to být nemělo. Ve 280000 bych ty svíčky vyměnil rovnou.

2016-08-16 08:36:32

drak: Taky diky za odpoved :)

Vaha vzduchu a teplota me trochu mate :D. Množství nasávaného vzduchu je pri jizde trchu vic nez co je deklarovano vyrobcem. Stejne za studena i za tepla. Presna cisla klidne ukazu az prijedu domu z prace. Ona vaha vzduchu meri i jeho teplotu? (pokud jo, ktera skupina dat to je?)

Neprojevovali by se spatne zhavice jen chvilku po startu? Nebo to ma opravdu vliv i na vyšší otacky motoru? Kdyz neprekrocim onech 2500rpm, tak se zadny problem neobjevi. A problem se objevuje i v dobe, kdy zhaveni jen na palubce problikne. Teply i studeny motor naskoci na brnknuti do klicku.

Btw. Studeny motor myslim, kdy stoji dlouho, treba pres noc.

I tak ty zhavice zkontroluju. Diky za tip :)

 Drak
Honza
2016-08-16 08:53:23

netroufnu: Váha vzduchu měří jen teplotu nasávaného vzduchu, je to teplotní čidlo. Zajímalo by mne co deklaruje výrobce o tom jsem nikdy neslyšel ale jsem zvědavý co to je. Žhavičky samozřejmě zažhaví při startu ale pak ještě studený motor ,,přižhavují" ale kontrolka nesvítí.

2016-08-16 09:09:39

drak: Jo takhle to myslis. Princip mereni chapu. VAG to uz ale ukazuje v mg/R. Podle VISu, test vahy vzduchu, je toho vzduchu moc. Takze se omlouvam. To neni dle vyrobce, ale VISu.

Po praci zkontroluji ty zhavicky a vecer az auto vychladne udelam log tlaku, teploty a toho mnozstvi vzduchu a hodim ho sem :)

 Drak
Honza
2016-08-16 10:09:14

netroufnu: Já teda vždy když chci vědět jak je na tom váha, přečtu si za studena její teplotu v naměřených hodnotách a porovnám s teplotou motoru, podotýkám studený motor. Teplota by měla být stejná. Při měření pak ohřátého motoru nesmí být teplota nikdy blízko teplotě motoru a vždy musí být nižší. Samozřejmě čím chladnější vzduch dokážu do motoru dostat, tím lépe.

2016-08-16 10:22:24

drak: To jsou presne ty zkusenosti, co me jeste chybi :)

Kouknu na to taky :). Sice si vubec neuvedomuji, ze by tam tyhle hodnoty byly, ale pokud jsou najdu je.

Jinak zacinam mit podezreni na tu vahu. Obcas na dalnici, kdyz chci zrychlit mam pocit, ze se mu moc nechce, jindy zas jak namydlenej blesk. Beru to jen jako pocit, prori vítr, plna nadrz atd. Ale treba to ma souvislos. Poradne tu vahu otestuji, mozna zkusim si i nekde pujcit 100% a porovnat.

Kazdopadne nevim jak se vam za vsechny ty rady odvdecit :D.

2016-08-16 10:27:59

netroufnu: váhu vyskoušíš jednoduše seženeš diodu Bav 21 a napojíš do konektoru odpojený váhy vzduchu,pak zaslepíš EGR a deš to projet,no a pokud to pojede je váha v háji a scháníš jinou

někde tu je fotka jak tu diodu do konektoru zapojit

tady je v příspěvku odkaz na to téma s diodou

http://www.skoda-club.net...select=10967#message10967

2016-08-16 10:57:26

p.s.: take zkusim, ta dioda je v gme za 1,20kc . A mam to po ceste z prace. Z principu fungovani MAF bych mohl napeti do RJ stelovat potikem, a zkouset ruzne stavy :D.

No mam to uz pekny seznam ukonu k testovani, od zhavicu po diody.

2016-08-16 11:02:12

netroufnu: já tu diodu sebou vozim v autě kdyby něco a považuju to za nejrychlejší řešení jak přijít na to že je ta váha slabší nebo v háji

dokonce to na ní i líp jede od spoda sám sem na ní jezdil skusmo přez půl roku

nezapomen až to budeš zkoušet mít zaslepený egr

a pozor at tu diodu nedáš jinam a na správný zapojení

2016-08-16 13:02:50

p.s.: Staci z EGR odpojt hadicku? Nebo se zavira prave podtlakem? Ze dne na den ho na ulici nezaslepim. :D

2016-08-16 14:10:21

netroufnu: odpojíš hadičku a nacpeš do ní šroub aby neutíkal podtlak to stačí

2016-08-21 13:05:40

Zdravím, tak jsem se k tomu dostal až teď o víkendu.

Žhavící svíčky mají všechny odpor 0.5 - 0.6 ohm. Takže jsou dobré.

Udělal jsem dva logy:

  • První je když jsem vjížděl na hlavní silnici se studeným motorem. Opět motor téměř zhasl a nechtěl jet, klepal a bylo slyšet hlasité klapání nebo cvakání z motoru.
  • Druhý je pak už se zahřátým motorem na provozní teplotu. Na trojku plný plyn z 1500rpm do 4000rpm. Vše bylo pocitově naprosto v pořádku a užíval si ono zrychlení.

Ani u jednoho nevidím nic špatně včetně MAF.

Poté jsem dal diodu místo MAF a ucpal hadičku EGR, tak aby se EGR nemohlo otevřít a výsledek je stejný. Auto za studena cuká a chcípá. Za teplého motoru jede stejně dobře a táhne jak nadrženej bejk. S diodou a odstaveným EGR to navíc dost kouřilo černě pod plným plynem a na volnoběh smrdělo 100x víc než s EGR.

Vidíte něco v těch logech?

 Drak
Honza
2016-08-21 13:41:04

netroufnu: Tankuješ pořád u jedné pumpy? Vyndej palivový filtr a bez kvrdlání ho vypusť do průhledné sklenice, uvidíš co vyteče. Může to být něco špatného v nádrži co jsi někdy natankoval a teplý motor to spálí studený má problémy. Ještě bych mrknul do nádrže co tam bude vidět. Nemyslím že by to měly být nějaké částečky ale už jsem viděl špatnou naftu co se v ní dělal takovej šlem a mělo to stejný příznaky.

2016-08-21 21:06:30

Začínám propadat lehké depresi . Auto používám nejen k jízdě do práce a dát to mechanikovi, kterého znám a věřím mu, je na dlouho. Má mnoho práce a spoustu lidí co znají jeho kvality.

Zatím jsem koukl jen na filtr, čisto, lehce do žluta bez nějakých pevných částeček, "slizu" nebo úsadů. Prostě nafta. Tankuji pořád na dvou Benzina stanicích. Tankuje tam hodně lidí, takže tam ta nafta dlouho nestojí.

A upřímně ten problém bude starší, dělalo to už v únoru. Tedy stejný problém za studena, stačí aby měl motor pod cca 75°C a už to dělá (nad cca 80°C už ne). Otáčky nad 2500rpm a jede na dva, někdy mám pocit že jen na jeden válec, protože úplně nadskakuji v sedačce jak to sebou mele. Na plyn nereaguje, a trocha viditelného kouře. Dělalo to ale jen velmi zřídka a vše se tvářilo OK.

Od té doby se měnil filtr a několikrát otočila plná nádrž. A přidalo se houpání/kolísání výkonu v té oblasti 2500rpm (v 2400rpm motor ubere výkon a v 2600rpm ho chytne rapl, nejlelší při rozjezdu na jedničku, to v těch 2600rpm zahvízdají kola ). Znásobilo se to po repasu turba. Připomínám, že jen do doby než má motor nad 80°C (resp. chladivo).

Podezírám i onen ChipTuning, že má ty mapy špatně nastavené a s teplotou moc nepočítá.

No začínám se dostávat do stavu, kde nevidím cestu dál . Až budu mít zas čas, asi až víkend zase, kouknu do té nádrže co tam je. Třeba chobotnice

2016-08-21 21:17:31

Jen poznámka, u toho druhého logu je vidět zahoupání tlaku právě v oblasti 2500rpm. Ale nebylo to asi nic velkého, protože jsem to necítil v tahu motoru. A proč množství vzduchu vlastně klesá, když motor točí víc a měl by "konzumovat" víc vzduchu?

2016-08-22 00:10:22

Našel jsem na dieselpower foru téma (přiznám se nevím teď jak pravidla zdejšího fóra, zda mohu přidat odkaz), kde řeší stejný problém. Špatný chod nebo chcípnutí studeného motoru nad 2000rpm.

Jsou tam tři případy a všechny vyřešeny stejně. Vysoký tlak oleje díky vadnému regulátoru tlaku. To pak prý způsobí částečné otevření ventilů a ztrátu komprese v některých válcích.

Měl by být umístěn v těle držáku olejového filtru, ale jako náhradní díl jsem to na internetu nenašel. Nahrává tomu i fakt, že po výměně turba dlouho řešíme únik oleje v oblasti přepadové hadičky z turba. Možná ho ven tlačí právě vysoký tlak oleje.

2016-08-22 22:10:56

Tak měření tlaku oleje proběhne ve čtvrtek. Jsem zvědav. Jen pro zajímavost přikládám video chování motoru. Začíná se to zhoršovat. Už to dělá i na skoro ohřátém motoru (slaběji, za studena to je horší, většinou rovnou chcípne).

 Drak
Honza
2016-08-23 07:44:52

netroufnu: Odkaz sem myslím klidně můžeš dát. Jsem na tom také zvědavej. Tlakem oleje by musela ventily otevřít zdvihátka. Jo člověk se učí celej život. Regulátor tlaku je mechanický díl, možná nějaké usazené karbony někam skočily. No uvidíme ve čtvrtek. Já tedy o tomhle řešení problému neslyšel, na druhou stranu je pravda že vozy stárnou a když dokáže karbon ucpat sací koš ve vaně motoru, proč by nemohl nějak podobně se seknout ten regulátor.

2016-08-24 00:12:06

drak: Já u měření nebudu, takže se to dozvím až asi o víkendu

Jen úplně nerozumim, kde je ten redukční ventil tlaku oleje. Různé zdroje uvádí různé informace, někdo psal že:

  • je to součástí čerpadla oleje a pomohla výměna čerpadla
  • je to součástí držáku olejového filtru a pomohla výměna hliníkové části toho držáku
  • jsou tam dva ty redukční ventily, jeden na max. 12bar součástí čerpadla, druhý součástí toho držáku filtru na max. 5bar
  • to závasí na motoru jestli AGR, AFN, AHF, ASV, AHL, ALH, ... každý má ten ventil jinde

Jak čerpadlo, tak ten držák jsem na Škoda-Díly našel, ale ani u jednoho není poznámka, jestli je ten redukční ventil součástí. Takže vlastně nevím kde je a kolik jich tam je...

EDIT (24.8.2016 23:31): Podle dílenské příručky je to opravdu tak. Součástí olejového čerpadla je přetlakový ventil 1,2MPa. Součástí držáku olejového filtru je pak přetlakový ventil 0,5MPa.

2016-09-02 14:29:42

Trochu po delsi dobe pisu. V poslednim tydnu bylo relativne teplo a problem se projevil jen jednou kratce, zrovna bez nasroubovaneho manometru. Obecne mereni tlaku oleje nic neukazalo. Pri 4000rpm je priblizne 0.4MPa. Tedy v norme. Mereni budu opakovat, zejmena jakmile se ochladi. Dal me zas nic nenapada kde by mohl byt problem. Regulace mnozstvk paliva? Netusim...


Odpovědět

1  2  3  4