Fórum - Téma


Chcipani motoru


Fórum Octavia I Chcipani motoru

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2  3  4

2016-09-05 17:53:46

Tak se to dále zhoršuje. Častěji už i na teplém motoru motor nad 2000rpm ztrácí výkon, dusí se. Chcípá, když v tu chvíli vyřadím.

Příklad: stojím v křižovatce na semaforu, spěchám. Motor už je z dlouhé jízdy na dálnici určitě dostatečně ohřátý. Zelená, ostřejší rozjezd na jedničku. Auto se rozjíždí, nad 2000rpm náhle ztratí tah, doslova trhnutím přestane táhnout, dost nepříjemně. Někdy za malou chvilku s několika velkými trhnutími opět ožije jak čert a s pískáním kol auto zrychluje (celou dobu držím plyn ve stejné úrovni, dělá i na dvojku). Jindy dlouho jen kouří, šedě až bíle a nic se neděje. Sešlápnu spojku a klepe se jak ratlík, bouchá a lomozí (studený motor by už chcípl). Vše se děje nepravidelně.

Souhrn:

  • Váha vzduchu - hodnoty v normálu, náhrada za diodu stav nezměnila
  • Turbo - po repasu, regulace sama hladce chodí do krajních poloh (test akčních členů), tlak během jízdy v normálu (problém se občas, ale zřídka objevil i před repasem)
  • Klapka v sání - nezasekává se, uzavírá se jen při chcípnutí motoru klíčkem
  • Palivový filtr - čistý
  • Tlak oleje - v normálu max. do 0,5MPa
  • Žhavící svíčky - kontrolované, mají malý odpor okolo 0,5ohm, všechny
  • Čidlo teploty - testováno, ráno ukazuje cca teplotu venkovní, po ohřátí motoru necelých 90°C
  • EGR - odpojení hadičky, a její ucpání stav nijak nezměnilo, auto jen začalo smrdět jak deset starejch tatrovek
  • Válce - dávky paliva dle VAGu jsou u všech válců cca stejné, daleko od mezních hodnot

Má smysl dále otestovat?:

  • EGR, zda se nezasekává v otevřené poloze? - asi blbost, když odpojení hadičky na to nemá vliv
  • Čidlo klikové hřídele - nevím kde najdu, bojím se že pod rozvodama
  • Čidlo vačkové hřídele - nevím kde najdu
  • Je i čidlo na převodovce?
  • Synchronizaci mezi klikovou a vačkovou hřídelí - to zkontroluji lehce VAGem
  • Ten regulační člen (na množství paliva) na rotačním čerpadlu - jak otestovat?
  • Ventil na uzavření přívodu paliva, ten co je před rotačním čerpadlem

Asi to spíš hodím někomu, kdo má dlouholeté zkušenosti a přestanu se v tom hrabat

2016-09-05 19:15:07

netroufnu: To diagnostika opravdu nic nenapíše? Co ukostření motoru, Zkontroluj kontakty svorkovnic řídící jednotky. Hledal bych tímto směrem. Pokud někoho máš kdo na to koukne a dáš mu čas, bude to asi lepší.

2016-09-05 19:34:21

jednoduchý test vem flašku se studenou vodou -nee ledovou a až se ti to ohřeje a začne zlobit polej tou vodou čerpadlo

pokud se situace zlepší víš kde hledat dál

jinak čidlo kliky najdeš dole nad vanou motoru skoro u převodovky cca v ůroven startéru

ten egr skoukni pokud bude zadělanej vyčisti

nebo ho na zkoušku odpoj a do hadičky nacpi šroub

toto je foto z benzináku ale okta tdi ho tam má na stejným místě

2016-09-05 21:08:19

Drak: diagnostika mlčí, co se chyb týče. A když loguju data z různých senzorů, vše je v normálu. A když nastane onen problém v logu se žádná hodnota neprojeví výraznou odchylkou nebo nesmyslnou hodnotou. I to se řízení klikovky s vačkovou je v normálu podle VAGu. V TDI grafu je to taky v ideální pozici a v době problému se to pořád drží v normálu jen to sebou víc cuká v tom grafu, než to chcípne. Většina konektorů od čidel je už zkontrolovaná, včetně na ŘJ motoru. Ukostření prověřím.

Moc lidí okolo nemám. Mechanik (ke kterému jezdím) je opravdu šikovnej, ale má tunu práce a já jsem u něj pečenej vařenej. A protože se to nestává pokaždé ta závada. Tak mi to zas vrátí a čeká se, zda se to projeví. Nejhorší, že čas mám vlastně jen víkendy. Auto každý den potřebuji . V sobotu jsem vjížděl na D1 v rozkopaném úseku. Byla tam stopka v připojováku. Tak jsem za to vzal abych se mezi náklaďáky napasoval. Samo, že to zrovna začlo chcípat. To bylo tlaksónů a já měl orosený čelo i prdel, jak všichni na turch brzdili.

p.s.: to s tou vodou zkusím, uvidíme ... když to stihnu zastavit, vylézt a otevřít kapotu, většinou do 30 sekund problém zmizí sám. Odpojení EGR už jsem dělal v kombinaci s tou diodou místo MAF. A nic. Ale vyndám ho a rovnou tam dám nerez záslepku. Na zkoušku co to udělá. Třeba nedozavírá a odpojení hadičky to neřeší. Na to čidlo kouknu a očistím, aspoň to zkusím.

Oboum, drak i p.s., moc díky za rady. Snad vám to někdy budu moct nějak vynahradit!

2016-09-05 21:12:06

netroufnu: napadla mi možná hloupost na filtru paliva je ventil zkus dát jinej

a co sací koš koumali ste jestli neni zanešenej?

2016-09-05 21:37:59

Netroufnu:zkus ještě odpojit řídící vstřikovač a pojezdi jestli se něco změní.Nejprve ale mrkni do té nádrže jestli není ucpané sitko,jak už to tu kluci psali.Asi by nebylo marné vyhodit vstřiky a nechat zkontrolovat jestli nekterý neukapává a práší dobře a nakonec už potom vtřikovací čerpadlo

2016-09-05 22:35:13

netroufnu: Čidlo tlaku v sacím potrubí jste kontrolovali?

2016-09-06 11:50:51

netroufnu: Podle všeho popisu to nemá naftu. Dělalo to kolegovi a mel učpaný sitka v nádrži.

U něho se objevovala tato díra při rozjezdu i při náhlé prudké akceleraci.

Podle jeho slov to musel celý rozebrat a komplet vyčistit. Přisuzoval to tomu že často naléval naftu z kanystru což samozřejmě nemusí byt to co problém udělalo.

2016-09-06 20:25:35

Všem opět díky za podněty...

Choseu:

Mape:

V sobotu budu mít čas snad celý den, který teď nemám. Vyndám to z nádrže komplet a vyčistím. Jen nestihnu do víkendu vyjezdit všechnu naftu, bude tam tak půlka. Dál uvidím. Začnu znova a systematicky. Teď tedy komplet palivovou soustavu, počínaje v nádrži.

Drak:

Jen VAGem. Vypnutý motor, ukazuje cca stejný údaj jako čidlo atmosferického tlaku cca 980-990mbar. Po nastartování lehce více.

2016-09-06 22:45:14

netroufnu: No, je divné že naměřilo tlak i když motor neběží. Já bych ho zkusil vyměnit, nebo ho aspoň vyndat a prostříknout čističem.

2016-09-10 14:39:57

Tak jsem vyndal a úplně rozebral sací koš. A vyčistil nádrž. Po utření jen na dně koše a nádrže trocha hnědého úsadu, velmi jemného a opravdu poskormnu. Ale vyčištěno a zkontrolováno.

Při kontrolním nastartování jsem si všiml v hadičce mezi filtrem a čerpadlem drobné bublinky, většinou spíš jako pěna. Po vypnutí motoru jsem slyšel z nádrže zurčení, jako když do nádrže přitéká nafta. To u bráchovo octavie vůbec slyšet není (také 1.9TDI). On chcípne motor a je ticho, žádný zvuk tekoucí nafty.

2016-09-10 14:47:11

netroufnu: ty bublinky v pruhledný hadičce mam taky to jako problém nevidim

ten koš si měl rozebranej?

je v něm zpětná klapka co udržuje hladinu paliva uvnitř toho koše,tudle sem koumal jeden takovej sací koš a na první pohled čistej až když se rozebral sme zjistili,že ta zpětná klapka je plná černýho šlemu a vůbec nefunguje

2016-09-10 14:49:05

netroufnu: Podľa toho popisu Ti padá nafta a to fest Prebehnúť komplet celý prívod až po čerpadlo, niekde to silno berie vzduch

2016-09-10 15:11:42

p.s.: Úplně na dílečky rozebráno a vyčištěno, žádné hrůzy tam nebyly.

MASH4077: Když přišroubuji ten plech a vrátím sedačky, slyšet to slyším teď, protože vím co mám hledat za zvuk, ale původně jsem si toho nevšiml. Takže to rozebrání tedy bylo dobré jen v tom, že jsem slyšel co se v nádrži děje. Při vyndavání, když jsem odpojil obě hadice, tak z nich vůbec nic nevyteklo (jo pár kapiček).

No dnes už se k tomu zase nedostanu, zítra nejsem doma. Takže až zase za týden . Nasávat to může kdekoliv. Mě přijdou i ty konektory na těch hadičkách u nádrže a ty samé v motorovém prostoru jako dost fórové, jen nacvaknout.

2016-09-10 15:22:09

netroufnu: Presne v tých spojoch by som to najskôr hľadal.

2016-09-10 15:32:04

co zpětná klapka na výstupu ze sacího koše je funkční ?

2016-09-10 16:17:40

p.s.: Nevím jak přesně ověřit. Připojil jsem jinou čistou hadičku a fouknul do ní. Skoro mi praskla hlava (foukal jsem jen do té s šipkou ven k filtru).

Obecně se přiznám, že netuším jak to hledat, jestli a kde to saje vzduch. Připojit ruční pumpičku na vzduch a testovat to tlakem/podtlakem vzduchu, kde to uchází?

2016-09-10 21:54:32

Netroufnu:to se nedivím že ti málem praskla hlava,na tom výstupu je kulička,která dělá zpětný ventil aby nepadala nafta.

2016-09-10 22:12:15

netroufnu: Nechcem Ťa strašiť ale podľa toho k čomu sme tu došli Ti končí čerpadlo

edit: Ale prebehni ešte raz tie spoje ak to je za čerpadlom, tak hadica musí niekde plakať

2016-09-10 23:33:02

mash4077: No to nestraš, rotačky jsou "prý" nesmrtelné , moje octa má jen 280k km, sice chip, ale většinu času dálnice - konstantní rychlost.

Spoje kolem filtru, sucho. Kolem čerpadla, sucho. Spoj mezi hadičkami z filtru a z nádrže, sucho. Hadičky na sacím koši, sucho. Byl jsem to projet. Motor nechal ohřát nad 80°C. Pak zkusil akceleraci se 100% plynem z 0km/h. Na jedničku kolem 2500rpm škubal, nad 3000rpm až do 4000rpm bez problémů, tahal jak bejk. Na dvojku lehce výkon houpal, na trojku atd. zrychloval normálně. Zastavil jsem, a obhlídnul všechny hadičky a celé čerpadlo, papírovou utěrkou vše přejel. Všude sucho jak na sahaře . V průhledné hadičce za filtrem, po chcípnutí motoru, se udělá větší bublina, cca 2-3cm douhá.

(Při druhém stejném pokusu hned po prvním, akcelerovalo na všechny stupně dobře bez škubání, jen na dvojku lehké houpání výkonu kolem těch 2500rpm, nad zase bez problému. Pak jsem jel klidnou jízdou 90km/h cca 20min a pak zase zkusil prudký rozjezd. Zase škubání. Druhý bezprostřední pokus opět bez škubání. Osobně mě ale víc vadí to chcípnutí neohřátého motoru.)


Odpovědět

1  2  3  4