Fórum - Téma


Chyba 18062


Fórum Octavia I Chyba 18062

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

2002 Octavia I 1U Combi 1.9

8 fotek  |  11 diskuzí  |  5.55 l/100 km

Výkon motoru 98 kW (133 PS) při 4020 ot./min. Točivý moment: 280 Nm (207 ft/lb) při 2000 ot./min. Maximální rychlost 191 km/h. Zrychlení 8.5 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 365 kg. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 896 ccm (116 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil.

Standardní octavia bez nějakých úprav. Jen lehký chiptuning, původně starého dobrého motoru 1.9 TDI 81kW, díky kterému má zrychlení 0-100km/h za 8,5 sekundy.



2016-03-05 10:39:02

Zdravím,

doufám že se tu tu už někde neprobíralo, ale nic jsem nenašel. Před pár dny v ŘJ motoru byla chyba plynového pedálu (resp. čidla polohy). Tu jsem smazal a jezdil dál, zda se znova objeví. Druhý den, odjíždím z práce a při vjezdu na hlavní silnici jsem sešlápl plyn a auto nejelo. Dokonce zpomalilo a na přístrojovce se rozsvítila kontrolka dobíjení. Za 3-4 vteřiny kontrolka zhasla, motor se probral a dál už jel jak měl. Dnes jsem se podíval na chyby v ŘJ motoru a žádná chyba ohledně plynového pedálu tam nebyla (to mě trochu překvapilo). Ale objevila se jiná, které vůbec nerozumím:

VAG-COM verze: IHR 304.0

Autosoft

Číslo dílu řídícího modulu: 038 906 012 CL

Komponent a/nebo - verze: G100SG 3359

Kódodvání softwaru: 00002

Kód opravny: --- ----

Dodatečná informace: TMB--------------- --------------

1 Nalezeny chyby:

18062 - Vypiste prosim pameť zavad sdruzenych pristroju

P1654 - 35-10 - - - Sporadicky

Podle VISU, jsem zkontroloval přístrojovou desku, bez chyb. Kontrolka oleje na přístrojové desce nesvítí. Teplota vyčtená VAGem se shoduje (ráno před nastartováním ukazovala +- stejnou teplotu jako venkovní 4°C, po zahřátí motoru +- 90°C). Oleje je dost.

Nějaký tip na co se podívat ještě? Díky moc za odpovědi

2016-03-05 14:38:35

netroufnu: pokud se ti rozsvítilo dobíjení tak hledej problém v dobíjení

změř si dobíjení musí dávat 13,8V - 14,3V

2016-03-05 19:02:31

netroufnu: Sundej svorkovnice z Ř.J. motoru a prostříkej kontakty WD40 nebo něčím proti oxidaci. Pak ještě to samé na svorkovnicích pod torpedem na straně řidiče.

2016-03-05 19:25:37

oběma díky za odpověď

p.s.: napětí dle VAGu při nastartovaném motoru je 14,4V, multimetrem změřím na akumulátoru i přímo na alternátoru 14,38V. Jinak při poruše dobíjení, ale přece motor nepřestane táhnout, nebo jo? A kontrolka svítila jen v době, kdy motor nejel. Pak zhasla a motor znova ožil.

drak: zkusím, je WD40 určitě bezpečný? Není vhodné i nějak vyměnit těsnění konektoru, jestli se dá? Protože nevím teď jak je řešené, ale jestli třeba není zpuchřelé nebo jinak poškozené, či se nerozpadlo po odpojení.... Jinak nechápu umístění ŘJ motoru, jako by konstruktéři chtěli aby tam zatékalo

2016-03-05 19:36:24

netroufnu: WD40 nerozpouští plasty ani gumu a vytěsňuje vodu i rozpouští oxidy. Těsnění se myslím možná ani zvlášť neprodává (nikdy jsem ho nesháněl). Umístění není zas až tak špatný, většinou problém není.

2016-03-05 20:09:35

netroufnu: napadla mi možná hloupost ted byly po ránu zas kapku mrazy neni možný že by to přimrzlo ve filtru a jen nešla nafta?jak máš starej palivák?

2016-03-06 00:52:53

Drak: ok, díky za tip . Zkusím to hned zítra. Jinak, jen jestli se nepletu, ŘJ motoru je pod předním sklem a po sundání plastových krytů jsou hned vidět konektory pod úrovní hrany skla (tam přece musí téct :D). Nebo se ošklivě pletu?

p.s.: měněn byl v červenci 2015, najeto 7967 km. Taky mě to napadlo, ale spíše s kvalitou nafty (tankuji ale jen na benzině) nebo problém s čerpadlem, zkusím promazat a očistit ty konektory ŘJ, jak psal Drak, když to předtím hlásilo problém s plyn. pedálem a uvidíme.

2016-03-06 10:56:11

netroufnu: Nezapomeň mrknout i na ty svorkovnice co propojují interier s motorovým prostorem. Také ještě zkontroluj odtoky vody z prostoru pod oknem, při ucpání voda hůř obtéká a může to tam vlhnout.

2016-03-06 21:33:59

drak: listí, jehličí, něco už rozložené do hlíny ... no bordelu pod oknem před řidičem bylo hromadu. Takže vyčištěno a prostříkáno WDčkem, sfouknuto i s montáží tempomatu. S těmi konektory ŘJ motoru to šlo hůře, bál jsem se abych je nepoškodil, ale dopadlo to .

Díky za rady , budu pozorovat co to dělá a dám vědět, pokud se zas nějaká chyba objeví (v souvislosti s tímto).

2016-03-19 17:10:55

Po čtrnácti dnech (a ujetých 850km) jsem zkontroloval chyby. Všechny ŘJ -> 0 chyb . Takže zatím spokojenost.

Díky

2016-03-19 20:05:38

netroufnu: Blahopřeji a není zač.


Odpovědět