Fórum - Téma


Diesel vs. benzin


Fórum O článcích Diesel vs. benzin



Diskuze o článku

Diesel vs. benzin

Diesel vs. benzin: toto jsou 4 zásadní rozdíly v konstrukci Zážehovému i vznětovému motoru říkáme spalovací a oba lze označit za čtyřtaktní. Přesto se dost liší. Podívejme se, v čem hlavně Jsou lidé, kteří nedají dopustit  na naftový – Dieselův motor. Pochvalují si zátah v nízkých otáčkách pramenící z relativně vysokého výkonu a často budou neúnavně ukazovat, že jsou diesely lepší v tom, že zat...



2016-09-14 18:50:35

No vida peknej článek, i když si myslím že jsme všichni meli na základce fyziku a tak víme jak to pracuje ale nic proti tomu to zopakovat....

A já jsem vždycky žil v tom že diesel brzdí práve tou větší kompresí lepe a učinněji.

U benzínu si myslím že taky hodně záleží na konstrukci. Třeba můj výrazně nadčtvercovej dvoulitr brzdí dost intenzivně ,takže když sundám nohu z plynu tak zpomaluju velice rychle. Má to svoje pro i proti.

2016-09-14 19:52:56

mape: Dosť ľudí ten "pojem" diesel zavádza (čo je pochopiteľné). Je to trošku paradox ale benzín fakt kompresiou spomaľuje lepšie. Práve preto mávajú diesle motorovú brzdu resp. klapku výfuku. Nakoniec si to môžeš porovnať aj na Tvojej Avii Tá pokiaľ viem motorovku nemá, len "chcípatko" na ručnom plyne čo zavrie čerpadlu naftu.

2016-09-14 22:10:49

mash4077: Já tomu rozumím co chceš říct. U tech nákladáku je to dost paradox a nepoměr protože třeba zrovna ta avie má pouze 3,5 litru a když ji naložíš tak ten motor vzhledem k malý litráži toho moc neubrzdí. Jo na tranbusu byl ten šestivál asi 14 litru a ten už třeba prázdnej brzdil dobře a když si vzal za motorovku tak šli kola skoro do bloku. Pokud teda bylo výfukové potrubí a klapka těsná. s plným to taky nebyla žádná slava ale pomoc to byla.

Když ale vezmu třeba co jsem mel transita tak ten byl na to dobrej.

A třeba zase ta fabie toho motorem moc neudržela.

Myslím že tech faktorů je tam mnoho. váha auta,objem motoru,poměr vrtání/zdvih,komprese atd

2016-09-14 22:36:12

Mape: jistě měly jsme to ve škole ale viš jak je to opakovani je matka moudrosti a my co se motame kolem aut tak to bereme jako samozřejmost - jenže je i spousta těch lteři kolikrat melou a neví o čem.

Já kupříkladu mám motor 2,4 JTd (turbodiesel s přímim vstikovanim v systemu Common Rail ) a automatickou převodovku a ten "motorem" nebrzdí skoro vůbec - tedy pokud je "automat" v režimu automatickeho řazení - pokud se "přehodí" do sekvenčního řazení tak se dá motorem brzdit ale je to zdlouhaví proces který je v dnešním provozu obtížně realizovatelny jak se provoz rychle mění.

Jo ta jak ja říkam "vyfukova" (motorová) brzda ta je super věc - jsme ji měli na T815ckach - plně naloženy taky solidně zpomalovala

2016-09-14 22:48:08

Ještě jeden rozdíl, diesel nerozezvučí laděný výfuk.

2016-09-14 23:00:12

drak: a na to jsi přišel jak?? Vyděl respektivně na vlastni uši slyšel diesela s laďakem ale faktem je že u benzinu to je lepší "koncert"

2016-09-14 23:12:01

drak: Lebo diesel ladiť nepotrebuje, už ho (zvuk) má

2016-09-14 23:12:43

mjr.maisner: X krát jsem je montoval a diesel nic moc zvuk i když neměl katalizátor a to kupovali ty co na diesely mají být. Prostě nic moc.

2016-09-14 23:26:29

drak: tak to potom jo ale jistě jsi i x krát zažil když ma diesel prdlej vejfuk před tlumičem tak to ani laďak nepotřebuje


Odpovědět