Fórum - Téma


Dobíjení fabia 1.4 mpi 50 kw 01


Fórum Fabia I Dobíjení fabia 1.4 mpi 50 kw 01

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2009-12-22 21:53:11

Čau lidi ,nevíte někdo jak je udělaný u fabky buzení altíku .Asi určitě je pryč baterka ,ale protože už dříve byl prošoupaný kabel buzení alternátoru (opraveno v servisu) tak bych to chtěl zkontrolovat.Nikde v servisnim manuálu jsem nic takové ho nenašel. Vim ,že ten altík je 6diodový a kabel buzení je veden z nějakého relé,

ale nevím kde se nachází a samozřejmě nechci kuchat všechny kabely.

2009-12-22 23:41:35

skoumal sem to u známího a jednoduchým měřením sem zjistil že jeden drát je kostra a druhej vede ke kontrolce pokud je motor v klidu dráty sou propojeny kontrolka svítí po natočení se to rozpojí takže pokud ti po otočení klíčku svítí kontrolka dobíjení a po natočení motoru zhasne mělo by to bejt v pořádku ještě změř jestli to dobíjí mělo by to dávat 13.8 až 14.2Voltů -jinak to relé se nachází na alternátoru

2009-12-27 12:51:15

Jo už jsem to taky přes svátky měřil ,ale bez zatížení.ještě tozkusim změřit se zatížením (zapnu světla,větrák vyřívání) a uvidim.Ale to relé co myslím já ,je něco jinýho,na altíku je relé dobíjení (to reguluje volty do baterie 14.2) a to relé co myslím já,to je relé buzení alternátoru.A to když nefunguje ,tak při běhu motoru kontrolka dobíjení nesvítí a ve skutečnosti to nedobíjí,Jestli tam je relé to skutečně nevim ,ale něco tam je.

2010-01-04 18:54:13

Ahoj. Buzení se už nepoužívá tedy jako samostatný okruh. Z altíku vede pouze výstup na baterku a na kontrolku. Jinak je všechno v alternátoru. Jednoduchá rada nastartuj zapni světla a ještě nějaké spotřebiče a odpoj baterii mínus polem pokud chcípne tak nedobíjí. Pak altík ven a nechat udělat tam co dělají tyto věci. Nebo je to možný změřit multimetrem na svorkách baterie mělo by to být od cca 13 do max15v při chodu samozřejmě. Jinak dost odcházejí uhlíky jako celek s regulátorem napětí (je to I kus) Ahoj TRIDI

2010-01-06 15:28:01

Už to máš vyřešený ?

2010-01-31 12:30:32

Čau ,neměl jsem moc času na počítač ,ale samozřejmě jsem sev autě hrabal a taky je pořad mráz.Na baterce jsem naměřil 14.2 voltu což je asi v pořádku,Ale cose týče odpojení -polu od baterky při behu motoru to teda nevim , není to náhodou nevývažek elek. sítě ,aby ještě nelehl počítač .Před něčim takovym mě už někdo varoval. P.S.:Dočetl jsem se, u fabie jsou dva druhy altíku .A jsou tam 2 druhy buzení .To mě ještě nikdo

nevysvětlil.

2010-02-02 00:41:41

Pokud Alternátor dává na baterku 14 V při běhu motoru, tak buzení vůbec něřeš. Jestli ti to takhle dobijí a ráno se ten motor sotva otočí, tak jdi po baterce. Změř jí kapacitu odporovím měřákem a pokud ti za 10 sekund klesne proud pod 10 voltů tak jdi rovnou pro novou. Jinak pokud by to nedobijelo a na přístrojovce se ti nerosvítilo dobijení, tak nehledej relátko. začni rovno proměřovat motorovou kabeláž. U fábie vyhnívaly v motorovém prostoru. A tohle byl jeden z úkazů jak se to projevovalo. Pak se nasvítilo ještě servo, motor začal být ve volnoběhu neklidný a nakenoc už jsi to nenatočil vůbec.

2010-02-03 18:12:02

Jo tak to je přesně, jak píšeš. Kontrolka dobíjení nesvítí ,pak se rosvítí servo, motor a chcípne to .To byl přesně ten problem před lety(4). V servisu vyměnily altík ,baterku a pořád nic, pak přijel specialista 2 dni se v tom hrabal ,

a našel prošoupaný kabel v motorovym prostoru.Byl to kabel prý od buzení alternátoru.Na začátku mých

problémů bylo: jedu na malé otáčky 2000 ,zatočim volantem a světla pohasínají, pak jde i špatně nastartovat.

Vyměnil jsem baterku za jinou a na nějaký čas je pokoj(snad).Tak jsem se začal zajímat ,jak fabie dobíjí, protože tento problém už tu jednou byl. A navíc ,na chalupu to mam 6 km tam a zpět 6km a to ještě 6krát startuju, protože se někde stavím po cestě takže ta baterka se nikdy nemůže dobít.Tak mam startovací kabely

v kufru a ještě vozim náhradní baterku s sebou (ne novou samozřejmě).Už asi to vypadá ,že to bude v pořádku.

2013-08-26 20:14:31

čaute mam problem s autom jazdi sa a zacne sietit servo airbag a nakoniec ked skape tak ani nenastartuje vibije bateriu dali sme novi altik ale nepomohlo to aj novu zapalovaciu rampu aj baterku a vkuse nic skontrolovali sme kabel ao altiku do baterie a je v pohode aj rele aod dobijania a su v poriadku a nevieme si už radi velmi bi som bol rad o radu lebo stoho auta som blazon dakujem :)

2013-08-26 20:32:40

marek: kolik voltů dobíjíš na volnoběch s puštěnejma světlama ??

2013-08-30 11:47:26

p.s.: 12

2013-08-30 11:47:39

p.s.: 12v

2013-09-01 17:44:53

takže nedobíjíš a je třeba skoumat proč

svítí kontrolka dobíjení po otočení klíčkem?

zhasne po startu?

můžeš mít k.o. altík nebo třeba jen někde přerušenej drát od kontrolky dobíjení ??

dobíjet bys měl s puštěnejma světlama 13,8-14,3V


Odpovědět