Fórum - Téma


Fabia 1,2 HTP - vynechávání zážehu


Fórum Fabia I Fabia 1,2 HTP - vynechávání zážehu

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2016-09-09 23:39:37

Zdravím všechny odborníky a prosím o radu. Mám Fabii 1,2 HTP 47 kW, motor AZQ, provoz benzín + LPG. V poslední době se při volnoběhu a provozu na benzín motor chvěje a má nepravidelný chod. Při provozu na plyn je volnoběh klidný a bez výpadků (dle Vagu). Po připojení na Vag se nejprve objevily následující chyby:

16556 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system přiliš bohaty

16685 - valec 1 zjisteno vynechavaní zazehu (potvrzeno Vagem v měřených hodnotách)

Poté zřejmě zareagovala lambda sonda, vynechávání zažehu se objevilo na 2 a 3 válci, na 1 prvním válci vynecháváni zážehu již nebylo (opět potvrzeno v měřených hodnotách) a systém pro odměřování paliva chudý.

Provedl jsem následující, ale výsledek nevedl k výraznému zlepšení.

  • i když na plyn v pořádku, vyměněny všechny tři cívky a svíčky
  • provedena odborné vyčištění a seřízení vstřikovačů (JET servis) - vstřiky v pořádku vč. odporu. Nejprve jsem také zkoušel starší náhradní vstřiky co mám k dispozici, ale také bez výsledku
  • vyměněn palivový filtr s regulátorem tlaku
  • provedena kompletní diagnostika vstřikování ve Vagu dle dílenské příručky (akční členy, měřené hodnoty, zákl. nastavení) - neshledal jsem závadu
  • proměřil jsem zelenofialové kabely od konektorů vstřiků mezi konektory vstřiků a konektorem na ŘJ - v pořádku, modrobílé by se měly spojovat někde v kab. svazku a vést do svorkovnice, kterou jsem prozatím neobjevil, budu pátrat a pak proměřím.

Nevím, zda by to mohla dělat lambda sonda, ale dle Vagu v pořádku vč. ohřevu.

Nekontroloval jsem tlak paliva v systému. Taky se mi zdá, že slyším nějakou netěsnost na výfuku někde v oblasti vlnovce, to by zřejmě mohlo ovlivnit vyhodnocení lambda sondou.

Na to se ještě podívám zítra.

Znovu zdůrazňuji, že na plyn je vše v pohodě a k vynechávání zážehu nedochází.

Víc už mě v tuhle chvíli nenapadá, budu vděčný za každou zkušenost a radu.

Díky

Ještě dva dodatky:

  • kompresní tlaky měřeny: 14-13-14
  • při zvýšení otáček výpadky zažehu již nejsou v měřených hodnotách zobrazovány

2016-09-10 11:10:12

anyzek2: popisuješ tu přesně problém se kterým sem se kdysy pral u jedné své známé vyměnili sme kde co i tlaky vypadali o.k.

a nakonec podpálený ventili

2016-09-10 11:47:59

p.s.: ono to k tomu opravdu svádí, ale proč je tedy volnoběh na plyn v pohodě?

Sice občas dochází k výpadkům na 2. válci, ale to mechanik LPG přičítá vadnému vstřikovacímu ventilu plynu. Navíc se to projevuje při akceleraci, kdy auto při jízdě na plyn škube.

Když ale vidím, že na 2. válci je kompresní poměr nejnižší, tak to opravdu vypadána ventil na tomto válci. Jsem už z toho vážně hotovej, ale budu bádat dál.

2016-09-10 12:07:29

anyzek2: mě to tenkrát ukazovalo furt první válec,přehodil sem postupně mezi sebou,svíčku,cívku ,i vstřik a furt chyba na tom samím válci,skusil sem čidlo kliky,vačky,pak uplně nový svíčky,i cívky a chyba furt na tom samím válci

projevovalo se to tak že se natočilo auto chvíli dobrý a po cca půlminutě to začalo na volnoběch haprovat stačilo mírně přidat a zmizlo to i to auto jelo a startovalo jinak bez problémů

tejden sem se stim pral pak to šlo ke známím do servisu na osciloskop stim že sem jim popsal co vše sem skusil a oni šli rovnou po ventilech a bingo

öprava stála necelejch 11 litrů udělali to tenkrát komplet i s rozvodama

2016-09-10 23:30:43

anyzek2: Hlavu dolů a je to ten ventil. Zároveň vyměnit a správně nastavit rozvody. Vše co se měnilo máš nyní jako náhradní díl a renovaci vstřiků máš k dobru.

2016-09-17 11:43:28

Tak vás pánové asi zklamu, ale ne každé HTP musí mít hned podpálené ventily.

Včera bylo auto na elektrodiagnostce u opravdového odborníka a výsledek:

problém s řídící jednotkou LPG, která vydávala ke vstřikovačům benzínu, konkrétně

k prvnímu válci, vadné signály. Po jejím odpojení běží volnoběh na benzín nádherně

a je potřeba vyřešit problém s ŘJ

2016-09-17 12:16:36

anyzek2: Když jsem četl co píšeš myslel jsem že jste již vše odzkoušeli. To že je vadná jednotka LPG se může stát a chyby naskakujou i když funguje. Nejsem zklamaný že nemáš podpálený ventil, naopak, je dobře že jsi ušetřil, ne? Co je to za výrobce toho systému LPG? Čím je závada způsobena? Já si tedy plyn do auta nikdy nedám ale je tady dost lidí co by to určitě zajímalo.

2016-09-17 18:19:22

drak: Systém je Landi Renzo, ale problém asi nebude v systému samotném, ani v ŘJ,

ale v tom, kdo ten systém do auta instaloval. Tento systém mám v autě teprve krátce a hledat chybu v něm, když zlobil volnoběh na benzín, mě nenapadlo. Ale problémy s benzínem byly hned po montáži. Až nyní (bohužel) jsem si sehnal schéma zapojení el. instalace LPG a ač nejsem žádný odborník na elektro, kabely přivedené od ŘJ LPG k benzínovým vstřikům byly, dle mého názoru, chybně zapojeny. Vlastně se vůbec divím, že auto na plyn jelo.

Pokud se má úvaha o chybném zapojení potvrdí, dám jsem kontakt na firmu, u které si montáž LPG rozhodně nenechat dělat. Jen doufám, že jednotka LPG toto chybné zapojení přežila.


Odpovědět