Fórum - Téma


Fabia 1,4 mpi


Fórum O vozech našich členů Fabia 1,4 mpi



1  2  3  4  5 ......... 9

2013-10-22 23:19:25

Tak mám za sebou první rok provozu tohoto auta.Dostal jsem ho od kolegy z práce jako služebák ale jezdím s ním prakticky všude. Chtěl bych vás seznámit s tím co se za ten rok událo. Především ale něco o spotřebě. Nebudu vám tu ríkat jak to žere jenom 6 litrů a podobně. Jezdím tak jak jezdím. někdy normálně,Nekdy se na dálnici svezu třeba 170, Nekdy si zadovádím na okrskách v zatačkách a podobně, Nekdy se snažím o maximální úsporu. Auto je stále provozováno se zátěží cca 150 kg nářadí v kufru a 80procent cest jezdí se štaflema na střeše. Provozováno je z vetší části Praha centrum takže popojíždení a taky dálnice a tam se snažím nezdržovat takže 120-140 a jak jsem už říkal nekdy vezmu i maximálku. A ted spotřeba : Jezdím za 10,5 l lpg a to ať se snažím nebo ne.Za rok jsem najezdil skoro 40 000 km což není uplně málo a tankoval jsem asi 150x coz je skoro ob den. Pohonné hmoty mi přišly na cca 80 000 kč a náklady na opravy a údržbu cca na 40 000 kč. takže kdyz to shrnu tak kilometr mi vychází na pekné 3 koruny což je dobry vzhledem k tomu že je to sakum prdum i s ůdržbou. A to jsou tam započteny ukony i třeba jako zimní pneu nebo centrální zamykání. Vše mám dopodrobna zaznamenáno v tankování a v servisní knize. Dále vám tu chci popsat úkony kterýma jsem přinutil motor k poslušnosti a k výkonu. Ale o tom příště.

2013-10-24 20:39:17

Tak jak jsem slíbil. Motor ve fabii byl hrozny lenoch. Trochu jsem se pozastavil nad tím že je to vlastně starej OHV rumpál co byl snad už ve favoritu samozrejmě s několika změnami. Takže jsem začal Načtení chyb diagnostiky bylo velké překvapení.bylo toho tam dost.Lambda sondy, snímače kliky,vačky,teploty atd. Prvním krokem byla výměna svíček a vzduchového filtru,samozrejmě také oleje. dále jsem se pustil do kontroly čidel. Čidlo teploty šlo jako první. ukazovalo to nesmysly . dále jsem zjistil utrženej drát u snímače polohy vačkové hřídele. Dočetl jsem se že tento snímač pokud nefunguje tak neumí řj. motoru stanovit kdy má pálit první válec a co hlavně ... nefunguje regulace podle snímače klepání a motor má tak preventivně nastavován predstih o hodně menší což se samozřejmě projeví na výkonu. Jako třetí na radu přišel snímač polohy klikové hřídele kterej po vyšroubování byl totálně obalenej kovovýma pilinama od dodělávající spojky. Takže očištěno,opravem kablík a vyměněn snímač teploty a světe div se auto jelo o 50 procent lépe.Následovala operace s kabelovými svazky v motoru. Je to jedna velká komedie. Bylo zjištěno uhnilej vodič ktery spouští servo coz se projevovalo jeho výpadky a dále byl přerušen vodič co napájí vyhřívání lambda sondy před katalyzátorem.Po tomto zásahu se motor celkově zklidnil a i spotřeba šla hodně dolu. pak jsem chvíli jezdil a kontrolka motoru nekdy svítila nekdy ne. auto už jelo celkem dobře a můj úsudek že už to asi lepší nebude byl na místě. Kontrolka motoru ale jednoho dne začala svítít stále a už nezhasínala. Diagnostika jednoznačně ukazovala na druhou lambda sondu a i při tvoření readiness kodu to byla práve tato sonda co byla NE OK . Při kontrole vedení bylo vše v pořádku. takže sonda ven a místo ní nová. A výsledek byl ohromující. Auto jede výborně, další zklidnění motoru ve volnoběhu kdy prakticky neregistruji jeho běh. Nyní bylo auto na revizi a seřízení LPG a když jsem pánovi řekl že to na ten plyn je v nižších otáčkách trochu línější tak mi to pošteloval a ted to jede na ployn skoro líp než na benzin. A co hlavně ... I spotřeba šla zase o litr dolu. Toť příběh mého motoru. Třeba to někomu pomůže.

2014-01-11 22:36:37

Tuning mé fabie není moc o tom jak vylepšit vzhled ale spíš funkčnost. takže momentální konfigurace je:fabia combi 1,4mpi 50kw motor AQW EU4

Prední odpružení pružiny 1,4 tdi + tlumiče sachs, zadní odpružení pružiny octavia combi+ tlumiče sachs, centrál jablotron, tempomat, trojblik, dálkové ovládání centrálu jablotron, kotoučové brzdy vpredu i vzadu, hagusy,alu příčníky,Příprava na palubní počítač,led osvetlení interieru, rozšíření podvozku o 3cm podlozkami, zasterky na všech čtyřech,lpg magic, toroidní lpg nádrž 48l,dělené zadní sedadla,prední mlhovky,alu kola 14´´

Co se týká vzhledu tak jen začerněné sloupky , řadicí páka elegance s chomovou plaketkou a koženou manžetou, Kožený potah volantu.

Na to že to je auto do práce a původem fabia clasic si myslim že to není špatné.Jen je to nekonečnej kolotoč problémů a poruch které se mi alespon zčásti daří řešit svépomocí.

2014-01-13 17:37:47

Tak jsem si tak trochu bilancoval okolo fabie a zjistil jsem nemalé investice za víc než rok provozu. Ale kdyz jsem to pak prošel jsou tam veci ktereé už se na ní jen tak dělat nebudou takže jsem nakonec spokojenej. A taky doufám že už ted budou je provozní investice že už jsem si to všechno vyžral. Vím jen o posledním problému a to je jeden kabelový svazek ale tun už mám připravenej jen ho dát do vozidla a pred tím ho trochu prohlédnout. Jsem rád že se mi povedlo zvednout podvozek bez použití podložek a dalších možných vecí. Vykon už je ted taky v poho i když to žádná raketa není . Možná tak ještě chipnout ale podle slov to zas tolik nepomůže.

2014-01-13 17:40:02

Tak už jsem dopřál i měco málo kosmetického tuningu. Vyčištění kapoty motoru. Byla hrozně zahnojená a dalo to peknou fušku. nejprve jsem to musel rozmatlat a pak to postumně umývat a nakonec to dočistit leštěnkou.Výsledek je pekny. Už se nemusím stydět otevrít motor.

2014-01-27 23:33:58

Už Nějakou dobu jsem u auta pozoroval klapavý zvuk při sešlapnuté spojce. Nejprve jsem to přisuzoval spojce a tak se uskutečnila její výměna. Jenže zvuk ustal jen málo a zase se postupně zvětšoval. Tak jsem vyměnil olej v převodovce a zase žádná změna. Zkoušel jsem dokonce jet z kopce s vypnutym motorem a řadit kvalty jestli se zvuk neprojeví ale převodovka uplně zticha a zvuk se ozval až při roztočení motoru. Kdyz jsem byl za mechanikem co dělal spojku tak navrhl že ještě jednou koukne na ložisko spojky že se mu v poslední době stávalo že moc nevydrželo. Jenže lozisko bylo jak nové. Posledních pár dní už to řvalo že se za mnou otáčeli lidi na chodníku a tak jsem neváhal a sundal vanu motoru. A bylo tajemství odhaleno. Klikovka cestoval axiálně sem tam. Axiální vymezovací půlkruhy byli tak oběhané ze ve směru od spojky k řemenici chytala klika o stěnu prostředního uložení. a něla už to tam pekně odrbané. Je ale divný že jsem zkoušel než jsem to rozebral tlačit kusem dřeva na řemenici a ani jsem s tím nehnul. Toto opotřebení axiálního kroužku přisuzuji dobám kdy byla spojka špatná protože sla oproti dnešku o dost tíž šlapat. Vzhledem k tomu že trochu znám historii tohot vozidla se tomu ani nedivím. Už se těším až bude při sešlapnuté spojce ticho a já se budu moc konečne trochu věnovat nějakému tuningu

2014-01-29 23:28:46

Tak je opraveno. nové axiální kroužky a klika je už na místě. koukal jsem i na rozvodový řetěz a je už taky trochu volný . I když diagnostika rozvodu se pohybuje zu sem zub tam Rozhodl jsem se ještě pro jeho výměnu at je auto ůplně v porádku.Až bude zase trochu klid od ježdění. Motor celkově hodně ztichl . I zvuky od rozvodů pokud to byli ony se zmírnily. Zjevně ten axiální pohyb kliky dával řetězu trochu zabrat protože vlastně zvětšoval nesouosost kol rozvodu. po usazení a sestavení motodu byla vůle okolo prostředního uložení kliky cca1,5 mm.Predtím na jedné straně chytala tak si to asi dovedete predstavit co to s rozvodem dělalo.Souosost se navíc při kontrole pohybuje v desetinách milimetru a mě to tam běhalo o víc jak milimetr. No už je to dobrý ale mohla to byt pekná pohroma.

2014-02-06 21:36:19

Měnil jsem řemen. Měl už toho dost. místy chyběli i segmenty Ted už je zase ok. Ale zjistil jsem že vodní pumpa má ložiska dosti špatné. Při nejbližší příležitosti raději vyměním nez mě nekde vypeče. Zase ale alternátor mě prekvapil že má ložiska uplně v pohodě.

2014-02-09 22:23:09

Tak sobotní večer byl ve znamení uprav. Karbonová folie dělá divy. Konečně i oprava a uprava autorádia a v neposlední řadě zapojení zásuvky tažnýho abych už to konečne taky nechal zapsat .

2014-02-09 22:38:22

mape: mel jsi alternator rozdělany ? Ja sam se musím nanej podívat na bloku mam nejaké meděné piliny kolem altiku byly tam už při koupi auta a auto slouží už 2rokem v pohodě ..Kliňak mam novej..

2014-02-09 22:42:47

Rozebíral . Je to vopruz . Ale byl v poho. stěrací kroužky sice trou obehnuté ale zatím dobrý. Stejně chci sehnat nejakej druhej a zrepasovat ho aby byl do foroty. To auto mi stejně asi zustane tak to chci aby chvilku vydrželo.Měděny piliny by mohly byt práve od kroužku a uhlíků. Vyndej regulátor a uvidíš. je to pár šroubů a ani ho nemusíš sundavat.

2014-02-09 22:46:31

jo dobry jak bude čas tak se nato podívam...

2014-02-12 23:57:34

alll: mel jsem altik venku preventivně jsem vymenil ložiska byla vnich trošku vule zberače jsem trosku 240 smirglem zaleštil, dal nove uhliky puvodní meli tak 40% tak že ješte chvilu abyly by posmrti.. Poskladal a namontoval altik běží a je jak novej..

2014-02-13 23:46:29

No tak to je paráda. Jsem dnes navštívil camp v lahovicích. Asi zkusím chiptuning. Každej poznatek vítán. Díky.

2014-02-14 08:33:08

chip tuning jedinej uznávam od MR. Cimbu takovy power boxy jako jsou na aukru a pod maji v krabičce jen obyčejny rezistor a chcou za krabičku a paru dratu 2000,- jen to oblbuje ŘJ hodnoty nasávaného vzduchu....

2014-02-14 12:16:58

mape: Zdary Mape. Přesně co píšeš se mi projevilo na Roomu 1.4 16V. Páč s tím učím autoškolu, tak první reakce - spojka. Sice mám jen 32000km, tak mi to přišlo divný, ale vyměnil sem komplet spojku. Nu a jak píšeš, zlepšení taky téměř žádný. Takže dnes autorizovaný servis(spojku mi na záruku neuznali), s tím, že jsem je upozornil na to co píšeš. Večer maj zavolat co našli, tak jsem zvědavej. Jinak jsem rád, že jsem našel Tvůj příspěvek, páč tohle klepání popisuje na chatech hodně lidí, ale nikdo, jak to řešil. Dám pak vědět, jak to dopadlo a jak se postavili k záruce.

2014-02-14 13:03:49

Tak to jsem taky zvědav.já když jsem to rozebral tak jsem čumel jak péro z gauče. Nejhorší je ze vyměniš díl za 3 stovky a strávit na tom pul dne.od toho se pak v servisu odvíjí cena.

2014-02-14 13:06:28

Jo a u 1.4 16v je to s opravami na klice problém.tak čekej novej motor.

2014-02-14 14:57:16

mape: Skvelé vyhlídky. Nu což, uvidím až se ozvou

2014-02-15 18:54:26

koupiš nekde nahradni motor z bouranyho auta inzeratů je dost všude...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9