Fórum - Téma


Fabia 1,4 mpi


Fórum O vozech našich členů Fabia 1,4 mpi



1  2  3  4  5 ......... 9

2014-02-15 22:29:43

alll: O krabičkách vím ale žádnou takovou nechci. Chci klasickou úpravu řídící jednotky Je tam posun predstihu a omezení hodnot regulace klepání a dále jiné namapování vstřikování. Bylo mi také doporučeno otevřít sání resp. dát bud Sportovní sací vložku nebo sportovní filtr bez airboxu.Dále pak druhou lambdasondu vytáhnout více z potrubí takže stačí jen uříznout ten nátrubek se závitem a prodloužit ho tak aby sonda do potrubí jen lehce zasahovala. Zůží se pry její regulační rozsah což odstraní rozsvecování kontrolky elektroniky motoru při provozu na plyn. Je to podle slov jednoho tunera klasickej postup při tomto problému a tento problém to prý z 90% na autech s euro4 odstraní. Mě se to sice děje jak kdy někdy se to rozsvítí 2x za den Někdy to Měsíc nic nedělá. Trochu to přisuzuju i levné lambdasondě kterou jsem pořídil a která po 4000 km začala vykazovat stejné problémy jako ta předchozí. Chystam se ji reklamovat. Takže lambdasondu vika NEKUPOVAT.

Paradoxně prej to odstraní i ten sportovní filtr. Auto prej má více vzduchu a mění se složení směsí a s tím i parametry výfukových plynů pro sondy.

Zkoušel jsem po této informaci to že když se mi rozsvítila kontrolka elektroniky motoru proste jen odpojit vzduchový filtr a kontrolka skutečně behem dne zhasla.

Zkoušel jsem to 2x po sobe a nevim jestli je to náhoda ale vždycky to zafungovalo.

Auto se při tom chovalo celkem zajímavě. Motor jakoby dostal více krouťáku v nižších otáčkách a tahal jako vzteklej.Ve vyzších otáčkách zase jakoby ten krouták chyběl. Podle toho co jsem pročetl je to normální jev a právě ten sportovní filtr to udajně eliminuje tak nevím.

Akorád to pekně žralo. Dost jsem tomu nakládal a spotřeba v plynu se točila okolo 12-15 litrů.

Pokud máte někdo zkušenost s průchodnostním nebo jiným sportovním filtrem Rád ji uvítám.

2014-02-16 00:00:40

U tech motoru na fabkach 1.4 mpi 44/50kw je ten motor pružnej od 1500 do 3500RPM pak jeho pružnost vadne.. Oproti motoru o stejném vykonu a obsahu 1.3 je motor žíznivější klidně i o 2L na 100km vic než u feldy ona taky fabka je onejekej ten metrák težší... filcka 1.3 50kw me žrala na 100km asi 7az 8L na 100 km a fabka 8až 10 na 100km ja mam EU 2 a fabka stejnej motor v EU4 ma motor jen vykon 44kw, ale dase to změnit stačí mít sání _parohy ze škrtící klapkou z 50kw fabky a je vystarano a pak jen uprava řídící jednotky MR Cimbu zvedne vykon na 50kw ja jsem si psal email z mr cimbu u meho auta by při upravě jednotky by se zvedl vykon na 55kw a snižila by se spotřeba o 0,5 L na 100km. u sebe uvažuji o lpg sekvenční vstřikovaní zatim nato nejsou finance. Zatím jezdím na směs E85 A BA 95 v pomeru 60:40% bez problemu už 3rokem najeto zatím 40 000 km... prumerná spotřeba v zimě 9 až 10L na 100 KM vetsinou okresky a Město na dalnici jezdím malo ale tam spotřeba klesla i na 7L na 100km. Udrzba klasika 2x ročne olej filtr kontrola svíček případne očištení od usad ocelákem filtr vzduchu klasika c 2 vyměna oleje. Tedka brzdové destičky a stočení kotouču jen hrany. Pak přinou na řadu pakny v zadu a bubny vyměnit jsou už skoro hyn.. nekdo bude namítat etanol je takovej makovej ale važně čistí né naráz ale postupně po 5 tkm yl motor čistej jak alabastr měnil jsem těsnění pod vikem ventilu utíkal mi tudy olej tak jsem mohl porovnat čistotu při koupi auta a pak po nejakych kilometrech najetych z etanolem po vyměně oleje. Jinak se mi osvěčily klasicke svičky brisk se 3 knotaktním jiskřištem stím jede auto subjektivně lepe a za studena líp chytne mel jsem poujčeny novy svičky na lpg od souseda co ma fabku na lpg přestavěnou fungovalo to stejně jako ty levnější moje...

2014-02-16 08:34:08

mape: tak další vývoj - v pátek ráno autorizovanej servis, tam slíbili, že se na to odpoledne kouknou. Večer tam volám, prej to nestihli, udělá tam poznámku na sobotu pro kolegu, aby na to koukli. Nu a v sobotu toho zas měli moc, takže v pondělí. Tak se ptám, proč mi v pátek tedy řekl, že na to kouknou, že kdyby řekl že ne, jel bych jinam. Tak že se za kolegu omlouvá - to mi fakt pomohlo.

2014-02-16 10:01:49

alll: trochu te opravim.1,4 MPI aqw ma 50 kW a ma euro4. Rozdíl od 44 kW je nejen v sání ale i v časování ventilu. Jestli chceš poslu ti publikaci kde je to popsané.takže předělání je otázkou výměny sání,škrtící klapky a váčky a pak samozřejmě úpravou RJ.

Když tu mluvis o momentové křivce tak 50 ma oproti 44kw tuto křivku vice lineární a kroutak začne markantně ubývat az kolem 4000 tis. 44kw padá kroutak hned po nárůstu na max někde ve 2700 ot. Vše je v te publikaci.

Co se čištění a čistoty oleje týká tak já z plynaku vypouštím po 15000 tisících olej jako novy.

2014-02-16 10:39:07

ladas:jen ti ocituji dilenskou příručku

Pozor!Klikový hřídel nesmi být demontován. Již povoleni víka ložiska klikového hřídele vede k zdeformování stojanu ložiska bloku válcù.Pokud byly šrouby víka ložiska povoleny, musí být blok válcù s klikovým hřídelem kompletně vyměňen.

Pokud by ti to měli v úmyslu opravovat tak jim to pripomen.

Pokud to jsou identické motory1,4 16v co byl ve fabii jako ze na 99% jsou tak to není možné rozebírat a opravovat.

Pokud to je v zaruce tak at ti navalej novej motor.

2014-02-16 11:13:01

Nekdy jsou citace v dílenské příručce zavádějící, jde jen o kšeft z novym motorem soused je automechanik na okrese přerov je vyhlašeny motorář už minimalně 3 kusy 1.4 16V repasoval. akorát dost dloho zháněl dily... a podařilo se.. ale prej to bylo dost drahy utech fábky ze starym pocitivym 8vetilem MPI nejsou dily problem repase se da udelat...

2014-02-16 21:56:20

alll: Jo to možná pravda ale jen tak to někdo nenapsal. Říkáš fachman na motory a že to bylo dost drahý. A to je to co je tím řečeno. Není to úplně sranda to opravit. Toť můj názor. Jsou věci které jsou pro někoho neřešitelný problém a pro někoho běžná záležitost neli maličkost. Četl jsem tu forum o utopené felicii a o elektroinstalaci v ní. Přitom kontrola stavu elektroinstalace v tomto autě není taková složitost. Já jsem to přímo nedělal ale byl jsem u toho kdy to borec celý rozházel a zkontroloval,samozrejmě přišel na problémy odstranil a dal zase zpátky. A dlouho mu to nertvalo.

Já kdyz jsem repasoval hlavní kabelovej svazek u moji fabie tak jsem to měl taky vyvržený tak že by se do toho jen tak někdo nepustil.

A to samé je to s motorama. Někdo to umí tak druhý onak.

Neposlední věcí je samozrejmě finanční náročnosst.

2014-02-17 12:19:01

mape: tak chlapi a je to tady. Dneska ráno cesta do servisu, projížďka se šéfem dílny (fajn chlap), nejdřív, že nic neslyší, pak už jo. Výsledek - šli to změřit a 2mm vůle na axiálech. Takže, taky jak si říkal, novej motor nebo polomotor. Těd začíná korespondece servis - Mladá Boleslav, jak se k tomu postaví, nu doufám, že na záruku.

2014-02-17 21:54:51

Na jednu stranu je mi líto že máš takový trable a na druhou starnu jsem rád že ti můj problém pomohl a že si je donutil jít po axialní vůli. Asi bych lpěl na záruce a rešil bych s nima i tu spojku co vyměnili a rachot stále nemizel. Tohle není přístup servisu ale lumpárna. Poslední dobou mám pocit že značkové servisy nemájí žádnou úroveň.

Já měl s řízením u fábie ve značkovém servisu takovej výstup že si myslím že byli rádi že mi to neopravovali a že jsem raději odjel. Ach jo.

Ať žije ŠKODA-AUTO SERVIS

2014-02-17 23:24:11

Jinak U svého auta jsem trochu experimentoval. Vyndal jsem airbox a dal jsem tam sportovní filtr hříbek. První dojmy výborné. Podle mě je nárůst kroutáku velmi patrný. Kontrolka elektroniky motoru zhasla a ještě se nerozsvítila a po prvních 400 najetych kilometrech spotřeba 7l /100km lpg. Tam kde jsem normálně řadil 3 tak ted jedu na 4 a zrychluje.

Nemůžu si pomoct ale je to hodně poznat. Až dám dohromady zbytek elektroinstalace v motoru tak jdu na tu brzdu a jsem zvedav co z toho vypadne.

2014-02-18 23:16:08

Dneska jsem to honil jako psa. pekně pod plynem otáčky porád 3-4 tisíce. vyjel jsem celou lpg nádrž pri natankování vyšla spotřeba 10,6 l.

Fakt jsem nadšenej. Najeto skoro 300 tisic auto když jsem si ho přebíral tak vzdychalo tady u nás do kopců trojkou a ted lítá čtyřkou. Ještě chci zkusit nějaké srovnání. Až bude příležitost se svést s jinou podobnou fábii pak teprve uvidím jestli jsem to dostal do normálu nebo je to trochu lepší než origo.

Ještě chci zkusit omezit signál snímače klepání aby neubíral predstih tak brzo ale nechal motor trochu více nafórovat. mohlo by to mít také přínos.

Na jednom tuning fóru jsem četl že se dá experimentovat i s jeho utažením na jiný utahovací moment, podkládat ho podložkama a podobně. Škoda že je na tak blbým místě. Asi by se s ním dalo experimentovat.

2014-02-22 22:45:05

Trochu jsem si hrál a tak jsem box vybrousil uplně do hladka a zbavil se tak vroubků na plastu. ještě jednou do stříkacího kitu a do plniče a už půjde vrchní.

2014-02-24 20:39:24

mape: ani jsem nestihl napsat, že se mi už montuje novej motor na záruku. Tak doufám, že bude na déle než rok a 32000km. Tak zatím L.

2014-02-24 20:44:39

ladas: Tak to je výborná zpráva. romstr bude jak novej. Jsem rád že ti to pomohlo. Pekný večer a dobrou pořízenou s novým motůrkem.

2014-02-24 20:52:43

mape: Jo díkec, trochu sem byl zklamanej, že se vysypal tak brzo. Sem trochu zmlsanej, že Mini Cooper, kterej je 2004 a já ho mám 7let a od 35000km, jezdí stále bez poruch, jen servisní úkony. Nu což, asi smůla. Takže taky hezkej večer, jak už sem psal, jen Tvá rada nebyla mimop mísu. čus L.

2014-02-26 20:59:45

Dneska jsem zvedl Kapotu a ejhle kolem vodní pumpy porád trochu jakoby od oleje. Tak jsem zkoumal a našel děravou hadici odvětrání klikové skříně. Tak jsem to začal opravovat a napadla mě myšlenka ,že to už nebudu připojovat na sání ale vstup do sání zaslepím a na odvětrání dám jen takový ovzdušnovací filtřík . Koupil jsem nějakej no name a zkusil ho tam dát. Už jsem o tom chvilku uvažoval protože čistit klapku od sajrajtu 3x za rok už mě nebaví a to nemluvím o tom že čisticími prostředky vždy "vyčistím" i to co zůstává na hřídelce škrtící klapky a ta pak nějaký čas zlobí.Je na to prý nějaké specialní mazivo které tam ulpí a pak to funguje dobře. Jednou jsem ji měl u octavie dokonce tak zadělanou že pri ubrání plynu se zasekávala zavřená a zlobil volnoběh..Co nadělám. Motor už není z nejmladších. Zkusím to takhle a uvidím.Všechno zase vyčistím a po nějaké době tam kouknu co se dějě Četl jsem nějaký fora a nikdo si něztěžoval ze by tím oddechovým filtrem něco zkazil.Já budu testovat. Kdyby měl někdo nějakou vlastní zkušenost sem s ní.

2014-03-03 00:43:35

nefungující klapka sání vzduchu.Pri vyjmutí airboxu jsem si všiml že je stále zavřená. ani fénem jsem ji uplně neotevřel. Proto možná u mě tak velká zmena výmenou za filtr otevřený. Přez airbox vlastně sál motor stále teplý vzduch od výfukového potrubí.Fotky jsou horší ale patrné to je.

2014-03-03 22:36:04

Tak jem konečně udělal držák na vzduchový filtr ale ještě se mi to nelíbí tak to budu ještě upravovat.Ještě jsem zvedav jak bude fungovat odvětrání přez filtr a ne do sání. Taky už mám vše na výměnu kabeláže v motoru. Chci hned zprovoznit mlhovky a připravit na čidlo teploty a taky kabeláž na denní svícení abych trochu ulevil hlavním světlům.

2014-03-05 22:21:39

Posledních pár dnů než se na mě zase sesype práce jsem ještě řešil pár drobností na autě. Pobarvil přední třmeny,upevnil plandající hadičku brzd, volnej šroub u merky oleje a chybějící šroub na sání. Když jem to sání sundal byl jsem mile překvapen. Klapka naprosto čistá. až nezvykle. Jednou když jsem menil těsnění pod klapkou tak jsem viděl peknej sajrajt v tom sacím potrubí. Nevím jestli to někdy výhledově taky nerozeberu a nevyčistím.Ted kdyz to už nesaje sračky z klikové skříně tak už by to mohlo být porád čisté.Taky jsem našel horší hadici od ventilu aktivního uhlí tak jem dával novou svorku a zkracoval ji. Myslim že tento problém už tu nekde polisoval Alll. U mě to nic nedělalo je to jen preventivní opatření.

2014-03-06 06:38:00

No člověče, to natření brzd, to je pěkná prasečinka


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 9