Fórum - Téma


Fabia 1,4 mpi kolísání otáček a škubání motoru


Fórum Fabia I Fabia 1,4 mpi kolísání otáček a škubání motoru

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2  3  4  5

2013-12-27 17:43:07

čidlo vačky je potvora. kdyz nefunguje motor netaha a nejde regulace klepání takzže motor má nastaven menší predstih a běží celkově nepravidelně. muj postup byl od nejlevnější opravy k nejdražší. nejprve čidlo vačky ktere bylo v poho ale kabelové vedení bylo prerušené pak svíčky a nakonec lambda za katalyzátorem. od té doby motor beží paradně a i dobře tahá. jinak diagnostika ho nekdy ukázala a nekdy ne. používam nejakou jednoduchou verzi vagu s kabelem kkl a zatim jsem vzdycky všechno vyřešil.

Mape

2013-12-30 10:53:44

mape: a kde se nachází čidlo vačky a jaký má kod , číslo ? Koupím nové a vyměním, kudy vedou kabely a kde můžou být poškozené ?

Jarda

2014-01-06 17:37:20

čidlo vačky je u motoru AQW 1,4 mpi 50 kw v místech kde na favoritech byla benzinová pumpa. Asi uprostred prední části bloku. Samotné čidlo neodchází ale kabeláz je problemová. vede v husím krku pod baterkou k pravemu podbehu. já mel prošoupané vodiče podle troubku toho husího krku. Chce to vzít schemata a zjistit si piny na rídící jednotce a zkoučet průchodnost. je to mimračka ale vyplatí se to. Nové svazky stojí ranec.

2014-01-07 06:06:01

Zdravím a děkuji. Čidlo vačky jsem našel, odpojil jsem ho a nic se nestalo. Motor normálně jde nastartovat . Projdu ty kabely a ještě se mrknu, kde je čidlo na klice . Na Felicii se stávalo, že na čidle otáček byly usazeny piliny které se tam dostaly ze setrvačníku od pastorku startéru. Ty piliny se dokázaly po snímači otáček posunovat při každé otáčce a tím měnit čas zapalování . Banální věc, co žádná diagnostika nenašla a přesto to dělalo problémy.

Jarda .

2014-01-13 13:42:28

Zdravím, vyměnil jsem čidlo snímání otáček na vačce a najel asi 80 km a stále mi motor nepatrně pocukává . Pokud toto čidlo odpojíte a nastartujete , tak auto jede . Jen se mi zdálo, že je motor nepatrně línější .

Teď je na řadě čidlo otáček klikového hřídele . Kde se přesně nachází ?

Jarda

2014-01-13 13:46:16

jarda.vysocina: No jestli po odpojení čidla auto neškube, byť je línější, tak bych se nejdřív podíval na kabely. můžou bejt pod husim krkem "přehoblovaný"

2014-01-13 17:52:45

Ahoj ve spolek. Mě to dělaly lambda sondy. konkretně první měla špatné vyhřívání a druhá bez aktivity. Vše zjištěno na vagu.

2014-01-14 07:35:13

Já mám jen jednu sondu a ta už je tam třetí a na VAGu nic není .

Jarda

2014-01-14 16:29:47

Pak bych asi šel na zapalovací lištu svíčky a podobně. Pokud vag neříká nic o vstřikování mohla by to být cesta. Sice už jsem někde četl myslim na dieselforu že to umí dělat i čerpadlo paliva nebo filtr. Já třeba řešil na octávii motor 1,6 55KW Nešel vůbec nastartovat a na vagu bez chyby a byla to zapalovací cívka. Myslím že tady diagnostika nic neřekne. Zkusil bych vymenit zapalovací lištu a pak bych šel dál.

Jinak správně píšeš že po odpojení snímače vačky auto jede ale je línější. Jak jsem již psal nejde regulace klepání protože elektronika neumí přiřadit první válec a taky predstih se nastavuje menší než motor potrebuje.

Jinak čidlo snímání kliky je nad spojkou vedle motoru. Třeba u mě bylo úplně obalený kovovýma pilinama a když jsem h očistil motor byl o poznání lepší.

2014-01-15 11:30:30

Čidlo otáček na klice jsem vyměnil (měl jsem půjčené ) , původní očistil a bylo skoro čisté a žádné zlepšení . Zbývá tedy jen vstřikovací lišta ... tak u té nevím, jak se demontuje a tu asi nijak neotestuji a asi mi ji nikdo u nás nepůjčí . Nová origo bude stát ranec a když to nepomůže ...tak asi " jiný motor " .

Jarda

2014-01-17 08:56:20

Zkusil bych ještě tu zapalovací lištu. Ta umí taky zlobit

2014-01-21 20:14:51

Zdravím všechny

mam fabiu I 50KW motor AME LPG

motor za studena kolisa a zajimavě poškubava a mam pocit jka by auto nevědělo jestli ma akcelerovat nebo ne.za tepla kolisaji. vozidlo je na lpg za studena nevim jak se chove lpg ale za tepla kolisa take.........

svičky koupeny přesně jake maj byt,zapalovaci lišta NGK nová,klapa starši ale pry OK a najeto 6Otkm,čidla vyměněny,motor vyměněny najeto 80tkm,lambda sonda bosh nova,klapa vyčistěna nastavena,filtry nove,olej shell,diagnostika nic......už mam na to nervy vyfuk bez děr...........takže zvažuji KAT nebo vstřiky jinak už nevim co by to mohlo být.....každa rada nad zlato

2014-01-21 20:26:22

premavesel: svíčky přesně jaké mají být na benzín nebo LPG?

2014-01-21 21:04:04

marv123: plynař mi doporučil obyčejne benzinove že jsou nej na plyn i LPG akorat jsem sklepl nožky sviček na myslim 0,8mm dle udani vyrobce pro provoz na LPG

2014-01-21 22:31:35

Pokud by to škubání nedělalo zapalování Pak to může být už jen vstřikování. Zkusil bych sundat kryt od motoru a při spuštěným motoru bych zkoušel odpojovat konektory od vstřikovačů. Pokud by se chod motoru po odpojení některého ze vstřikovačů neměnil je pravděpodobné že bude nefunkční. samozrejmě pokud by se měnil bude vstřikovač pravděpodobně fungovat. Jinak bych určitě zkusil seřídit ventilový rozvod. Může to dělat špatnej hydroštos a některý ventil nemusí zavírat.Prvně bych také zkusil prozkoušet kabelový svazek který jde od malé svorkovnice řidící jednotky motoru. jsou tam všechny čidla i vstrikovače,myslím že i klapka a snímač teploty a tlaku nasávaného vzduchu. Trhavý chod motoru umí zapříčinit i odvětrávací system palivové nádrže. V dílenské příručce je toho hodně a je to tam docela dobře popsané. Chce to napojit diagnostiku a nečíst jen chyby ale sledovat něčené hodnoty v ruzných blocích. Leckteré vám lecos napoví. Já osobně bych začal u vstrikovačů a kabelového svazku. Když budu mít čas vyhledám na ktrém pinu je ten který vstřikovač a čidla.

2014-01-21 22:52:54

mape: Ahoj, to co radíš je návod akorát tak na zničení motoru!

Jde o to, že když se Ti ten vstřikovač povede odpojit zrovna otevřenej, tak bude protejkat a může to propálit píst!

gatr328, 2013-12-05 08:01:32 napsal:

Cukání při studeném motoru ale i při teplém a nedržení stabilních otáček mi dělala zapalovací lišta na svíčkách. Po Výměně vše ok.

2014-01-21 22:55:14

gatr328: Měl jsem stejný problém a po výměně vše fungovalo jak má =)

2014-01-21 23:48:08

povadi: Už jsem jeden takovej problem vyřešil a nic z toho co popisuješ se nestalo. Vše co publikuju je jen moje vlastní zkušenost. Je fakt že jsem vzdy jen povytáhl konektor. Taky podle zapojení dedukuju že k otevření vstřikovače je nutné přivedené napětí Podle schémat je jeden pol vstřikovače připojen pevně na pojistku č35.(pokud se mýlím opravte mě) a druhej ovládá řídící jednotka která vlastně spíná na kostru a tím ho otevírá. To co popisuješ samozrejmě může nastat ale v případě že je vedení tohoto druhého polu ve zkratu na kostru. Jinak se musí vstřikovač zavřít sám protože ze zapojení zjevně k zavření nepřichází žádný impuls. Pokud by se vstřikovač přivedením napetí zavíral byl by zase otevřen při odpojení napětí což by asi pri chcípnutí vypustilo přívodní potrubí a to se mi zdá kravina..Takže se vstřikovač musí zavírat sám po odpojení napetí. K propálení pístu dochází u naftáku u common railu kde je impulz jak pro otevření tak pro zavření ale to zase tolik neznám.

2014-01-22 00:04:42

mape: Tak to je opravdu jen náhoda, že se to nestalo. Už jsem pár takovejhle chytráků řešil. Když chceš takhle si něco dělat na svém autě, dělej si to, ale aspoň takovou blbost neraď ostatním. Opravuju auta už dost dlouho a mám své zkušenosti.

2014-01-22 00:14:28

povadi: a můžeš mi teda říct jak to funguje? na jakém základě ten vstřikovač zavírá? samotného by mě to zajímalo. A jak může dojít k propálení pístu u vstříknutí paliva do sacího potrubí? Já bych to pochopil u přímého vstřiku ale u nepřímého ne. Fakt by mě to zajímalo. Nemluvím v narážkách a taky už jsem dal dost motorů dohromady. hlavně po elektrické stránce. Fakt by mě to zajímalo. Diky za odpoved.


Odpovědět

1  2  3  4  5