Fórum - Téma


Fabia 1,4 mpi kolísání otáček a škubání motoru


Fórum Fabia I Fabia 1,4 mpi kolísání otáček a škubání motoru

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2  3  4  5

2014-01-22 00:23:56

mape: Třeba tím, že nedovře a poteče tam stále benzín

 Mape
Petr
2014-01-22 00:24:43

Kontrola tìsnosti

  • Demontovat rozdìlovaè paliva i se vstøikovacími ventily

ze sacího potrubi => Kap. 24-1. Palivové hadice

zùstanou pøipojeny.

  • Podržet ventily v odmìrných válcích. ...
  • Zahájit diagnostiku akènich èlenù a aktivovat relé palivového

èerpadla -J17- => Kap. 01-1.

  • Zkontrolovat tìsnost vstøikovacích ventilù (kontrola

pohledem).

Pøi bìžícím palivovém èerpadle smí z každého ventilu . uniknout za minutu 1...2 kapky.

Je-Ii únik paliva vyšší:

  • Vypnout palivové èerpadlo (ukonèit diagnostiku

akèních èlenù) a vymìnit vadný vstøikovací ventil 2

=> Kap. 24-1.

8

Kontrola vstøikovaného množství

  • Zkoušený vstøikovací ventil zasunout do odmìrného

válce.

  • Spojit jeden konektor vstøikovacího ventilu s kon-'" V .A. G 1348/3-2

trolním vedením a krokodýlkou (napø. z

  • V.A.G 1594 A -) s kostrou motoru.
  • Spojit druhý konektor vstøikovacího ventilu s dálkovým

ovládáním -V.A.G 1348/3A -, adaptérovým vedením

  • V.A.G 1348/3-2 -a pomocným vedením pøipojit na

plus. . -Zahájit diagnostiku akèních èlenù => Kap. 01-1 a aktivovat

relé palivového èerpadla -J17-.

Palivové èerpadlo musí bìžet.

  • Dálkové ovládání -V.A.G 1348/3A -držet sepnuté

30 s.

  • Provést mìøení na všech vstøikovacích ventilech. V.A.G 1348/3A II A,"2,,4 -00v7v9, '" II
  • Po aktivaci všech ètyø ventilù položit odmìrné válce

na vodorovnou podložku.

Požadovaná hodnota u jednotlivého ventilu: 145

:!:12 ml

  • Leží-Ii namìøená hodnota jednoho nebo více vstøikovacích

ventilù mimo povolenou toleranci, vypnout palivové

èerpadlo (ukonèit diagnostiku akèních clenu) a

vadný ventil (pøípadne vadné ventily) vymenít => Kap.

. 24-3.

Jsou tam chyby v diakritice ale z uvedeného vyplívá že ventil bez napětí se zavírá a tudíz nemuže dojít k tomu aby zustal otevřený. Pokud mi vysvetlíš jak k tomu dojde děkuji a rád se přiučím.

 Mape
Petr
2014-01-22 00:28:29

To nedovírání se ale musí už projevit na chodu motoru a tak hrozí propálení pístu už při samotném chodu a ne při odpojení. Nevím . Pokud máš vysvětlení jak se to může stát a jak říkáš už si pár takovych motorů opravoval a asi si i viděl u těchto motoru i ty propálené písty rád si toto vysvětlení poslechnu.

2014-01-22 00:43:10

mape: Stačí aby ten vstřik už byl v horším stavu, nebo bordel v palivu který nevezme filtr. Několikrát jsem se s tím setkal. Jak jsi psal o té kostře, tak tam je to tak, že to radši ŘJ odstaví aby nedošlo k poškození když to bude šlusovat na motor. Neřákám, že umím vše, ale mluvím z vlastní zkušenosti s čím jsem se už několikrát setkal... I s tím když se elektrikář cpal do motoru a to né jeden, ale znám jich víc. Pak to po nich druzí předělávají. Neříkám, že jsi taky takovej, jen každej by se měl držet svého kopyta... A nějaké poučky a návody??? Těm už taky nevěřím, několikrát jsem se přesvědčil, že to tak být nemusí. Třeba ta o prasklé hlavě a následném skoro okamžitém vaření motoru a emulzi ve vodě, nebo oleji. Taky to není pravda. Setkal jsem se osobně s tak krásně prasklou hlavou, že jezdila tisíc km bez problému, dolévání vody, tvoření emulze a najednou nebylo auto schopné ujet tři km. Jak to vařilo. Pak zase klid a třeba 500km nic a zase nanovo. Takže při opravách už procházím i nemožné. Několikrát jsem se už přesvědčil o tom, že i poučka nebo pravidlo, když to dělá tohle musí to bejt tohle neplatí Jen na vysvětlenou. Jak jsem psal dělej jak myslíš, já bych to takhle nedělal a nedělám to.

 Mape
Petr
2014-01-22 01:14:48

Za 10 let co do mpi motorů dělám jsem se u mpi skutečně nesetkal s propáleným pístem. jo u fsi tam jo. u tdi taky ale u mpi opravdu ne. Pokud jak říkáš by bylo vedení ke vstřikovači šluslý na kostru tak to jednotka snad nemůže odstavit. Jednotka prece spíná kostru do vstřikovače. takze pokud vedení od vstřikovače k jednotce je šluslý na kostru ventil zustane otevřený , ostatní ventily nemají tlak a motor nejde vůbec nastartovat jednotka to nemůže odstavit.Pokud je šlusly na kostru kladny pol vstrikovače lítá pojistka. To co jsem ti poslal není nic než klasická kontrola vstrikovaču která se bežně provádí právě při problémech kolísání a škubání motoru. Samozřejmě to nemusí být ono. Ale je to jedna z častých příčin tohoto problému. Myslím si že mpi motory konkrétne tyhle starý škodovácký rumpály zase nejsou tak složitý ale se na to nepřišlo. Ventil umí propouštět ,umí byt taky uplně mrtvej. Umí to dělat i palivové čerpadlo které dává malý tlak,palivovej filtr kterej propouští zpet do nádrže, Odvetrávání palivové nádrže umí taky takhle zlobit a dalsí veci které už se tu na foru řešily.

 Mape
Petr
2014-01-22 01:22:22

a k tomu cpaní elektrikářů a předelávání. Pokud nezná systen celeho zapojení a nemá diagnostiku a hodnoty které má kde číst tak nechápu co tam vlastně může hledat. naximálne opravit nějakej utrženej drát a to ještě musí vedet kam patří. Jinak nic. Bez příručky si ani neškrtneš. Třeba konkretně u fabie stejnej motor a jinej rok výroby a už jsou odlišnosti v zapojení. Taky už jsem řešil.

2014-01-22 07:22:01

už bych řekl, že se to posunulo jinam. Myslím si, že je jednoduší vzít diagnostiku a ta mi ukáže kolik a jakej vstřik mi dává jakou dávku paliva.

2014-01-22 07:34:05

povadi: Já teda nevim, nerozumim tomu. Ale přijde mi divný, že chcete kontrolovat vstřiky, když se auto chová blbě jak na benzín tak na lpg. Lpg má svoje vstřiky a benzínové jsou v době, kdy jede auto na lpg vyřazeny. Pravděpodobnost, že oboje vstřiky jsou špatný a že závada na nich je stejná, je miniaturní.

2014-01-22 07:39:03

marv123: Já je kontrolovat nechci, jen když by sis přečetl to od začátku o co šlo tak bys to věděl. Já jen psal reakci, že tak jak doporučoval zjistit závadu, že bych to nedělal. Nic jiného Pak už se to nějak zvrhlo jinam.

2014-01-22 07:46:37

povadi: OK sorry

2014-01-22 20:58:34

o vikednu zkusim ty svazky.......každopadně děla to i na lpg takže benzinove vstřiky ne, každopadně jsem mechanik a mam servis ale klasika nemam tolik času takže diagnostikou jsem to proletel na skrz.zatim diky kdyby něco pomohlo napišu

 Mape
Petr
2014-01-22 23:34:12

povadi: Možná bys nám mohl říct jak kontroluješ dávku paliva jednotlivých vstřiků u 1,4 mpi. jakou skupinu a jaké hodnoty sledovat a kde se mají tyto hodnoty pohybovat. Třeba by to tady čitatelům fora občas pomohlo. Ale mám takový dojem že u 1,4 mpi toto nelze jinak než vymontováním a zkouškou odstřiku a zkušebním oddávkováním.Ale nechám si samozrejmě poradit.

Premavesel: tak samozrejmě pokud to dělá i na plyn tak benzin vstriky vynech. Skrtící klapka je celkem choulostivá na jakykoli problém.

Mimochodem když tu mluvíte o vyčistené klapce.... Co vlastně považujete za vyčištěnou skrtící klapku?

Ještě jednu vec se kterou jsem se setkal. Snímač klepání reagoval na uvolnený kryt motoru. Konzultoval jsem to tehdy s človekem co se zabývá laděním závodních motoru a nevěril jsem vlastním očím. A skutečně diagnostika nenapsala chybu ale v bloku měřených hodnot(myslím že skupina 020) ukazovala velké odchylky v uhlu žážehu. Po upevnění krytu se vše srovnalo a s tím i vonoběh. Nechci tu nikoho kritizovat jen se snaažim vyjmenovat věci které by mohli způsobovat nepravidelný chod motoru.

Povadi : Ještě bys nám mohl říct jak dojde u nepřímého vstřikování k propálení pístu.

Díky Mape.

2014-01-26 12:09:24

dnešni ranni start v mrazech katastrofa.........vylet otaček do 4000 a zdechlo opakovaně až na potřeti ok..........jdu vyměnit svičky a přezkoušet ten senzor klepani...startuju na benzín.

2014-01-27 00:29:12

ja mel na sve fabce špatnou zapalovací lištu, profukující vlnovec po vyměne vlnovce zlepšení jen o fous, dale vyčišteni škrtíci klapky, vymena sviček a v posledni řade vymena palivoveho filtru nekde na jinem foru jsem se dočetl , že se mění pri 60 000 km tak jsem vymenil za novej puvodni mel regulator tlaku na 6 baru ja jsem dal levnejší 3bary a auto jezdí jak šlak pakk nasledovala vymena oleje a odte doby je pokoj.. auto jezdí na smes e85 a benzinu 95okt. auto jezdí jak ma.. auto melo najeto 118000km při koupi z aček.

 Mape
Petr
2014-01-28 00:11:44

Tak by mě zajímalo jsk jste daleko na těch problémových aute a jestli jste se dopátrali k nějakému výsledku.

2014-01-28 10:33:38

mape: me se podařilo vyřešit co jsem napsal nejvic byl problem profukujici vlnovec pak zapalovací lišta vynechavani zapalovani 1 valce motor chtel někdy vyskočit ze silenbloku pak škrtící klapka vyčišteni a nakonec palivovej filtr jak ten byl zasranej, když jsem ho rozřízl pilkou na železo abych se podíval proč byl problem od tedoby auto je slape jak hodinky a mam skoro 10 000 km na jeto na smes e85 a benzinu 60% e 85 a 40% ba 95 nekdy přidávam i ba 98..

 Mape
Petr
2014-01-29 19:50:51

alll: vlnovcem myslíš Hadici vedení od filtru vzduchu ke klapce?

2014-01-29 20:20:52

mape: Vlnovec je pružný díl na výfuku

 Mape
Petr
2014-01-29 20:55:55

Tak to joooo. ten je ale slyšet.

2014-01-29 21:32:56

mape: nemusí bejt slyšet. Setkal jsem se s tím na Oplu Vectra i na jedné Corole, že byl totál a nedělal stejně nějakej zvláštní kravál


Odpovědět

1  2  3  4  5