Fórum - Téma


Fabia 1,4 mpi kolísání otáček a škubání motoru


Fórum Fabia I Fabia 1,4 mpi kolísání otáček a škubání motoru

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2  3  4  5

2014-01-29 21:54:17

Já Vím je to že kdykoli byl pryč tak jakoby syčel.

2014-02-06 20:36:29

Tak mě to nedalo a trochu jsem štoural. To že skubání motoru delá jak na plyn tak i na benzin je velká pravděpodobnost na závadu skrtící klapky. Samozrejmě pokud už je vyzkoušeno vše co se dá. Těsnosti a podobně se dají zjistit samozrejmě i amaterskym způsobem. Je tu ale jedna moje připomínka že ta souvislost s tím vstřikovámím bezzínu a plynu není zas až tak od věci. Pokud totiž auto přepne na plyn odpojí tím benzínové vstřikovače a z jejich signálu z benzinové řídící jednotky si bere plynová jednotka info pro dávkování plynu. Takže pokud máte plynovou jednotku napojenou na benzínové vstřikovače nekde ve svazku na sacím potrubí není vyloučeno že máte v místě pod baterkou kde ten neštastný selektrický cvazek vede v husím krku prerušenej vodič práve na ovládání vstřikovače. Může to byt take jedna z příčin.

Díky tomuto zjištění bych chtěl reagovat na nesmyslný výrok o zničení motoru protože pokud by se tohle dělo tak mají všichni plynáci motory v háji protoze co kdyby po odpojení vstřikovače zustávali otevřené tak by podle něho do motoru porád tekl benzin což se neděje a nikdy se nikomu nedelo. Taky nám ješte dotyčný nevysvětlil jak u mpi kde k tvorbě směsi dochází obdobným způsobem jako u karburátoru jen lépe dávkovatelně může dojít k propálení pístu.... No nic. Možná by se zde mělo řešit vecně a ne mluvit bláboly bez žádného vysvětlení. Ale to je asi věcí administrátora a já to nechci řešit.

A ještě ke kontrole.

Pokud chcete zjistit jestli je kabeláž ke vstřikovačům v porádku tak není nic jednodužšího než si vzít obyčejnou žárovkovou zkoušečku, sundat dekl z motoru ,Odpojit vstrikovače a do konektoru co ze vstřikovače sundáte připojit zkoušečku a zastartovat. Zkoušečka musí blikat. takto to vyzkoušet u všech čtyřech . Pokud nebliká tak nejprve zkusit dát jeden pol zkoušečky na pin 2 a druhý na plus pol baterie. opet zastartovat zkoušečka musí opet blikat. pokus nebliká hledejte problém ve vedení z řídící jednotky ke vstrikovači. pokud bliká tak ještě zkusit pin 1 svorkovnice sundané ze vstřikovače Zkoučečku na pin 1 jedním polem a druhý na kostru nebo mínus pol baterie. Po zapnutí klířku nabo zastartování zkoušečka musí svítit. Pokud nesvítí tak bude špatný spoj v kabelovém svazku kde se rozděluje +pol od pojistky č.35 k jednotlivým vstřikovačům. ale takle závada je málo pravdepodobná. Spíš je to vedení od řídící jednotky .

Jinak pro upřesnění pin 1 je přívod +12 v od pojistky a pin 2 je -12 spínané řídící jednotkou.

A fakt se nemusíte bát zastartovat s odpojenými vstřikovači k žádnému zničení motoru NEDOJDE PROTOŽE JE TO NESMYSL.

2014-02-09 18:50:14

aby to slo skoušet lechčejc tak je dobe vymontovat svíčky ven.. Pak nědělá odpor kompresní tlak ve valcích motoru..

2014-02-09 19:18:50

alll: Dobrá poznámka Díky

2014-03-01 10:13:14

Nevím kam to dat protože je tu řešen jeden problém na vice místech tak to dam sem.Zajímavé čtení na téma klapka,nepravidelný volnobeh a podobně.

http://lugosy.smirci-kriz...0-mpi-siemens-simos2p.php

http://www.dfens-cz.com/v...hp?cisloclanku=2008101202

Možná jsem to mel dat ke škrtící klapce .No když tak Admin at posoudi a případně přesune. Díky.

2014-03-01 13:37:27

Já jsem dělal cišteni klapky podle 2 odkazu nademnou

2014-07-08 13:29:27

jarda.vysocina:

Ahoj

Cetl jsem tvuj problem s Fackem. Mi se vyskytl stejny problem auto vynechava a nema vykon chci jse zeptat jestli jsi to vyresil,kde byla zavada a co to delalo . Jestli chces a muzes mi odpovedet hodne bys mi pomohl, ja uz nevim jak dal

cenda18

Dik

2015-11-01 00:07:48

Zdravím mám škoda Fabia rs 1 a sem tam my začne svítí kontrola esp a auto cuka a nejede čím to může být mohl by mi někdo poradit prosím vás jsem s toho mimo děkuji

2015-11-01 09:38:31

skodafabiavrs1: Možností je hodně, zkus to nechat načíst diagnostikou.

2015-11-01 11:20:05

doli: zdravím na diagnostice nic nepíše takže nevím co to může dělat

2015-11-03 12:45:23

Prosím o pomoc... Setkal se s tím někdo???

Fabka I /2001/44kw

Dělá to nepravidelně motor jede normalně zahřátej a najednou zastavím na některé křižovatce a dělá to tohle rozjedu se jedu zastavím na další křižovatce a zase jede normalně.

Za studena ještě moroto celkem cuká když přidám plyn...

Nějaké nápady

PS: Jsem celkem laik na auta jen sem ted měnil nove svičky a žedna změna.

VID 20151102 160355

cukaní mototru

2015-11-03 14:42:28

juris: Projít diagnostikou závady, kontrola jestli motor někde nepřisává, vyčistit a nastavit klapku, kontrola funkce čidla teploty motoru, kontrola funkčnosti ventilu odvětrání nádrže a mrknout na ventil zpětného vedení výfukových plynů včetně potrubí a jeho zanešení.

2015-11-03 19:09:21

drak: Zdravim tohle mi delala moje fabka ja mam motor 1,4 50kw eu 2 jen kyslikova lambda vymenil jsem čidlo teploty nasavaneho vzduchu,vyčistil klapku delalo to pořad nepravidelne tak jsem skusil lambdu ta byla vadná a vymenil jsem ji pak to ustalo, a udelalo to jen někdy pak jsem udelal kontrolu gumiček pod vstřikovači a našel jsem to .. ustalo to uplně.. a ješte tam byla jedna vec do klapky jde jedna hadice od nejakeho ventilu ktery je uložen vedle vyrovnavací nadržky chladici vody ta hadice vede do klapky a bude vtom ohybu prasklá ja jsem ji skrátil a tal jsem tam nani svorku ke klapce a je uplny pokoj

2015-11-04 07:50:16

alll: Podle čeho jsi poznal že byla vadná lambdasonda?

2015-11-04 16:08:00

drak: mam diagnostiku typu kkl a softvare ktomu wag-com 3,4 cz + vis 3 databaze chyb podle čísel chyb jsem dohledal počem mam jít tak jsem lambdu promeřil a byla vadna vymenil jsem ji za čínu2x jsem reklamoval odešla znovu je nefungční, auto jezdí normalně na lpg +ba 95opravoval jsem další veci co jsem popsal auto se postupem vymen dilu sklidnilo

2015-11-09 14:04:23

Ahojte, taktiež mi mierne kolíšu otáčky na motore 1,4 mpi 50 kW, AQW, len keď je teplý a na voľnobehu, otáčky iba malinko poskakujú. Po naštartovaní, keď je horúci otáćky niekedy klesnú, motor občas až zhasne. Sviečky mám nové, klapka komplet vyčistená, nastavená. Motor je po výmene tesnenia pod hlavou (miešal olej do vody), avšak otáčky kolísali aj pred opravou. Diagnostika píše zlý ohrev na jednej z dvoch lambdasond, môže byť problém práve v sonde? Srdečná vďaka za rady

2016-03-24 00:24:01

juris: povedlo se problém vyřešit ? Moje fabka 2000-MPI 50kW-AME-LPG zlobí úplně stejně, u mě jak na benzín, tak na plyn.

Projevuje se to nepravidelně, jak píšeš třeba při dojezdu na křižovatku, nebo popojíždění v koloně při nízkých otáčkách a následném vyšlápnutí spojky. Někdy se to znovu chytí, jindy chcípne. Po opětovném nastartování běží normálně. Po studeném startu bez problému, zlobí až po zahřátí. Při jízdě pod plynem také bez problému.

Na diagnostice ve Škodovce údajně bez chyb. V rámci kompletní výměny výfuku dána i nová lambda (orig.) - nemá vliv, vyzkoušel jsem jinou škrtící klapku, i zapalovací modul - bez zlepšení.

Díky za případné poznatky od kohokoli, kdo řešil ten samý problém a VYŘEŠIL ho.

2016-04-10 11:19:02

honzza: škrtící klapku si čistil a udělal základní nastavení?

2016-04-10 11:20:16

honzza: u prvních 1,4 mpi rok 1999 a 2000 bývý špatný software od roku 2001 škodovkou změněn

2016-04-27 13:06:48

pajik: Prosmtě nevíš jestli se dá software přehrát? Ale úplně si nemyslím že by škubání bylo softwarem. Mám 1,4 MPI 44 kw r.v. 2000, mám ji od nova a začalo to dělat postupně. Nejvíce pomohla změna paliva z ONO na SHELL a přidání aditiv avšak škubání nezmizelo ale zmírnilo se a nyní se začíná ozývat znovu. Díky za jakoukoliv reakci.


Odpovědět

1  2  3  4  5