Fórum - Téma


Fabia 1.4 MPI/ LPG cuká


Fórum Fabia I Fabia 1.4 MPI/ LPG cuká

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2

2014-07-26 11:12:11

Ahoj všichni,

mám Fabii r.v. 2000, 1.4 MPI, naj. 202 tkm, v poslední době dělaný svíčky, pal. filtr, čištění klapky ... prostě klasická údržba. Auto na plyn jede v pohodě, ale na benzín to cuká za studena i za tepla. Za tepla trošku míň, ale stejně. Tím bych vyřadil teplotní čidlo. V paměti závad jsou dvě uložené:

1. řada valců 1 - sonda 1

2. řada válců 1 - systém odměřování paliva - systém přiliš chudý

Zkusil jsem přehodit vstřikovače 1 a 4 jestli se závada "nepřestěhuje" a bez úspěchu. Koukal jsem na těsnění saní, ale nic mu není. Myslím, že lambdu to vyhodí automaticky, protože na jednom z válců je blbá směs. Pokud by někdo měl nějaký tip budu mu moc vdečný :) Díky

2014-07-26 11:33:40

Ještě jsem zapomněl napsat, že výfuk ucpaný není. Závady to hlásilo až po třeba 30 - 40km to mě vedlo k tomu, že to nemusí být el. závada, ale třeba mechanická. To se mi zatím, ale nepotvrdilo.

2014-07-28 20:02:47

Tohle me děla taky moje fabka 1.4 mpi vyměněn pružny díl vyfuku_vlnovec pokud jste menil palivovej filtr tak bude ješte chyceny palivovy čerpadlo toj sem taky nedavno měnil a ješte se dost traduje zavada ucpavaní vstřikovaču u fabky kolega co ma fabku se stejnym motorem tak už 2x menil vstrikovače ucpané pry jak se auto nepoužíva na benzín a druhej tomu ucpávání předhazí jezdí na rezervu benzínu z namichanym etanolem _e85 50ku 50%ˇbenzínu z etanolem vyjezdí rezervu vstříkovací soustava se pročíštuje a nema problemy a jinak jezdí na lpg chce to vyzkoušet..

2014-08-05 19:07:11

Ahoj, tu chybu 1. řada válců 1 - sonda 1 mi to vyhazuje také. Někdy již po 15 km od smazání chyby, jindy najedu na LPG třeba 500 km. Štve mne to, přes diagnostiku jsme udělali celou řadu testů a vše se tváří v pořádku a za pár kilometrů už zase svítí "grilované kuře". Nechal jsem vyměnit svíčky, nepomohlo to... obvykle se chyba objeví když pustím plyn a nechám jet auto "na volnoběh", na benzin mi chyba zatím nevyběhla (ale kdo by jezdil na benzin, když si koupí auto s LPG)...

2014-08-07 09:02:33

Do Fabií se montují plynové soustavy s vlastní řídící jednotkou která by měla komunikovat s orig.řídící jednotkou motoru. Diagnostika Škoda dokáže přečíst jen závady v chybové paměti jednotky motoru,do jednotky plynu se nedostane. Pokud auto na benzin jezdí jak má a chyba nevzniká,je jasné že je to v systému plynu a do toho bych se nevrtal. Jezdit s autem na LPG se skoro prázdnou nádrží znamená časem zničení čerpadla v nádrži(maže se i chladí palivem) ono se stále točí a benzin jen cirkuluje,když je ho málo,přidírá se. Chce to zajet k plynařům a říci že vůz je po kontrole a chyba je jen v plynu.

2014-08-07 18:18:34

drak: JJ, vím a souhlasím. S tím benzinem si nejsem jistý proto, že na něj prostě nejezdím, když vidím, jak ty peníze mizí, každopádně auto pocukává jak na benz, tak na plyn, takže chyba může být třeba i ve vstřikovačích, napěťových cívkách apod. Servis na LPG (Zavoli) zatím v ústeckém kraji sháním marně. Každopádně na prázdnou benzinovou nádrž jezdí jen "kůň", já tam mám vždy něco nad rezervu. Původními autorovi diskuse budu vděčný, když napíše, jak řešení jeho problémů pokračuje. Jelikož já mám auto z dovozu, straší mně, že ŘJ plynu bude zakódováná a nedostanou se do ní...

2014-08-08 19:13:05

haveda: Závady co jsou tu napsány neznamenají vadný vstřikovač. Závada je popsána jasně,systém příliš chudý(chudá směs) Podle mě to někde přisává,zkusil bych ventil odvětrání palivové nádrže.

2014-08-09 08:43:03

drak: Máš pravdu, odchýlil jsem se od tématu a vztáhl to na svoje auto. Mně to píše totiž jen tu první uvedenou závadu, a opakovaně rozsvěcí při zpomalování "grilované kuře". Systém odvětrávání paliva mám dle VAG v pořádku. V září chci jet do LPG servisu na výměnu filtrů a doufám, že se podaří napíchnout i ŘJ plynu, Zavoli tady u nás na severu nějak nikdo nechce dělat

2014-08-09 13:53:59

drak: Ja mam spíš opačny problem diagnostika píše přílis bohatá směs a když přidam etanol vurčitem vyzkousenem poměru z benínem tak zas píše přílíš chudá směs grilovane kuře se nerosvítilo ani jednou, spíše mam podezření na lambda sondu ale nevim jake ma mít spravné hodnoty?

2014-08-09 16:35:43

WAG nepozná jestli je ventil odvětrání v pohodě. Musíš ho vyndat a normálně zkus pusou jestli propouští,musí těsnit. Stačí když propouští trochu a už je to špatný. Omrkni i ostatní místa kde může přisávat.

2014-08-09 16:44:20

Poměr směsi určují u těchto motorů čidlo teploty chladící kapaliny,čidlo teploty nasávaného vzduchu a lambdasonda. Pokud WAG napíše např.hodnota lambda překročena,neznamená to vadnou sondu ale vyšší poměr co naměříla. Lambda měří poměr nespáleného kyslíku ve výfukových plynech a pokud je kyslíku moc je chudá a naopak. Etanol bych nepoužíval,motory na něj nejsou upraveny a dobře jim určitě nedělá. Vyskoušený poměr? Kdo ho zkoušel a jak? No ušetříš a pak to můžeš vrazit do oprav.

2014-08-09 19:01:02

drak: odjezdil jsem na felicii 1.3 20 000km s pomerem 40% benzinu a 60% E85 stejny pomer používam i u fabie 1.4 mpi 50kw mě auto necuká, ale když jezdím jen na benzín tak ma fabka hodne velkou spotřebu cea 11 az 12L na 100km i mimo město motor maká bez škubání jen ta spotřeba mě velni štve a jezdim z lechkou nohou, felicia měla spotrebu cea 6,5 l na benzín a 7 .0 az 7,5 L na etanol poruchy za celou dobu na motoru žadné běžna vymena oleje cea při 10 000 km filtry včetne palivoveho u fabky vymenen vlnovec byl špatny,filtry olej,zapalovací svíčky na lpg filicia šla pryč byla napadena korozí nemela moc najeto asi 120 000 a fabia ma najeto 132 000 pravě teď opravy běžné..

2014-08-10 07:45:20

No,já se ptal u známého v Boleslavi na E-čko a on mi ho do auta nedoporučil. Údajně jsou úpravy na etanol a pak to jde,jen říkal že i na tomhle palivu se projevil Český duch a u různých pump různá kvalita. Já ho do auta nedám ale chápu důvody co k tomu lidi vedou. Kamarád na to jezdí,ušetří ale jede to hůř. Pravda že on nemíchá ale jezdí na čistý E-čko.

2014-08-11 12:46:05

Zdravím, tak jsem musel zase chvíli dělat něco jinýho než se šťourat v autě. Jak jsem už psal těsnění pod sáním je dobrý a vstřikovače jsem zkoušel prohodit navzájem (1 a 4) a závada se nepřestěhovala. Odvětrávání nádrže mě nenapadlo to určo zkusím a dám vědět.

Jinak je asi fakt, že když mám LPG, tak na benzín jezdím minimálně, ale už z principu chci mít to auto v cajku, protože když mi plyn dojde nebo to klekne na benzín dojedu. Taky nechci abych se musel bát to na benzín přepnout, to auto jezdilo v pohodě, takže chci aby tak zase jezdit začalo. U mě byl problém i v tom, že sem auto koupil levně a někdo už na něj pár roků kašlal tzn. všechny filtry zanesený atp. To už jsem ale snad povyměňoval a pročistil. Na plyn co cuká mnohem míň a na benzín je to skokan

2014-08-11 19:24:13

bugina: No tak dej pak vědět,jsem zvědavej. To cukání je jako díra v plynu,nebo vynechání?

2014-08-11 20:54:13

Určitě dám jen teď nestíhám jak bych potřeboval a chtěl. Jinak přijde mi to jako cukání ...

2014-08-11 20:54:45

Tím pádem vynechání abych to upřesnil ...

2014-08-31 23:45:38

bugina: A co palivovej filtr a tlak paliva? Pokud to na plyn jede a na benzin ne hledal bych chybu nekde na palivové soustavě. Nech si změřit tlak paliva nebo zkuz nejprve dát novej palivovej filtr.

2014-11-14 20:19:07

auto opět škube na čistej benzín, nekterej svtřikovač vynechavá a nekterej dáva zas moc až se benzín oběvil i v oleji diagnotika zas píše odměrovaní paliva system příliš bohaty tak nevím mam nachystany vstřikovače na vyměnu a čidlo nasavaného vzduchu tak nevím co dal už menic jinyho nenapadá občas vynéchavá jeden vale po přidání plynu se chytí auto prudce škubne a pak to jede. musim se zas nato mrknout. čidlo teploty vody jsem už namontoval nové..

2014-11-16 09:10:37

alll: Některý vstřik protýká a tak to teče do oleje. Vraž do toho prachy co jsi ušetřil používáním LPG a jsi na svém.


Odpovědět

1  2