Fórum - Téma


Fabia 1,4 tdi(55kw) - výrazné cukání motoru


Fórum Fabia I Fabia 1,4 tdi(55kw) - výrazné cukání motoru

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2

2015-09-16 14:56:49

Dobrý den, již jednou jste mi zde dobře poradili proto se na Vás obracím znovu. Mám Fabii 1,4 tdi 55kw, rok 2003. Auto jezdí momentálně slušně ale když přijdu ráno a nastartuju, motor jede bez cukání až do nejakych 40°. Od této hodnoty do nejakych cca 60° motor velice výrazně cuká. V nižcích otáčkach cuká méně, ve vyšších výrazně, až to spíše kopne když to chytne výkon. Když motor dosahne optimální teploty (asi 90°) a motor je plně ohřátý, auto jede uplně bez problémů. Palivový filtr je měněn. Na diagnostice nam to ukazuje poude jednu chybu. Cidlo otáček motoru (G28) - zádný signál, sporadická. Myslíte že by to mohlo dělat toto čidlo? Nejde mi totiž do hlavy proč to dělá jen v určité teplotě. Napadlo mě také, že by mohl vynechávat jeden válec. Jelikož je to tří válec je to potom hodně znát. Díky za rady

2015-09-16 15:06:44

lukáš20: najprv nám teda vysvetli 2 veci

  • dnes o 14,24h píšeš že po výmene g40 sa problém 3 týždne nevyskytol a o necelú pol hodinu založíš toto vlákno
  • prečo teda nepokračuješ v tom predchádzajúcom

2015-09-16 15:36:29

mash4077: Omlouvám se ale tak myslel jsem, že se jedná o jinou závadu, tak založím nové vlákno. Je to takový problém? Předchozí problém je pravděpodobně vyřešen ale bohužel je tu ještě jeden, doufejme poslední a to je tento.

2015-09-16 15:46:17

lukáš20: problém je u Teba lebo keby si tu nerobil preteky v zakladaní vlákien, tak by si sa v tom predch.dočítal čo Ti radil p.s. ( a pravdepodobne si to neurobil) t.j. aby si zároveň aj premeral káble k tým čidlám

možno práve preto teraz g28 dáva nevierohodný signál...

zároveň odporúčam premerať/vymeniť čidlá paliva a vody

2015-09-16 16:25:41

mash4077: naopak, četl jsem co mi napsal a bylo to "začal bych čidlem g40" ... čidlo jsem vyměnil a závada zmizela. Proč bych se tedy dále zbytečně soustředil na ostatní rady,když to zmizelo . O tomhle problemu jsem v předchozím vláknu nepsal. Proto jsem založil nové, myslím si že dvě vlákna není tolik. Ale dobře, přístě se poučím. Nejsem žádný automechanik, proto se obracím na vás. Udělám tedy to, co jsi mi poradil a počkám také na další návrhy.

2015-09-18 06:13:49

lukáš20: Kdyby vynechával jeden válec, psalo by to závadu jinou (vynechání zapalování x válec). Určitě bych změřil celý průběh čidla teploty motoru při ohřívání, hlavně co ukazuje v té inkriminované teplotě kdy se projevuje cukání. Závada na snímači otáček může být způsobena tím zmatkem při nepravidelném chodu a tak bych ho zatím neřešil. Prohlédni všechny hadičky podtlaků, je jich tam jak nas a jsou různě přepínány, může to někde netěsnit.

2015-10-29 19:46:44

Dobrý večer. Tak sice po delší době ale přeci vracím sem sdělit co se změnilo. Takže jako první se na autě zkontrolovali kabely a potom vyměnili čidla tak jste psali. Dále sem auto dal přímo do autorizovaného servisu Škoda, kde mi bohužel po pár dnech sdělili že auto sice cuká jak kráva, ale na nic nepřišli ale že by to mohlo dělat čerpadlo. Tudíž jsem nechal čerpadlo v servisu kompletně rozebrat a chlápek tvrdil, že čerpadlo pracuje jak má a zbytečně by do toho nevrážel peníze. Když už ani tohle nepomohlo sehnal jsem kontakt na pána, který se prý specializuje na diesel motory. Když jsem mu problém popsal tak mi téměř okamžitě řekl že na 90% je to hlava motoru. Takže jsem se chtěl zeptat co si o tom myslíte a jestli máte i nějaké další nápady. Díky

2015-10-29 19:55:39

a jak prišiel pan dieselmechanik na to že je to hlava?

2015-10-29 19:58:16

mash4077: To já nevím. Auto zítra vezeme k němu do servisu a nechá si ho tam do soboty. Jen sem chtěl znát i váš názor a slyšet co si o tom myslíte. Ale podle tvé reakce vidím, že ti to asi přijde jako blbost.

 p.s.
Pavel
2015-10-29 19:58:55

já ty 1,4ky neznám ale sou to pdčka takže bych sundal víko ventilů a pokud sou u vstřiků konektory jako u 1,9ky tak postupně vycvakat ,očistit,a mírně naohejbat kontakty konektoru a složit

 p.s.
Pavel
2015-10-29 20:01:39

mash4077: taky bych to na hlavu neviděl to by bud tlakovalo chlazení,nebo by byl olej ve vodě,netopilo by to,lítala by teplota

2015-10-29 20:02:31

p.s.: no toto by som bral skôr ako kaput hlavu

edit: presne tak keď netlakuje, nemieša a kúri tak mi je záhadou jak na to ten pánko prišiel

2015-10-29 20:06:35

p.s.: Nevím jestli to má nějaký vliv, ale někdy vypnu topení a auto topí dál. Taky když mám zaplou klimatizaci, někdy auto topí. Vzpamatuje se třeba až za pár minut.

2015-10-29 20:10:12

pokiaľ to je do minuty tak v pohode, ak nie tak máš problém s klapkami ale toto fakt nemá na cukanie motora žiadny vplyv

 p.s.
Pavel
2015-10-29 20:12:19

auto v podstatě topí furt ,o tom jestli de do kabiny teplo nebo zima rozhodují směšovací klapky takže bych todle spíš přisuzoval náký závadě na ovládání těchto klapek

2015-10-29 20:13:57

Dobře, a mohu se tedy zepat jestli mátě nejaký tip na to, co by to mohlo být? Už si vážně nevím rady když mi ani v autorizovaném servisu Škoda řeknou, že neví.

2015-10-29 20:19:49

Pája ti to vyššie písal

 p.s.
Pavel
2015-10-29 20:22:42

mě napadaj vstřiky

a co čidlo teploty nezkoušels jiny?

2015-10-29 20:28:43

p.s.: Čidlo teploty jsme vyměnili jak jste mi tu radili dříve. Takže tím to určitě není. A teda vstřiky mě napadli taky, jen mi nejde do hlavy, že by to blblo jen v té inkriminované teplotě (20 - 60°) a pak auto jede jak čert.

2015-10-29 20:32:08

ten motor je amputovaná 1,9na, tak pozri tie vstreky

edit: a nech teda z autorizáku napíšu výrobcovi, keď si nevedia rady autorizovaní meniči


Odpovědět

1  2