Fórum - Téma


Fabia II 1.6 16V zaduseny motor za studena


Fórum Fabia II Fabia II 1.6 16V zaduseny motor za studena

Informace o modelu: Škoda Fabia II 5J

Diskuze o vozidlu

2007 Fabia II 5J hatchback 1.6

1 fotek  |  59 diskuzí

Výkon motoru 77 kW (105 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 153 Nm (113 ft/lb) při 3800 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, 1,6 16V.

Predni okna v elektrice, vyhrivana zrcatka v elektrice, manualni klimatizace, vyhrivane sedacky, parkovaci senzory, servisni knizka.


1  2

2016-08-29 21:02:46

Zdravim vas.

Mohl by mi nekdo poradit s problemem, kdy se auto po nastartovani za studena dusi? Kdyz necham cca 1-2min. bezet motor na volnobeh, tak je to v pohode, nebo kdyz se motor vytoci. Na diagnostice byla chyba nejakeho zatezoveho rele, jestli to muze byt s tim spojene (popripade, jak se k nemu dostanu a ktere to je). Na aute jsem menil olej, filtry (palivovy, vzduchovy i olejovy), taktez meneny i svicky. Fabia je r.v. 2008 a ma najeto 138tis. km.

Vsem vam predem dekuji za jakoukoliv radu a pomoc.

2016-08-29 21:18:18

mirdjeta: Určitě bych vyčistil a nastavil škrtící klapku.

2016-08-29 21:25:47

drak: a jaky je pristup k te skrtici klapce (myslim demontaz)? Tak daleko jsem se zatim nedostal. A seridit to mam jak? :D Jenom vim, ze kolega mel stejny problem na Fabii I 1.4 a zkousel prave tu klapku cistit a ze pry zadna zmena, tak pry ze startu drzi motor poradne v otackach. A to mi neprijde jako moc dobre pro ten motor. Tak prave chci postupne eliminovat mozne varianty :D

2016-08-29 22:13:11

mirdjeta: Prístup ku klapke je ľahký. Zhodíš plas kryt motoru, vycvakneš hadicu sania a konektor, vytočíš 3 nymbusy (tuším 5ky) a klapka je vonku. Je to tu aj tuším v návodoch.

U Teba to skôr vidím na čidlá teploty vody a potom paliva. Ak neboli menené, tak podľa r.v. už majú na to nárok.

2016-08-29 22:56:57

mash4077: o tom cidle teploty mi rikal znamy. Ono je jakoby spojene s automatickym siticem? Takze orvne vymenit cidlo teploty vody a pote cidlo paliva? Najdu nekde v manualu, kde se ta cidla nachazi?

Jinak jsem nasel v manualu, jak se dostat k te klapce, ale je to jine, jak Ty rikas (viz. foto).

Kazdopadne dekuji za radu

2016-08-29 23:59:16

mirdjeta: Tak klapka u tveho auta je na čtyřech šroubech. Čidlem teploty to nebude. Klapku po vyčištění musíš nastavit diagnostikou. Tvůj známý to udělal blbě. Jo a čidlo paliva ty na bemzinu nemáš.

2016-08-30 06:24:32

drak: tak se chlapi domluvte :D .. Prvne teda zkusim mrknout na tu skrtici klapku. Jsem myslel, ze musim sundat cele to sani, ale kdyz se na to divam, tak to je vlastne nahore, takze pohoda. Druha vec.. Myslis si, ze mi to dokaze kazdy nastavit pres diagnostiku? Aby mi nerekli, ze to udelali, ale ve skutecnosti nevedeli protoze uz jsem se nekolikrat setkal s tim, ze nevedeli, jak co udelat.

Dneska se ma to zkusim mrknout a dam vedet, diky

2016-08-30 07:25:33

mirdjeta: Nedokážu vyřešit to jestli v HK umí každý diagnostikou nastavit klapku. Já tady u Roudnice a spousta kolegů tady to umí, u vás si musíš někoho najít sám. Klapku vyndej a vyčisti až budeš mít i chlapa kterej to umí nastavit, je pravda že je spousta no-name servisů kde to neumí a dělají to blbě. Při čištění klapku neškrábej ničím ostrým ale použij třeba čistič brzd a vytři do čista. Před nastavením ať nejprve přečte a vymaže závady a pak nastaví.

2016-08-30 07:29:27

drak: okey, zkusim u nas nekoho sehnat. Kazdopadne cistic brzd mam a zkusim na to vzit nejaky jemny tork, kterym to nedoskrabu. Vecer dam echo, jak jsem dopadl

2016-08-30 08:35:02

mirdjeta: Ako píše kolega ničím NEŠKRABAŤ! Keď tak max stará zubná kefka. Čističom bŕzd mi to moc nešlo, musíš kúpiť čistič EGRu alebo klapky

2016-08-30 09:31:43

mash4077: budu doufat, ze to bude ciste a nebude treba nic poradne cistit. Zkusim to necim vypucovat a uvidim. Jinak jsem se ptal kolegy, ktery to cistil a ten mi rekl, ze neni treba davat na diagnostiku, ze to se prizpusobi samo. Jenze do ted mu to porad blbne. Ja to radsi zkusim napojit a uvidim

2016-08-30 14:24:31

mirdjeta: Moju sme s Lewikom testovali/nastavili tak, že pri zhodenej hadici sania som naštartoval-pridal-vypol a chodila jak má Ale zákl.nastavenie klapky cez diag neni zas tak náročná operácia.

2016-08-30 17:38:32

mash4077: taak.. Rozebral jsem to.. Slo to celkem v pohode a nic sloziteho.. A ta skrtici byla celkem dost zamarasena.. Neco ani neslo poradne odstranit, ale velka vetsina je pryc.. Zkusil jsem to slozit a udelat to tak, jako jsi napsal.. Znamy na diagnostiku nemel cas.. Ted se mi zda, jakoby byla lepsi odezva na ten plyn. Ale mozna je to jenom placebo efekt :D kazdopadne uvidim zitra rano a dam vedet

2016-08-30 18:21:21

mirdjeta: To je práve tá záludnosť, že keď zhodíš hadicu tak sa klapka zdá celkom čistá. Ale keď zhodíš klapku, tak od motoru je za fest. A my u dieselov to máme ešte horšie

Ráno uvidíš

edit: Ešte kontrolní otázka Ak je vyčistená/nahodená/zapojená klapka vo vodorovnej polohe a po vypnutí motoru sa na chvíľu úplne zavrie a po zhasnutí vráti do vodorovnej, tak nastavenie cez diag riešiť nemusíš

2016-08-30 20:22:04

mirdjeta: Ty jsi to neočistil úplně? Pokud je to tvrdé tak třeba kouskem dřívka nebo nějakého plastíku. Určitě to bude lepší, uvidíš. Samotné nastavení je otázka pár minut. Hlavně nejdříve kontrola té chybové paměti, vymazat a pak nastavit. Tím si budeš jist že případná závada naskočila po vyčištění a nebyla tam už předtím.

2016-08-30 20:25:25

mirdjeta: Áno chybu musíš vymazať, ako píše kolega.

2016-08-30 20:30:27

mash4077: To je super že se mnou souhlasíš.

2016-08-30 20:41:46

drak: vymazanie chyby som jaksi opomenul

2016-08-30 20:46:17

mash4077: Já už jsem to psal o něco výše.

2016-08-30 20:50:59

drak: Áno viem, len ja som zabudol že keď sme klapku s Lewikom skúšali, tak na jeho pokyn (pod dozorom) som chybu v pc vymazal. V tej radosti som si to nejak neuložil do pamäte


Odpovědět

1  2