Fórum - Téma


FABIA RS 1,9 TDI - olej v sání


Fórum Fabia I FABIA RS 1,9 TDI - olej v sání

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y

Diskuze o vozidlu

2004 Fabia I 6Y RS 1.9

11 diskuzí

Výkon motoru 140 kW (190 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 900 ccm (116 cui).



2014-06-13 23:03:45

Zdravím,

mam rsovou fabii S celohlinikovým intercoolerem. Turbo Garrett 1749 VB.

Egr - off.

Za posledni 2 mesice jsem vystřídal 2 turba. Přechod ze starého KKK turba na VA 1749. Kvuli protékání oleje do IC jsem koupil VB 1749. Stále protéká olej do IC. Nenapadá tu nekoho, čím by to mohlo být? Turbem asi ne, byla by to veliká náhoda. VA i VB byla po repassu.

Dekuju.

2014-06-14 08:33:45

mrlangusta: Olej v sání mají koncerny všechny a ne jen koncern i když turbo funguje jak má.Necháváš ho po jízdě trochu vydejchat? Napadlo mě mrknout na odvětrání klikové skříně jestli to tam nějak nemůže přisávat,no ale ještě nebyl čas.Je jedno jestli je to benzin nebo nafta,ten olej tam vždy je. Taky mne zajímá kdo s tím má jakou zkušenost.

2014-06-14 08:46:55

no je to zaujimave,, ponevac olej do sania moze iba dvoma sposobmi ist, a to - bud prepusta turboo olej do sania, alebo motor ma zvysene karterove plyny, ktore idu do turba a ten ho tlaci dalej do vzduchovej sustavy.. potom je cely intercooler zasrany od oleja a proste cela sustava vzduchoveho sania,, odporuca sa do motora s turbom do oleja davat prisadu bud STP alebo OILTRETMENT,, setry velmi s turbom a zabranuje zzvysovaniu olejovych plynov v motore,, zvysuje mazivost co je pre turbo velmi vytane a to jak u benzinovych tak i dieselovych motorov,, unas to pouziva velmi vela chlapov a len sama chvala a spokojnost,, skus si to dat do oleja a uvidis..je to lacna zalezitost a osobne mne Patrol takto zasieral intercooler a po pouziti tohoto pripravku prestalo a motor mal ovela krajsi chod.,,.ale pravdou je aj ta skutocnost, ze kazdy preplnovany motor ma trosku olejoveho sajrajtu v sani, co prepusti troska turbo, a to najma pri studenom starte, ked je motor studeny, alebo ked je turbo prehriate a nenechame ho trosku schladit , pred ukoncenim jazdy z dlchsej jazdy..

2014-06-14 08:53:42

Zajímavé,musím vyzkoušet.

2014-06-14 09:04:58

Dekuju, taky vyzkouším. Nicméně nevim, zdali to pomůže v mem případe. Na 1000km se mě ztratí cca 0,3l oleje. Což je celkem dost. Posledni dobou se začínám obávat, aby se olej nedostal sáním zpět k T.

Nicméně turbo dochlazuji z pravidla tak 2 minutky po každé jízdě. :)

2014-06-14 09:06:36

drak: uvidis a po ujeti cca 500km zbadas podstatny rozdiel, motor pojde hladsie, tichsie, o daco sa zvysi vykon motora, znizia sa emisie, a usetrys baterkou, ponevac startovanie je ovela lachsie,, najme v zimnom obdobiu,, oleju sa zvysi vyskozita a tym padom ma aj turbo kvalitnejsie mazanie a to je na nezaplatenie,, usetrys vela a predlzuje sa tym zivotnost jak motora tak aj turba..tot nasa skusenost s tym prypravkom do oleja..

2014-06-14 09:12:21

jo aby este nezabudol ,, u WV konsernu najma vozidla s 2liter turbo dieselov, je spotreba oleja na motoroch dost znacna, teda dana vyrobcom,, presne si nepamatam kolkooo ale je dost,, avsak skutocnost je taka ze nezeru tolko, a co sa tyka 1,9 TD, TDI alebo hladke diesle -SD, mno aj tie maju predpisanu spotrebu oleja, ale nezeru,, ja nedolievam nic,, nezere, ale tes mavam zaneseny intercooler od oleja,, to je na kazdom dieselaku tak, a najma co uzmaju niake tie km zasebou..

2014-06-14 09:16:31

mrlangusta ,, aky mas motor? ponevac repas turba su len repas turba vstale,, aj ked je to vzdy lacnejsie riesenie, skutocnost je ale fakt takato, ze nemozeme si vstale dovolit kupovat nove turbo, ked repas je lacnejsie riesenie bo nove ma svoju cenu,,

2014-06-14 09:23:47

1,9 TDI PD, základ 96Kw.

Vím, že jsou předepsané nějaké normy, ale stejně mě to přijde dost. Dřív olej do sání neprotékal vůbec. Bylo uplně suché, téměř bez kapky :).

2014-06-14 09:35:51

mrlangusta: aha cize PD motor,, su to fajn motory, ale predpokladam to turbo prepusta,, repas je len repas nikdy nie nove ako som uz uviedol,,v tovarenskom je vsetko nove a v repasovanom nie,, najcastejsou zavadou je prave to ze netesnia turba a olej co maze lozisko na oske,,, sa pretlaci bud na stranu vyfuku anebo na stranu kde je lopatka co tlaci vzduch do sania a potom pokracuje dalej do intercoolera a do motora a pak sem tam pridimuje potom motor..

cierny dym je vzdy palivo a modry dym je vzdy olej,, biely dym je bud spatne rozprasuje tryska nebo voda-para ....len tak pre informatiku..

2014-06-14 10:23:39


Odpovědět