Fórum - Téma


Felicia na LPG jde, na benzín ne


Fórum Felicia Felicia na LPG jde, na benzín ne

Informace o modelu: Škoda Felicia



2016-05-10 20:36:33

Ahoj, potřeboval bych radu. Mám Felicii 1,3 MPi 50 kw s LPG. Na LPG jezdí a startuje bez problémů, ale na benzín nejede.

Když chci nastartovat na benzín, motor naskočí, ale okamžitě zhasne.... Díky za radu

2016-05-10 21:53:01

tesik: budeš to muset skouknout celý začni jestli dává čerpalo odpoj hadici v motoru nasad petku otoč klíčem a musí to týct jak o život

poté ven vstřiky a kontrola jestli chodí

2016-05-10 23:14:13

Obávám se, že na tom budeš jako kdysi já, mám stejnou feldu -jezdíš hodně na LPG, v nádrži si vozíš něco jako benzin /s vdatnou rostlinnou složkou/ - pouze na něj startuješ a pak se hned automaticky přepneš na plyn - delší dobu a na čerpadle v nádrži máš velmi jemný filtr. Filtr se zanese vzniklým šlemem z rostlinné složky a pak to to po nastartování hned chcípne, protože čerpadlo nenasaje dostatek benzínu .... Možná řešení jsou 2:

  • jedno pohodovější, ale zpravidla méně účinné /resp. v pokročilé fázi tohoto problému bohužel z mé zkušenosti zcela neúčinné/ - koupit čistič palivové soustavy pro benzin /mají na každé lepší pumpě za cca 300 - + korun/ - jsou toho asi 2-3 deci nalít ho do nádrže a doufat, že se šlem po nějaké době sám rouzpustí. Do té doby jezdit na plyn a čas od času vyzkoušet přepnutí na benzin - třeba i při jízdě. Když to nemáš ještě moc zasviněný, může to pomoci.
  • druhé řešení je radikání a účinné vždy - opatrně demontovat vrchní víčko nádrže /pozor, je tam spousta plastových úchytů, které rády praskají/ - pod zadní sedačkou - vyndat čerpadlo i filtrem - důkladně vše očistit a nádrž opravdu dokonale vypláchnout, aby tam ani na stěnách nic z tohoto sajratu nezůstalo /dělal jsem do vodou z vodovodu z hadice+ vodu s tím sajrajtem odsával samospádem druhou hadicí/ pak důkladně vytřít nádrž od vody, nalít tam cca 1/2 - 1 litr tech. lihu - aby to do sebe vzalo případný zbytek vody + doplnit kvalitní benzin - nejlépe jiný než tam byl/
  • společné pro obě řešení - tankovat pouze kvalitní benzin - mám 3 roky už vyzkoušen Shell v-Power + 1 x ročně ho vylepším čističem pal.soustavy - jezdím takto už 3 roky a bez problémů / předtím jsem čistil - vymýval dle varianty 2. - nádrž i 2x ročně /. Cokoli jsem tam natankoval jinde než u Shellky, tak se mi tam za 2-3 měsíce s úspěchm srazilo (

Rozdíl v ceně je minimální - benzin tankuji tak 1-2x ročně

Držím palce ať stačí pouze varianta 1.

2016-05-11 23:28:21

Taky mě to tak zlobilo. A tak jsem se tak jen poptal a kazdej dobrej plynař ti řekne že po každé třetí nádrži plynu to máš prohnat na benzín aspon 50 km aby se tam ten benzin obměnil a pohlo se to ve filtru.

Taky je možný že ti skomírá čerpadlo pokud jezdíš s minimem paliva.Tomu spousta lidí říká devastace motoru plynem a je to velmi častá porucha šetřílků co nechtěj vozit o pár kilo benzinu navíc tak raději zničí čerpadlo a pak říkají v servisu že si tím plynem zničili motor.

Já od té doby co jsem začal mít s tímhle problém tak tankuju benzín častěji a vždy se ho snažím vyjet abych ho obměnil.Pak není třeba tam lejt buhvíjakej "kvalitní"benzin I když je to samozřejmě taky řešení.Co se týká finančního efektu myslím že to nemá moc vliv. Rozhodně se to ale vyplatí vzhledem k funkčnosti.

U mě stačilo jen vyčistit potrubí ke vstřikům a dát novel palivovej filtr a od té doby žádnej problém.

2016-05-12 18:19:43

tesik: Já typuju čerpadlo v nádrži, plynařům se to stává často. Vozí se málo benzinu a dlouho. Čerpadlo se maže i chladí benzinem který protéká i při jízdě na plyn. Když je ho tam málo a ještě něco pamatuje, čerpadlo se zadře. Při zapnutí zapalování by mělo být čerpadlo slyšet. Mrkni i na pojistky.


Odpovědět