Fórum - Téma


Felicie 1.3 Mpi r.v.2000-rozvodový řetěz


Fórum Felicia Felicie 1.3 Mpi r.v.2000-rozvodový řetěz

Informace o modelu: Škoda Felicia


1  2

2015-12-10 20:44:50

Dobrý večer všem.Mám problém.Už mne nebavilo poslouchat chrastění motoru,tak jsem se vrhnul do výměny rozvodového řetězu.V knížce jsem vyčetl že mezi důlčíky na kolech má být 12 čepů.Když jsem vyndal rozvody z auta bylo tam nastaveno 21 čepů!!Víte někdo co je tedy správně?Děkuji za odpovědi...........

Micina, 2015-12-10 20:44:50 napsal:

Dobrý večer všem.Mám problém.Už mne nebavilo poslouchat chrastění motoru,tak jsem se vrhnul do výměny rozvodového řetězu.V knížce jsem vyčetl že mezi důlčíky na kolech má být 12 čepů.Když jsem vyndal rozvody z auta bylo tam nastaveno 21 čepů!!Víte někdo co je tedy správně?Děkuji za odpovědi...........

2015-12-10 21:00:51

Dobrý večer ,má být 12 čepů nebo 6 článků-alspon já to tak mám(felicie 1,3-motor 136B)-uvádím jen pro úplnost.

2015-12-10 21:00:53

Výměnu jsem dělal nedávno. Čepy jsem sice nepočítal ale z přiložené fotky zjistíš že je jich tam 12 .

2015-12-10 21:16:47

Díky za reakce,ale jak to tedy takhle mohlo jezdit?Fakt mam mezi dulčíkama 21.Myslíte tedy že mám dát 12?

2015-12-10 21:29:01

A ještě pro úplnost typ motoru 136M-Nemůže to být u tohoto typu jinak?

2015-12-10 21:33:08

Motory 1,3-136B i 136M mají stejný počet-12 čepů a doporučuji se řídit dle knihy.

2015-12-10 21:37:46

micina: nemáš fotku, jak to bylo? Tolik čepů je blbost. Stejné nastevení je snad od 1000MB

2015-12-10 21:38:02

Ok,děkuji za radu,seřídím tedy jak je v knize.Děkuji

2015-12-10 21:44:19

Fotku nemám,vyndal jsem to,položil na ponk a počítal,pootočit se to nemohlo a je tam fakt 21 a jezdilo to.Kupoval jsem to pred měsícem pro manželku na dojíždění do práce.Když jsem to koupil,jelo to na 3 valce,byly popraskaný dvě pružiny na ventilech.Koupil jsem novou hlavu,seřídil vůle na ventilech a jezdilo to.Až teď toto.Jedině že by to přezkočilo.Jeden ventil byl ohnutý...............

2015-12-11 07:02:10

micina: to by tam musel někdo naroubovat delší řetěz, jinak to není možný při stejné osové vzdálenosti

2015-12-11 07:07:19

mattess:Ty retězy jsou uplne stejny.Položil jsem je na sebe a je to fakt stejný.Nechapu......

2015-12-11 07:26:45

No myslím si rozebral rozvody bez nastavení vačky do správné polohy. Kdyby si otočil vačkovou hřídel ještě o otáčku (HÚ 1.pístu) měl bys rozteč 12 čepů.

2015-12-11 08:12:33

Jo tak, už mi to došlo. Se divím, že motor vůbec jel

2015-12-11 08:21:46

Ne, v motoru jsi to měl správně, jinak by ti motor fakt nejel, jenom další podmínka k těm 12 čepům je HÚ 1. pístu a zároveň zavřené ventily 1. válce. To jsi nedodržel. Dej si na to bacha při sestavování zpět. .

2015-12-11 18:49:48

rodo11 má pravdu,taky už se mi to několikrát povedlo na 21 čepů a někdy to klapne na 12.

Dodrž na stavení v jakém si to demontoval a musí to šlapat.

2015-12-13 09:12:11

Děkuji všem za reakce,ale bylo to proste špatně.Přece když otočím klikovkou třeba petkrat dokola a bude mezi důlčíkama 21 tak tam bude tech 21 pořád.......No nastavil jsem na 12 a motor zatím šlape

2015-12-13 12:09:24

rodo11: Prosím o radu,ono to bylo opravdu dobře nastavené,ale já jsem viděl 21 čepů,všichni radili 12,tak jsem přetočil vačku na těch 12.Ventily jsem seřídil,motor jde dobře.Může se něco stát když jsem to takto přetočil?

2015-12-13 13:19:40

Už jsem to popsal výše. Pootočením spodního (menšího) oz. kola nastav píst 1. válce do HÚ, potom nastav horním (větší ozubené kolo) ventily 1. válce tak aby byly oba uzavřené. Ted ˇbudeš mít mezi značkami 12 čepů - a tak je to správně. Ještě přikládám foto z servisní příručky. ......tak bez fota, nejde mi to nakopírovat do textu.

2015-12-13 14:18:31

A rodo11: když to nechám takhle jak to mám?Stane se tomu něco,motor běží dobře..........

2015-12-13 14:56:13

Pokud to máš tak, jak jsem popsal tak se nic nestane - to je stav jak to má být.... pokud by si to nastavil jakkoliv jinak rozhodil by sis časování ventilů a to by si poznal nejenom na výkonu...


Odpovědět

1  2