Fórum - Téma


Hlava


Fórum Favorit Hlava

Informace o modelu: Škoda Favorit


1  2  3  4  5 ......... 7

2016-05-06 23:53:22

Zdravím kluci. Na volnobeh jsem vytocil motor na 7 000 otacek. Na okamžik samozřejmě. A vylítla mi prostřední mrazovka z hlavy pod vikem ventilu o průměru 20mm. Ta sama uz byla v minulosti menena protoze uhnila a hned jsem zas mel vodu v oleji... Olej s ol. filtrem jsem vyměnil, anrifreeze taky a koupil nove těsnění pod hlavu. A dal jsem jinou hlavu abych neriskoval dalsi olej s fridexem kdyby to udělala znovu i kdyz točit motor v cervene zone uz nehodlám. Kdyz jsme měnili tu uhnilou mrazovku naposledy, žádné lepidlo jsme nepouzili. Jen naklepli novou... Tak nevim jestli to byl důvod ze vylitla zrovna ona... Jenomže s tou jinou hlavou co teď mam mi motor žere 9l. Se starou 7l. Tak ji tam chci vrátit. Dal jsem ji srovnat kdyby náhodou byla zkroucena. Protoze Nevim jestli někdo predemnou uvaří motor. Ja zatim ne... Srovnali mi ji ale museli ji snížit o 0.4mm. Byla prej dost zkroucena... Řekli mi ze si mam koupit vyšší těsnění pod hlavu. Jenomže jsem zjistil ze vyšší těsnění na tenhle motor neexistuje. A teď nevim jestli mi ty větší tlaky vydrží klika. Oni tvrdí ze po 500km mi odejdou šály. Na netu jsem se zase dočetl ze pokud je jeste vidět dno kapsy na delší strane hlavy, snížení je porad výrobcem tolerovane. Dno kapsy u me vidět je. Zda se ze snizovana driv nebyla. Nez jsem ji dal srovnat posuvkou jsem nameril 18.1mm. Jestli nebyl staceny tachometr, motor ma najeto 75 000km. Koupil jsem vůz od prvního majitele. Starší pan. Co myslíte, vydrží to klika nebo ne?

2016-05-07 00:59:52

Pokud skutečně ještě nebyla snižovaná, tak snížení 0,4 mm není nic tragickýho. Kamarád má na 136 sníženo o 0,6, ostřejší vačku, motor má najeto asi 35t km, dost často s využíváním výkonu třeba na okruhu a motoru nic není.

2016-05-07 10:45:49

135lux: já bych se toho taky nebál O,4 je skoro nic

pamatuju že na tátovo 12Oce byla hlava lízlá o 2mm škodule lítala jak drak a nebyl stim problém

2016-05-07 16:01:29

Fajn, dekuji za názory. Hned je mi lip. Bal jsem se ze budu jezdit jen chvili... Ted kdyz ji mam rozebranou, chci zabrousit ventily do sedel. I kdyz byly dobry. Ale stejně. Az to udelam, musím je vrátit tam kde byly nebo je muzu proházet?

2016-05-07 16:58:00

135lux: pokud budeš zabrušovat tak pořadí dodržet nemusíš,ale je lepší to dodržet je stim mín práce

Až to zabrousíš zalej to petrolejem a nech přez noc stát

Ráno bys to měl najít stejně zalitý jak večer jak ne budeš znova zabrušovat

2016-05-07 18:37:30

135lux: Ventily sa možno zdajú dobré ale keď ich na noc zaleješ možno budeš prekvapený. V každom prípade keď už je hlava dolu, tak zabrúsiť aspoň cez pastu. Ja by som už aj sedlá trochu lízol frézkou aby bol pokoj.

2016-05-07 22:31:28

Aha, aha. Zkousel jsem ji obyc benzínem protoze jsem nic jiného nemel. Po 3 hodinách se vyparil. Ubyvalo ve všech téměř stejně. Takhle na noc s petrolejem jsem zatim nezkousel. To je dobry nápad. Akorát musím teda jeste sehnat ten petrolej. No a tu pastu jsem koupil no. Jsou tam dvě. Hrubá a jemná. Hrubá na broušení a jemná na dobrusovani a lesteni. Kterou je mam vzít?

2016-05-08 07:39:15

135lux: Aj si si sám pekne odpovedal hrubou zabrúsiš a jemnou potom dobrúsiš. Miesto petroleja môže byť aj nafta. Tá sa tiež neodparí a je nepomerne lacnejšia ako petrolej dnes

2016-05-08 10:21:48

No jasne, to me taky napadlo vzít to oběma ale zase nevim jestli neudělám s tou hrubou pastou více škody kdyz na tom zas tak špatně nejsou. Protoze na nich vydržel ten benzin více nez 3 hodiny... Proto jsem se raději zeptal.

2016-05-08 10:30:21

135lux: Neboj určite neurobíš lebo obvyklý postup býva frézka, hrubá a potom jemná pasta podľa stavu sediel a ventilov. Teda Ty sa už s tým len trošku pohráš

2016-05-11 00:39:56

Dnes jsem si všiml co se pruzin ventilu týče, jsou pod nimi podložky. Mam 3 male podložky a jednu velkou. Proc nejsou všude? K čemu slouží? Mam obavy ze jsem zbytek ztratil jelikož jsem o nich nevěděl...

2016-05-14 06:25:15

135lux: No jo Fávo není Japonec a ani silniční motorka. To že byla palice zkroucená je jasný, na Favority je litá gravitačně, to kdyby ses na ní vyprd a koupil z Feldy která má hlavu litou tlakově byl bys na tom lépe a z nějakýho vraku (kterejch je zatím ještě dost na likvidaci) bys jí měl skoro zadarmo. Co se týče zabroušení, ano, hrubá pasta, až bude ventil psát po celém obvodu tak doleštit jemnou (samozřejmě sedla musí být v pořádku). Pak pořádně vyčistit od past, namontovat podložky a na ně pružiny. Mimochodem ty podložky musí být u všech pružin, jinak by se do toho hliníkovýho tvarohu pružina časem ponořila a nemohla se ani otáčet, tahle podložka nelze nahradit zbroušením podložky pod šroub, ta je měkká. Až budeš mít hlavu sesazenou, podlož ji tak aby byly ventily volné a do každého uhoď kladívkem aby si sedl. Pak do sání a výfuku (nemusí to být najednou) nalij benzin, nech to chvíli stát. Tam kde se objeví prolínámí se bude brousit znovu dokud to nebude vše těsnit.

2016-05-18 11:28:12

drak: To uz jsem udelal. Podložky jsem sehnal. Vypadli jim v dílně kde ji brousili. Neco měli na stole. Jednu na zemi. A jedna mi chyběla. Tak jsem ji vyndal z ty druhé hlavy se kterou jsem chvili jezdil. Ventily jde do sedel zabrousil ručně pomoci hadičky, hrubou i jemnou pastou. Znova umyl. Nasrouboval svíčky, otočil vzhůru nohama a zalil naftou. Nechal jsem ji 4 hodiny stát. Nevyteklo nic ani na jednom valci. Dal jsem ji do auta. Utahl podle planku momentovym klíčem na 20Nm a pak 2x o 90 stupňů. Podruhé jsem ji o 90 stupňů ani nedotahl. Uz to bylo na krev. A to jsem šrouby mel dokonale vycistene kartáček a namazane starým motorovym olejem... Nastavil jsem vule na ventilech... S karburatorem jsem nedělal nic. S tou samou hlavou mel předtím motor spotřebu 7l. Ted kdyz je srovnana mi bere 10. Jede stejně. Tak by me zajímalo, kdyz mam ted vetsi kompresní tlaky, teoreticky musím přidat benzin nebo ubrat?

2016-05-20 08:16:19

A taky co s předstihem? Mam tam 5 stupňů. Ma byt větší nebo menší když je snížena hlava?

2016-05-22 23:23:50

Tak predstih to chtelo udělat. Nejdruv jsem zase opravil vuli ve apojce na rozdelovaci protoze tam zas byla. Ted už jsem tu spojku provrtal 5mm vrtakem ale byla tak tvrdá ze jsem ztupil dva vrtaky a stejně to šlo pomalu vrtat... Hridel šla dobre. Narval jsem tam 5mm pero. Ted je to beton. Chod uz je pravidelný. Akorát občas zvuk jako kdyz streli do vyfuku. To jsem nepochopil. Neco jako detonace nebo nevim... Pak jsem delal predstih. Kdyz jsem ho dal stejně jako byl, motor nechtel chytit. Furt zapaloval brzo ze mel snaho otáčet zpět. Musel jsem ho hodne posunout k nule ne li za ni. Normálně mi nestacilo místo vedle víka ventilu. Musel jsem otočit rozdelovac o 180 stupňů abych s nim mohl pohnout. A prijde mi ze bez podtlaku motor bezi lepe. To ještě vyzkouším. Ale teď už jede o dost lepe a hlavne mi spotteba konecne spadla zase na 7l ne li na min. To jestr zjistil. Odešli mi totis dnes kolečka v budiku tachometru. Uz se netoci. Nepočítá vubec. Jen ukazuje rychlost... No a uz nemam saze ve vyfuku. Jen neco malo skoro nic a jeste hnědé. Dřív jsem mel vždycky ocouzeny vyfuk cernymi sazemi. Je to paráda ted. A bílé svíčky. Některé lehce hnědé misty.

2016-05-22 23:38:36

Ale stejně mi nejede vic nez 110 na rovině. Opravdu ne. S ti už si fakt nevim rady. A s tím chodem motoru taky ne. To by mě docela i zajímalo. Normálně posloucham motor u vyfuku a slyším pravidelný zvuk a na ruce cítím jemne pofoukavani. Fakt jemné. A prave občas nepravidelne o dost větší jedno fouknuti. A to prave nevim co má znamenat. Nez jsem seridil ten rozdelovac, takhle hodne foukal furt a jakoby i pravidelne. Ale kolisali otacky sami od sebe protoze jsem tam mel tu vuli ve spojce na rozdelovaci. Rozumíte tomu někdo?

2016-05-23 17:13:08

135lux: a do těch 11O to jede tak nák normálně necuká to?

napadá mi jestli tomu jen nechybý dostatek benzínu? přicpané sítko v nádrži,palivovej filtr,čerpadlo jestli je,

co vejfuk neni vysypanej a tím pádem přicpanej??

2016-05-23 18:57:28

p.s.: Ano, do 110 jede normálně. Od te doby co jsem naposledy delal predstih, cuka méně. Předtím mi cukal vic. Do karburatoru teče benzinu dost. Protože se vrací zpátky do nádrže. To uz jsem i videl. Kdyz mu pridam na sroubku bohatosti směsi, jede hur. Ted to mam nastavené dobre. Jedine co jsem niky neviděl, jsou trysky v karburatoru. Ja totiž nevim jak se vyndavaji. On mi takhle pomalu jezdi dlouho. A vyfuk pricpany neni. Ten mam úplně průchozí bez tlumicu. Ale to mi zmenilo akorát zvuk. Spotřeba ani rychlost se nezměnila. Je to divne. Novy favorit přece jezdi 150 ze jo? Nový sice nemam ale ten motor ve špatném stavu taky neni. By mi jinak zral olel ze jo?

2016-05-23 19:10:26

135lux: mě lítal fafoun 150 běžně

zaujal mě tvuj vejfuk já tvrdim že mít tam jen průchozí trubku neni dobrý sežen vejfuk co tam patří třeba poláka to je fuk

já si myslim že ty spaliny nákej odpor potřebují a tím žes to vykastroval si tomu dle mě nepomohl

2016-05-23 20:30:55

p.s.: To je pravda, nicméně nez jsem ty tlumice vyrezal, jezdil stejně. Ja nevim už. Jestli tam těch 43kw je nebo neni. Tobe hrabal na suchým asfaltu? Zkousel jsi pálit gumy? Ten můj moc nechce. Otacky klesají. Navic ma lehký zadek. Rucka ho neudrží. Někdy treba přijedu na sraz. Se na nej můžete podivat, vyzkoušet.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7