Fórum - Téma


Hlava


Fórum Favorit Hlava

Informace o modelu: Škoda Favorit


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2016-06-09 23:52:07

135lux: ty brzdy vidim to na výměnu hadičky za předpokladu že se ty brzdy hejbou jak maj a nejsou přituhlí

2016-06-10 00:20:11

p.s.: Takze přední pravou hadičku? Zadní skoro nebrzdi ne? Ty by s autem neotocili na suchým asfaltu ne kdyby jedna zadní nebrzdila nebo jo?

2016-06-10 00:24:35

135lux: bude to přední hadička většinou se to pozná tak že de špatně zatlačit píst brzdiče a pokud povolíš odvzdušnovák tak to de dobře

2016-06-10 00:48:02

p.s.: Je pravda ze s levym brzdicem jde hýbat. Je tam vůle. S pravým ne. Ale obě přední hadicky jsou menene od meho znameho kdysi. Byl jsem u toho. Kupoval jsem je. No tak se na to podivam. Je dost pravděpodobné ze je pridrena desticka k brzdici. Dlouho jsem to nerozebiral. Necistil nemazal medenou pastou. Za tři a pul roku jsem nesjel kotouce ani destičky jeste. Jen pakny a prasátka a ty přední hadicky jsou meneny. Ted i ta zadní trubka co jsem dával kvuli drazce od vyfuku...

2016-06-11 17:54:38

Tak jsem rozebral brzdy ze jen oskrabu rez na vodicich plochách, nakonec jsem všechny destičky vyměnil. Na tom právem kole jak méně brzdilo, vnitřní desticka byla zarezla ze nesla ani hnout. Ferodo odlepene od destičky a jeste praskle. Tak jsem všechny vodicí plochy dobre vycistil sroubovakem. Dal jsem tam jedny použité co jsem kdysi dostal ze mají jeste dost feroda. A bylo mi jasne ze moc ze začátku brzdit nebudou protoze byli zvlnovatele od kotoucu. A taky ze jo. Ted se mi auto točí doprava celkem slušně teda. Levé přední vubec zatim neni schopno blokovat. Jsem koukal na cary po silnici. Tak jsem zvědavý po kolika km si sednou.

2016-06-12 09:43:33

135lux: Super, brzdy budou brzdit a auto konečně líp jezdit. Každý rok by se měli u Favorita brzdy uvolnit a namazat čepy i dosedací plochy. Žádnému autu neuškodí tahle údržba a zadní brzdy kontrila po 30000km nebo dva roky (pokud vím že na začátku jsou O.K. a ne K.O.), k tomuhle pak nedojde. Brzdy si tak jak jsi to udělal budou sedat dlouho a nebude to nikdy super. To že bylo brzdové obložení odlepené a prasklé je jasný, hřálo se to a tlak na desku nebyl rovnoměrný. To že dáš ,,rýhované" destičky na kotouč který je možná rovnoměrně opotřebovaný není dobrej nápad, ty desky ho upraví k obrazu svému a už se to nedá napravit. Píšeš že nemáš peníze a zkoušíš brzdy blokováním kol a maluješ čáry na silnici, plošky náhodou na běhounu nemáš? Stačí přece intenzivněji zabrzdit a vím kam auto táhne, nemusím hned ,,hoblovat". No, jsem rád že ses do těch brzd pustil, auto může jezdit i blbě ale zastavit by vždy mělo jít perfektně. Mládí ovšem vždy začíná u výkonu motoru, to v krizovce pak ukáže co je nejdůležitější na autě. Ještě chci upozornit že snížení účinnosti brzd je pozvolné a člověk si zvyká, tak nějak to moc nevnímá, pak po opravě nebo i jen údržbě se diví jak to najednou brzdí. Ty ještě na konci nejsi, zatím jsi to jen zprovoznil a odstranil to nejhorší, do perfektní funkce to má ještě trošku delší cestu.

2016-06-12 12:52:39

drak: Jo, kdybych investoval víc peněz, bylo by to o něčem jiném. Toho, ze mi ty destičky upravi kotouce jsem se taky bál. Ale pak jsem si rikal ze kdyz mi je dal mistr, vi co dělá. Kotouce byli rovne. Mozna trosku zkroucene. Při vyšší rychlosti mi dřív při brždění vibroval pedal. Asi jsem mel koupit sadu nových. Lepidlo na šrouby a medenou pastu. Na levém kole byli destičky dobry. Ale nechtěl jsem mit ruzne tak jsem je tam dal taky. Oni ty stare vypadají z jiného materiálu to ferodo. V knížce píšou ze se mají měnit vzdy na obou kolech. Doufam ze si do listopadu sednou. Jinak neudělám technickou kvuli tomu přesně. Cary na silnici maluju abych mel jistotu co ty brzdy dělají a abych byl pripraveny na reakci auta kdybych při provozu na ne musel hamtnout z nějakého důvodu. Plosky na behounu mozna budou. Jak to poznám? Ale to me moc netrapilo kdyz jsem resil brzdy které potřebuju aby brzdily. Ty gumy co teď mam jsou vyrobené na konci roku 2009. Jsou tvrde a nemůžu je sjet. Často hvizdaji v zatáčkách mým stylem jízdy a stejně neubyvaji. Vlastně za celou dobu co mam facko jsem nesjel zadne gumy. Ty co tam byli kdyz jsem ho koupil meli taky jeste vzorek dobry. Chvili jsem s nimi jezdil a pak jsem je vyhodil protoze byli zpuchrele a bal jsem se aby mi nekde nebouchli. To protoze mě strasil v pneuservisu abych si od nej koupil jiny. Pak jsem toho litoval. Jenze oni taky vubec uz neubyvaly jak byli tvrde. Vcera jsem zas jel 120. A klepe se mi volant. Tak to jsou ty plosky na behounech nebo chtěj zase vyvazit? Vyvazoval jsem si je na jaře.

2016-06-12 20:37:26

135lux: Jaký tam máš teď pneu? Ty původní asi byly ještě OR-37, co? Klepal se volant před opravou brzd a ,,zkoušením"? Plošky tam mohou být. Jinak Ferodo je výrobce brzd, ne materiál z kterého se dělají. Když jsi ty brzdy dělal, nebyly volné čepy brzdiče? Čím jsi je mazal? Jestli jsi použil normální vazelinu, teplem se časem upeče a zatuhne. Investice (nové kotouče a destičky) by samozřejmě byly dobrý ale aspoň si to párkrát rozebereš a budeš vědět co s tím. Oba válečky brzdičů šli zamáčknout lehce? Na těch ,,nových" destičkách záleží jak velké nerovnosti na nich jsou, čím větší tím déle si budou sedat. Auto by jelo i víc než 120km/h?

2016-06-12 23:34:06

drak: Aha, tak jak se jmenuje ten materiál ze ktereho se vyrabi brzdove desticky? Ted mam Barum Brillantis 2 165/70/13 83T tubeless outside. Nevim co je OR-37 ale ty zpuchrele co jsem vyhodil byli taky Barum 165/70/13. Jo volant se klepal i pred opravou a zkousenim. Čepy volne byli kdyz jsem je mel rozebrane. Jestli myslíš tohle. Jednu prachovku jsem i sundal a viděl jsem ze je tam nějaké mazivo. Ja je ničím nemazal kdyz nemam čím. Nechal jsem je tak jak byli. Pisty jsem nemusel zamackavat jelikož ty použité destičky byli stejně sjete jako moje ne li víc. Takze složit to šlo bez mackani. Zatlacit prsty to neslo jestli myslíš tohle. Zkusil jsem to ze zvědavosti ale neslo. U těch destiček na krajích byli docela drazky. Hlavne na těch které jsem dal na levé kolo. Ale prijde mi ze uz si sedaji protoze to brzdi uz lepe. Kdyz jsem je tam dal nechtelo to brzdit. A teď se lehce dotknu a uz cítím jak krasne brzdi a bude lepe az se zbrousi. Dřív jsem musel hodne tlačit na pedal aby se zaclo neco dit a každému jinému jsem záviděl jak mu to lehce brzdi. A teď to tak krasne začíná brzdit i me. Jako jel by i víc, nevim teda kolik z něj dostanu ted kdyz je naladeny ale potřebuju mit pred sebou par km dlouhou rovinku. Je to lenoch, však vis. Dneska jsem se pustil do toho tachace. Vrátil jsem tam ten starý a vyměnil žárovky za ledky. Hodne casu mi trvalo nez jsem dal správnou polaritu ledek protoze v zavernem smeru nesviti jako zarovky. No a teď mi všechno teda krasne svítí. Ledka na dobijeni zhasina az kdyz vytocim motor na 3000 nevim proc. Dřív stačilo na 1500. Ale hlavne ten tachac se mi vubec od nahonu nehne. Neukazuje ani nepočítá. Tak nevim jestli je vadný nebo jsem tam blbe zasrouboval nahon. Me prislo ze nahon tam sel dobre. A jeste zas tak blbe rachta při jízdě a neukazuje. Ten me teda zklamal. Asi budu muset na vrakac zase. Ten co jsem mel ukazuje ale zase ma vypadky pocitani km.

2016-06-13 19:12:23

135lux: Tak že nevíš jestli chodí oba pístky stejně a jestli nejsou přidřené, to je chyba, to chce vždy zjistit. Čepy jsem myslel jestli nebyly volné jako jestli nemají vůli v držáku brzdiče. Ten náhon prohlídni, může tam být blbě. Přes kontrolku je buzenej altík a tak na to má možná dioda vliv. Tak ať ti to dobře jezdí a brzdí.

2016-06-13 19:51:55

drak: Jestli chodi pistky se zjišťuje kdyz ke zatlacis rukou nebo stahovakem? Cepy meli vuli. To je dobre? Vrátím tam zas zarovku jen na dobijeni.

2016-06-14 18:42:05

135lux: Rukou pístky nejdou nikdy ale třeba sikovkama by měli jít. Čepy by vůli mít neměly a dají se koupit větší rozměry které jdou na každé straně jen do jednoho otvoru. Teď si nevybavím přesně jestli horní vpravo, dolní vlevo nebo obráceně. Mazat jen vazelinou na vysoké teploty a kontrolovat jednou za rok. Žárovku tam dej a uvidíš že to bude jako dřív.

2016-06-14 21:16:52

drak: Moc to nechapu. Proc ma byt vymeneny pouze jeden volny cep kdyz mají vuli oba? Vzdy ma vuli pouze jeden cep ze dvou?

2016-06-15 19:08:42

135lux: Protože oba nejsou stejně silný ale možná to už budeš mít tak vymlácený že se ti abnormály vejdou do všech čtyř děr.

2016-06-15 22:13:52

drak: Aha, to jsem nevěděl. No nevim, cepy jsem moc nezkoumal. Takze kdyz je novy brzdic a nove cepy, vůle skoro neni? Oni jsou do sebe zalapovane?

2016-06-16 17:28:41

135lux: Čepy jsou zasunuté do držáku brzdiče, na brzdiči jsou stažené šroubem. Lapují se třeba jehly ve vstřikovačích, u tohohle by to přece bylo zbytečně drahé. Někdy mají čepy takovou vůli že klepou na nerovnostech.

2016-06-21 14:29:09

Napadla me docela jednoduchá vec. Domnívám se ze mi auto nejede tak jak má, protoze se mi neotevira druha klapka v karburátoru. Nebo se otevírá špatně a malo. Tak se na to chci podívat. Tim ze na jedničku nebo na dvojku zahrabu na místě na suché hline, a někdo se bude dívat na klapky jestli jsou obe ve svislé poloze. Akorát teda nevim co budu delat i kdybych zjistil ze ta druha nefunguje. Napadá me jen sehnat na vrakaci jiny karburator a doufat ze u nej fungovat bude. Co si o tom myslíte?

Nasel jsem dve membrany co se dají objednat ale nevim jestli je mezi nimi ta kterou potřebuju k druhé klapce.

http://autokelly.cz/Produ...4213874;34151815;34167581

http://autokelly.cz/Catal...4213874;34151815;34184921

2016-06-24 00:48:53

Kluci je normální kdyz mi sežral zhruba po 2000km 0,5l oleje? A z toho neco vyteklo kolem kliky. Nevíte někdo toleranci u meho motoru na 1000km?

2016-06-24 07:37:06

135lux: kolem kliky by to blejt nemělo tam bude asi symering v háji

Normu netušim ale vw udává běžně litr oleje na 1000km třeba tátovo felda 1,6 si veme litr na 1500km a znamího 1,3ka je na tom podobně

2016-06-24 18:50:12

135lux: Norma je třičtvrtě litru na 1000km. Tak že nic strašnýho.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7