Fórum - Téma


Hlava


Fórum Favorit Hlava

Informace o modelu: Škoda Favorit


1 ......... 3  4  5  6  7

2016-06-25 16:34:43

No tak to jsem na tom docela dobre potom. Gufero na klice delat nechci. Delal bych ho poprvé, a tak bych to mohl pokazit. Kdyz to neni tak zle tak to nechci resit... Jak jsem měnil ty tachace, zjistil jsem ze na facku jsem už odjezdil 24 000km. A ma najeto uz 81 000km pokud byl stav poctivý kdyz jsem ho kupoval. Jak se to blíží ke 100 000km začínám se bat o motor. Kvuli te povesti o favoritech. Ze kdyz vydržel 100, byl moc moc dobry. Dneska jsem se zas trápil s tim tachacem protoze doteď jezdim s nefunkčním a uz mi to leze na nervy. Tak jsem zjistil ze nejde protoze v nem vyschla vazelina a pridrel se. Tak jsme s tátou rozebrali do sroubku kovovou část s magnetem, vycistili a namazali a teď už půjde. Ale az koupim nahon který mi oddelal tim ze se zablokoval. Takových součástek jsme museli rozdelat a vyndat nez jsme se dostali kam jsme chtěli. Pak aby si člověk pamatoval co kam prijde. Prace s maličkostmi je vzdy na dlouho u me. Ale dobry. Nic jsme nezkrivili ani neulomili.

2016-06-25 22:44:07

135LUX:si děláš srandu,že se ve 100tisících bojíš o motor,kdyby byli ve všech nových autech také držáky motory jak ve fáčkách,feli apod.Vím o spoustě feliciích které mají za sebou půl mega bez větších zásahů do motoru.Jeden elektrikář měl s formanem najeto dokonce 1200000KM

100000KM to je teprve v nejlepší kondici

2016-06-25 23:09:57

choseu: Budu jenom rad kdyz neco vydrží. Treba si jednou troufnu jet s nim na dovolenou za hranice. 1 200 000 km je docela sila. Slyšel jsem bezne milion u transportera nebo vita. Ale u favorita fakt ne. Hlavne o klice která je pouze třikrát ulozena, se mluví jako o velké slabine.

2016-06-26 07:46:43

135lux: To že by sto tisíc kilometrů pro Favorita mezní hranice jsem neslyšel. Samozřejmě fridex, horší oleje a hlava litá gravitačně mu na kvalitě nepřidali ale jsou jak píše choseu auta který jezdí pořád a maj nalítáno fakt mraky km. To jestli vydrží tobě dlouho je otázka, to co píšeš že s ním děláš mu neprospěje (myslím gumovačky atd). Felicia je na tom o moc lépe, tlakem litá hlava, použití lepších materiálů jí se stejnou konstrukcí postrčilo s životností o dost dál. Zničit se dá ale všechno. Životnost novějších aut a jejich motorů je samozřejmě ještě dál. Bohužel místo toho aby se dospělo k jednoduchosti, tak se kvůli imaginárnímu přesvědčení že to pomáhá věší na motory spousta kravin, čidel a elektroniky a to nevydrží tak dlouho jako jednoduchý Favorit a Felicia u kterých s už s jednobodovým vstřikováním naměříte na emisích stejné hodnoty jako u aut nepoměrně mladších a s motorem obaleným drátama. To je ale už o něčem jiném. Sta tisíc se neboj, když klekne dáš jinej z Feldy.

2016-06-26 12:09:48

Tak dekuju za povzbuzeni kluci. Jako 1.6 z feldy by mi vůbec nevadila.

2016-06-27 18:04:23

135lux: Jenže 1,6 by neznamenalo jen vyměnit motor ale opravdu dost práce s elektroinstalací a STK by to neskouslo. Motor 1,3 by jezdil i na karburátor. Stk by to i skousla.

2016-06-27 22:27:10

drak: no na to bych moc nevsázel, že ve Favoritu zkousnou motor z Feldy. Je to jiný typ. Favo je 781, Felda 791, ne? Nebo těch karbecových byl jiný typ?

2016-06-27 23:02:56

mattess: poslední fafouni měli motory co se dávali do prvních felicií byl to jednovstřik BMM

sám sem ho měl

2016-06-28 08:14:15

p.s.: a typ motoru byl stejný? Nemyslím že to mělo stejný vstřikování

2016-06-28 08:25:42

mattess: ahoj na typ motoru si nevzpomenu to bych kecal ale díly normálně pasovali neb s fafouna tenkrát pár dílú zústalo a já je dával jak bratrovi tak sousedovi co měli feldu s timto motorem

2016-06-28 09:40:22

p.s.: a právě o ten typ jde Nevím, co je záměnné a co není (legislativně)

2016-06-28 10:00:14

mattess: pátral sem a wikipedie píše že motory byly pro poslední fafouny a první feldy s označením Š 781.135 B a Š 781.136B

40 a 50KW

Já měl toho 50KW s jednobodovým vstřikem Mono Motronic

2016-06-28 10:31:46

p.s.: i podle jiných pramenů to tak bude

2016-06-28 12:30:41

U toho stk je mi jasny ze problémy budou kdybych tam mel tu 1.6. Ale pres známého bych snad prošel nebo taky ne? Uz jsem tady četl ze do favorita někdo nacpal 1.4 fabii. Tak ho mel jen na výstavy?

2016-06-28 13:09:19

135lux: Jenže doba se jaksi změnila a přitvrdila. Taky dost těhle zástaveb má teď problém.

Osobně je mi 1,6ka dost nesympatická, stará, težká potvora s nic moc výkonem

2016-06-28 13:30:51

Mame doma 1,6 ku léta já na ní nemúžu říct křivý slovo

Akorát to baští olej na 1500 km litr oleje jinak stim motorem nejsou problémy a za 11 let se dá říct že se dělá jen běžná udržba

A výkon? Když sem s ní na dálnici ve 180 předjel poměrně novou Lagunu tak to šofér toho francouze nák nemohl rozdejchat

Do fafounu bych to necpal za ty problémy okolo to nestojí

2016-06-28 13:51:05

Předpokládám, že ta rychlost byla dle rychloměru v autě... To jsme dokázali se 120kou taky

2016-06-28 17:25:04

p.s.: Ja uz do facka nebudu cpát nic kdyz pojede. Jinak motor 1.6 z feldy se mi líbí. Jestli se nepletu ma uz i vacku v hlavě. A ten výkon 55kW se urcite da zvýšit a to podle me urcite o dost více nez u 1.3. A hlavne jsem o mem slyšel ze má pětkrát uloženou kliku což je paráda. S tím už se dají delat veci.

2016-06-28 18:52:39

p.s.: Vím minimálně o třech Favoritech kam se dal motor s Feldy a osadil karburátorem. Nahlášená výměna motoru a problémy nebyly, celou stříkačku by asi neskousli. Motor 1,6 je držák, ale na Favorita hodně těžký motor, to ta měkká karoserie, ještě při razantních rozjezdech a gumování nevydrží. Tohle téma je poměrně dlouhé a dokola se tu řeší vlastně to samé. Co takhle toho dědečka (když už trochu funguje) nehuntovat, starat se aby dlouho vydržel bez velkých nákladů a při tom šetřit na něco co uspokojí majitelovy choutky? Myslím že se z něj už víc nevykřeše a skončí na vrakovišti.

2016-06-28 19:35:55

drak: Tento plán co navrhuješ nosím v hlavě uz několik let. Kdyz jsem mel 70 cekal jsem az to bude 100 a ze si pojedu pro E36 325i. Jenze pak jsem se zamiloval a všechno pomalu zacalo mizet. Otec mi to dodnes vyčítá. Pak už jsem nemel zamestnni ze kterého by se dalo šetřit. A teď už zase studuju. Samozřejmě uz bych to do frajerky znovu nevrazil... S fanousem jsem nehrabal uz ani nepamatuju. Jenom na hline. To mu jde i na dvojku... Jak jsem blokoval, jednoho rána jsem pocítil ty plosky na volantu. Ty casem zmizí. Neboj, je v dobrých rukou. Furt na nem delam. Jednou kdyz ksem se vracel domu, to bylo nedávno jak byli ty deště, jsem to pred barakem neubrzdil na mokré trávě a zmuchlal jsem dřevěnou předsín. Sobě urval naraznik a udělal dolik do blatniku. Boudu jsem dal skoro do původního stavu, auto taky. Byt ze zdi, bylo by to horsi. A teď v neděli jedu z Nucnicek do Terezina a za Nucnickama na me vyběhl zajíc jako kdyby me chtěl sežrat. Samozřejmě to bylo tak rychlé ze jsem nestačil sundat nohu z plynu a dat ji na brzdu. Mysku jsem nechtel zkoušet abych se tam nezatocil nekde a nevyhodil cele auto. Jel jsem kilo. Zmuchlal mi plech pred chladicem a nos kapoty. A mala trhlina narazniku. Chladič to přežil. Zajíce jsem odrazil pekne daleko pred sebe. Ani jsem ho nehledal... Vcera jsem to všechno vyklepal a natrel. Světla nezasahl. Hlavne ze mi neposkodil chladič. Ten plech těsně pře chladicem byl taky promackly az na chladič. Hrozná rána. Zatim největší co se me stala. Naraznik, dva plechy a jeste kapotu. Jinak bych musel shánět vodu a dolevat kdyby to vůbec slo. Na te same silnici ale v opacnem smeru jsem kdysi trefil bazanta ale uprostřed bílého dne. Jsem nechápal. Zajíc byl večer. Ten bazant mi udělal prasklinu na narazniku kterou mam doteď. Nemohl jit pod kolo, musel to odnést naraznik. To byl stejný scénář naprosto. Od doby co ho mam to byli jeste dve kočky a jezek. Jenze ty mi nic nerozbili. Ja nevim co jim je. Jsou zfetovaný. Vidí světla a bezej za nimi. Srnky chytre cekaj v příkopě. Kdyz jsem fanouse koupil, mel v chladici chcipleho vrabčáka. Doufam ze to všechno se zajicem skončilo. Jednu z těch koček a ježka jsem prejel. Ale jak to jde vejs, je vymalovano... No a ty ledky v pristrojovce vyhodím a vrátím tam zase staré obyčejné zarovicky co žerou 1.2W a vubec nesviti ale funguji. Protoze z 20 ledek uz mi dve odešli a postupně to bude pokračovat dal. Ja to nebudu furt rozebírat. Jsem koupil moc levné na aliexpresu. A když svitili, v noci me oslňovali. Uz na ne nejsem zvedavej. A ty H4 vepředu co žerou 6W vyhodím taky. Protoze ty zase svítí malo. Hlavně kdyz je mokro. Nevidím nic. Taky z aliexpresu. Jenze ty byli drahe. Me to bude lito. Zklamali me už co jsem je tam dal. Na fotkách svitili víc než ve skutečnosti. Nebo se jim nelíbí reflektor favorita. To je jedno. Proste svítí malo. Takze zase. Vrátím tam obyčejné halogeny 95/100W které kdyz zapnu tak mi klesají otacky. Hrejou jako topení ale svítí uspokojive. A nebude mi už vadit ze nesviti bile jako led.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7