Fórum - Téma


Hlava


Fórum Favorit Hlava

Informace o modelu: Škoda Favorit


1 ......... 3  4  5  6  7

2016-06-29 06:50:55

135lux: Ano, 1,6ka je OHC motor. Upravit se dá, ale každá úprava vyjde dráž než u klasický 1,3ky. A tam se dá poměrně "snadno" za slušný peníze dostat na 90k. A zůstávají všechny výhody legálního motoru

2016-06-29 11:22:03

mattess: Je to paráda. On je stejný jako 1.6 v Octavii? Jinak ohledně Favorita jsem se dočetl že do bloku pasuje klika z Fabie 1.4. Takze do Felicie začali dávat dobre motory. A novější Fábii zmrsili třikrát uloženou klikou jo?

2016-06-29 11:57:57

135lux: Úplně totožný jako v OI není. Ale jsou to malé rozdíly. No, ten motor byl takový z nouze cnost, taky dost zastaralý. Původně byl plánovaný celohliník 1,6, ale VW dodal tenhle litiňák. Jo, do 1,3ky se často dává vnitřek z 1,4MPi Fabie.

Fabia s 1,4MPi byla další a poslední evolucí OHV motorů. Pak byly k dispozici novější 1,4 16V

2016-06-29 15:30:02

mattess: Fabia 1.4 16V uz je zivejsi. Policajti me v ni vezli. A to jsme jeli ve třech... Kdybych mel Felicii treba 1.3 a dal do ni 1.9d, vadilo by to na STK?

2016-06-29 18:19:54

135lux: Proč dávat do Feldy 1,9D který výkonově opravdu nic moc (motor 70-tá léta) a Feldy se s ním normálně dělaly, Těžkej ingot, životnost vysoká ale spíš pracant než na poježdění. Jestli jsi třeba myslel 1,9Tdi tak to by nebylo dobrý a STK by se nervově zhroutila. Zvířata po tobě asi jdou, já za celou dobu co jezdím jsem trefil dva ptáky, jeden Octávka, druhý BMW. Srnkám jsem se vyhýbal stokrát, zajíců už moc po silnici neběhá (aspoň tady).

2016-06-29 21:31:01

drak: Ne, myslel jsem prave atmosféru. Kdyz budu chtít z 1.3 Felicia přejít na 1.9d Felicia, kvuli spotřebě a kroutaku. To ze je starý a tezky mi nebude vadit kdyz mi bude zrat 4-5l nafty. Svezeni neberu v potaz ted. Facko mi taky nejede ale žere 7-8l. Tak jestli by to vadilo? Vim ze se tak normálně vyrábějí. Me šlo pouze o problem na stk při zaměnění motoru. A taky jsem se tě chtel zeptat na tu měkkou karoserii Favorita. Vim ze jsi se o tom už několikrát zmínil. Jenze ja si stále nedokážu představit co konkrétně by se s ni stalo kdyby tam byla ta 1.6 Felicia? Napadá me jen ze motor by se snažil utrhnout z kasle, kdyz jsi zmínil ze by to nevydržela při raznejsich rozjezdech...

2016-06-29 22:39:26

135lux: Zpracovávej informace, co ti píšeme. Pak by ses neptal na takovou blbost (s odpuštěním), zda na STK projde výměna motoru 1,3 za 1,9 Tak ještě jednou - typ motoru MUSÍ být zachován, případně použít povolenou záměnu.

Teoreticky kdyby to někdo udělal, tak nejde jen o motor. Je jiná převodovka, spojka, elektrika, celá palivová soustava, podvozek bývá jinak naladěn a jistě jsem ještě něco zapomněl.

Ona ta 1,6ka by ve Favu nějakou dobu vydržela. Znám pár Škodovek řady 120 - Rapid s 1,6 z Felicie. I se silnějšími a těžšími motory. Ale většinou to byla celková úprava, nejen výměna motoru

2016-06-30 00:24:50

mattess: To jsem právě nevěděl ze jo. Ze musí být zachovsn stejný typ motoru. Ja to bral primitivně. Ze kdyz chci do fava 1.6 Felicii nesmim, protoze do Favoritu nikdy takový motor nedavali. A naopak kdyz chci do Felicie 1.3 Felicii 1.9 ano muzu, protoze se do nich sériové dávali. Tak dobre. Ted uz vim ze to nejde.

2016-06-30 06:58:33

135lux: O typech jsem už psal o stránku zpět

2016-07-01 08:15:48

135lux: Favority před těma co už měly Mono Motronik, měli kastli docela nepevnou, kroutila se a podlaha u předních ramen praskala. Vznikaly drobné trhliny v antikorozní ochraně a korodovalo to. Ta 1,3-jka byla tak akorát, pokud chtěl někdo auto třeba na závody, musela se zpevnit podlaha, prahy, příčka pod chladičem a vzpěra mezi tlumiče. Tohle byl základ a to v nich nebyly namontované těžké 1,6-tky. Je ještě dost krásných ,,starých" Favoritů bez šrámů a koroze. Ty mají ale málo najeto, garáž nebo stodola a jemné zacházení.

2016-07-01 20:01:47

drak: Doufam ze můj ty trhliny u ramen nemá.

2016-07-01 20:19:08

Tak jsem hrabal s Fanousem jak jsem plánoval. Akorát na trávě ne na hline. Na jedničku, vyhrabal jsem dva doliky. Netrhal jsem. Spojku jsem pouštěl hezky postupně abych neco neurval. Táta se díval na komory. Pak jsme se vystridali. No a zjistil jsem ze ta druha klapka se otevírá jen na 3/4. Potvora. Nechce se otevřít úplně aby byla svisle. Hrabali jsme dlouho. Az na 5 000 ot. Tak nevim jestli chtěla větší zatez aby se otevřela úplně. Mozna kvuli ni nechce jet 150. Na dvojku zahrabat nechtel. Mozna kdybych vyjel z doliku tak by zvládl roztocit kola i na dvojku... Pak jsem zkoušel tu druhou klapku otevřít prstem kdyz jsem nejdřív prstem otevřel první aby ji neblokovala. Normálně šla otevřít az do svisle polohy. Pak jsme ji zkoušeli otevřít pusou podtlakem a taky krásně sla. I ta membrána je dobra. Tlak nevypousti a podtlak udrží. Pak jsme foukali ten kanalek od podtlaku v karburatoru kdyby byl ucpaný. Nic se nezměnilo auto jezdi stejně line. Ja už se s tim snad smirim i kdyz si nedokážu vysvětlit proc to dela. Jeste jsem se díval na hladinu benzinu karburatoru a byla zhruba centak pod okrajem. Na vnitřní straně je asi značka. Je tam dolicek a uprostřed tečka. Presne na tu tečku ta hladina vychází. Nedávno jsem prostrikal všechny kanalky v karburatoru benzinem pomoci strikackou s jehlou. Žádný bordel jsem neviděl a taky pak žádná změna nebyla. I trysky jsem sundaval zespod. Tak je to vsechno asi normalni. Mozna kdybych vyzkoušel dat stejný karbec z jiného auta, začal by se chovat lepe. Nebo taky hůře.

2016-07-04 11:55:33

Nikoho nenapadá proč se nechce otevírat uplne druhá komora jo?

2016-07-05 22:21:58

Vyzná se někdo v barvě svíček?

2016-07-06 08:33:07

135lux: čo presne máš na mysli?

2016-07-06 09:40:47

135lux: zadej do gúgla : když promluví zapalovací svička a vyskočíti téma co hledáš

Odkaz dát nejde

2016-07-06 12:52:06

Uz jsem videl desítky obrazku barevných svíček. A stejně nedokážu odhadnout kam patri ty moje... Podívejte se mi do fotek. Mam tam vyfocene svíčky. Je to docela aktuální fotka. Jsou poskladane tak jak jsou i v hlavě. Jde o to ze nejsou stejne. A ja nevim proc? 1 a 3 hnědé. 1 teda více. 2 a 4 bílé. Zatim jsem je mel vzdy stejně všechny. Nemůže za to ta hlava jak neni na všech valcich stejná kdyz byla zkroucena a je rovnana?

2016-07-06 14:40:13

135lux: len taká barlička:

  • biele/sivé - optimálne spaľovanie, trošku chudobnejšia zmes
  • hnedé/tehlové - optimálne spaľovanie, trošku bohatšia zmes
  • čierne/zbytky karbonu - motor žerie/spaľuje olej
  • ak je sviečka mokrá, je buď po smrti alebo problém so zapaľovaním alebo len krátke jazdy so "sytičom" (nestihne sa vypáliť)

Rozdielne farby na Tvojich môžu robiť aj trošku rozdielne "odtrhy" na elektródach. Ak hnedé niesú od hrdze, tak vodu "nepapá". Prehoď ich medzi sebou, čo to spraví potom.

2016-07-06 16:45:29

mash4077: Odtrhy musím zkontrolovat. Kdyz jsem koupil svíčky, nastavoval jsem je snad na 0,8mm. Podle předepsané hodnoty. Nevim jestli se po čase mohou změnit samy. Ty jsi myslel kdyz hnědé svicky nejsou od rzi, ze mi fridex motor nezere? Co jsem naposledy namontoval hlavu, velice pomalu mi voda ubývá. Rosilo to pres papír u termostatu. Ten papír jsem dal pak jiny a tam to přestalo. Nevim kudy ubývá ted... Svíčky prehodit muzu.

2016-07-06 18:05:30

135lux: Pokud by ti šla chladící směs do válce tak aby ji motor pálil, tlakoval by motor. Mrkni jak to vypadá u termospínače na chladiči, sám se povoluje a chce někdy zkontrolovat a dotáhnout. Tobě jde voda i v sání, ne? Tam by mohla být netěsnost kde by to přisávalo ale projevovalo by se to na chodu motoru. Není vidět prasklina na expanzní nádobce? Dokud úplně nepraskne propouští jen někdy u ohřátého motoru a únik není vidět. také se stává že propouští víčko. Co tam máš nalitý, bílej Fridex?


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7