Fórum - Téma


Horší startování po delší jízdě a stání.


Fórum Octavia I Horší startování po delší jízdě a stání.

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

2002 Octavia I 1U liftback 1.9

18 diskuzí

Výkon motoru 81 kW (110 PS) . Točivý moment: 210 Nm (155 ft/lb) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 900 ccm (116 cui), 4-válec, 8-ventil.



2015-09-25 16:26:56

Poradí mě někdo? Octavie 1,9 TDI 81KW, po výměně rozvodů a všech filtrů ve 300 000 km , po delší jízdě (alespoň 100 km) a několikadenním stání špatné startuje. Motor se protáčí naprázdno a někdy chytne až na podruhé vždy na všechny válce. Kontrola na počítači, kontrola zapadávání nafty (tlaku v čerpadle), podtlaková kontrola přívodu nafty nic nezjistila. Auto jezdí velice dobře s průměrnou spotřebou 5,7 litrů (Praha + dálnice). Za tepla startuje na cvaknutí a po krátkých jízdách druhý den není se startem žádný problém. Rozčiluje mě to jenom z důvodu, že autu nevěřím a že někde je nějaký problém, který se mě ukáže, když to nejméně budu potřebovat..

Díky za nápady nebo za vaše zkušenosti.

Zdeněk..

 p.s.
Pavel
2015-09-25 18:36:07

sundej dekl na motoru vyndej žhavící svíčky a jednu po druhě vyzkoušej na baterii

2015-09-25 19:32:49

Může to dělat startér ,celkem častá závada. Točí pomalu. Zkus ty svíčky a uvidíš.

2015-09-26 08:30:05

subrtjed: Prvni na co bych mrknul je klapka uzavření sani při vypnutí motoru která musi sama po zastavení motoru sani znovu otevřít. Někdy zůstává vyset a auto nechytne dokud vybracema neodskoci. Chce to vyskrabat usazeniny a rozhýbat.

2015-09-26 09:35:45

p.s.: Svíčky jsem také zkoušel , jsou v pořádku. Je fakt, že jsem zatím nezažil nižší teploty a co to potom bude dělat !

2015-09-26 09:39:03

michalsdi: Startér podle mechaniků v servisu točí dobře a a baterie je jenom tři roky stará se slušným skratovým proudem.

2015-09-26 10:03:06

drak: Toto jsme ještě nezkoušeli, vypadá to zajímavě. Někde jsem o tom četl, že tato el. magnetická klapka dělá problémy hlavně s výkonem a se spotřebou. Určitě ji prověřím v jakém je stavu. Dále jsem ještě četl, že na boku motoru je čidlo teploty, které také dělá problémy při prvním startu - budu ho asi muset vyměnit než přijdou mrazy.

Takovéto závady jsou nejhorší, bohudíky tyhle TDI jsou velice spolehlivé. Já jsem za 13 let a 300 tisíc km měl mimo tohoto problému ještě pouze další dvě. Před půl rokem mě odešel alternátor a ve 200 tisících km se mě začala ztrácet chladící kapalina pouze po delší jízdě po dálnici, po výměně těsnění a po srovnání hlavy auto dál jezdí jako nové.

2015-09-26 10:19:24

subrtjed: Klapka kterou myslim je ovladana podtlakem, ma za ukol uzavrit sani pri chcipnuti motoru, nic vic. Na spotrebu vliv nema, za jizdy je otevrena. Pokud ovsem po zhasnuti motoru neodskoci, motor se toci jakoby bez komprese a nechyta. Uz jsem videl zbytecne rozebrane motory a stacilo klapku vycistit. Je k ni dobry pristup, horni cast sani, vede k ni hadice sani. Po sundani krytu motoru je hned videt u prepazky kabiny jakoby pod oknem vlevo od nalevaciho hrdla oleje.(kdyz stojim proti autu). Prace na ctvrt hodky.

2015-09-26 11:18:28

drak: Díky za informaci. Určitě ji prověřím. Posílám zdroj mých informací. http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=424

2015-09-26 11:54:28

subrtjed: Tobe to ale blbe startuje po nekolika dnech a to asi motor vlazny neni. Uvidis, dej vedet.

 p.s.
Pavel
2015-09-26 12:35:24

Drak měl na mysli toto

2015-09-26 13:26:51

p.s.: Ano, presne toto.

2015-10-08 12:27:03

drak: Trvalo mě delší dobu než jsem se dostal k opravám. Klapku jsme vyčistili, vyměnili jsme i tepelné čidlo na boku motoru ( teploměr chl. kapaliny mě občas vůbec neukazoval). Teploměr je nyní v pořádku, ale startuje to čím dál tím hůř (asi taky venkovní teplotou) Nezbývá mě nic jiného než vyměnit ten startér.

 p.s.
Pavel
2015-10-08 14:56:52

Píšeš po výměně rozvodú - šteloval ti nekdo předvstřik klidně ste ty rozvody memuseli o kousek trefit ??

2015-10-08 16:11:45

p.s.: Předvstřiky jsem nechal zkontrolovat, měly by být OK.

 p.s.
Pavel
2015-10-08 17:05:04

Tak to krátce žhaví skus odpojit čidlo teploty a jak to chytí udělal bych to řešení co mam já při každym startu simuluju za pomoci relé a odporu 2K2 studenej start

Dej proti kostře na žavič žarovku otoč klíčkem a počítej čas za studena by to mělo žhavit cca 7 vteřin

2015-10-22 15:58:29

p.s.: Sleduji to nyní s proměnou venkovní teplotou a zjistil jsem, že nejhůře to startuje kolem 10°C. ( Delší stání, či delší jízda již nehraje roli) To je teplota, kdy žhavení ještě nespíná a je chladno na normální START bez žhavení. Kolem 0 °C to nyní startuje úplně SUPER. Něco ale určitě není OK. Nikdo ale neví co to může být, včetně servisu ( který akorát bádal a stejně nic nenašel) Vyměnil jsem i startér, proměřil a vyčistil vše možné, ale je to stále stejné. Tvoje řešení je možná určitě efektní, ale nechce se mě instalovat nějaké domácí dodělávky. Nechám ještě udělat znovu předvstřiky od někoho jiného a uvidím (začalo to výměnou rozvodů). Díky za tvé připomínky, máme asi stejné motory. Kdy to tobě začalo?

 p.s.
Pavel
2015-10-22 17:32:06

subrtjed: koupil sem auto na konci léta a hned jak padli teploty k nule sem začal pozorovat ty delší starty našel sem na netu návod na to relé a udělal si to po svém od tý doby cca 5let nemám se starty žádnej problém ,dělal sem to relé už do vícero aut škodovkama počínaje,jezdí mi to i v seatech,oplech,volcvágnech a v jednom nissanu vše nafta

pokud bys stál o návod tak i s fotkama je to na oktávia klubu v návodech


Odpovědět