Fórum - Téma


Jak jeto z technickou a emisema po novem roce?


Fórum Fabia I Jak jeto z technickou a emisema po novem roce?

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2  3

2016-02-05 00:53:22

oni jsou schopni schvalit kde co a pak se to 100x novelizuje a upavuje a nakonec se to někdy uplně zruši pač se v tom ani prase nevyzná.

jdu na stk a emise až v 11/2016 tak čekam co bude - trochu mam z toho obavy - naposled tam nic nenašli

2016-02-05 10:25:42

mjr.maisner: Hlavně až pojedeš na technickou (hlavně emise), tak jestli máš možnost, zkontroluj si přes diagnostiku jestli tam nemáš nějaký chyby.... pokud ti tam nějakou najdou, tak tě nepustěj.

2016-02-05 17:56:39

Ahoj ve spolek, doporučuji pročíst tento článek na webu chiptuning/emise-2016-aneb-co-vas-ceka (nejde mi vložit odkaz)

Samozřejmě se to dá brát jako uplašená reklama :( daného webu na jejich "službu" jejíž odkaz nefunguje :D, ale mluvil jsem s týpkem co měří emise před STK a mám potvrzeno, že se auta od letošního ledna opravdu napichují a když je problém v těch kódech připravenosti (readiness), tak je posílají pryč s tím, ať si to prvně odstraní, že taková auta měřit nebudou. Paradox, jelikož většina aut by i přesto emisní limit splnila. Prostě buzerace! Mělo to sloužit k odhalení vykuchaných filtrů pevných částic u dieslů a takhle se to v naší krásné absurdní zemi zvrtlo :(. Já sám měl do nedávna všechny kódy připravenosti v prdeli špatně, auto psalo sporadickou chybu první lambdy, no, vyměnil jsem ji, žádná změna... auto bylo už sice bez problémů - tzn. nerozsvěcovalo se "kuře", ale jen 5tkm, pak to začalo znovu. Trvalo víc než rok, než jsem se rozhodl pro výměnu druhé sondy, která se tvářila přes VAG schopně... a ejhle, díky, díky a díky, readinnes jsou všude OK - a přesto nemusím projít emisema :D, uvidíme na konci května ;). Doufám, že snad i pomůžu svým příspěvkem a ne že jen vystraším, tak jak jsem byl po přečtení toho webu v háji já. David

2016-02-05 20:26:35

Aj u nás bol ten nábeh systémom behu na dlhú trať tiež samé posuny, prechodné obdobia... Lebo každý úradníček musel ako vždy uznať, že z okna kanclu je silno skreslený pohľad na reálny život. A hlavne to vybavenie a spojovací systém zhltne STKčkam nekresťanské prachy a keby ich teda z večera do rána zavreli, o prachy za stk by prišiel štát. aaavovovotomtojeee

 Drak
Honza
2016-02-06 08:48:56

Ano, je to buzerace která k ničemu jinému než k šikanování lidí určená není. Tenhle trend ale v tomhle ABSURDISTÁNU není jen kolem STK. Narušení readinesse codu může nastat i sporadickou (neopakující) se závadou která může vzniknout třeba projetím louže nebo náhodně v elektronice. Dnes již není pro měření emisních limitů důležité jestli je auto plní (to je volajaké absůrdne) ale jestli má nuly v redinessu. Co vozy které ho nemají ? Identické motory, stejné limity a tam se normálně bude měřit. Pracovník STK by měl projít obrovským školením na všechny značky práce s diagnostikou, protože pokud chtějí mít vše jak má být musí vědět že u některých vozů se readinesse cod nuluje při určité teplotě motoru katalizátoru a i třeba otáčkách motoru. Ve frontě před vraty kde budou ti co dnes rozhodují o bytí a nebytí auto vychladne, na volnoběh se dostatečně neohřeje . Tohle vymyslel zamindrákovanej prudič co má radost když může škodit. No hlavně když máme ,,svobodně a demokraticky" zvolenou vládu.

2016-02-06 18:52:30

drak: Mám auta relativně O.K. , ale když čtu o těch emisích , nemůžu nikdy projít. Stodvacítka už jen proto, že si motor bere olej a Octavii i Populary nemají podle čeho zkontrolovat. Tak se asi budu muset se svými vozy rozloučit...a chodit pěšky. Moderní auto nechci...tuhle buzeraci považuju za omezování osobní svobody slušného občana.

2016-02-06 20:15:03

hoverlamilan: snad bude pro veterány nějaká výjimka

2016-02-06 20:19:44

zdenda: Nebude, to je jisté. Navíc takovou Š 120, vyrobenou v milionu exemplářů, ani za pořádného veterána považovat nelze. Tak uvidíme, čeká mě to letos se 3 auty.

 Drak
Honza
2016-02-06 22:06:41

hoverlamilan: Veteráni projdou a 120tka pokud bude v pořádku nebude mít problém. Auta od roku 2001 na tom budou nepoměrně hůře.

2016-02-08 21:44:02

Dnes na stk a emisích....... Naprostá pohoda. Bylo mi technikem řečeno že nejlím na tom budou paradoxně auta euro4...

Nebudou se jis zpřísnovat emisní limity narizdíl od starších. Napojil to a bylo čisto. A když vytáhl RD kod tak byl taky v nulách.

U plynu i u benzínu emise hluboce pod normou. Jinak říkal že je zbytečný se bát. Ještě prej tam nemel auto který by bylo nějak tragický.

Chválil taky muj motor. Prestože to není žadnej div techniky tak je jednoduchej bez egru a podobných nesmyslů a to dmychadlo sekundárního vzduchu má jen aby ty emise na tu E4 dotáhl..... jeho slovy......

Proste jsem na tom podobně jako hoverlamilan...... Raději si pořídím nějakou archaickou techniku na kterou stačím sám doma na dvorku.........

hoverlamilan...... nic ve zlém.myslím to dobře.Tyhle auta jsou skoro jako ty stodvacítky jem je tam pod tou kapotou víc hadiček...

Na technické pak taky bezproblémů. Lehká nesouměrnost při uplném zastavení která je díky ještě neoleštěným kotoučům.

Našel jen volnější zadní silentbloky na předních ramenech . Ty se na octaviich mění velmi snadno.

Jinak celou dobu říkal jak je octavia vděčný auto a jak je dobře vymyšlený zě na stk má minimum problémů prý dokonce narozdíl od fábii.

2016-02-09 17:14:00

No já mám strach,když můj 16V papá olej,že mě vyhodí od emisí.

2016-02-09 19:54:44

michal32: kolik maš najeto že ti to chlasta olej? jen jestli by nebolo dobry udelat malou repasi třeba jen překroužkovat motor ohlo byto pak byt lepší po lechkem zajetí..

2016-02-09 20:15:47

alll: má najeto 327 tisíc.

2016-02-09 22:31:24

Moje 1,4 mpi má najeto 350 tisíc a nebere ani kapku.

 Drak
Honza
2016-02-10 06:22:29

michal32: Kolik na 1000km? Ono hned rozebírat motor není nutné. Přes kroužky tyhle motory žerou olej málokdy.

2016-02-10 09:04:38

mape: No mňa viacerí upozorňovali že tie 74kW 1,4-ky 16V hltajú olej, tak som nakoniec volil 1,4 MPi a ako píšeš, motor skoro 300tisíc a ani kvapku oleja si nezoberie.

2016-02-10 09:34:46

milanscury: problém se spotřebou oleje měly první 16V (špatné kroužky). Od modelů 2003 jsou nové verze. Měl jsem 2003 a olej mi nebrala vůbec (200t km)

2016-02-10 10:05:18

mattess: Aha jasné, ďakujem za vysvetlenie, už budem vedieť. Ročník mám 2001, modelový rok 2002, (volil som ho vtedy vzhľadom k cene auta), takže by som trafil ešte ten vadný model, ešte že som si nechal vtedy poradiť. Lákavá bola výbava, tú mali tie 16V lepšiu ako tie MPi-čka....

2016-02-10 10:54:51

drak: no zhruba po 3 tisicich doleju cca pul litru oleje.

2016-02-10 12:33:14

michal32: Toho se taky trochu bojím. Moje Š 120 si olej vezme, tak litr na 1000 km. Motor má najeto tak přes 200 tisíc. Když je studený, kouří víc než sousedův Wartburg...


Odpovědět

1  2  3