Fórum - Téma


Jak levně zlepšit výkon na motoru z favorita?


Fórum Favorit Jak levně zlepšit výkon na motoru z favorita?

Informace o modelu: Škoda Favorit



2010-05-15 12:04:46

2010-05-16 16:28:37

Něco víš nebo se ptáš?

2010-05-16 16:29:06

A jestli se teda ptas tak kolik je pro tebe levně?

2010-05-17 10:46:46

no nevim ptam se tak nejak levne tezko rict:-D

2010-05-17 10:52:38

no ono pro nekoho je levne deseet tisic a pro nekoho je to moc....

Ale tak slicovat a vylestit kanaly, snizit hlavu ostrá vačka, větší karburátor, nebo menší kola zase zvýší zrychlení, závodní svody, pořádné svíčky... je toho dost

A o kolik bys ho chtěl zvýšit?

2010-05-17 12:05:54

S tím leštěním kanálů v hlavě bych to moc nepřeháněl. To může být kontraproduktivní, když to bude jak zrcadlo. Pokud nebude mít nějakou brutál vačku, stačí běžný karbec a vhodně (dle vačky a KP) přetryskovat

2010-05-17 12:21:00

co by na tom melo být kontraproduktivní? na lesteni kanalů

2010-05-17 14:23:04

Když bude povrch jako zrcadlo, způsobí to opačný efekt, než co dělá karburátor a to rozprášit směs. Na leštěném povrchu pak ulpívá benzín, tvoří se kapky a ty se špatně spalují. To zapříčiní nepravidelný chod, vynechávání a je to horší než lepší. Neříkám vůbec neleštit. Ale s rozumem. Určitou drsnost by sání mělo mít.

Určitě odstranit ostré hrany, slícovat

2010-05-17 21:17:19

No sice to popírá všechny zákony prodění tekutin, ale jak myslíš.

2010-05-18 00:37:36

Citace od člověka, co se úpravami zabývá:

"Nerad bych bral iluže o leštění kanálků ale leštěním do zrcadlového lesku není zakladní požadavek pro tuto operaci s požadovaným efektem. kanálky by měly mít drsnost od 0,8-1,6 čili broušené pokud plochu vyleštíš do zrcadlového lesku tak to bude spíš horší než vubec neupravený kanálky. vzhledem k tomu že pak nemá směs žádný odpor tak se začne usazovat na stěnách, kondenzovat a vytvářet kapičky který ti způsobí nerovnoměrné plnění při uvolnění. ten povrch musí být trošku porezni kvuli tomu aby turbulence pravě při pruchodu přez nerovnost strhly případný kondenzát. běžne je v sacích drsnost okolo 3,2-6,4 a snižuje se to na tu jak jsem psal. menší drsnost je pak už spíš na škodu"

A není jediný s tímto tvrzením. Např. Škoda ve sportovních úpravách uvádí také drsnost sání 0,8

2010-05-18 07:00:39

To je vskutku zajimave jen, jak se odornici rozchází...

Dej sem odkaz kde to škoda ve sportovních úpravách uvádí (a tím nemyslím nějakého samozvaného odborníka).

Jen teda kapicky se tvori na drsnem povrchu díky místně turbulentnímu proudění směsi, mohl bych doporučit pár celkem dobrých skript o vedení tekutin.

2010-05-18 07:14:48

To ano, rozcházejí se.

Osobně si myslím, že čas tím strávený neodpovídá výslednému efektu. Kamarád kanály moc neleštil, jen je zbavil hran a otřepů a motor podává hodně slušný výkon

Najdi si knihu Sportovní úpravy vozů škoda 105-130 od Plška, to snad zvládneš někde najít. Já ji mam v tiskové podobě.

2010-05-18 07:18:47

S tím vysledným efektem bych i souhlasil že už nebude tak markantní . Co se týče hran tak proti tomu žádná.

Jen poochybuju o tom srážení se benzínu na stěnách jak jsi psal

2010-05-18 08:14:20

No dobře takže já to zhrnu (vyloženě k tomu sání):

1) každý úpravce má jiný názor a to od neleštit jen slícovat až po vyleštit jak zrcadlo

2) vsichni se shodli v tom že slícovat to má cenu

3) rozšíření kanálů - při broušení k němu dojde, což je velké plus


Odpovědět