Fórum - Téma


Jak vyčistit škrticí klapku a nastavení......


Fórum Fabia I Jak vyčistit škrticí klapku a nastavení......

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2013-12-30 12:15:02

Nejdřív sundáte kryt motoru, je na čtyřech šteftech s matičkama, potom sundáte sikovkama hadici sání, pozor na hadici co odsává zplodiny od nalévacího hrdla oleje a pod ní je hned slabá hadička(asi nejlíp to jde když si nejdřív sundáte hadici z klapky, odtáhnete ji a sundáte tu z hrdla oleje a zároveň odpojíte tu slabou a potom až tu u filtrboxu), odpojíte lanko(vydloubnout tu kuličku na konci nějakým slabým šroubovákem), na spodní straně klapky je konektor, ten se taky odpojí, jsou tam ještě dvě hadice napojený na vodu, ale nikdy mi z nich nic nevyteklo, tak nevím. Klapka samotná drží na čtyřech šroubech, imbus 5 nebo 6, těsnění je řešený kroužkem gumy a nemusí se měnit. Když máte klapku vyndanou tak si ji dáte do nějakýho starýho pekáče nebo tak, nalejete si do něj trochu tech.benzínu a štetcem normálně umejete špínu kterou uvidíte. Pokud vám klapka blbne v elektronické části, tak musíte sundat boční plastový kryt, je na nějakých torxech, musí se ještě odlomit jeden plastový šťumplík. Vnitřek elektroniky se myje jedině lihem nebo něčím na elektro. Vždy nechcte pořádně oschnout, elektroniku můžete ještě prostříknout nějakým kontaktolem. Potom je montáž zpět už jasná. Ještě zkontrolujte jestli není lanko napnutý a má malou vůli.

A nakonec máte dvě možnosti, nechat si volnoběh sednout po několika stech km samotnej a nebo ta elegantnější varianta smazat VAGem adaptační hodnoty a udělat základní nastavení. Postup je stejný jak u 74 tak u 75kW. Údajně je třetí varianta a to jestli se nepletu, tak přes noc nechat odpojenou baterku a druhý den připojit a klíček dát do polohy kdy se rozsvítí budíky, ale hlavně nestartovat, jednotka by si měla udělat nějaký svoje základní nastavení, ale nemám to ověřený......

2014-05-19 08:59:18

Zdravím, já jsem čistil klapku osobně asi před měsícem a to jen vlastní klapku . Udělal jsem nastavení jak píše " vojta_1 " a výsledek nebyl znát . Ujel jsem 1000 km a auto bylo stále stejně líné . Když jsem minulý týden nechal přezout kola v pneuservisu u známého , tak jsem mu říkal , že je to líný a netáhne to . On řekl technikovi , co přezouval a ten auto napíchnul na VAG a prolezl vše . Nenašel chyby a tak mi "jen " několikrát" udělal natavení klapky .

Když jsem ze servisu odjížděl, myslel jsem , že mi tam někdo vyměnil nejen pláště , ale i motor ...auto ožilo a to znatelně !

Klapku byla čistěna a nastavována mnohokrát , ale takovou změnu jsem nikdy nepocítil . Asi proto , že to vždy jen někdo odfláknul .....

Jarda


Odpovědět