Fórum - Téma


Jak "vypnout" ABS??


Fórum Fabia II Jak "vypnout" ABS??

Informace o modelu: Škoda Fabia II 5J


1  2

2015-12-28 19:38:49

Zdravim vespolek, mam maly dotaz. Tusi ci vi nekdo jak a zda-li je mozne nejak jakkoliv "VYPNOUT/VYRADIT" ABS u Skoda Fabia II HTP?? Jde mi o to ze jsem vyfasoval tuhle perlu jak "sluzebni" a nehodlam se zabit ci skocit do prikopu, nebo nekomu v kufru kvuli uplne nah...vno fungujicimu ABS, ktere jak je auto lehky tak stabilne pri soucasnem beznem provoznim brzdeni ci jen pribrzdovani a soucasnem trefeni jakekoliv diry (a tech je na nasich silnich milion) ci nerovnosti zacne ABS cvakat a misto aby se brzdilo ci dobrzovale tak se vesele jede dal. Ma nekdo prosim TIP zda to jde nejak nejde pres napojeni na ridici jednotku? Nebo neco nejak jinak? Moc by mi to pomohlo setrit mou nervovou soustavu behem cca 30.000km co rocne sluzebne najezdim. Dik moc za nejake moudro:) Martin

2015-12-28 19:48:54

saded: napadá mi bud vytáhnout příslušnou pojistku nebo by mělo stačit odpoji náký čidlo třeba u předního kola ale asi bude svítit kontrolka

co ten služebák prohnat servisem na ty brzdy??

2015-12-28 19:56:04

Pojistku jsem logicky zkousel jako prvni ale maj to spojeny tusim s Airbagem ci necim jinym takze zacne svitit XY kontrolek na palubce, druha varinta mi radily dnes ve znackovym serise je odpojit cidlo na kole, coz pry "odpoji" ci znefunkcni ABS ale opet zacne svitit kontrolka. A variantu pres ridici jednotku mi pochopytelne nekomentovali:( Samozrejme ta posledni varianta je nejelegantejsi (ABS nefunguje + nic nikde nesviti) tak po ni patram.

2016-01-05 15:21:01

měl jsem tu rozepsaný sáhy dlouhý komentář, ale nakonec napíšu jen jednu radu pro vaše potíže:

"Zpátky do autoškoly"

2016-01-05 16:35:43

Drahy "chytraku" četaři. Pro rady tohoto typu jsem si mohl zajit do nadrazni restaurace (pokud jsi odtamtud prave vylezl chapu tvoji odpoved). Predpokladal jsem elementarni odbornou uroven zdejsi komunity na tomto webu proto jsem zde slusne pozadal o radu. Ale koukam ze jsem se mylil. Idioti jsou vsude stejny jako napriklad ty četaři S pozdravem Martin

2016-01-05 17:28:45

saded:

a vy jste jeden z těch "chytrých idiotů", když neumíte ani jezdit autem tak, aby jste málem nevletěl někomu do kufru a nebo do příkopu :)

Nikde jsem Vás neurazil, ale vy na mě hned začal útočit, takže kdo je tady na jaké úrovni chování? :)

A od kdy si týkáme? Nepásli jsme spolu ovečky

2016-01-05 18:37:00

tak dobře, teď trochu té technické věci k tomuhle celkem vtipně a zajímavě popsanému problému:

rady:

1. nechte zkontrolovat činnost ABS v odborném servise.

2. nechávejte si více místa mezi Vámi a autem před Vámi když nechcete vědět obsah jeho kufru.

3. nejezděte tak blízko příkopů.

4. "Nedupejte" na brzdu až na poslední chvíli (ikdyž to občas jinak nejde).

5. Jestli Vám vadí tak lehké auto, vozte sebou vzadu třeba cihly nebo cement, určitě Vám to brzdnou dráhu zkrátí (podle Vaší myšlenky, že čím těžší auto, tím lepší brzdy a činnost ABS).

6. Když ABS začne cvakat při brždění přes nerovnosti, rychle dejte nohu z brzdy a zmáčkněte znovu, klidně i několikrát podle potřeby.

7. Deaktivace ABS je nepovolený zásah, asi proto Vám to nijak nekomentovali v servise. V případě nehody zaviněné jakoukoliv stranou, jste Vy automaticky viníkem, jelikož nemáte vozidlo technicky způsobilé pro provoz na veřejné komunikaci. Jedinně že by Vám dala Škoda-Auto vyjímku, ale to asi nehrozí. Tohle není deaktivace airbagu spolujezdce. Ale samozřejmě, možná najdete někoho, kdo Vám to za penízek nebo zadarmo deaktivuje, ale pak to nikdy oficiálně nepřizná a veškerá zodpovědnost bude buď na Vás či na majiteli vozidla.

8. Ať už odpojíte jakoukoliv část ABS systému, tak ŘJ ABS to musí vždy rozpoznat a vyhodit error signalizaci na palubní desku.

9. Pokud jste zdatný v slaboproudé elektronice, určitě Vám nebude dělat problém vytvořit jednoduchý elektronický spínač o určité frekvenci, který bude simulovat určité otáčky jednotlivých kol, který připojíte místo čidel ABS.

Ale záleží jestli vozidlo je vybaveno i ASR, ESP či dokonce i DSR (1.2HTP určitě DSR nemá, to vím). Pokud čidla na jednotlivých kolech jsou jen čistě pro ABS, v tom případě by se měl dát použít "umělý" zdroj signálu. V opačném případě bych o tomto řešení moc neuvažoval, protože dojde tím k vyřazení ESP, ASR i DSR, jelikož si ŘJ ABS bude myslet že jede naustále rovně, nedochází k žádnému prokluzu kol, poněvadž signály ze všech "kol" budou stejné.

Myslím že jsem na nic nezapoměl....kdyby ano.....ještě doplním informace nalezené v odborné literatuře Škody Auto.

+ dodatek:

Mám taky 1.2HTP pouze s ABS a nikdy se mi nestalo na suchu že by se zapojilo ABS do brždění, ikdyž jsem brzdy vyloženě zkoušel ve 100km za hodinu. Na hrbolech či za mokra to samozřejmě občas udělá, podle stylu brždění, ale tohle může udělat každé vozidlo, proto se zpívá, že "Řidič, ten tvrdej chleba má, musí znát......"

Takže asi tak Pane a pro příště si nechce nadávky a urážky na někoho, kdo je na to zvědavý, akor když si vlastně stěžujete na to že Vy neumíte jezdit v lehkém vozidle s ABS.

2016-01-05 20:22:40

chetar: dotaz zněl jak vypnout ABS,proč ho chce vypnout je věc toho co zadal dotaz takže i když je to věc která by se mu mohla vymstít furt to bude boj toho co to ABS případně vyřadí takže pokud nechci konkrétně poradit tak je lepší nic nepsat,předejde se tim aspon zbytečným rozmýškám a vulgaritám

To ABS dle mě nefunguje jak má otázkou je proč ?a jelikož co čtu de o služební vúz tak to se servisem asi neni valný a duvod si múžem jen domejšlet takže bych i toho co stim má jezdit i chàpal ,osobně bych to odpojil u čidla a nechal svítit kontrolku a až dojde na stk tak to bude jen boj majitele vozu

2016-01-05 22:24:14

Zdravim, moc dekuji za odpoved. A omlouvam se za moji reakci, ale Vase odpoved si o to z dovolenim rikala. Nejsem imbecil a kdybych potreboval slyset podobne "rady" tak si opravdu zajdu do hospody na naves. Najezdim cca 30.000km rocne pravidelne poslednich 15-20let...vim neni to moc neni to malo. nejsem zadny mistr sveta ale za volantm travim spoustu casu tudiz nemam pocit ze bych nemel predstavu jak se ma auto ridit a co ma ridic delat aby "neskoncil" v kufru pred sebou jedouciho auta. A taky jsem za celou dobu v zadnem kufru neskoncil. Tady je opravdu problem rekl bych v spatne konstrukci tohoto modelu (jak jsem se bavil i s jinymi lidmi od fochu) Auto je s timto motorem opravdu lehky a staci minimalni nerovnost a trochu intenzivnejsi brzdeni a uz to cvaka. A misto aby clovek brzdil tak jede sice rizene ale presne tak kam nechce. A dat nohu z brzdy? Zpravidla brzdite ze potrebujete brzdit a nemate cas prestat brzdit. To se rovna rovnou pangejtu. Ale to je tema k pivu. ABS neni povinna vybava jako treba bezpecnostni pasy vozu tudiz jeho pripadne vypojeni je z jisteho uhlu pohledu mozno brat jako ryze individulani zalezitost kazdeho ridice (samozrejme plne souhlasim s pravni zodpovednsti v pripade nejakeho pruseru). Proto hledam reseni pres zasah primo do ridici jednotky, kteryzto za beznych podminek bezne nehody je nedekovatelny ani na technicky nemam strach ze by nekdo studoval jeji nastaveni. Naopak tam zkuseji jestli auto brzdi. Ne jak nebrzdi. Neni to tak davno kdy ABS bylo dokonce priplatkova vybava vozu. Muj model nema zadny ASR, ESP. Stejne tak jsem presvedcen ze zkuseny ridic bez ABS je schopen auto daleko lepe ovladat nez s blbe fungujicim ABS. Tak asi tak. dekuji za radu. Budu patrat dale. S pozdravem a preji pekny vecer. m.

2016-01-06 06:59:30

Je pravda že závodní vozy a i třeba motorkáři ABS ruší a jezdí bez něho. Při razantní jízdě ho nevyužívají. S Fabiema mám své letité zkušenosti a nikdy jsem s ABS problémy neměl a na špatnou funkci si zákazníci stěžovali až po rozsvícení kontrolky. Sám vlastním Octavii s brzdovým asistentem který je jednou s funkcí ABS. Projeví se při náhlém rychlém sešlápnutí brzdového pedálu, jako by vám ho ukradne spod nohy a auto brzdí nepoměrně více. Na normálním jízdním povrchu se ABS nesepne, na kluzkém to nezkouším. Několikrát mi to myslím i pomohlo při nedání přednosti jiným řidičem. Samozřejmě je každého věc si s autem dělat co chce ale můj názor je že tudy cesta nevede. Pamatuji si úplné začátky ABS (jako mechanik) a spousta lidí co bourali nadávali že nefunguje a že nedobrzdili díky tomuto systému. Pár let trvalo než si lidi zvykli a hlavně uvědomili jak to funguje a že ABS nezkracuje brzdnou dráhu ale umožňuje ovladatelnost při brzdění na povrchu kdy třeba vozovka klouže, nebo jen její část např u krajnice. Pokud někomu stále ABS spíná, nechal bych ho zkontrolovat a to ne jen na závadu v chybové paměti ale i v akčních členech s autem na heveru. Druhá možnost je že se neadekvátně (zbytečně) razantně brzdí nebo nebrzdí všechna kola stejně a na jednom může docházet k k vyššímu brzdovému účinku. Každopádně nejprve prohlédnout celý brzdový systém. Auto je služební tak že to řidiče nic nestojí. ABS je povinný systém na voze a jeho odpojení je zásah do konstrukce a STK neprojde. Nehledě na to že při kontrole readinesse kodu se toto od letoška lehce zjistí. Nemá cenu se tu nějak hádat nebo urážet každý se tu může zeptat na co chce a každý k tomu může vyjádřit svůj názor. Osobně bych ABS nevyřazoval.

2016-07-29 00:16:04

Chlapi, jen taková otázečka: jak můžu zjistit, zda mám ASR apod. zkratky? Koupil jsem si své první auto a moc o něm ještě nevím :(

2016-07-29 00:31:10

bendarevan: Ak máš na palubke tlačítko s písmenami ASR (protipreklz), tak ho máš. Ak ho stlačíš na budíku sa objaví žltý symbol auta s takými 2ma "vlásočnicami", vtedy je vypnuté. Pozerám že máš F2 tak asi žlto vypíše ASR OFF.

2016-07-29 00:50:45

Díky, zítra se podívám. Ale co ostatní systémy, které jsou automatické a nemají tlačítka? Lze nějak zjistit, co vše auto „umí“? :)

2016-07-29 00:59:20

bendarevan: ABS aj ESP máš určite, bez obav. Píšeš voz je z Reichu tak na tuty užívateľský manuál (ak je) tak bude v Nemčine. Tak si rozklikni profil svojho vozu a v kolónke Manuály máš počteníčko 21 kúskov

2016-07-29 02:25:47

Manuál byl, šel do sběru V němčině k němu mám všechno, já umím jen česky a anglicky. Český manuál jsem si stáhl předevčírem, nefungovala mi totiž dálková světla (nesmí být světla na 0). Díky za tip, určitě se mrknu. Koukal jsem na různé vychytávky (např. zásuvka v kufru), tak se budou hodit el. rozvody. No a pak kašlu na servis, olej, filtry apod. si po nastudování návodu zvládnu vyměnit sám :)

Edit: No ale vyčistit ventilátor klimy bude hustý, kdo tohle vymyslel…

2016-07-29 16:29:15

bendarevan: Ty sis vyhodil manuál k autu? No pokud zajedeš do značkovýho servisu a objednáš to, oni ti to dodají origo. To že když máš denní svícení je přece jasný že dálkový nejdou. Manuál bys v autě měl mít, nebo aspoň osazení pojistek a relátek.

2016-07-29 16:57:45

drak: Honzóóó čti pořádně on ho nevyhodil doslovne, len v nemčine mu je na Je to jeho 1vé auto a ešte k tomu haťapka Nestresuj ho zbytočne

2016-07-29 17:39:11

bendarevan: To je dobre že vieš aj po americky čo som kukol, tak v češtine sú po 1nom. Kolega Drak radí dobre ale ja som odčítal od MATTESSa, že manuály sú k stiahnutiu aj na skodaauto

Ešte pár rád "do života"

  • ak si voz bral priamo z Reichu, tak mnohí môžme závidieť kvalitnejší značkový servis
  • ak cez dílera, tak pozor na stočené km aj keď serviska je určitá záruka

A neuraz sa, čo pozerám fotku dostali Ťa na krásu síce xenony ale plecháče s puklicami

V každom prípade prajem s haťapkou (HTP) veľa trpezlivosti a pohodových km

2016-07-29 18:02:00

mash4077: Já čtu POŘÁDNĚ a on píše že manuál byl ale skončil ve sběru. To v němčině má pořád.

2016-07-29 18:12:16

drak: veď to je len dobre pre jeho istotu

edit: ano byl nie by sorry Honzo


Odpovědět

1  2