Fórum - Téma


Kde nejlépe získat +12V, závislé na klíčku ?


Fórum Octavia I Kde nejlépe získat +12V, závislé na klíčku ?

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U


1  2

2016-06-11 19:28:41

Kde v Octavii 1 nejsnáze odebírat napětí +12 V, které zmizí po vyjmutí klíčku ? Tak aby se dalo napojit buď očkem, nebo do svorky, bez řezání kabelu a krkolomného přístupu ?

Pokud možno někde u příruční skříňky spolujezdce (po jejím vyjmutí). Díky za případnou radu.

2016-06-11 19:32:20

jirkat: vytáni to přímo z konektoru spínačky a dej svou pojistku

Co budeš napájet??

Ještě by to šlo od autorádia

2016-06-11 19:39:10

p.s.: Dík za rychlou reakci. Budu tím napájet el.stahování oken a centrál, takže do 10A bohatě stačí. Šel jsem po přívodu od rádia, ale mizelo to někam do útrob panelu a tak jsem to vzdal... K té spínačce to jde napojit bez řezání drátů ?

2016-06-11 19:40:56

Určitě bych použil vstup do autorádia, dobrý přístup....

2016-06-11 19:42:32

Takže z rádia ani omylem jedině že bys to dal přez spínací relátko a to bych doporučil

A přívod na relé vemeš s těch šroubových spojú co sou pod relátkama u řidiče

2016-06-11 19:43:58

Centrál se dává na stálé napětí

Já to napojuju tak že na drátu oholim kapku bužírku přiletuju další drát a zaizoluju

2016-06-11 19:49:37

p.s.: jo, jasné, ten centrál jsem střelil bezmyšlenkovitě..

EDIT: bude jen na stahování. Zatím to beru od zapalovače, ale to by si čekající lidi v autě hráli se stahováním když odejdu, tak to chci udělat pořádně...

Tím řezáním drátu jsem měl na mysli to co píšeš: odizolování a připájení.

p.s.: ještě specielní dík za radu s tím sejmutím ŘJ motoru stahování...

Už to běhá v PP dveřích, kde mi el.stahování hodně chybělo...

2016-06-12 09:11:23

jirkat: Jak píše p.s. také bych to řešil relátkem. Nad nohama řídíče jsou volná místa na relátka kam se zasunou kontakty a napájení vezmi z těch šroubů se silovým přívodem. relé může spínat kterýkoli plus co se po vypnutí klíčku odpojí. Pojistku můžeš vložit do pojistkového bloku kam natáhneš dráty s konektory a pojistka normálně funguje, vypadá to jak originál. nic neletuješ, nevyhříváš dráty a bude to fungovat. Stahování oken má dost velký odběr a tak radím nepřipojovat k radiu a podobným ,,plusům".

2016-06-12 11:58:30

Na sloupku řízení veškera kabelaž od spinačky atd,hledej červeno černy kabel 1,2 mil jeto vývod přímo ze spinačky 15

2016-06-12 20:22:47

jirkat: No, já bych od spínačky vytáhl max. spínání toho relé které jsem ti radil. Zatěžovat ,,oříšek" spínačky ještě stahováním oken je podle mne blbina.

2016-06-12 21:04:19

drak: Určitě to odělám jak říkáte (ty a p.s.): relé, které vybudí +12V ze spínací skříňky a jehož kontakty teprve připojí +12V přes pojistku z nějakého silového místa, které má stále 12V.

Něco jsem kolem toho hledal ve schematech a našel jsem pojem X-kontakt. Je tam relé (č.2), které je právě také buzeno signálem ze spínačky. Kontakty relé jsou připojeny na tvrdé +12V. Tam by asi taky šlo připojit, zase přes pojistku, to stahování. Je to tak ? Díky za odpověď.

2016-06-12 21:27:38

jirkat: nekomplikuj si to v podstatě ti k tomu ovládání relé stačí jakýkoliv napětí po klíčku

já si ho najdu třeba v konektoru otočnýho spínače světel

2016-06-12 21:31:55

jirkat: X kontakt odpojuje spotřebyče při startování. Já bych se tam připojil jen co se týče spínání relé. Silové kabely bych natáhl přímo od silového přívodu.

2016-06-12 21:34:11

p.s.: Jj, já jen že by asi šlo využít to X-relé. Stačil by kus drátu a pojistka...

2016-06-12 21:35:34

silové káble tahat přez pojistku z těch šroubových spojů pod releovym boxem na straně řidiče

2016-06-12 21:50:21

Ten "magický" pojem X-kontakt prosím vás, znamená co ? Tím je míněno to relé č.2 ?Nebo to relé č.2 budí další hodně silové relé, kterému se říká X-kontakt ?

EDIT(13.6.2016): Jestli jsem to dobře pochopil z různých zdrojů, tak X-kontakt se říká celému mechanismu, který zajišťuje odpojení významných spotřebičů od zdroje proudu v okamžiku startování.

Stále ale platí prosba o vysvětlení: to relé 2 má kontakty dimensované na to, aby přes něj šel velký proud všech těch spotřebičů, nebo tomu pomáhá další ještě výkonnější relé (stykač) ?

2016-06-15 09:44:33

Protože nejde editovat text příspěvku starší než 2 dny, musím dát nový...

A odpovídám na svůj dotaz: ano, to relé 2 přímo spíná (a odepíná) proud pro celou tu dávku spotřebičů. Myslím tedy, že přidávat do systému další relé je zbytečné. Stahování (a případné další věci, závislé na klíčku) dám za to relé přes pojistku a fertig...

Tady ukázka relé X-kontaktu, dimensované na 40A:

2016-06-15 18:42:11

jirkat: No tak to tam připoj a je to. Já teda pokud se rozhodnu do auta něco montovat co tam nebylo, radši udělám nové vedení i napájení aby to nebylo spojeno s jinými spotřebiči. Dát další relátko a pojistku do boxu není tak těžké. Určitě bych nedával na žádné stávající relé další odběr. Přeji ti ať ti to bez problémů funguje.

2016-06-15 18:59:59

drak: Vycházím z logiky, že přes to X relé běží přes své pojistky řada spotřebičů, tedy i el.stahování, pokud v autě je. Já jsem ho v autě neměl, tak ho tam připojím, stejně jako by to bylo z výroby...

Jinak samozřejmě máš pravdu a nic proti tomu nelze namítnout. Jasné, že už to vypadá, jako bych nějak moc řešil, jak to připojit. Už to teda raději nechat ležet...

A hlavně díky moc všem za reakce..

2016-06-15 19:06:07

jirkat: Dej vědět jak to dopadlo a jak to funguje. Schválně jestli půjdou nakódovat okna. Na zámky to asi chodit nebude, nebo jo? Přeju ať se ti to podaří.


Odpovědět

1  2