Fórum - Téma


Klepání v motoru na Fáčku (136L)


Fórum Favorit Klepání v motoru na Fáčku (136L)

Informace o modelu: Škoda Favorit


1  2  3

2010-03-10 13:32:37

Zdarec mám problém s mojím Fáčkem (136 L karbec). Z motoru se ozývá klepání. Při volnoběhu, když se drží motor v otáčkách (třeba jedu 100 a jen tak lehce šlapu na plyn,prostě udržuju rychlost) tak celkem dost. Zato když tomu šlápnu tak skoro vůbec,ale pořád to jde slyšet. Jde o to že auto celou zimu (asi pul roku) stálo na dvorku a nic se s nim nedělalo,a než jsem ho odstavil tak to VUBEC neklepalo.Tedka nahodim baterku, nakopnu a klepe jak sviňa.Nevim co s tim.Poradte...Dik za kazdou radu.

2010-03-10 15:45:18

neklepou ventily?

yaris  
Jarda
2010-03-10 20:48:11

tak samozřejmě tím že to stálo to nebude že jo.zkusil bych shodit víko a koukonut na ty ventily.a jinak mě ještě napadaj rozvozy ale snad nic jinyho to bejt nemuže

2010-03-11 07:41:30

Tak tohle mi to dělalo taky, teda bez toho pulrocniho odstaveni a po seřízení ventilů už motor neklepe. Ještě by možná stálo v úvahu změřit předstih a jak již bylo řečeno přede mnou mohl by to být rozvodový řetěz, protože jak se vytahá, tak dochází ke změně předstihu a i časování ventilů.

2010-03-13 12:36:03

prave ze ventily jsme uz delali a porad to klepe..tak to jsme je asik museli udelat na hovno jinak to neni mozny...jinak predstih serizoval bracha podle toho jak to jde do otáček bo jak se psalo rozvoďák je trosec vytahanej.jeste me napadlo jestli nemuze byt neco posranyho s ventilama,jako uštíplej nebo něco takovýho?

2010-03-13 15:49:28

neklepe ti to na pístnim čepu??

2010-03-13 17:43:02

tak to ti nereknu...ja to nepoznam podle zvuku...ale nevim..proste se mi zda divny aby to po pulroce zniceho nic zacalo delat...kdyz to stalo v mrazu tak se tam podle me nic posrat nemohlo a voda tam taky nemohla zatýct nebo tak neco...fakt záhada...

2010-03-15 21:01:13

žádná záhada klepe to na klice sundej vanu a zkus vůle na klice a ojnicích pomůže výměna kluzných ložisek a popřípadě výměna čepů myslím však že bude lepší a levnější sehnat jinej motor a nebo spodek motoru.

2010-03-15 21:42:48

Jenomže mráz tě nezpůsobí to, že tě začne klepat klika.To bych spíš viděl na bouchlý těsnění pod hlavou.

Mrazem nabylo, pak to rozmrzlo ,motor se natočil a problem je na světě. A do valce tě teče chladící voda.

To může způsobovat to klepání. takovej nápad jo. Vyndej svíčky a dej pryč kabely zapalovací.Začni startovat,

a druhej at kouká jestli nelítá voda z otvorů pro svíčky. Dej tam ruku ,jestli se neobjeví takový malí kapičky vody.

A budeš mít jasno.Fáčka trpěli na těsnění pod hlavou ,vždyt jsem s ním jezdil 8 let .

2010-03-16 06:40:50

Začal bych kontrolou kvality oleje, apk sundal vanu, kontrola sacího koše, vůle na klice a pokud bude vše v pořádku sundal bych hlavu. Kdysi měl můj táta na Š130 prasklou vložku válce a tlak z motoru mu šel do vody a to byly taky dobrý rány. To poznáš tak, že to natočíš a hadice se nafouknou tak, že nejdou zmáčknout, ovšem stejný problém může dělat i těsnění pod hlavou.

2010-03-16 07:10:05

Nevím teda kde přesně ti to klepe, ale ja používám pro určení pracděpodobného místa klepání hadici. Takovou užší zahradní o D20mm, asi. A jak to budes prikladat na motor, tak klepání uslyšíš nejsilněji v místě kde vzniká. Možná ti to trochu pomůže lokalizovat chybu.

2010-03-16 11:50:51

Hoši nové poznatky:

Vodu to nežere! ani kapičku...

Ale zato to žere OLEJ jak cip...olej ani ne za 1000km sežranej.

Může být to klepání s tím spojený?

Tedka to dokonce začalo střílet do výfuku a za boha to nedrží volnoběh ať dělám co dělám.

Myslím že je docela pravděpodobný to tesneni pod hlavou.

Takze prosím o podrobný návod jak to vyměnit. At neco neposeru pokud tam jsou nejaký pikantnosti.Zručnej jsem :-D

Bo asik nejlepsi bude ju sundat a podivat se jak to tam vypada.

2010-03-16 11:53:06

for Ladis: hadice jsou normál,vodou to nebude si myslim..ta je OK...ani v oleju nebyla voda kdyz tam teda jeste nejaky olej byl :-D

yaris  
Jarda
2010-03-16 13:32:56

tak tesnění pod hlavou je sranda nejdří rozebereš karbec,pak vejfuk,pak si mužeš rozebrat saci a vejfukovy potrubí(nekdo ho tam nechava a sundava to cely)pak všecky hadice ktery překažej.potom rozdělaš ventilovy viko na 2 šroubech,no a potom potřebuješ 10 imbus nejlíp jako nastavec na golu a povoluješ stejnym zpusobem jako utahuješ(tzn kruhovym zpusobem)s tím že se začína uprostřed. sundaš vokoukneš vymeníš(jo prosimte hlavne bacha at nedaš opačně,je to pak zbytečná prace)když ho daš opačne tak se ti nebudou mazat zdvihatka a stejne pak musiš koupit novy a udelat to znova(takže raději jednoupak na utahováni si nekde pujč momenták at to maš přesny.utahuje se 90 n.m.a pak to daš dohromady opačným způsibem zozebírání a kdyby něco tak napiš po 1000ci kolometrech si hlavu přeáhneš opět momentakem.

2010-03-16 13:45:22

ok..ale premyslel jsem pokud bude to tesneni spatny tak je jasny cim to klepalo...tak jsem premyslel mam vymenit i dříky ventilů nebo klidně vyměnit i ventily??? jak poznam zdali ventily dobře těsní? jsem slysel ze normalne hlavu obratit dat tam ventily a nalit na to petrolej a pokud tam rano bude ze to dobre tesni..co je na tom pravdy???díky

2010-03-16 15:50:28

No a jak moc Ti to kouří, barva dýmu? Ono by se mohlo jednat treba i o neco s ventilama. Nejdriv shod jenom dekl ventilu a podiv se jestli s nima nic neni. Protoze sundavani hlavy je celkem na nic. Pak se musí nechat zbrousit, profíci to vezmou doma šmirglem, ale to těsnění pak vydrží stěží 20000km. Protoze aby to sezralo tolik oleje na 1000km je strasne moc. Musí někama valit pryc a jelikož se to nedostatečně maže tak dochází k tomu klepání. Já bych se v prvé straně zaměřil na to kama uniká olej. Jestli máš prasklé těsnění pod hlavou tak ti musí unikat podle mě voda. Podiv se jestli treba nemáš škráblou vanu. Ono by to při této spotřebě oleje mohli být docela dobře pístní kroužky, zároveň třeba s těsněním ventilů.

2010-03-16 15:51:29

K výměně ventilů - musí se přefrézovat sedla ventilů.

yaris  
Jarda
2010-03-16 17:28:21

dříky ventilu a samotny ventily bych neměnil,jak taky píše kolega ty se pak musej zabrousit a to se už musi umět....tamto jsi slyšel spravě kdyz hlavu otočíš naleješ do spalovacího prostoru např petrolej tak to nesmi do rana kapat.......hele zkoušel jsi už seřídit předshih a ventily???? to je první co udělej

2010-03-16 17:47:20

ventily by mi mel kdo zabrousit-kamos mechanik (pokud by si udelal cas ) prave ze vodu to fakt nežere...VANA je NOVÁ nikama to nechčije.A jako na pistni krouzky to nevypada-jako ten motor zase jede jak pila...Předstih dělal brácha a ventily jsme seřizovali (přesně). Však když sundám dekl od ventilů tak ty sedla ventilů stejne neuvidim ne? Dým není černý,takže pistni krouzky bych vyloučil...není ani bílý...je takovej šedivej...jako nevim jak to presne popsat..ale jako zda se mi ze to v zime dýmí stejne jako kazdej jinej fazol..jako myslim barvu...

2010-03-16 17:50:27

jo a k tomu klepání - klepalo to stejne i když tam bylo dost oleje...takze mazat to bude....jeste k tomu dýmu...jak moc? no tak je zima takze tak normalne...jako kazdej fazol..zadnej extrem...


Odpovědět

1  2  3