Fórum - Téma


klimatizace fabia I


Fórum Fabia I klimatizace fabia I

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y

Diskuze o vozidlu

2002 Fabia I 6Y Hatchback 1.4

128 diskuzí  |  3 otázek

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 398 ccm (85 cui).


1  2

2014-08-14 09:11:34

Zdravim všechny na foru, koupil jsem fabii,takovou uloženku 12 let 29 ooo km-klimu majitel skoro nepouštěl,já jsem ji 5 krát zapl a přestala chladit-starý majitel nikdy nedoplňoval medium,tak jsem nechal naplnit-chybělo 200 media- a po naplnění mi technik řekl,že v nízkotlaké části je vysoký tlak-klima nechladí ,při zapnutí klimi se otáčky motoru zvednou.Z motorové části jde slyšet zvuk,jakoby šustění ložiska bez mazání. M uže někdo poradit co by to mohlo být? Děkuji za odověď.

2014-08-14 11:25:39

To že se ti zvednou otáčky motoru,to je dane řadicí jednotkou,zvuk co jde slyšet při zapnute klímy muže dělat spojka u kompresoru a nebo už i kompresor,do manuálu jsem dal pdf o činnosti klímy adt.

2014-08-14 18:13:55

vojta_1: Díky za odpověď, jak by se dalo jednoduše přijít na to co je na klimě za závadu? Do manuálu mrknu.

2014-08-14 21:30:19

Sundej řemen od kompresoru,řemenice by se měla volně točit bez hluku,skus sni hýbat do stran nesmí tam byt vule,zapní klíč do polohy 1 a nestartuj,zapni ventilátor do polohy1 a zapni klimu měla by se sepnout spojka u klimy měl bys slyšet cvaknuti a s kompresorem by mělo jít těžko točit ,pozor na ventilátor u chladiče,pokud všechno funguje nesmí za chodu motoru nic slyšet .

obef  
Josef
2014-08-14 21:57:11

Já mám kompresor už bez spojky a řemenice mi taky šustila, tak jsem musel vyměnit celý kompresor, i když vše fungovalo. Opravu kompresoru mi všichni rozmlouvali.

2014-08-14 22:56:29

Záleží jaky kompresor má,je buď elektromagnetickou spojkou to jsou jednoduché spojky a nebo jsou spojky které řídi ventil, ten mění vnitřní geometrii kompresoru (naklápěni desky pro pohon pistu),to jsou novější kompresory a ten v garáži neopravíš u toho prvního kompresoru tam většinou se někde prodře kabel a pak nesepne spojku.

2014-08-14 23:46:53

vojta_1: Ještě jsem navštívil po cestě jednoho servisáka a ten vzal měřák a něco tam měřil a řekl,že je kompresor v háji,že z něho nic nejde-tak nevím.Ještě mě zaskočilo,že u fabie je pouze jedna řemenice asi přes 5 kladek-kompresor se točí asi stále i když není klima zapnutá-nebo se pletu? Dám tu řemenici potom v klidu zpět?

2014-08-15 06:57:59

roman1: u fabie je pouze jedna řemenice asi přes 5 kladek - snad řemen, ne?

2014-08-15 10:21:08

mattess: překlepy se stávají-řemen. Znáš nějakou radu co by pomohla?

2014-08-15 10:29:44

roman1: překlep Pokud tomu servisákovi můžeš věřit, tak je jasné, co s tím. Jinak zkus ještě jiného, zda potvrdí závadu

2015-07-03 07:43:15

vojta_1: Ahoj Vojto,prosím Tě motor klimy mám o.k.,ale při doplnování chladiva mi řekli,že v nízkotlaké části je vysoký tlak -co by to mohlo být? Klima nechladí .Díky měj se

2015-07-03 18:04:40

Do klimy moc nedělám,píšeš kompresor – OK, náplň – OK, dále je tam tlakový spínač ,pokud je tlak je seply , zapíná kompresor , pak je tam výparník když je vadný klima nepojede jak odzkoušet nevím

2015-07-05 20:40:32

Zdravim,jsem tu novy,fabku jsem poridil uz pred rokem s tim ze klima nesla,letos jsem se ji rozhodl naplnit v jedne dilne ale po naplneni porad nesla,az kdyz jsem za par hodin jel autem tak jsem ji zkusil a sla jak o zivot a pak po par hodinach odstavky uz zase nesla.dalsi deen rano zase sla a po obede zase ne,a takto je to kazdy den

.cim to muze byt?Predem diky za pripadny nazor.

2015-07-05 22:45:06

Muže blbnout tlakový spínač je podobný čidlu na olej jen je jinak nastaven,dá se to zjistit jednoduše ,když ta klima nepojede je třeba změřit napětí na obou kablech ,musí byt 12 V,může se sekat,a nebo může blbnout někde kabel......

2015-07-05 23:03:14

vojta_1:diky ok,az se pritelkyne vrati z prace,tak na to kouknu,jen pro upresneni,je to ten malej bazmek na tencim potrubi smerem ke kompresoru?

2015-07-05 23:29:57

Jo, na jednom kablu je přivod 12V na druhem je 12V pokud je tlak v trubkach,pokud v trubkach nebude tlak tak na jednom kablu bude 0V,u prvních klim se tím zapinala spojka kompresoru....

2015-07-18 11:41:20

Zdravim,dostal jsem se ktomu az ted.

K tomu cidlu mam kabely tri,jeden pozitivni a dve nenegativni.promerenim toho stekru mam konstantne mezi pozitivnim a negativnim 1 i negativnim2 kolem13,4v at uz klima bezi ci ne.ke kompresoru mi bezi draty dva po jejich promerenitamje 11.8v..ten kompresor je tam s elektromagnetickou spojkou,nebo je natvrdo?jde mi o to ze ty kabely do nej jdou na opacnej strane nez je pohon toho cerpadla.zatim diky.

2015-07-20 12:57:19

Elektromagnetická spojka se spina při zapnutí klímy,to znamená kdyby tam nebyl řemen tak řemenicí pěkně otočíš ,tak mě napadá co diagnostika ta ti napoví co by mohla byt za chyba

2015-07-24 15:26:15

vojta_1: asi to na diagnostiku bude muset znova ted dva dny zpatky jsem se vracel z cr a v DE mi kiksnul alternator,ADAC me odtahl primo do Skoda KOch ve schwabisch Hall a tam na vagu meli jen ten alternator jinak zadna chyba,dali novej 650Eur i s praci.kazdopadne jsem zkusil do cerpadla pustit stavu primo z baterky(13.4V) a je slyset jak sepne.tak jsem nastartoval a ejhle ono to chadi,tzn. ze tech necelych 12V co jsem nameril na tom stekru nestaci aby ta spojka sepla.ale proc... .

.

2015-07-24 21:06:50

Podle mě můžeš mít problém někde v kabeláži,teoreticky tlakové čidlo dáva signál řadicí jednotce klímy ta by měla všechno spustit,nesmíš zapomenout že máme klimu která reaguje na teplotu kterou si určíš sám,proto jsem chtěl abys to napojil na diagnostiku ta ti napoví ,u obyčejné klimy jako třeba u některých Felícii tam stačilo zmačknout jeden knoflík a klima jela na plno,je třeba hledat....


Odpovědět

1  2