Fórum - Téma


Konečně!!!


Fórum O článcích Konečně!!!



Diskuze o článku

Škoda mění design vozů

Více osobité automobily Automobilka Škoda se rozhodla pro radikální změnu designu automobilů své příští generace. Ta by měla být mnohem více emocionální a každý vůz by měl mít svůj individuální charakter, ovlivněný zejména hlavním konstruktérem, kter&ya...


1  2

2011-09-30 17:56:27

Škodovka se zapsala ve světě jako automobilka která dělá škaredé auta. Jejich desing je spíše odpudivý než přitažlivý a konečně si toho všimli i v samotné automobilce..... Pokud někdo chce pěknou škodovku musí šáhnout opravdu po prvním voze v sérii. Obrovskou revoluci v desingu jsem poprvé zaznamenal u Octavie v roce 1996 kdy přišli s opravdu nadčasovým desingem vozů, který je velmi oblíbený dodnes. další generace ačkoliv se jedná bezesporu o dobré vozy už nikdy nebyly tak přitažlivé a jeji desing byl spíše odpudivý. Podobnou peckou byla v pozdějších letech Fabia, a zase její druhé pokračování již není tak fascinující jako první generace. a nakonec poslední desingerskou perličku předvedla škodovka u vozů s označením Yety, které naštěstí nemá pokračování. Jedinou vyjímkou je Superb, který ovšem nechutně kopíruje desing německé Audi. Ne že by to bylo na škodu ale už postrádá onu osobitost automobilky Škody.

Ovšem nový desing je opravdovou lahůdkou a doufejme že se nebude opakovat jeho prznění dalšími ne zcela povedenými facelifty. Konečně se mi opravdu moc líbí co udělali stejně jako se mi líbí ony zmiňované první generace v nové éře Mlado Boleslavské automobilky. Moc bych si přál aby se tímto krokem vymanily s jakési "druhé jakosti" koncernu VW. jen tak dál ať se konečně libí i světu co děláme.......

2012-07-09 17:59:04

Dobře napsané,musím jen souhlasit

2012-07-10 16:01:30

Též souhlasím. Mě osobně vadí, že Škodovka ztratila svoji osobitost. Je cítit, že ji stojí za zády VW. Desingově se mi ještě líbí faceliftová Felicie, která přišla v roce 1998. I přesto, že nejsem příznivcem Octavie, ztotožňuji se s názorem, že po roce 1996 byla průlomovým modelem automobilky. Novodobá filozofie Škodovky mě hodně zaráží a hlavně v mnoha případech přišlo zklamání - ( Rapid, Citigo, Yety ). Některé modely naopak mile překvapily od roku 2008 Superb 2.generace - ( nikoliv verze kombi ). Dále postrádám jiné než rodinné, či marketingové verze. Např. sportovní potenciál automobilka má a v nabídce mi hodně schází. Když opomenu označení RS , které mě osobně neuspokojuje. V posledních letech zapomíná na pojem sportovní kupé, což je jí právem vytýkáno. Bez urážky nadšencům, ale aby kříženec Pola a protažené Fabie, s maskou ze Citiga nesl jméno Rapid?! Zkrátka jak již bylo řečeno, doufám, že nový desing nepřinese další zklamání.

2012-07-10 16:25:48

Zvláštní, že vám nevadí název Felicia pro tuctový hatchback, když to byl sportovní roadster Mimochodem původní Rapid byl i ve čtyřdveřové verzi Se zařazením jaké má Škoda v koncernu, si můžeme o kupé nechat zdát Design jako takový je dost osobní záležitost. Co se nelíbí Tobě, líbí se někomu jinému. Jako Tobě se líbí SII sedan a mně se více líbí Combi... Dnes je na trhu moře modelů aut, takže je z čeho vybírat

2012-07-10 16:47:20

To je pravda. Uznávám, že mohli zvolit jiné jméno než sportovního roadsteru z 60. let. Mluvím o desingové stránce. Na Felicii se značně projevilo začlenění do VW. I Když koncepčně se ztotožnuje s Favoritem. Škoda Rapid byl především sportovně ladění automobil, který byl odvozen od sedanu 742 - (Škoda 120). To stejné by se dalo říci o Superbu. Jehož předchůdce se vyráběl od roku 1934 jako luxusní limuzína.

2012-07-10 17:15:33

Asi Ti uniklo, že jméno Rapid sahá dál než do 80. let

2012-07-10 17:31:27

http://www.designmagazin....koda-v-novem-designu.html

2012-07-10 18:02:32

? A tím si chtěl říci co? Že tam je dvoudveřový Rapid z roku 35? Rapid Six byl jen pro sportovní účely a byly vyrobeny pouze 4 kusy Přečti si ještě jednou diskuzi výše. Nepíšu, že byl POUZE čtyřdveřový, ale že byl I VE ČTYŘDVEŘOVÉ verzi a to nevylučuje dvoudveřovou verzi. Ale rozhodně původ není z 80. let, jak si to napsal

2012-07-10 18:18:09

Bez urážky, chceš-li se hádat najdi si někoho jiného. Neřekl jsem, že Rapidem z 80.let výroba začala, ale ani nepokračovala. Jak bylo zmíněno, líbivost je individualitou každého jedince a jen proto, že máš pár námitek, svůj názor nezměním.

2012-07-10 19:25:54

Nějak motáš vše dohromady.... Hodíš nějaký odkaz a co tím chtěl básník řici si mam domyslet

2012-07-10 23:53:36

No mám takový dojem, že se tato diskuze poněkud odchýlila od původní myšlenky...

Pánové nejde tady vůbec o to zda budou vozy dvoudvéřové nebo čtyřdvéřové, ale o to že škoda konečně udělala vůz který působí svěže, dynamicky a moderně Je vcelku jedno jaký bude mít název je prostě desingově povedený Nutno podotknout že po velmi dlouhé době... a když zde byl zmíněný Superb II... podotýkám že předek je opravdu povedený ale zadek opět zprznili a to v obou verzích (Luxusní limuzína v kombi je zvěrstvo a sedan se prostě nepoved. A to že má jít o luxusní vůz je zcela jisté jelikož jde o nejvyšší modelovou řadu automobilky Škoda...) takže celkový dojem z vozu je opět mnohem lepší u první verze, i když příliš nápadně připomíná A6 v nepatrně větším provedení (pouze opticky).

Zkrátka a jednoduše první modely jsou jakýmsi etalonem jak by měl vůz vypadat a po desingové stránce velmi líbivé a povedené ale ono další pokračování s římskými číslicemi stojí za ho... a v tom jak vidím májí všichni příznivci této značky jasno! Technicky jsou good, ale desingově už moc ne.. pouze první řady mají ono kouzlo, které přitahuje naše srdíčka a umí oslovit.... veškeré pokračování již poté těží z úspěchu první edice a to je poněkud špatně..... NEMYSLÍTE???

2012-07-11 14:37:21

Myslím, že lépe bych to nenapsal. Opět souhlasím

2012-08-11 12:07:54

škoda,že neudělali druhovýrobu "Upíra z Feratu" takové auto bylo nadčasové,a dneska by se za ním taky každý otočil...

2012-08-11 20:27:56

To já bych si přál nového nástupce Škody 1000 MB. Ve své době se stala hitem nejen našich silnic. Přinesla plno novinek, od přechodu na samonosnou karosérii po zefektivnění výroby atd. Aby automobilka přinesla zákazníkům něco ve stylu retro, jako je např. Fiat 500 nebo VW Beetle.

2012-11-01 13:06:36

Konečně jsem se taky projel jsem se s Rapidem. Přináším o tom svědectví. http://bloodycardinal.blo...ovejsi-rodinnou-Skodovkou

V médiích se občas objevují neuvěřitelné kecy o autech. http://bloodycardinal.blo...-cesty/Media-a-motorismus

2012-11-01 13:28:04

Jen taková poznámka k testu - Rapid z přelomu 30. a 40. let nebyl jen kupé

2013-02-09 10:59:28

Rapid se vyráběl od roku 1934, nejprve ve dvoudveřové a čtyřdveřové verzi. Karoserie byla uzavřená. Následoval polocabriolet, cabriolet, dodávka, kupé a také individuální stavby karoserií (Uhlík, Sodomka...). Posledním Rapidem bylo auto vyrobené v listopadu 1947, jednalo se o Rapida 2200 OHV pro-tuším-ministerstvo obrany. Šlo o auta poměrně velká, rychlá, vzhledově povedená.

Proč dostalo kupé z 80. let název Rapid, jsem nikdy nepochopil. A korunu tomu všemu dala firma ted¨, když vyrábí "levný" sedan Rapid. To je tak těžké vymyslet a zaregistrovat jiný název? A tak Rapid je již třetí, Octavia druhá, Favorit taky druhý, Superb taky, aspon že Fabia je jediná...

Na nového Rapida jsem se byl podívat, snad bych ho opravdu koupil, ale když jsem si vybral výbavu a došel ke konečné ceně, přešla mě chut'. Prodejce sám mi řekl, že lepší koupí cenově i kvůli místu a kvalitě je Octavia. Jenže tu bych nechtěl. Před uvedením Rapida škodovka dělala poměrně rozsáhlou kampan, že půjde o levné menší auto, sedana. Skutečnost je jiná, nakonec není to ani sedan, otevírají se celé páté dveře. Tak nevím: je škodovka schopná navázat na prvorepublikovou tradici a vyrobit pěkné, levné auto?

2013-02-09 13:25:44

Nebyl v té kampani Rapid označen jako kompaktní limuzína? Jinak samozřejmě to je liftback. Byl jsem se na něj podívat minulou sobotu v rámci zvědavosti z nové Octavie. A za mě - ani omylem a za takový peníze. Pokud by cena začínala na stejné úrovni jako P301 nebo C-Elysee, tak bych to chápal. Z interiéru ta "lacinost" doslova čiší, výplně dveří z nepříjemného tvrdého plastu, matriál volatnu nepříjemný na dotek, na základních kolech vypadá směšně.

z Octavie jsem byl taky dost zklamaný. Exteriér se mi líbí. Ale opět interier je neútulný, chladný s lacinými materiály.. Také výplň dveří z tvrdého plastu (to si dělají srandu u takového auta?!), kýčová lišta v horní části dveří, až moc široký středový panel a tunel. Jelo se s ní docela dobře (1,6TDi), prodloužený rozvor je znát.

2013-02-09 17:59:58

Zdravím. Na novou Octavii jsem se byl včera podívat. Rapida jsem shlédl po té, co byl uveden na trh. Nelíbí se mi ani jeden z modelů a byl jsem hodně zklamaný.

2013-02-09 20:52:43

Tak kolegové vidím, že v názoru na novou Octavii i Rapida nejsem sám , máme stejný názor. A to jsme škodováci. Je to pro továrnu dost smutné.


Odpovědět

1  2