Fórum - Téma


Koupě Superbu 1.9 TDi 96 KW


Fórum Superb I Koupě Superbu 1.9 TDi 96 KW

Informace o modelu: Škoda Superb I B5 (3U)


1  2  3

2012-05-28 20:49:55

Zdravím, chtěl bych se zeptat na nějaké vaše názory,postřehy atd. ohledně vozu Škoda Superb 1.9 TDi 96 KW. chci si ho kupovat . Minimálně rok 2002 a nahoru a max. najeté 200-250 tisíc km. Nemáte někdo nějaké postřehy,závady,doporučení nebo naopak odrazení od koupě ? Beru cokoliv. Děkuji

2013-02-15 09:13:33

kupuj ročník 2003 a víc (už nemá hliníkové ramena). Pak při testovací jízdě to i pořádně protoč. Jak bývá chytlé turbo tak se u vyšších otáček přepne do nouzového režimu. A upřímě co je na tachometru je fuk, pokud to nekupuješ od někoho komu fakt věříš že to nestočil.

Jinak od roku 2004 to má sklopné zadní sedadla, do té doby ne. Já mám 2003 a sedadla mám pevné a pěkně mě to se*e.... Jinak já zatím na autě jen měnil rozvody, oleje a leju naftu, čili o závadách moc nepovím

2013-03-13 15:52:58

ahoj prosím nemá někdo cd rom do vestavěného radia superb 1,nemohu to sehnat,poradíte?díky moc

2013-06-15 11:36:37

mocík: Tak si ho stáhni z uložto.cz a vysmahni dle instrukcí... taky to tak dělám každý rok a aktualizace map mě tak výjde na zhruba 20,- kč (včetně energií... )

2013-06-15 11:39:32

Ahoj... mám Škodu Superb 1.9 PD 96kW... již delší dobu. Závady? jo auto trpí na vložku topení, ta se ráda ucpává a musí se potom častěji měnit. projevuje se to ztrátou chladící kapaliny a vlhkým vzduchem v kabině je to ovšem oprava okolo 1.000,- kč jednou za dva roky. Co zhruba 200.000 km se musí vyměnit ventilátor klimatizace. Projevuje se to převážně v zimě kdy při nastartovaném a stojícím vozu se ti budou rosit skla, v jízdě už pak ne. Oprava okolo 3.500,- kč... Dále pak zvaž koupi 2.5 TDi PD 132kW protože pokud budeš chtít po autě vyšší výkony a sportovnější jízdu není na to 1.9 stavěná a může se ti stát že ti praskne blok motoru, osobně sem potom měnil celý motor, protože oprava tohodle je podstatně dražší a výměna mě stála i s motorem (starším najeto cca 60.000 km z auta po nehodě) 32.000,- kč Nicméně rozprodáním zbytku starého motoru na díly mimo onen prasklý blok sem získal zpět zhruba 20.000,- kč, takže zase nic tak tragického vzhledem k závadě. Dále pak pokud si koupíš auto s automatickou převodovkou jako já, vyzkoušej zda má při řazení z N na D v kopci tendenci se rozjet bez plynu. Pokud ne znamená to opravu převodovky, a tomu se raději vyhni je to víc než nákladné a většinou za to koupíš další auto. Pokud se ti rozjede znamená to že je vše OK ale i tak pro jistotu vyměň olej v převodovce... vyjde to asi na 1.500,- kč a mění se cca co 60 - 80.000 km (moc lidí na to nemyslí takže opravdu je třeba kontrola a výměna oleje) dále co sem měl závady za celou dobu bylo vyčištění a rozhýbání přidřeného Turba.... oprava 3.800,- kč (hláška panelu "EMISE - DO DÍLNY!") výměna kloubu řízení po čtvrté zimě... oprava 3.500,- kč... a repase brzdových třmenů... oprva 2.000,- kč no a dnes výměna přechodové hadičky podtlaku Turba.... oprava 1,- kč... 999,- kč věděl které... (samozřejmě se mechanik jen zasmál a bylo to zdarma ale opět se ti rožne na panelu "EMISE - DO DÍLNY!" takže se nelekni tahle hláška se rozsvítí snad pokaždé když se vyskytne jakákoliv závada ale auto zůstane pojízdné... trpí potom jen ztrátou výkonu, musíš s tím na diagnostiku co se vlastně děje a dobře vnímat auto a popsat i vedlejší zdánlivě nesouvisející příznaky choroby, jako například horší brždění a podobně... viz podtlak turba aby mechanik přesněji a rychleji závadu odhalit a poté odstranit) jinak se auta neboj je to spolehlivý vůz a když mu věnuješ patřičnou péči i téměř bezporuchový... a hlavně s tím automatem neuvěřitelně pohodlný... kdybych se měl rozhodnou znova opět bych si koupil stejnou verzi nebo možná i 2.5 TDi PD 132kW ale to jen z toho důvodu že mám rád svižnější jízdu... (všechny ceny oprav jsou i s práci mechanika, takže pokud máš známého budeš to mít levnější protože například nová vložka topení se dá sehnat okolo 350,- kč...)

Co se týče spotřeby je na tom automat zhruba jako manuál já osobně jezdím okolo 6,8 l/100km v kombinované spotřebě ale znamená to na dálnici jezdit do 120 km/h... u manuálu na tom budeš zhruba o 0,3 - 0,5 litrů líp, vše ovšem záleží na tom nejdůležitějším mezičlánku mezi sedadlem řidiče a volantem... u vyššího obsahu (2.5 TDi PD 132kW) je spotřeba zhruba 1,5 litrů vyšší...

Takže rada na závěr... kupuj... kupuj... kupuj... nebudeš litovat a pokud by si měl jakýkoliv dotaz klidně se ptej třeba i prostřednictvím klubové pošty rád ti zodpovím pokud budu vědět a pokud ne zeptám se mechanika...

2013-06-21 15:23:00

astor: děkuji za radu ale jsem z toho jelenprosím nemohl by jsi mi poslat nějáký odkaz je tam toho mraky a já nevím co mám stáhnout,je to škoda auto dx,moc dík

2013-06-21 15:49:56

astor: Moc díky, je to vyčerpávající... Nakonec jsem ale zrádce, a rozhodl jsem se pro BMW 530 D rv. 2006 ... Ale Superb mě lákal hodně dlouho,a myslím že jednou k němu stejně dojde

2013-06-21 21:32:30

wrc.patrik: No nemyslím si... 3.0 diesel od BMW je jediný lepší než používá koncern VW tudíž i Superb... a co se týká podvozku a jízdních kvalit opět je na tom BMW o kapku lépe než podvozky Audi (koncern VW)... takže byť mám Škodovku opravdu rád a nedám na ní dopustit je opravdu dobrá, bohužel musím se zklamáním konstatovat krutou pravdu a to je že bohužel není nejlepší... i tak jí ale máme rádi, a nezbývá než ti popřát mnoho šťastných kilometrů...vybral jsi si opravdu uvážlivě a velmi dobře...

2013-06-21 21:43:41

mocík: zkus tohle

Česká Republika a Polsko:

http://www.ulozto.cz/x4ct...ch-republic-2012-2013-zip

EU:

http://www.ulozto.cz/x6r4...s-dx-europe-2012-2013-zip

mě to funguje bez problémů... ...jako každej rok... jo a nezapomeň to vypálit přes cloneCD rychlostí 1.0 ju?...

2013-06-22 11:28:43

Zdravím, tak i já jsem se připojil mezi hrdé majitele Š. Superb. Pořídil jsem si všemi nenáviděný (nebo i milovaný :-D) 2.0 TDi 103kW v 6 kvalt maunálu. Jezdím s ním nějaké dva týdny a nemůžu si stěžovat. Téměř plná palba, nějakých 200k KM v těle a šlape jako hodinky. Rozhodně všem doporučuji

2013-06-24 13:56:07

astor: ahoj jsem asi otravný ale to jsou jen mapy,a já potřebuju instalační cd na auto škoda dx,požaduje to instalační cd rom,tak nevím jestli to jde stáhnout?

2013-06-24 13:58:48

rudys: ahoj prosím tě co tam máš za radio nebo navigaci?mám uplně stejné akorád nemohu sehnat instalační cd do navigace,tak mi nejde handsfreee ani navigace,nemužež mi poradit

2013-07-11 19:20:02

astor: Ahoj, mám asi dva měsíce úplně stejné auto, jako ty a co se týče závad, přesně to sedí s tím, co píšeš. Některé řešil ještě předchozí majitel. Já ho koupil s údajně přidřeném turbem. "Hláška EMISE D9LNA" a ztráta výkonu. Pomohlo vždy zastavit, chcípnout motor a dobrý. Než jsem to dal opravit, přestalo to a vše je OK.

Co mě ale trápí, je to, že kombinovaná spotřeba se pohybuje k devíti litrům a to se mi zdá hodně?? Taky problém s automatickou převodovkou :( Při zařazení zpátečky to někdy kope a celé auto při zmačknuté brzdě skáče.

Prosím, máš nějakou zkušenost, nebo radu?? Jinak to auto doslova miluju :)

2013-07-11 20:34:51

hozy1: Takže spotřeba okolo 9-ti litrů je moc moje kombinovaná je tak 6,5 l/100km takže něco není v pořádku, a hláška "EMISE - DO DÍLNY!" se objeví ale může zmizet i když závada přetrvává... na to pozor pokud jezdíš pod hranicí výskytu vady tak se ti neobjeví Takže moje rada dej mu někde pořádně pokouřit ať si bobek taky užije jízdu na plný knedlík... jinak nic nepoznáš, chce to prudké rozjezdy a brždění a co možná nejvyšší rychlost ( já jezdím na letiště, nedoporučuju ti to zkoušet ve městě nebo tak podobně... najdi si raději nějakou dráhu... a nemusí mít ani zatáčky...)

No a co se týká převodovky tak to co popisuješ je s největší pravděpodobností vada "hydrospojky" , která spojí motor s nápravou víc než by měla, což ukazuje na její vysoký stupeň opotřebení a nutnou opravu nebo spíše výměnu a to je dost blbí... stojí to hodně peněz a ne každý to umí opravit opravdu dobře... no skoro bych se spíše poohlížel po jiném autě... ne dělám si srandu není to zas tak hrozný ale drahý to je určitě a opravdu to málokdo opravdu umí... spíše narazíš na rádo by odborníky co to takzvaně umí ale těm se raději vyhni a opravdu tak jak to moc nedoporučuju s tímhle jeď raději do autorizovaného servisu... protože opravdu automat chce svoje ale za to se ti odmění...

2013-07-14 15:42:25

astor: no myslim že to hlašení o "EMISE" muže jit o číštěni DPF i spotřebu paliva se zvišuje. Chce to jej vyčistit buď delší jízdou na výšši otačky aby se ten bordel vypalil když to nepomuže tak musiš do servisu (vlastní zkušenost DPF maji všechny novy diesely)

Na automat pozor musi řadít lechce a bez cukani a když něco s toho bude dělat tak je to špatně a vyhni se mu. Že automat rozjede do kopce jak ktery ale těžkej superb ne ten trošku plynu potřebuje ale musiš cejtit že auto ma snau se rozjet teď mluvím o 12% kopci (no vahově okolo 1650kg což je stejny jako můj Fiat Croma 2,4JTD automat) u Superba bych šel do převodovky DSG než do tiptronika. DSG je 100x lepši ta se rovna skoro manualu ale řízena automaticky počitačem i spotřeba je u DSG je i v některych případech lepší než u manualu.

U motoru 1,9TDI nebo 2,5TDI. Bych šel do 1,9TDI pač ma lepši spotřebu až o 2 litry lepší než u 2,5TDI. Jina kategorie je 2,0TDI ten je nejlepší.

2013-07-14 17:07:36

mjr.maisner: No tak k bodu 1) co myslíš že by se stalo se spotřebou pokud by byl zanesený EGR ventil? A je to stejná hláška a je toho více (např. prasklá spojka podtlaku či vadné čidlo teploty paliva) spotřeba půjde nahoru i v náhradním režimu...

2) je pravdou že do každého kopce se auto nerozjede, ale kdo si proboha půjde otestovat auto do prudkých kopců? Řeč byla o běžných podmínkách... a co se týká automatické převodovky DSG, rozumný člověk který kupuje ojetinu se jí vyhne, jelikož je levnější měnit jednu hydrospojku než dvě, a navíc starší typ automatu je i méně poruchový a co do údržby a dílů podstatně levnější... a tiptronic je i DSG... označení tiptronic je možnost řadit i manuálně...

A co se týká motorů taky nemáš pravdu... 2.5 132kW má oproti 1.9 96kW rozdíl necelý litr ve spotřebě... sedni si aspoň jednou do superba s těmito motory a zjistíš, že to tak skutečně je... a 2.0 103kW no nic moc motor tomu bych se spíše vyhnul protože u jedničky superba jde o první generaci a ta se moc nepovedla vyniká jak poruchovostí tak i vyšší spotřebou a nakonec jízdní výkon v reálu taky neosilní... Osobně bych se tomuhle motoru vyhnul!

Nevím kde na tyhle hovadiny chodíš, ale evidentně ze superbem nejezdíš ( a jak píšeš tvoje croma... ), ani s automatem od VW Group nemáš zkušenosti, a o dieselech od škody víš taky kulové podle toho co píšeš... tak komu chceš proboha radit? Fiat nebude nikdy srovnatelný ze škodou! Škoda je jiná liga to si uvědom... Je to spíše extraliga a ty jezdíš s okresním přeborem... takže no comment...

Neber to ve zlém, ale opravdu ne vše co se píše na netu je pravda, a drtivá většina lidí co mají zkušenosti se superbem, ať už v automatu nebo manuálu ti to potvrdí... navíc do superba pasuje i automat z Passatu, který je 6-ti rychlostní a jako třešnička na dortu, spolupracuje i s palubním počítačem a jednotku bez problémů, takže pokud se ti posere automat bez DSG máš možnost si i za stejné peníze slušně přilepšit... což u DSG nejde tam jednotka umí jen to co jí řeknou ve výrobě...

VIVA LA ŠKODA...

2013-07-14 17:18:39

Naprostý souhlas s Astorem.

Dle mě je 2.0 v superbu ten nejhorší motor. 2,5 má o dost lepší výkon a spotřeba je kolem těch 6,5. Já mám 1,9 96kw a průměrnou mám 5,6 a to jezdím celkem klidně. 2,0tdi je pocitově skoro stejné s vyšší spotřebou a hlavně vyšší poruchovostí.

DSG má sice lepší spotřebu než starý tiptronic ale po zkušenosti s dvojkovou octavkou bych do DSG I fakt nešel (nevím jak je na tom "nová verze"). Reakce jsou dle mě totiž horší než u tiptronicu a hlavně se nám ta převodovka pěkně srala (respektive elektronika kolem ní)

Jinak není zmínka u toho superbu se spotřebou 9litrů jaký je to rok. Pokud se nepletu tak starší ročníky měly DPF jen za příplatek, takže v autě ani nemusí být a problém bude jinde... A jinak prosím tě, kolik to má najeto že už je hyn převodovka? Já prodával pašíka s 330 000 a furt tiptronic řadil sametově.

2013-07-15 23:49:33

mocík: Ahoj, tak sem po poradě s mechanikem zjistil, že instalační CD které po tobě navigace chce je opravdu CD s mapami Osobně jsem si to vyzkoušel, vytál sem svoje CD a taky se najednou navigace dožadovala instalačního CD... takže bez obav si stáhni mapy a vypal přes CloneCD rychlostí zápisu 1x na nějaké kvalitní medium (Verbatim, TraxData, TDK, Sony atd...) ideálně s černým povrchem a mělo by být vše OK a navigace by se ti měla rozběhnout...

jinak navigace Škoda DX je ve skutečnosti Blaupunkt Teleatlas DX... v reálu jde o hodně pomalou a tím i dosti nepřesnou navigaci s docela složitým ovládáním. Používej jí spíše jako orientační... ale i tak je to dost velká pomoc a pokud se jí nebudeš řídit doslova a budeš koukat i na odbočky a tabule budeš spokojen a vždy bez problémů dorazíš do cíle...

2013-07-17 15:20:42

superb_1.9tdi: Nevim kde jsi byl na svá moudra, ale já mám dlouhodobou spotřebu (za posledních 5000 km) 5,7l/100km. Je to dost podobná spotřeba jako u tvojí 1.9, ne? Nechci se tu hádat, ale dle mě je 2.0 stejně dobrý jako kterákoliv 1.9, ba dokonce lepší.

Jinak s poruchovostí je to stjeně jako u ostatních vozů - kus od kusu

2013-07-17 15:26:41

astor: moc děkuji jsi super a díky za tvuj čas


Odpovědět

1  2  3