Fórum - Téma


Koupě Superbu 1.9 TDi 96 KW


Fórum Superb I Koupě Superbu 1.9 TDi 96 KW

Informace o modelu: Škoda Superb I B5 (3U)


1  2  3

Astor, 2013-07-14 17:07:36 napsal:

mjr.maisner: No tak k bodu 1) co myslíš že by se stalo se spotřebou pokud by byl zanesený EGR ventil? A je to stejná hláška a je toho více (např. prasklá spojka podtlaku či vadné čidlo teploty paliva) spotřeba půjde nahoru i v náhradním režimu... .. .. ..

2) je pravdou že do každého kopce se auto nerozjede, ale kdo si proboha půjde otestovat auto do prudkých kopců? Řeč byla o běžných podmínkách... a co se týká automatické převodovky DSG, rozumný člověk který kupuje ojetinu se jí vyhne, jelikož je levnější měnit jednu hydrospojku než dvě, a navíc starší typ automatu je i méně poruchový a co do údržby a dílů podstatně levnější... a tiptronic je i DSG... označení tiptronic je možnost řadit i manuálně...

A co se týká motorů taky nemáš pravdu... 2.5 132kW má oproti 1.9 96kW rozdíl necelý litr ve spotřebě... sedni si aspoň jednou do superba s těmito motory a zjistíš, že to tak skutečně je... a 2.0 103kW no nic moc motor tomu bych se spíše vyhnul protože u jedničky superba jde o první generaci a ta se moc nepovedla vyniká jak poruchovostí tak i vyšší spotřebou a nakonec jízdní výkon v reálu taky neosilní... Osobně bych se tomuhle motoru vyhnul!

Nevím kde na tyhle hovadiny chodíš, ale evidentně ze superbem nejezdíš ( a jak píšeš tvoje croma... ), ani s automatem od VW Group nemáš zkušenosti, a o dieselech od škody víš taky kulové podle toho co píšeš... tak komu chceš proboha radit? Fiat nebude nikdy srovnatelný ze škodou! Škoda je jiná liga to si uvědom... Je to spíše extraliga a ty jezdíš s okresním přeborem... takže no comment...

Neber to ve zlém, ale opravdu ne vše co se píše na netu je pravda, a drtivá většina lidí co mají zkušenosti se superbem, ať už v automatu nebo manuálu ti to potvrdí... navíc do superba pasuje i automat z Passatu, který je 6-ti rychlostní a jako třešnička na dortu, spolupracuje i s palubním počítačem a jednotku bez problémů, takže pokud se ti posere automat bez DSG máš možnost si i za stejné peníze slušně přilepšit... což u DSG nejde tam jednotka umí jen to co jí řeknou ve výrobě...

VIVA LA ŠKODA .. ...

.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. ..

2013-07-17 19:56:02

astor: JAK ŘÍKAŠ MELU HOVADINY TAK MELU JEN JSEM PROJEVIL NAZOR

tak jak řikaš maš pravdu že se superbem nejezdim a tudiš ja nechci nikomu nic nařizovavat a extra radit co a jak ma dělat. Jen jsem projevil nazor.

K tomu co jsem tu psal jde o zkušenosti znamejch co použivaji superby jako taxikaři takže ti s nima maji zkušenosti dost.

K automatum od VW zkušenosti mam s Audi A6 all road 4x4 tak okolo 1000,-km jsem najel neni to moc ale něco jsem s tim najel. K dieselum od teže firmy velky zkušenosti mam jen s 1,9D co byla ve Felicii (přes 150 000,-km) pravda s TDI jsem toho moc nenajel.

K tomu že škoda je o tolik lepši než fiat no to je věc nazoru pač třeba v cromě je technika a elektonika od mercedesu a boshe (navic od boshe bere i vw group) takže vidim stejny podminky jsou na stejno.

Já mam rad škodovky je to srdcovka proto jsem k tomu měl komentař proto se na mne nezlob že k tomu mam komentař.

2013-07-17 20:06:03

rudys: Spotřebu beru z toho co jezdím já (superb soukromý, 2.0tdi v pasatu jako služební). Proto to srovnávám se svou stejnou jízdou (a jestli myslíš že svoje auto šetřím a služební honím tak tě musím zklamat, ale oběma jezdím přibližně stejně). A co se týče poruch tak opět čerpám ze stejné zkušenosti. Je fakt že super má 120 000. pašík 170 000.

2013-07-17 20:09:45

mjr.maisner: To by mě zajímalou, jakou elektroniku v cromě máš z mercedesu. To bych chtěl moooc vidět. Mi tu chceš trvdit že MB si vyrábí vlastní řídící jednotky, motorky atd? To je vše nakupované od subdodavatelů (třeba jim řídící jednotky dodáva continental a bosch, ale rozhodně tam není elektronika mede in MB...) A srovnat 1,9D ve feline s 1,9TDI, taky supr .

Superb_1.9tdi, 2013-07-17 20:09:45 napsal:

mjr.maisner: To by mě zajímalou, jakou elektroniku v cromě máš z mercedesu. To bych chtěl moooc vidět. Mi tu chceš trvdit že MB si vyrábí vlastní řídící jednotky, motorky atd? To je vše nakupované od subdodavatelů (třeba jim řídící jednotky dodáva continental a bosch, ale rozhodně tam není elektronika mede in MB...) A srovnat 1,9D ve feline s 1,9TDI, taky supr .. .

2013-07-17 20:16:20

superb_1.9tdi: ja 1,9D ve feldě nechci srovnavat s 1,9TDI v superbu to je blbost a jestli to tak vyznělo tak za tento bolmot se omlouvam. Tyto motory se srovnat nedaji.

Jasně že MB si nevyraby vlasny elekro dily ale od nich berou i ostatni jako je VW goup, Fiat a i Frantici a tak podobně. Tim jsem chtěl řict že v podstatě jsou ty díly si podobny.

2013-07-17 20:32:02

mjr.maisner: Bohužel tě musím zklamat, ale automobilky si mezi sebou elektroniku moc nepučují. Schválně používají často jiné konektory a mají jiné požadavky na schéma (kdy mají véct cesty, použití pressfitů atd.). Důvod je jednoduchý a to prachy za náhradní díly... Šly by pak ke konkurenci. Jasně že když děláme něco pro audi a pak pro MB tak se člověk inspiruje, ale je to jiný výrobek, nezaměníš ho a většina má ji jiné specifika (třeba požadavky na teploty u audi jsou nesrovnatělně větší než u jiných značek.... Dříve jakási výměna fungovala. Dneska u elektroniky jede akždý na svém písečku, protože to je to co se kazí nejvíce a na čem oni nejvíc pak vydělávají...

2013-07-17 21:10:03

mjr.maisner: no názor může projevit každý, ale tady šlo o radu... a to opravdu nemáš šanci dát... To je zase můj názor. Neuraž se, ale ti tvý známí taxikáři opravdu ví kulové řídit to jim nikdo nebere, ale k podstatnějším závadám ani neprojdou, protože to co svojí agresivní a neuváženou jízdou udělají z auta pak prodají... Je to levnější a rychlejší než opravit co udělali... Vidím to denně...

Snad každý mechanik ti potvrdí ze měnit jednu spojku je levnější než měnit dvě, které navíc zabírají proti sobě a tím se i rychleji opotřebí, navíc DSG si oproti starému automatu dokonce samo i automaticky vyřádí při jízdě z kopce bez plynu... při prudším brzdění ti tak naprosto nesmyslně chybí asistence motoru... což si myslím je naprosto genitální... A můžu pokračovat dál proč budu mít raději vyšší spotřebu o 0,2 litrů než ono slavné DSG, které se jen tak mimochodem dokonce zakázalo prodávat v USA... asi věděli proč.

Dále pak ti každý mechanik potvrdí že motor 2.0 103kW je opravdu ten nejhorší co je v superbu, 1.9 96kW je totiž onen starý vychytaný motor na hranici maxima, tím že bude vrtání o 0,1 litrů víc nedostaneš o 7kW víc! Tohle je tím že bylo použito jiné vstřikování a jiná elektronika... a to byl docela průser, všechno je na to 4x dražší než na předešlý model, který jen tak mimochodem byl ověřený časem ale tady se chyby teprve hledaly a tyto motory tomu i odpovídají. Jsou prostě dosti poruchové, a velmi nákladné na údržbu...

A nakonec ti každý mechanik potvrdí že ojetina se hold musí opravovat a to i superb! Takže koupit 1.9 tiptron nebo 2.0 DSG... Raději volím 1.9...

A co se týká zbytku nebudu se vyjadřovat je to trochu mimo mísu... Opravdu se zamysli nad tím co si napsal a běž se projet svým mercedesem... a co se týká elekroniky... no máš pravdu všichni berou díly vyrobeny v číně protože nikdo jiný ani snad nevyrábí součástky pro elektroniku (odpory, cívky, kondenzátory a různé jiné včetně polovodičů...) takže vlastně máš jedno jestli si koupíš Bentley (VW Group) nebo Renault Twingo... tohle mě fakt pobavilo....

2013-07-18 19:02:06

superb_1.9tdi: Já netvrdim že to je zaměny. To je jasny že schvalně to dělaji tak aby to zaměnit nešlo ale v podstatě je to funkčně stejny ale schvalně to udělaji trochu jinak aby jsi musel koupit dle typu auta škoda od škody maximalně něco v ramci koncernu VW group, Fiat od fiatu, Ford od forda. ALE V PODSTATĚ MÁŠ PRAVDU.

Astor: máš pravdu nejsem tu od toho abych někomu něco radil většinu větsi o superbovy mam s doslechu a s netu tedy SE OMLOUVAM ZA NEVHODNOU A BLBOU INICIATIVU KTEREA MI NEPŘISLUŠI JEŠTĚ JEDNOU SE VEŘEJNĚ OMLOUVAM.

K těm taxikařum jak kterej je dobytek a magor, ale je pravda že zavady moc neřešej pač jak splati leasing (ktery maji kvuly odpočtum na dani) tak jde auto do světa tak to bejva tak za 3 až 4 roky. Tudiš pak se teprve řeší problemi a to taxikaři nejsou ti tipci oc by to řešily.

TAKŽE ZAVĚREM SE JEŠTĚ JEDNOU OMLOUVAM ZA NEVHODNOU A BLBOU INICIATIVU KTEREA MI NEPŘISLUŠI JEŠTĚ JEDNOU SE VEŘEJNĚ OMLOUVAM.

2013-07-18 23:49:21

mjr.maisner: Hele nemáš se za co omlouvat, stačilo jen napsat... "slyšel sem... dočetl sem se... atd..." nechci aby to vyznělo tak, že by si se nemohl vyjádřit... to samozřejmě můžeš, ale je lepší znát zdroj informací. Samozřejmě nejlepší je osobní zkušenost, ale tu nemůže mít každý, to je jasné. Mrzí mě, že si to tak pochopil, ale již dříve sem ti psal ať si to nebereš osobně. Samozřejmě my co ty Superby máme ať už takové nebo makové velmi dobře víme co a jak, protože jsme si tím museli projít sami a je vcelku jedno kde začneš... prostě každý z modelů má něco do sebe ať už benzín nebo diesel vše má svije plusy i mínusy... ale i tak a to ne jen mezi odborníky nejlepší volbou je právě 1.9 96kW... co do nákladu na údržbu a spolehlivosti, a nejhůře je na tom právě 2.0 103kW a 2.5 114kW (ty vychází tak na stejno snad jediný horší motor byl 2.5 120kW)... a co se týká převodovek obecně platí Tiptronic za nejspolehlivější automat VW Group, ale jen proto, že jde o starou a velmi osvědčenou koncepci na které se pracovalo víc než hodně... stejně tak jako na motorech 1.9... Ostatně nejpodstatnější část (holý základ motoru) máš i ve své felicii a poprvé se objevila mám ten dojem dokonce u VW Vento což už je opravdu nějaký ten pátek... časem přibylo turbo, tlakové vstřikování "tzv. PD" atd... až nakonec ve finále je na samotné hranici technických možností tohoto motoru 1.9 TDi PD 96kW... jeho nástupce nebyl v první ani druhé generaci dosti důstojným nástupcem ale časem věřím že se dočkáme i u tohoto motoru verze která nám bude brát dech... prozatím je co se dynamiky a celkového projevu týče pouze mikro krůček za 1.9 a tak nezbývá než jen srovnávat spolehlivost a poruchovost což když nad tím tak přemýšlím ani vlastně nejde protože 1.9 je veterán našich silnic a 2.0 je smrkáč co se teprve učí... a že je toho dost co se učit, vstřikování Comon Rail je u VW Group nová a nezmapovaná oblast kde mají co dohánět... A ještě k těm převodovkám něco málo dodám i odkazů... které stojí za to přečíst, nicméně i zde jsou jisté nepřesnosti, ale jinak na 90% to souhlasí s realitou...

http://www.autorevue.cz/t...ultitronic-vs-selespeed_2

http://www.kaps.cz/sluzby...-automatickych-prevodovek

http://www.autoaz.cz/tiptronic-nebo-manual/?col=no

no a potom si snad uděláš svůj názor na automaty takové nebo makové... stejně nakonec rozhodne účel auta jako celku... a ve finále co si budeme nalhávat cena vs. výbava... málo kdo se vlastně zamyslí nad následným servisem a opravami, většinou nadšení z nového auta zatemní mozek, ale potom bohužel přichází velmi hořké procitnutí....

A ať to beru jak chci opravdu 1.9 TDi PD 96kW mi stále vychází jako nejlevnější jak na provoz tak na servis a spolehlivost, i když osobně bych volil 2.5 TDi PD 132kW, který pod kapotou takto těžkého vozu působí nejlépe a nabídne aspoň solidní dynamiku jízdy a klidný kultivovaný projev už od velmi nízkých otáček snad v celém rozpětí... dle mého názoru šetřílci 1.9, a fajnšmekři 2.5... (sem šetřílek ale snad to brzy změním) no a hazardéři? 2.0 TDi CR 103kW a 125kW... tím ovšem neříkám že 2.0 je až tak špatný pouze je tak trochu nuceně nákladnější a ve srovnání se starším bratříčkem více nuceně poruchový, a nákladnější na servis, dynamika jízdy a celkový projev motoru přitom zůstává stejný jako u 1.9, takže neurazí ale ani nenadchne....

2013-07-19 18:57:23

astor: máš pravdu osobni zkušenost je k nezaplaceni a když to budeš někomu vypravět tak buď to nepochopi nebo ti neuvěři.

Máš pravdu když si odmysliš s 1,9TDI PD - turbo, jinej typ vstřikovani a par novodobejch blbustek tak ti zbyde praxi prověřenej 1,9D co byl i ve feldě (samosebou jde o koncernovy motor VW goup (tušim byl i v golfikovy, i seaty ho měly))

Po pravdě já puvodně chtěl taky superba nebo octavii v automatu v 1,9TDI ( automat z duvodu meho zdravotniho stavu ma jen dva pedaly a tudiš je jednoduši a lacinějši na přestavbu než tři pedalova veze manual) Nakonec to dopadlo uplně jinak ( ten suparb v automatu s 1.9 TDi 96 KW byl po bouračce sice pěkně spravenej ale bouranej je bouranej, Octavie combi I v 1,9TDI sice bylo dost ale žadnej automat a zase v automatu s 1,9TDI byla Octavia combi II ale zase byla finančně mimo mísu) tak jsem skončil v Cromě velikostně je vevnitř větši než superb. Po pravdě jsem ji moc nechtěl prostě Fiat mi nebyl po chuti po 30 000,-km ale musím uznat že to nebylo uplně nejhorši rozhodnuti ale tady by mi seděla taky 1,9 4 valec a ne 2,4 i když 5ti valec ktera ma větší spotřebu a kor ve městě ale zase 147kw a 200koni je zase druha stranka věci jak řikam ja stadu koni musiš dat nažrat aby nezdechly a měli radost běžet ( já mam verzi Emotion což je verze nejvišši něco podobnyho jako u superbu Elegance) ale ať ma člověk auto jaky chce třeba trabanta nebo superba nebo cokolivek jinyho stale je to pokladnička na parchy.

Takže zavěrem já potřeboval auto s automatem v kterem budu moc sedět ( to pravě jsou Superb, Octavia a Croma) a bude mit velkej kufr na invalidni vozik a připadnej nakup.

2013-08-09 14:28:06

Astor...díky za dobré a hlavně zkušené rady :) Hodně věcí jsi mi objasnil a v hodně věcech jsem se utvrdil. Hned mám tu moji černou káru raději. Se spotřebou si něco musím nechat udělat a té převodovky už se taky nebojím :)

2013-08-09 14:33:02

Jinak bych se ještě rád zeptal, jestli má někdo zkušenost s 18" koly na Superba1 ?? Nechytají při propérování, nebo v rejdu blatníky, nebo podběhy?? 17" jsou pěkný, ale myslím, že na 18" by to byla dokonalost

2013-08-09 15:08:18

No není se čeho bát, ale musíš počítat že čím nižší profil gumy tím vyšší cena a.samozřejmě musíš dát i vyšší pevnostní stupeň gumy... Ale jinak 18 palců je max co se dá na superb nasadit, i když osobně poreferuji menší kola s vyšší gumou, protože naše cesty sou příliš rozbité na takhle nízké kola... Přejedeš lžičku na kafe a budeš mít pocit že si přejel patník... Tuhle zkušenost mám z mitsubishi Eclipse gsx který sem měl na 18-ti palácích... ( viz http://www.mitsubishiclub...lo/mitsubishi-eclipse-589 )

2013-08-09 15:19:37

Zdravíčko,

Otázečka ohledně navýšení výkonu, co kdo doporučujete, nebo nedoporučujete?

2013-08-12 16:53:03

astor: Asi máš pravdu, uvažoval jsem o 18", protože to vypadá víc než dobře a mám možnost 18" pneu za super ceny. Půjdu tedy do 17" co jsou originální na modelech comfort, s těmi pěti širokými paprsky, to vypadá taky hodně dobře

2013-08-21 07:18:39

rudys: navýšení výkonu nedoporučuji, protože v nízkých otáčkách ti to sice pojede líp, za to ve vyšších otáčkách ti to pojede hůř, budeš zasírat motor, respektive turbo, protože takový černý dým co ti z toho poleze můžeš vidět u dieselů které špatně spalují, nebo nestihají spálit palivo, které dodatečně hoří ve vedení výfuku... a se spotřebou to taky nic moc neudělá... ve finále je lepší i pro životnost celého auta to nechat tak... Podívej se na to tak 130km/h ti to pojede i s nízkým výkonem a všechno navíc je na pokuty nebo rovnou o papíry... Takže se sám sebe ptej jestli to má vůbec smysl... I já sám sem zastáncem 2.5TDi 132kW ale mám 1.9 96 protože víc už nemá opodstatnění v běžném provozu a i to je víc než je nutné... Spokojil bych se i s verzí 74kW, a octavia TDi měla původně jen 66kW a taky to bylo víc než je potřeba a SDi jen 47kW a stačilo to až nad hlavu i tak to nebylo zrovna lenivé auto ve srovnání s nejrůznějšími fiestami, sparky a podobně kterých je podstatně víc na cestě...

2014-05-01 18:53:40

astor: Ahoj vidim ze evidentne mas skusenosti takovy dotaz jak nadavate na 2.0 ze je na hovno a co rikas na verzi 2.8 V6 kterou jsem si poridil samozrejme a jsem snim spokojeny je v automatu.

2014-05-12 10:53:04

kubus80: No je to benzín, ty tak moc náchylný nejsou pokud se ovšem nejedná o itala což v tomhle případě určitě né, takže pokud mu dáš co potřebuje neměl by se tak moc srát, ale.... ALE ŽIVIT BYCH TO NECHTĚL... jinak proč ne je to určitě lepší volba než benzínový dvoulitr který se mi zdá na takto těžký vůz nedostačující... tý 2.8 V6 když šlápneš na krk tak aspoň jede i když při ostřejší jízdě si řekne i o trávu kolem cesty, ale pokud bych chtěl benzín ak bych volil asi stejně...

2015-05-14 10:36:54

Dobry den,mam skoda superb 1.9tdi 77kw 2006. Nefunguje mi tempomat a nefuka mi teply vzduch iba studeny. Môzte mi poradit co to asi bude...

2015-05-16 07:35:13

marian271: Tempomat může být vadná páčka a to foukání studeného vzduchu odhaduju na vadný servomotor ovládání klapky klima co reguluje teplý-studený vzduch. Obrátil bych se na mechanika s diagnostikou.

2015-05-16 07:48:41

dakujem za rady len mam este jednu otazku. svieti mi tam aj kontrolka co to bude za problem? Ja som s autom v Norsku momentalne a velmi sa mi nechce navstivit servis. Viete mi poradit ci stym dôjdem domov? Nepocitujem ziadnu zmenu na aute


Odpovědět

1  2  3