Fórum - Téma


Motorový olej 1,9 Tdi (ATD)


Fórum Fabia I Motorový olej 1,9 Tdi (ATD)

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y



2016-08-06 14:48:29

Dobrý den,

chci se zeptat Vás odborníků. Mám tento motor ve své Fabii 1 - ATD. Nyní je tam olej 5W30 LongLife, značku nevím (olej se chystám měnit mnohem dříve než je u LL zvykem). Za cca 4 200 km mě zmizelo cca 0,4 l oleje. Auto má cca 203 000 km (ověřené). Musím tedy říct, že bohužel auto jezdí dost po městě (studený motor) a když už jedu mimo město, dávám tomu celkem záhul. Chci se proto zeptat jestli je taková spotřeba ok, vím, že v manuálu se píše až 0,5 l / 1000 km, že je v pořádku, ale tohle píše výrobce, aby byl chráněn.

Děkuji všem

2016-08-06 14:54:40

michal66: Ak chceš ten 5w30 LL dávaj kľudne ďalej a meň ho max po 20tis.km. Pri Tvojom štýle jazdy a nájazdu km je tá spotreba oleja viac než luxusná.

2016-08-06 14:57:24

mash4077: Rád bych spíš přešel na pevné intervaly a měnit např. po 10 000 km. Nebo klidně používal LL a až bych se cca po těch 12-15k km dostal na rysce na minimum, tak bych měnil. Nerad bych motoru nějak zásadně ublížil, proto se ptám

2016-08-06 15:08:29

michal66: Každému dieslu už dosť ubližujú tie studené záhuly Môže byť aj 5w40 a meniť po 10tkm - voľba je na Tebe. Ešte tak voz na hever, zhodiť podplast a kuknúť či niekde netratí.

2016-08-06 15:10:09

mash4077: auto je zespoda suché to vím na 100%, proto se ptám, jestli při mém stylu jízdy je ta spotřeba oleje v pořádku.

Edit. a mám vysledované, že drobný úbytek je vždy po sérii studených přejezdů, např když 14 dní jezdím pouze do práce, pokud jezdím delší trasy, tak je vše ok.

2016-08-06 18:19:13

michal66: Tak že máš motor PD a tam nemůžeš nalít co chceš. Vačka vstřiků má velké tlakové zatížení a ,,obyčejná" plná syntetika to neumaže. Long-life je na tyto tlaky super a pak je i plná syntetika na normální intervaly ale je speciálně pro PD motory. To že ti ubývá olej tak jak píšeš je super. On motor který máš má jiný povrch válců a pístu, LL olej zůstává v mikrodrážkách a ty startuješ vždy motor na stěnách s olejem, ten se setře a spálí (LL je dobře spalitelný a tvoří minimum karbonu). Proto ti olej ubývá rychleji při studených startech (častější startování v týdnu) a na delší cestu již tolik neubývá. Určitě bych na oleji nešetřil a hlavně když máš motor v pořádku bych mu dával to co mu patří. Měnit olej můžeš jak uznáš za vhodné, to záleží na tobě. Spousta lidí tvrdí že Long-life je nesmysl a lejou do motoru to levnější co je na trhu a tvrdí že je to super. LL nemá cenu lít do motorů které nejsou QG1 i když je kvalitnější než cokoli jiného a určitě jim neublíží (ozn. QG0). Záleží jen na tobě co vybereš. Já sice nemám PD motor ale je to QG1 a od začátku jezdím na Long-life. Motor je super i v 325000km a nepozoruji žádné změny. To že občas doliju mi nevadí.

2016-08-06 18:24:59

Super díky za vysvětlení, něco podobného mi říkal servisák (ale když to vidím napsané tak je to lepší) a asi na tom něco bude.

2016-08-06 20:12:29

michal66:dej tam 5W40 norma 50501,pevný interval,výměna po 10000-15000 km a na long live se vykašli,stejně ho doporučují měnit po 15000km,tak proč zbytečně kupovat drahý olej.

2016-08-07 13:15:03

michal66: Presne ako píše kolega VW505.01 je olej norma pre koncernové PD motory, to treba dodržať. Ja tiež dávam 5w40 a dolievam tak 4 deci na 15tkm.

2016-08-07 13:36:33

ok díky za rady, šlo mě spíše o tu spotřebu jestli je v normě.


Odpovědět