Fórum - Téma


motory 1.2 HTP


Fórum Fabia I motory 1.2 HTP

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2  3  4

2010-09-30 14:19:36

No tak jezdím s ní už 2.měsíc a naučil jsem se jezdit "na spotřebu" radši ani nebudu psát, kolik jsem měl na trase Havířov-Strážnice, protože by mi to stejně polovina nevěřila a druhá by mi řekla to, co kolegové v práci: tos snad půlku cesty tlačil, nebo co :).

Tak jsem se byl mrknout na počítač a mám od koupě najeto 3403km s průměrnou spotřebou 5,7 l/100km a rychlostí 54 km/h. Nejezdím "na spotřebu" pořád, ale po té cestě Strážnice-Havířov mi dlouhodobý průměr spadl na 5,5 l/100km. Spotřebu zapisuji i podle tankování do plné nádrže a musím říct, že dlouhodobá spotřeba odpovídá tomu počítači.

2010-10-13 20:01:53

hele chlapy ja to nepomlouvám ale podívejte se na testy srovnání atd ten motor byl prostě omyl mluvyte tady o spotřebě 6,5 litru to je směšny na 1,2 obsah vykon 0 a 3 válce to né vždit aj opel udělal 3 valce a hruza horší motor neznám kdyš uš tak 1,2 tsi a nebo starou dobrou 1,4 mpi to je nezmar a jezdit s tím po dálnici no tak spotřeba 10 je málo

2010-10-15 19:40:10

Já nevím ale my co tyto motory máme tak nikdo nenadáváme !! nevíš proč??Já mám tohle auto 4 roky a zatím klepu bez vážnějších problému.

yaris  
Jarda
2010-10-16 00:28:32

ja vám trochu přidám do pranice ja co jsem s temito auty jezdil tak výkon žadnej a večne se to sypalo.....taky můj soused se toho musel zbavit....a ne jenom mě znám spoustu lidí ktery nadavali ne za to že to byl 3 válec ale za to že to bylo věčně v servisu.finanční časkty ktery se do toho musej nasypat jsou kolikrat hrozny.z me strany vse

2010-11-11 17:41:16

1.4 mpi je daleko lepší motor. Plno krouťáku oproti htp, ověrěná klasika, levný díly...

HTPčku ujedu s feldou 1.3 ani se nezadýchám. HTP je tak do města, ale jak se to naloží nákupem a nasednou dva lidi tak je utrpení to řídit i ve městě.

2011-12-29 12:00:45

2012-08-06 21:42:32

osobně bych si jí už asi nekoupil. mám najeto 105tis a měním vačkovou hřídel, uložení, ventily, hlavu... jinak do té doby žádná porucha. snad jen pichly kolo

2012-08-06 22:07:51

Můj celkový dojem z Fabie byl zklamání. Včetně motorizace HTP. Pár modelů se najde u nás v práci, v různorodých podobách. Čekal bych lepší pružnost motorů, nižší spotřebu a poruchovost. Nemyslím, že to je dobrá volba. Co se týká poruchovosti a za vynaložené peníze do oprav, je snad lepší koupit i Felicii 1.3 MPI.

2012-08-06 23:57:06

Když to tak čtu tak sem téš něco napíšu. Osobně bych šel jedině do 1.4 MPI 50kW český motor. Mám zkušenost i s HTP a už nikdy víc. Jak zde bylo napsáno, u HTP poruchovost, motor se musí točit , na předjíždění to taky moc neni. Spotřeba samozřejmě dle nohy ale na spotřebu, která tady byla psána(kolem 5l) to bylo asi z kopce ne? Neříkám že to není možné ale při 130 5 tis otáček? asi je někde chyba. Osobně nyní vlastním 1.4MPI a sem spokojen. Závodit nepotřebuju, po dálnici 120-140 do kolem 7l což je si myslím dostačující a navíc po té naší dálnici to ani víc nemá smysl. Mám najeto 170 tis a kromě spotřebních věcí jsem měnil palivové čerpadlo a před 200km těsnění pod hlavou. Otázkou 2 dnů práce a 1200Kč. A jak tady bylo zmíněno koupit felicii 1.3, tak bych radši šel do té fabie, přece jenom novější auto, pozink, lepší odhlučnení. Navíc motory se kromě obsahu skoro ničím neliší. Pokud někdo nesohlasí, je to jeho názor a já mu ho neberu.

2012-08-08 20:57:34

To si viděl kde 130/ 5000 otáček . Když jsem jezdil na benzín tak byla spotřeba průměrná 7,5 l většinou po městě, a teď jezdím na lpg a jezdím za 8.L. takže pohoda. Mám najeto 73000km a zatím vše O.k.

2012-08-08 21:48:09

to příde neboj htp je omyl VW tak jak motory PD

svatik99, 2012-08-08 20:57:34 napsal:

To si viděl kde 130/ 5000 otáček .. . Když jsem jezdil na benzín tak byla spotřeba průměrná 7,5 l většinou po městě, a teď jezdím na lpg a jezdím za 8.L. takže pohoda. Mám najeto 73000km a zatím vše O.k. ..

2012-08-08 23:02:55

Už jsem to asi psal - pochlub se až budeš mít 200t km Pokud se pamatuju, při 130 km/h točí 4000?

2012-08-12 17:10:00

Máme 1.2HTP je 8 let a 130 000 km.Jezdíme bez jakýchkoliv problémů,nebudu brát na zřetel jeden zapalovací modul,jedno zadní ložisko či poprvé měněné brzdy.Co se týká spotřeby,jezdím denně 52km do práce(tam i zpět),průměr mám 6,5 a to nejezdím nejpomaleji.Žena je schopná jezdit za 5,7.Pokud jde o výkon tak říkám vždy jednu věc,když něco kupuji tak musím vědět na co to chci.Když chci závodit či mít výkon,tak potom silnější auto,ale z 8mi leté zkušenosti říkám 1.2 na naše silnice bohatě stačí.

2012-08-13 13:08:28

Přesně tak ten kdo se o ten motor trochu stará tak mu vydrží, ale ten kdo na to se.. tak bohužel a může mít třeba 1,4-1,6-1,9 nebo 2,0 a pokud se o to nestará tak mu prostě nevydrží.

2012-08-13 13:43:21

Následky konstrukčních vad údržbou můžeš oddálit. Ale jednou se provalí

2012-08-13 14:42:06

Tak se taky přidám. Mám 1,2HTP 47kW Combi, r.v. 2005, najeto 96.000km, dlouhodobý průměr (momentálně za cca 5000km) držím na 5,2 l/100km (nekupuji dálniční známku). S motorem bez problémů, i v kopcích dostatek výkonu k předjetí. Vím jaké jsou obecně názory na tento motor a nesouhlasím s nimi. Buď mám zázračné štěstí na motor,nebo to prostě s tím motorem umím. Měl jsem předchozí auta s motory 2x 4 válec a 2x 3válce (takže je to můj 3. 3válec) a tvrdím, že se to s tří válcem musí umět. Má prostě výkonovou křivku jinak (já tvrdím, že líp ). V práci řídím i Fábii 1,4, Octavii 1,6 a Ford focus 1,6TDCi. Z těchto 4 aut co se týká jízdních vlastností bych svou Fábku zařadil někde mezi Fábku 1,4 a Focuse (1,6 Octavia je tragická, jak co do výkonu, tak co do spotřeby). Momentálně jsem se vrátil z dovolené v Tatrách, zatížení 4 dospělí plus plný kufr, průměr za dovču osciloval kolem celkového průměru (5,2 l/100km) a zdaleka jsem nebyl brzdou provozu. Před dovolenou jsem vyměnil přední brzdy a zadní díl výfuku (jediné, co se zatím na autě měnilo). S autem se dá jezdit za 4,5 l/100km, ale taky za 10 l/100km podle citu. Takže tolik mé zkušenosti,hlavně jako protiváha k zde napsaným názorům. Dovolím si ještě doplnit svůj názor. Myslím,že hlavní problém s 1,2HTP je ten, že je levný, a tudíž jeden z nejrozšířenějších ve služebních autech, z toho hlavně podle mne vyplývá (vzhledem k tomu, že jde z ruky do ruky a k tomu, jak se každý ke služebním autům chová) jeho větší poruchovost,která se mi osobně u soukromého auta nepotvrdila. Možná ale za 100.000km změním názor

skanland, 2012-08-12 17:10:00 napsal:

Máme 1.2HTP je 8 let a 130 000 km.Jezdíme bez jakýchkoliv problémů,nebudu brát na zřetel jeden zapalovací modul,jedno zadní ložisko či poprvé měněné brzdy.Co se týká spotřeby,jezdím denně 52km do práce(tam i zpět),průměr mám 6,5 a to nejezdím nejpomaleji.Žena je schopná jezdit za 5,7.Pokud jde o výkon tak říkám vždy jednu věc,když něco kupuji tak musím vědět na co to chci.Když chci závodit či mít výkon,tak potom silnější auto,ale z 8mi leté zkušenosti říkám 1.2 na naše silnice bohatě stačí.

2012-08-13 14:53:11

Přesně tak

MATTESS, 2012-08-13 13:43:21 napsal:

Následky konstrukčních vad údržbou můžeš oddálit. Ale jednou se provalí

2012-08-13 14:56:14

A kdy se to dá ještě brát jako následek konstrukčních vad, a kdy následek běžného opotřebení? Jsou zde lidi, kteří mají najeto bez závad 130.000km. To je asi opravdu velmi špatně zkonstruovaný motor. Je třeba brát v potaz cenovou kategorii a určení auta. A ne porovnávat hrušky s jablky.

2012-08-13 15:00:10

To je vyjímka potvrzující pravidlo Druhá generace už je vylepšená, ale první, ta je tragická. Hlavně napínák řetězu a podpalující se ventily

2012-08-13 15:38:13

Podle mne 1,2 HTP není na firemní ježdění. Vím, že možná nebudete souhlasit, ale tady na Vysočině je to hodně znát. Je prostě slabá a pro motor je to hodně těžká zkouška. Souhlasím s tím, že se s autem musí umět jezdit, toto přece neplatí jen pro Fabii. Samozřejmě, že se poruchovost odvíjí od údržby a způsobu jízdy, pravdou však je, že ve většině případů je tahle motorizace poruchová. Jinak by nebyl důvod o takových problémech diskutovat.


Odpovědět

1  2  3  4