Fórum - Téma


motory 1.2 HTP


Fórum Fabia I motory 1.2 HTP

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2  3  4

MATTESS, 2012-08-13 15:00:10 napsal:

To je vyjímka potvrzující pravidlo .. Druhá generace už je vylepšená, ale první, ta je tragická. Hlavně napínák řetězu a podpalující se ventily

2012-08-13 16:02:09

JJ, to je možné, ale to nedokážu posoudit, mám 2.gen. Tady se to ale v diskusích nerozlišuje a hází se všechny HTP do jednoho koše.

2012-08-13 16:08:59

ono to je skoro jedno Ten motor se moc nepovedl

liny_Joe, 2012-08-13 15:38:13 napsal:

Podle mne 1,2 HTP není na firemní ježdění. Vím, že možná nebudete souhlasit, ale tady na Vysočině je to hodně znát. Je prostě slabá a pro motor je to hodně těžká zkouška. Souhlasím s tím, že se s autem musí umět jezdit, toto přece neplatí jen pro Fabii. Samozřejmě, že se poruchovost odvíjí od údržby a způsobu jízdy, pravdou však je, že ve většině případů je tahle motorizace poruchová. Jinak by nebyl důvod o takových problémech diskutovat.

2012-08-13 16:19:53

Máte pravdu, 1,2HTP se nehodí na firemní ježdění, protože to je motor, který vyžaduje citlivější zacházení, než jiné motory. To ale nic nemění na tom, že je to jedna z nejrozšířenějších motorizací u firemních aut, a myslím, že se právě tento fakt tak negativně projevuje ve statistikách poruchovosti tohoto motoru. Na druhou stranu, když se s ním zachází jak potřebuje, je to dobrý motor a tvrdím, že jestli se na Vysočinu nehodí (najezdil jsem s ním i po Vysočině dost ), tak třeba taková Octavia 1,6 se tam nehodí mnohem více Jeden příklad z praxe... Když jsme jeli s kolegou z Brna na Rožínku, on se svou krátkou Fábkou 1,4 (16ti ventil) a já se svou dlouhou 1,2 HTP (12ti ventil), dojeli jsme spolu a on měl ještě o 0,2 l/100km vyšší spotřebu, takže slabší sice výkonově je, ale v porovnání se stejnou kategorií bych ani neřekl, že se to nějak výrazně projevuje. A právě v kopcích se projeví nejvíce, jak umí kdo využít výkonovou křivku svého motoru a dělá to podle mne mnohem více, než rozdíl v kW.

2012-08-13 16:59:26

Ano,12-ti ventilová hlava, je o něco slušnější než její 6-ti ventilový kolega. Stejně problematická jízda do kopců, předjíždění se stává docela adrenalinovým sportem. Na motoru je znát, že se na něm šetřilo. Vady druhu: špatné teplé, studené starty, klepání motoru atd. Nemohu jako potencionální zákazník přehlédnout. Navíc si tedy myslím, že je nesmysl tento motor porovnávat s Octavii. Pro tento model je Fabie naprosto jiná liga.

2012-08-13 17:45:58

:-D nepotřebuji číst o problémech druhých, já ten motor mám a jsem s ním spokojený, až se mi posere, pak budu pátrat po řešení :-D. Zatím se 96, nebo kolik tisíc km neposral.

liny_Joe, 2012-08-13 16:59:26 napsal:

Ano,12-ti ventilová hlava, je o něco slušnější než její 6-ti ventilový kolega. Stejně problematická jízda do kopců, předjíždění se stává docela adrenalinovým sportem. Na motoru je znát, že se na něm šetřilo. Vady druhu: špatné teplé, studené starty, klepání motoru atd. Nemohu jako potencionální zákazník přehlédnout. Navíc si tedy myslím, že je nesmysl tento motor porovnávat s Octavii. Pro tento model je Fabie naprosto jiná liga.

2012-08-13 18:00:23

špatné teplé a studené starty a klepání motoru...

Tak to se mně teda vůbec netýká. Ale jak píšu, asi mám zázračný motor Pokud klepáním myslíš vibrace, je to více méně běžný stav 3válců obecně. Dalo by se zjednodušeně říct, že čím víc válců, tím logicky menší vibrace. 2válec klepe ještě více a 6válec zas méně než 4válec. Proti mým předchozím dvěma 3válcům jsou ale vibrace v pohodě.

Porovnávat Octavii 1,6 s 1,2 klidně můžu, ale jako celek v daném autě. Věřím, že 1,6 v karoserii Fabie by byla bomba, ale v Oktávce stojí za prd. Samozřejmě neporovnávám jiná kritéria, než subjektivní pocit z živosti a objektivní spotřeby. Oktávka je skutečně jako celek jiná liga. V tom se nepřu.

2012-08-13 20:32:55

Nejlepší je řadový šestiválec co se vibrací týče

2012-08-14 15:05:57

Asi ti uniká že se do Fabie montovala motorizace 2,0 MPI (85 kW/115 koní) - 2000-2006 a Fabie II 1.6 16v (77 kW) - 2007-2010

2012-08-15 10:15:48

Nevím ale zatím tady píšou negativní věci na 1.2 htp lidi co tyto motory nemají a jenom o tom někde četli, ale ti co ty motory mají tak tady píšou něco jiného tak nevím kde je chyba?? Škodovkám zdar

2012-08-15 10:39:30

Jak můžeš vědět, kdo má s čím zkušenost? To je nutnost to vlastnit?

2012-08-15 12:42:03

S 1,2 12V HTP (47 kW/64 PS) jsem najel něco přes 40.000 km za rok. Nyní jezdím s Felicii 1,3 (40 kW/54 PS) něco přes 60.000 km. V časech kdy jsou firemní vozy v servisu jezdím s Fabii 1,4 16V (55 kW/75 PS), Renault Kangoo 1,2 16V (55 kW/75 PS) nebo Ford Transit 2,9 V6 EFI. A to nepočítám vozy a kilometry, které najezdím ve volném času pro radost.

2012-08-15 23:13:59

Jen tak mimo, liny_Joe ten výčet aut mi připomíná náš vozový park na poště, akorát máme kango 1.416V 4x4 tady do hor na zimu.

2012-08-16 07:59:26

Tak to u ní pracujeme oba.

2012-08-16 16:22:33

Nechci se moc plést do diskuse o motorech Fabie, sám považuji za vrchol techniky Škodu 120, ale mám v rodině Fabii 1.0 Junior a dovolím si tvrdit, že Škoda 120 je lepší. Kdyby měla 5. převod. stupen, byla by i úspornější( a Škoda 125 možná i je). I proto Fabie moc "nemusím". Pokud ale vím, vyráběla se i Fabia s motorem 2 litry. Není lepší koupit tuto starší Fabii, to auto musí mít parádní zrychlení a spotřeba taky asi nebude moc velká, Fabia je lehká. Tento motor bych považoval za vhodnější než 1,0 nebo 1,2.

2012-08-16 19:30:59

Dvoulitr zmiňuje liny_Joe o něco výše. S tím pojede Fabka slušně, ale asi taky nejžíznivěji. Asi nebude moc velký výběr, tato motorizace se moc neprodávala (patrně kvůli ceně).

Junior to je totální tragedie. Očesaná kde to šlo.

Měl jsem šok, když jsem sedl do FII 1,2HTP. Proti tomu byl můj Rapid raketa

2012-08-16 22:20:32

Základní cena Fabie 2 litr byla 442 900.- korun. Spotřeba okolo 8,5 litru a běžně prý jezdí 170 až 180, zkoušeli to na německé dálnici a auto jelo bez potíží. Tak toto auto bych asi mohl v garáži mít. S Juniorem jsem jel a to očesání nevadí, motoricky chabý motor ano. S 1,2 jsem nejel, ale jak píše Matess, bude to podobné jako 1,0. Ani se nedivím, že Rapid je proti tomu raketa. To sice o mojí 120 tvrdit nemohu, ale vyrovná se jí. Nevím, proč nevyrábějí pořádný motor jako byl 1.6 ve Felicii, bratr s ní jezdil a byl nadšen, ostatní majitelé taky.

2012-08-22 00:59:47

Já jsem toto vozidlo vlastnil 4 roky a to zakoupeno jako nové a žádný velký problém jsem s ním neměl, pouze klasika čepy a siven bloky a to pouze díky našim krásným silnicím

2012-08-22 21:47:47

nevim jak ostatni ale ja sem si nedavno koupil fabii 1,2 a nevim jestly je to dobre...mam s ni porad nejaky problem...proto se chci zeptat tady kluku jestly se da prehodit z 1,2 motor 1,4 vleze tam a da se to nejak udelat?.dekuji za odpoved..:)

2012-08-22 23:10:19

Přehodit jde cokoliv, jen s tím nemůžeš na silnici Zbav se toho

2012-08-23 09:05:00

Škoda Fabia 1.2HTP vs 1.4MPi

http://gnotice.ic.cz/?p=59


Odpovědět

1  2  3  4