Fórum - Téma


motory 1.2 HTP


Fórum Fabia I motory 1.2 HTP

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y


1  2  3  4

2012-08-25 22:27:16

Mám Fabii 1,2 HTP 40 kw r.v. 2006 najeto 51000 km, spotřeba se drží okolo 5l na 100 km.Jezdím denně do práce 50 km.Co se týče karoserie, interiéru, exteriéru, nemám Fábce co vytknout, ale motor, jedna velká katastrofa. Když jezdím sám, tak se to ještě dá, ale když přisednou 2 osoby, tak mi připadá, že mi někdo zatáhl ručku, když k tomu ještě zapnu klimatizaci, tak mám pocit, že motor umře. O předjíždění nemůže být ani řeč.V minulosti jsem vlastnil Škodu 120 a myslím si, že měla větší výkon. Mimo to jsem zjistil, že olej 5W40 se cca po 8000 km vlivem vysoké teploty degraduje.Nevím kdo mohl vymyslet umístění mazacího kanálku hned vedle katalyzátoru a ještě k tomu nedát do chladícího okruhu výměník na chlazení oleje jako ve felicii.Použitím oleje 10W50 se to zlepšilo. ale stejně měním při 10000 km.Jinak poslední dobou se mi začala rozsvicovat motorová kontrolka, při napíchnutí vynechání zapalování prvního válce, takže je to jasné, že jsou podpálené ventily, no za ty prachy, co za to auto chtějí,se mi to zdá až příliš brzo.Nejradši bych konstruktérovi tohoto motoru píchl ty podpálené ventily do očí a do pr.....Jediné, co se na tom autě s..e je motor, jinak zbytek OK. Pokud mohu doporučit Fabku ano, ale s jiným motorem. Podotýkám, že nejsem žádný závodník

2012-08-25 23:13:06

Honziku potvrzuješ to, co jsem si myslel a vlastně i ověřil: tento motor se nepovedl a i stará Škoda 120 je co do výkonu lepší. Nad tím by se měl konstruktér minimálně zamyslet.

2012-08-26 12:01:12

Tak to platí možná pro 40kW motor. 47kW motor už je co do výkonu v pohodě, Š120 se s ním nemůže ani přibližně rovnat.

Moje zkušenosti za 2 roky provozu (rok výroby 2005 - po faceliftu, 47kW, 12ventil, kombík, ambiente):

Jezdím dlouhodobě za 5 až 5,2 l/100km (převážná část Brno (centrum)-Strážnice). Delší cesty v pohodě za 4,8l/100km při dodržování povolených rychlostí. Cestu z Veselí nad Moravou do Havířova (přes Přerov) a zpět mám rekordně za 4,5l/100km, ale to byl extrém, kdy jsem se opravdu snažil. Nekupuji už druhý rok dálniční známku. Na dálnici ale spotřeba prudce stoupne. Když jsem kupoval dálniční známku, jezdil jsem Strážnice-Břeclav-Brno (centrum) (odhaduji cca 2/3 dálnice) za nějakých 6,5l/100km. Letošní dovolená v Tatrách ve dvou dospělých+plný kombík i na zadních sedadlech+na místě popojíždění po výletech v 5 dospělých - průměr za dovolenou 5,2l/100km. Na počítači mám stále momentální spotřebu a snažím se více (teď už) méně jezdit podle ní. Myslím, že to je skvělý učitel zacházení s tím motorem. Dost často se tady píše, o nedostatku výkonu, že je adrenalin předjíždět v kopcích atd. Kdo znáte cestu Strážnice-Kyjov-Brno, víte že je to docela dost kopcovité. S předjížděním v kopcích ale problém nemám, vím co mám pod kapotou, vím jak se to chová a vím, že je potřeba motor vytočit. Je to prostě takový motor. Když se ale vytočí, žádný problém s předjížděním v kopci není.

Olej měním co 15000km a dávám normální polosyntetiku jako kolega, od kterého jsem auto koupil. Současně najeto kolem 95.000km.

Když jsem od kolegy auto kupoval (v r.2010 mělo něco kolem 63.000km), dobře jsem jej znal už od novoty, občas mě s ním vozil. Ani kolega, ani já, po celou dobu žádný problém s motorem. V zimě mi akorát blbla kontrolka chladící kapaliny, když jsem stál z kopce (doplnil jsem, vyčistil kontakty a v pohodě). Taky se mi stalo, že mi začala svítit kontrolka výfukových plynů, zjistil jsem tady, že je to tím, že jsem nádrž přeplňoval a že přeteklo palivo do nějakého uhlíkového filtru pro návrat par do spalování. Přestal jsem přeplňovat, a kontrolka naštěstí zhasla. Jinak prý nákladná výměna ventilu a toho filtru.

Tolik tedy mé zkušenosti s tímto nepovedeným motorem.

Myslím, že mnoho z problémů tohoto motoru je způsobeno tou součástkou mezi volantem a plynovým akcelerátorem

2012-08-26 12:48:50

Co jsem se setkal s vlastníky, tak téměř všichni byly s motorizací 1.2 HTP nespokojeni. Bylo v celku jedno zda šlo o slabší, či silnější verzi. Souhlasím s tím, že Škoda 120 není nejlepší přirovnání. Jiná koncepce vozu, rozdílné technologie. Ale 120 je zkrátka promyšlenější, spolehlivější a v podstatě lepší než Fabie zmíněná v diskuzích. Podle mne TSI mělo přijít daleko dříve. Samozřejmě, že neduhy motorů se ukáží časem. Ale HTP byl a zůstane omylem automobilky.

2012-08-26 16:30:12

ach jo, vy jste tady všeci chytří jak tři dny starý pes. mám ji 5 let a nestěžuju si, jede dobře. neni to žádný sprynter ale jede to, a hlavně mě to zatim dovezlo tam kde jsem chtěl.

2012-08-26 19:07:10

Tohle taky psal nějaký chytrák, co o tom motoru nic neví, že?

http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Pokud jste spokojeni, nemáte problemy, buďte rádi. Ale tomuto motoru už nikdo neodpáře plno problémů, které jej provázely.

2012-08-26 21:12:10

Neříkám, že souhlasím se vším, ale s tím olejem má pravdu a s tím mazacím kanálkem taky, ale mluvím o 40 kw, nevím, jak to mají jiné verze

2012-08-26 21:16:22

Asi jsi trefil na dobrý kus Jinak ať ti slouží dál.

joros, 2009-12-15 06:14:42 napsal:

jelikož bych rád zakoupil další vůz a uvažuji o Fabii zajímal by mě názor či praktické zkušenosti s tří válcovými 1.2 ve fabiii obou generací, čtením nejrůznějších diskuzí mám dojem, že je nejlepší se tomuto motoru vyhnout obloukem pro jeho poruchovost a spotřebu. co vy na to?

2014-12-21 13:31:14

Zdravím přítomné a mám dotaz:na mé Fábce(1,2 HTP,rok výroby 2004,najeto cca 102500Km)se mi začla rozžínat kontrolka elektroniky motoru.Mechanik napíchl diagnositku,ta mu vyplivla vynechání zážehu třetího válce.Po změření tlaků na válcích zjistil toto-1.válec 11,5;2.válec 11,5;3;3.válec 5.Podle něj je pravděpodobně podpálený výfukový ventil ne třetím válci.Nabízí mi opravu s repasí hlavy,výměnou rozvodů a výměnou katalyzátoru za +-21 000Kč.Otázka první-je to dobrá cena?A otázka druhá-opravdu musí dělat i rozvody?Já bych mu celkem věřil,ale "chytří kamarádi" mi tvrdí,že podpálenej ventil dokáže zabrousit na koleně každej dobrej mechanik a nemusí repasovat celou hlavu.Poradíte?Díky

2014-12-21 13:47:53

řešili sme tady podpálený ventily na HTP jedný mý kamarádky v Sokolově se našel servis kterej udělal repas hlavy a celý to dal do hromady za 10000kč z toho 3OOOkč práce a ještě mi na mejla poslal fotky jak to dělali

2014-12-21 14:05:08

p.s.: Souhlasím, podpálený ventil zvládne běžný servis za pár stokorun, mě to u Octavie dělal běžný servis za 12 stovek...

2014-12-22 18:59:34

Motory 1.2HTP na tohle dost trpí a viděl jsem i hlavy které nešly opravit. Měl jsem tu inz, na prodej funkční hlavy a už je pryč,prodal jsem ji za 2000kč včetně vačky. 13000kč je rána jak z děla ale takovej je život. Hlavu bych určitě sehnal levněji i kdybych měl dát ventily nový.

2014-12-22 19:05:42

drak: těch deset litrů bylo i s prací

2014-12-22 19:10:38

On mi nabízí za tu pálku i rozvody.V knize o Fábii píšou interval 90 000,teoreticky je už přes 10 000Km přejíždím.Když to tak rozpočítoval nějak takhle-4000-5000 repas hlavy,10 000 katalyzátor,2500-3000 rozvody,zbytek práce.

2014-12-22 19:31:14

p.s.: Omlouvám se,blbě jsem to,já hlava děravá,přečetl.


Odpovědět

1  2  3  4