Fórum - Téma


Názor na opravu /údržbu/


Fórum Felicia Názor na opravu /údržbu/

Informace o modelu: Škoda Felicia


1  2

2015-08-30 10:48:57

Kolegové prosím o váš názor o provedenou opravu a údržbu na Felicia 1,3. Kámoš měnil motorový olej a při doplnění ho nalil hrubo nad max. Odpustit se mu to nechtělo s tím, že to časem motor sežere!? Já myslím, že se něco vyvrbí, např. katalizátor.

Dále měnil brzdové destičky na předku, ALE udělal jen jednu stranu s tím, že druhá je ještě "celkem" v cajku. Podle mne by se měly udělat obě strany protože destičky byly již jeté a za druhé jsou destičky každopádně od různých výrobců /jiný materiál/.

Pro doplnění, dotyčný je řidič s povolání /jezdí na stavbách s náklaďákem/ na kritiku se čertí a prosazuje svou pravdu . Já se s ním nijak nepřu, nechávám ho při jeho pravdě.

2015-08-30 11:18:18

Nazdar.Každopádne sa menia obidve strany brzdových doštičiek Ak ma druhu stranu dobru-nemá dobré predné strmene brźd,pretože nezaberaju na obidve strany nápravy!! A s tym olejom,je to hlúposť.Viac oleja mu zanesie sviečky,zniži vykon,poškodí vstreky..nie je to každopádne dobre a motor sa bude častejšie prehrievať!! To je môj názor.

2015-08-30 11:26:07

Ryska na měrce oleje MAX není jen tak pro srandu. Každopádně to motoru nesvědčí.

Desky vždy obě a na celou nápravu.

Měl bys změnit "servisáka". Ať si ty prasečiny dělá na svém autě

2015-08-30 12:25:18

U toho oleje,záleží jak vysoko ho přelil.Při hodně vysoké hladině hrozí nebezpečí poškození kliky,když sebou plácne do oleje.Když je to do cca 5 mm nad max,tak to zase není tak velká tragédie,jsou jen víc namáhaný gufera,a pakliže ten motor má trošku chuť na olej,tak ho za chvilku sežere.S katalyzátorem to v podstatě nemá co dělat,protože motor ten olej baští ať je na správné hladině,nebo nad určenou hladinou.Jedná se o olej,který nesetřou stírací kroužky ze stěn válců,a který pronikne okolo dříků ventilů.při poškozených těsněních.jinak se z vany do spalovacího prostru ten olej nedostane.

Brzdy to je už jiná kategorie,zásadně obě strany najednou,protože každé obložení brzdí trošku jinak,a zároveň by se měli měnit,nebo nechat přetočit kotouče(Na 120 to bylo max do síly 7 mm,pak se už kotouč musel vyhodit).Jsou od předchozího brždění vydřené,a nové destičky budou za chvilku v kélu.Vyhozené peníze a práce zbytečná,jedině,že by si tímhle ten dotyčný zajišťoval kšeft.Kotouč stojí kolem 360 Kč,takže i s destičkami se vejdeme do 1000 Kč a hlavně má člověk klid.

2015-08-30 12:36:41

souhlasim s mattesem okamzite změn toho fusare to at si dela na jeho tatře

Brzdy a tlumiče se menej parově a tenkrat mi přivezli do servisu auto kdy se majitel domnival ze ma malo oleje tak tam nalil 20l oleje a divil se ze nejde nastartovat prej mu to doporučil nějakej smudla treba to byl ten samej

2015-08-30 12:48:11

ferda328: aj začínajúci vodič nieto ešte "starý profesionál" by mal vedieť že preliatie oleja "vystrelí" tesnenia a guferá a takisto jak píšu kolegovia vyššie trpí kľuka

brzdy "na pol" robí len sebevrah alebo blb

a s takýmto zmýšľaním môže "kolega" fakt točiť iba okolo komína ale čo je smutné, že je takýchto polovodičov stále viac

2015-08-30 15:52:04

mash4077: Doplním, že auto není moje, je to jeho blízkých z rodiny . Teď se tam něco po-, auto má hlas jako ba byl děravý výfuk /ale nic jsme neobjevili/. Co je horší tak vůbec netáhne. 1 nebo 2 ještě jakž tak bere, ale na plný plyn jede tak krokem a 3-ka auto ani po rovině NEBERE !!??

2015-08-30 15:58:08

ferda328: ten "deravovýfukový" zvuk zvyknú feldy vydávať keď sa dusia,

zameral by som sa na sanie, klapku...

2015-08-30 16:13:42

ferda328: nefouklo těsnění pod vejfukovejma parohama?nebo těsnění mezi prvním dílem a parohama?

jinak k těm destičkám pokud dávám nový tak je samozřejmý že měnim obě strany a bez debat,já to ještě vždy očistim vše rozhejbu a máznu

ale sem tam se stane že dorazí auto díly nejsou já to rozhodim zjistim problém a právě pro tyto případy mám poschovávaný starý destičky který ještě ujdou tak to vše rozhodim rozhejbu a sklidným svědomím je tam dám neb je to lepší než kdybych to tam nechal a brzdilo to plech na plech

zrovna včera přijel maník a měl tam destičky od starlajnu a byly už dost na hraně navýc měl do brzd zamuchlanou tu umělou hmotu co je z boku destiček a na jedná straně se píst brzdiče ani nehnul,vše sem vyházel,rozhejbal píst očistil to a našel tam jednu jetou sadu destičel TRW no a klučina si chrochtal že to takhle prej nikdy nebrzdilo

2015-08-30 16:18:55

p.s.: no proti Starlinom aj jeté TRWčka museli byť pre felinu jedna báseň

2015-08-30 16:45:13

ferda328: Jak se zde píše, značka MAX na měrce opravdu pro srandu není. To že se klikový hřídel ponořuje do oleje je úplně jedno, nevadí mu to u žádného motoru. Nesouhlasím s tím že se při přelití olej nedostane více do spalovacího prostoru, naopak dostane se. Olejové čerpadlo tlačí tlak pořád stejný,ono totiž neví kolik oleje v motoru je a tak gufera problém nemají. Vedením odvětrání klikové skříně se olej dostává přímo do sání a spaluje se. Hrozí zakarbonování motoru a s tím spojené problémy. Katalyzátor zplodiny z oleje nedokáže zvládnout a odejde (zapeče se a stane se neprůchodným) a to bude ten problém na tomhle voze. Pokud při opravě brzd zjistím že na jedné straně jsou desky sjeté a na druhé ještě dobré chodí špatně brzdiče, válečky nebo čepy mohou být zadřené. To ale musí být znát již při jízdě kdy auto určitě při brzdění táhne na některou stranu. A ještě chci dodat, pokud přelijete olej o 5mm je to problém a nesmíte to tak nechat.

2015-08-30 18:23:10

p.s.: Zkontrolovat těsnění mezi jednotlivými díly od motoru až na konec, to bylo to první co jsem zkoumal. Nikde nic očouzené, nikde to nefoukalo !!??. Šudlil jsem spoje bílím hadříkem a vše OK. Tak nevím co dál. Rachot jak závodní speciál a vůbec to netáhne, takže by byl problém dojet někde do servisu.

2015-08-30 20:08:07

Problém bude jinde,než ve výfuku,pravda mám 1,6,a u čtyřtaktů utržený výfuk,není tak velký problém,jako u dvoutaktů,tam dochází ke špatnému vyplachování směsi a snížení výkonu.Já jsem měl u té mojí Feldy utrženou rouru hned před druhým dílem(první počítám katalyzátor),hučela jak letadlo,ale jela naprosto stejně,evidentně bez ztráty výkonu.U neřízených katalyzátorů se stávalo,že vypálená vložka ucpala rouru a auto pak nejelo,chovalo se v podstatě jak popisuješ.Na plný plyn to sotva lezlo,ale to neřvalo,jen syčelo,jak se plyny tlačily ven.Ale tady je už řízený katalyzátor a tam nevím,že by se tenhle problém stal.

2015-08-31 12:52:45

zdeje: Katalyzátory jsou pořád stejné, řízené se říká nesprávně a lidé se pletou. Katalyzátor ničím řízený není. Palivová soustava je řízená (čidlo nasávaného vzduchu, čidlo teploty motoru, senzor klepání, lambdasonda). Viděl jsem spousty doslova zavařených vložek katů i u vozidel která mají jak ty říkáš ,,řízený kat". Já bych ho vyndal a prohlédl.

2015-08-31 12:55:13

ferda328: Odpoj výfuk před katalyzátorem a vyzkoušej to. Katik prosviť jestli není ucpaný. Samozřejmě jsme to zde nikdo neslyšel, myslím ty zvuky.

2015-08-31 16:58:37

drak: Honzo verím tomu že děda Ferda to celý prolezl, aj keď to podľa neho neni jeho (viď jeho prvé príspevky)

t.j. keď to začne "hundrat" všetci čumia na výfuk = stále trvám na svojom = je to pridusené

som sa niečo naválčil s felinou (uživatel/opravár)

2015-08-31 19:22:22

mash4077: Ako pridusené,priatěl moj?

2015-08-31 19:26:31

drak: viď môj príspevok/ky vyššie

2015-08-31 19:32:13

mash4077: Jaj boha, zasklapka by taky mohla hučet. Při tolika oleje co tam nalili by se nebylo čemu divit.

2015-08-31 19:35:26

drak: v pohode

fakt o 1203, felde, karose...naozaj niečo viem


Odpovědět

1  2