Fórum - Téma


Nedrží sytič a zhasne motor po studeném startu


Fórum Octavia I Nedrží sytič a zhasne motor po studeném startu

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U

Diskuze o vozidlu

1997 Octavia I 1U liftback

1 fotek  |  192 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, 8-ventil.


1  2

2015-10-01 23:05:52

Mám problém se studeným startem a to,že po nastartování za studena třeba ráno motor natočím a skočí mi tam hned cca 1200 otáček a v zápětí po 3-5 vteřinách klesnou na 700 - 800 a kolísají. Samozřejmě chcípne motor nabo to sem tam ustojí,ale za cenu toho,že otáčky spadnou třeba až na 500 a už,už to vypadá,že to chcípne,ale motor se chytne i když probliknou kontrolky a otáčky hned po tom vyletí na cca 1200 a zase padnou dolů. Čím větší je ráno zima,tím je to horší a dnes to chcíplo 4x než se motor trochu prohřál. Po zahřátí motoru už žádný problém není a je vše v poho i při dalších startech.

Je to jako by motor nepoznal,že má nechat sytič. Mám nedávno cca 14 dní čištěnou klapku,dělalo to i před tím.... před cca 1 měsícem jsem měnil svíčky a pal. i vzduch. filtry,výfuk a kabely ke svíčkám sem dával loni,ty lepší s tou mědí.

Může to být to teplotní čidlo i když pak ukazuje,že se motor zahřál?

Zítra nahraju video a přidám ho sem.

2015-10-02 06:19:32

stenli: Poslední auto ze sytičem byl Favorit s karburátorem. Myslím že tato závada je stále to samé jako ve tvém minulém vlákně (název si nepamatuji). Ano,může to dělat to teplotní čidlo, jeden signál jde do přístrojů a druhý do řídící jednotky. Klapce někdy vyčištění nepomůže a je prostě vadná. Teplotní čidlo není problém proměřit diagnostikou a je to to první po čem bych šel. Závada z minulého vlákna stále přetrvává. To co píšeš v zadání je to co jsi psal již minule (čištění klapky,svíčky...) dostal jsi rady již minule, co z toho se udělalo? Nyní poptáváš v podstatě to samé.

 p.s.
Pavel
2015-10-02 08:54:21

Ano múže to bejt teplotním čidlem na Vagu by to mělo bejt poznat

Ted sem dělal jednu ibizu otáčky se houpali a volnoběch vysoko ,vyčištění klapky a nastavení nezabralo bylo to čidlem teploty

2015-10-02 21:23:32

drak: Poslední problém s tím volnoběhem po vyčištění se celkem srovnal,už to zlobí sem tam třeba když jedu z kopce pomaleji a sou tam menší otáčky a při vyšlápnutí spojky mi volnoběh vylítne na cca 1500 - 1700 otáček a padá pomalinku dolu.

A kde se konkrétně dá změřit to čidlo? Umí to WAG ?

2015-10-02 21:25:00

p.s.: no to bych byl rád,kdyby to bylo jen to čidlo. Kde se to přesně na WAGu měří?

2015-10-03 11:13:45

stenli: Ano WAG to umí. Zadáš adresu ,,motor" - naměřené hodnoty a uvidíš co čidlo hlásí do ŘJ motoru. Pokud chceš, motor nastartuj a nech ohřívat, uvidíš jestli je někde v průběhu ohřívání rozdíl s faktickým stavem. Nejprve ale změř co píše studené. Tohle bude asi celý problém. Diagnostika do závad čidlo nenapíše i když měří blbě, muselo by být bez funkce (zkrat) nebo v hajzlu kabely, to asi tvůj problém nebude.

2015-10-03 19:39:40

drak: a když dám naměřený hodnoty,musím znát i číslo,pod kterým je to čidlo? Jako když se nastavuje klapka,tak se tam dá 098. Jaké číslo má čidlo nebo je někde k mání seznam kodů?

2015-10-04 20:18:56

stenli: Čidlo samostatný kanál (číslo) nemá, zobrazí se jako teplota (stupně).

2015-10-04 22:38:03

drak: tak už sem tam ty teploty našel,tak to prubnu ráno,až bude studenej motor. Jen mi to trochu vycuclo baterku,tak sem jí dal nabít a ráno jí tam šoupnu a sem zvědavej,jakou to ukáže teplotu.

2015-10-05 06:56:35

stenli: Tak dej vědět jak to dopadlo a co to píše.

2015-10-05 22:48:47

drak: Tak sem koukal na tu teplotu toho čidla a ráno bylo venku jen 5 stupňů a čidlo ukazovalo 12 .... nevím jestli má být teplota čidla stejná jako ukazuje palubní počítač? Ale asi to bude logicky víc,když je to kapalina a je v hadici. Nicméně co mě nejvíc potěšilo bylo to,že auto při prvním startu nechcíplo dokonce ani nelítali otáčky sem a tam a drželi se kolem 1000-1100. Tak nevím jestli to je zázrak nebo tomu pomohlo to odpojení baterky???? Sem zvědavej,co to udělá zejtra.

2015-10-06 04:08:37

stenli: Jenže 1000-1100 je dost a pokud je venku 5st a čidlo ukazuje při úplně vychladlém motoru 12st je to blbě, 7st. je moc. Čidlo vyměň.

2015-10-06 17:05:18

drak: Tak ho tedy vyměním. Je třeba tam koupit tu prvovýrobu za cca 700 nebo stačí to levnější Německo za cca 250.Čínu kupovat nebudu

 p.s.
Pavel
2015-10-06 17:29:04

stenli: ty němci za 250 stačí

2015-10-06 22:25:13

p.s.: ok,už du objednat

2015-10-08 09:43:06

Ahoj, mám stejny problem. Kde to cidlo najdu. U termostatu?

2015-10-08 10:32:54

michal123: Ano,u termostatu. Jakej to je motor? Máš napsáno ,,benzin" nic víc.

2015-10-08 10:37:59

1,6 55kw

2015-10-08 10:56:03

michal123: Tak v první řadě kontrola, popřípadě vyčištění a nastavení klapky. Diagnostikou překontrolovat čidlo teploty a když bude blbě ukazovat, vyměnit. Pokud klapka nepůjde nastavit, bude to diagnostika psát a musí se dát jiná. Začal bych klapkou. Návodů je zde spousta na jiných vláknech. 1,6 55Kw na klapku docela trpí, nemusí se při nastavování mazat adaptační hodnoty ani volnoběh. V akčních členech jde zkontrolovat jak klapka chodí. Lanko nesmí být ,,předpjaté" před zapnutím zapalování musí být lehce volné. Při napnutém lanku nastavení neproběhne, já ho radši úplně uvolňuji.

2015-10-08 11:00:50

Klapka je v poradku


Odpovědět

1  2