Fórum - Téma


Obludný předstih


Fórum Felicia Obludný předstih

Informace o modelu: Škoda Felicia



2010-06-24 02:13:18

Zdravim. Mám feldu 1.3 MPI a dělal sem si na ní diagnostiku přes vag. Jen sem nahlídl do měřených hodnot a v poli bod zážehu na mě při volnoběhu vykouklo -36°. To má bejt jako předstih?! Je něco takovýho možný? Při zvyšování otáček hodnota klesá. Jinak jsem dával sportovní vačku od ME a nějaký rozdíl není moc znát, jede to asi jako série (tak jestli to není tím předstihem...). Další věc která mě utvrzuje v tom, že ten předstih není dobrý je ta, že svíčky mají takový žlutý povlak na elektrodách. Dočetl sem se že to je důsledek velkého předstihu, nebo detonačního spalování.

Takže potřebuju vědět:

"Bod zážehu" v záporných hodnotách znamená předstih, nebo záporný předstih(pozážeh)?

Kolik by asi měl předstih být?

Jak se dá ovlivnit (mimo přepis map v jednotce)?

Poradí mi někdo?

2010-06-24 06:33:20

při předstihu 36° ti to snad ani nemuze jet...

No předstih by měl být (podotýkám že je to u karboratoru) na volnoběh asi 15°, je to uhel 15° kdy je píst na klikovce tento uhel před horní úvratí. Čím rychleji jedeš tím větší je přetih.

jestli to má vag značené jako předzážeh nebo ne, to jistě nevím, ale logicky by to měl být předstih.

No a co s tím:

Důležitá otázka zní, co jsi na tom motoru prováděl.

Ve své podstatě mě napadají dvě věci - odešel snímač otáček, nebo je blbě nasazen setrvačník (pootočený). U MPI se volnoběh nějak manuálně štelovat nedá. Pokud si se setrvačníkem nic nedělal, tak bych první prověřil zda jsou dobře zapojené a fungující snímače na motoru. Ale jinak to může být i vadnou civkou na zapalování. Tento motor snižuje tak dlouho předstih dokud nepřestane klepat.

2010-06-24 12:02:12

Díky. No ono to jede právě že v pohohě, jen vačka nebyla skoro znát. Tak si říkám jestli se ten vag nezbláznil. Se setrvákem sem nic nedělal a snímač otáček sem zkoušel vyměnit, ale nic se nezměnilo. Ta cívka by mě nenapadla, tu ještě zkusím, třeba se to změní.

2010-06-24 12:33:15

ještě mě napadá, nemáš pootečenou vačku? Nasdily Ti to tam správně? To by možná mohlo bý, ale jistý si s tím nejsem.

2010-06-24 15:47:47

Dělal jsem to sám, a je to správně, jím jsem si 100% jistej. Ale to by na předstih ani nemělo mít vliv. Zkusil sem snímač trochu povytáhnout a naklonit čidlem po směru otáčení, tim by se měl zmenšit. No a opravdu se mi zdálo že to jede líp, přitom se předstih mohl změnit tak maximálně o 2°. Ale tak, zdání klame...

2010-06-24 21:10:21

snímač bych nenakláněl, to spíš zkusil vymenit, nebo se podivat, zda-li tam neni prerusený kontakt. Ještě by možná stálo za to prověřit svíčky jak hážou jiskru, možná že je některá vadná a proto je tak blbý ten předstih.

2010-06-29 00:29:30

Tak jsem se podíval ještě na další feldu a tam to ukazovalo podobný hodnoty. Takže to akorát VAG píše nějaký bludy.

2010-06-29 22:49:08

No ono 36° předstih odpovída cca 3000 otáčkam... Al e napadlo mě, podiv se jestli máš na Vagu nastavený spraávný typ motoru (pokud se to dá nastavit, nikdy jsem s tím nepracoval) jestli tam nemas treba prohozene MPi a jednobod. Jinak je mi to opravdu záhadou

2010-07-07 00:14:55

Na Vagu se nic nenastavuje.... Nevím, je to záhada.

2010-07-09 13:43:22

Ahoj. Předstihem těžko hneš když je tam hall. Předpokládám že je všechno složený tak jak má. Ten předstih mi nepřipadá tak obludnej na vyšší otáčky se na něj můžeš dostat. Další věc nepootočil si setrvák? A ještě jedna věc s tou vačkou a vůbec ted jak to jinak časuje a otvírá jestli ti klopp sensor nehlásí chybu zkus aktuální hodnoty a porovnej s tabulkama.

2010-07-09 14:32:53

Pro TRIDI: hned na začátku je psáno při volnoběhu.

2010-08-02 13:42:39

Hmm to jsem prehledl nicmene plati co jsem psal jinak staticka hodnota predstihu je od 5 do 10 stupnu. Vyblikat stroboskopem snad pomuze.


Odpovědět