Fórum - Téma


Octavia combi, kabeláž k čidlu venkovní teloty.


Fórum Octavia I Octavia combi, kabeláž k čidlu venkovní teloty.

Informace o modelu: Škoda Octavia I 1U



2014-05-26 20:33:03

Dobrý den,

vlastním škodu octavii combi 1.9tdi 66kw. Datum výroby 28.9.2000. Automobil má manuální klimatizaci. Po koupi jsem zjistil, že na přístrojové desce mám místo údaje venkovní teploty pouze --,--. Ve VAGU mi to píše toto :

1 nalezena chyba:

00779 - cidlo vnejsi teploty (G17)

30-00 - preruseni nebo zkrat na plus

Pročetl jsem spoustu diskuzí, usoudil, že bude vadné čidlo teploty a jal se ho vyměnit. Bohužel ať hledám jak hledám, čidlo jsem prostě nenašel. Prohledal jsem snad všechna možná i nemožná místa, měl jsem auto na rampičce, sundané podběhy a prostě nic. Ani náznak po kabelu, absolutně nic.

Usoudil jsem tedy, že auto muselo být bourané, někdo vyměňoval nárazník a čidlo už asi nedal nové. Chtěl bych se vás proto zeptat, zda někdo nevíte, kudy standardně vede kabeláž k čidlu teploty(v jakém svazku atd.).

Našel jsem si pinout přístrojové desky. A čidlo venkovní teploty by měl být 26. pin na zeleném konektoru. Ten mám obsazený a vede mi z něj žlutý drát. Stačilo by se tedy napojit na tento kabílek a dát na něj čidlo proti kostře? Nebo je to zapojené ještě nějak jinak?

Prosím o jakoukoliv radu, jsem už z toho hledání zoufalý. Děkuji moc!

2014-05-27 10:59:16

Zdravím mám též manuální klimu v OI 1999. Čidlo je umíštěno pod krytem stěračů u řidiče. Viz obrázek

2014-05-27 11:33:23

Dobrý den, toto čidlo jsem našel a je to opravdu čidlo pro snímání venkovní teploty? Měl jsem pocit, že má souvislost s manuální klimatizací. Protože když jsem ho odpojil, tak klima. zdaleka nechladila tak jak má. Po jeho připojení opět chladila. Nicméně čidlo se zdá OK. Ve stínu mělo cca 1,3kOhmu a na sluníčku to slezlo na 0,8kOhmu.

2014-05-27 11:38:37

malda: Ano i klimatizace si z něj také bere údaje. Pak je možnost mít ještě jedno čidlo v nárazníku u houkačky - foto bohužel nemám.

2014-05-27 11:46:18

Čidlo v nárazníku nemám určitě. To jsem celé prohledal. Pak mě tedy zajímá proč se mi nezobrazuje údaj o teplotě na palubce. Protože čidlo je OK. Myslím, že ohmická zkouška musela stačit, protože je to pouhý termistor. Nebo se pletu? Je to záhada. Nebo myslíte, že mohlo něco odejít i v přístrojovce?

2014-05-27 11:53:57

A není to trochu matoucí údaj, od čidla, které je umístěné pod kapotou? Např. v zimě, tam jistě bude výrazně vyšší teplota než je kolem vozovky. Ale nevím nechci se hádat.

2014-05-27 11:57:25

Osobně jsem taky žádné čidlo u nárazníku nenašel, i když leckde píšou, že by tam být mělo. Doporučil bych čidlo zkusit v jiném autě. Pokud je v pořádku kabeláž, pak asi už jen budíky.

2014-05-27 12:52:13

Mě osobně to s tím čidlem pod stěračem přijde zvláštní. Čistě teoreticky pokud bude venku např -3 st. a já nějakou dobu jel, tak logicky v motorovém prostoru bude vyšší teplota a tím pádem bude teploměr výrazně zkreslovat.

2014-05-27 14:43:37

Zní to divně, ale asi to tak bude. Pročetl jsem diskuze na skodahome a octaviaclubu - vše se dočítám to samé. Dost lidí mělo v háji kabel spojující čidlo s přístrojovkou. Ale být vámi začnu testem jiného čidla či čidla v jiným autě.

2014-05-28 19:59:35

Dobrý den,

tak problém je vyřešen. Nejprve jsem si našel pinout přístrojové desky. Čidlo teploty je 26. pin zeleného konektoru. Poté jsem k němu připojil proti zemi rezistor 800Ohmu a ukázalo mi to teplotu 30°C. Budíky byly tedy OK. Říkal jsem si, že než se hledat se starými dráty k čidlu, tak natáhnu nový. Rozstřihl jsem tedy stávají vodič a udělal k němu odbočku dlouhým drátem a ten natáhl do motorového prostoru. Nicméně, když jsem pátral kudy povedu drát k mlhovce, tak jsem našel ten původní. Vede ve stejném svazku jako jsou klaksony. Čidlo teploty pod stěračem je tedy výhradně pro manuální klimu. Opravdové čidlo venkovní teploty musí být vždy někde v nárazníku kolem mlhovky. Jinak děkuji moc za rady

2016-09-28 21:59:14

malda: zdravím, mám stejný problém s čidlem teploměru, už sem čidlo i vyměnil a nic... nevzpominas si jaky 2 barvy drátu vedou z pristrojovky k čidlu? Jestli sem dobře viděl tak u čidla mám hnedej/bilej a hnedej/zlutej ale v kabelovým svazku co vede k palubce (svazek napravo od motorku stěračů) sem našel jen jeden... Je možný že je cestou nějaky konektor se změnou barev?? Nechce se mi rozdělávat palubka radši bych napojil drát pred ní...


Odpovědět