Fórum - Téma


Octavia ll 1,9TDi 77Kw netopi na voľnobeh


Fórum Octavia II Octavia ll 1,9TDi 77Kw netopi na voľnobeh

Informace o modelu: Škoda Octavia II 1Z


1  2

2016-01-21 20:39:34

Čaute vie mi niekto poradiť? Mám problém z topením Oll -po naštartovaní sa auto zohreje na 90st.a ešte skoro vôbec nefúka teplý vzduch až nejakej dobe a potom pri voľnobehu mi to fúka iba studený vzduch, ale keď mu pridám nad 1500ot. tak začne trochu topiť, pri 2000ot a viac to už topí. Myslel som že to bude termostat tak som ho dal vymeniť ale je to to isté. Dík za každý názor.*

2016-01-21 20:45:51

To spíš vypadá na vodní čerpadlo když jukneš do expanzky vrací se ti na volnoběch přepadem voda do nádobky?

2016-01-21 20:46:16

To bude zanesený radiátor, propláchnout chladící systém, případně radiátor vyměnit.

2016-01-21 20:48:40

p.s.: být to čerpadlo tak se mu bude motor přehřívat.

2016-01-21 20:56:32

Je to zanesený radiátor, doporučuji vyměnit, proplach je na chvilku.

2016-01-21 21:02:22

p.s.: voda sa do nádobky vracia to som kontroloval.

2016-01-21 21:22:11

cernypotok: v týdle zimě se to přehřívat nebude to spíš bude rád že to ohřeje

Ale jestli se voda vrací tak asi ten radiátor

I když dnes sem na okta foru čet o jednom s podobným problémem a ten to nakonec měl zavzdušněný prej vzal za ty spony na hadicích od topení jako že je povolí prej to zasyčelo a začlo topit

2016-01-21 21:22:43

Podívej se na klapku ventilace... bude zaseklá v poloze studený vzduch

2016-01-21 21:26:04

johny_111: to asi nebude klapka když píše že to topí až pod plynem

2016-01-21 21:57:12

p.s.: píšeš o zavzdušnení, to ma tiež napadlo ,(ale z chladením nie je žiadný problém, iba ak by ostal zavzdušnený radiátor)lebo pred mesiacom bola menená hlava kvôli zlomenemu ventilu na 1 valci. ale nemožem sa nikde dozvedieť ako to odvzdušniť. aspoň by som to skúsil.

2016-01-21 22:02:45

bambuča: Chladící systém tohoto motoru v této zástavbě není potřeba odvzdušňovat. Odvzdušňuje se automaticky při jízdě.

2016-01-21 22:13:44

cernypotok: to máš pravdu taky mi udivilo co tam psal leč proč mu nevěrit třeba fafoun se taky má odvzdušnovat sám a když to nešlo tak čumák do kopce a povolit opatrně čidlo teploty vono si to fouklo a bylo po problému jak to zkusit udělat na tý oktě netušim

Zkus nejdřív ten proplach a uvidíš

Jinak ja párkrát proplachoval tak že sem do vody přidal pul litr octa a pár dní jezdil to byste koukali co sem vypustil leč todle de dělat v létě nebo když je teplá dílna ne v těchle mrazech

2016-01-21 22:39:26

p.s.: našel sem tu diskuzi a dávám zkopírovaný text toho dotyčného :

Měl jsem spadeno na ten ventil,chtěl jsem ho dát do pryč a dát tam třeba jenom trubku.Pak jsem si řekl že bych mohl zároveň propláchnout radiator když bude vypuštěná voda.Zkusil jsem si jak pujdou stáhnou spony na hadicích,no a jak jsem vzal za vratnou hadici a trochu s ní zakýval tak to udělalo PŠŠŠŠŠÍÍÍ.Byl tam vzduch!Nastartoval jsem,trochu to proturoval a vzal za hadici znovu.To už to PŠŠŠŠÍÍ bylo minimální.Vlezu do auta a kuva pážááák ja sviňa.Auto se roztopilo jak za mlada.Projel jsem to a perfekt i z kopce.Venku -10C.Je pravda že na volnoběh je to slabší ale po lehkým přidání hned topí.Takže není pravda že se celý systém sám odvzdušní.

2016-01-21 22:59:08

ešte ma napadá jedna verzia a to že pred výmenníkom tepla by mal byť elektromagnetický ventil ktorý ovláda RJ je možné že zblbol a neotvára ho úplne to by mohlo byť že hreje iba vtedy keď dám plyn takže vtedy cez neho preteká rýchlejšie teplá voda a naopak. názor?(toby mohlo vyhodiť ako chybu na diag.?)

2016-01-21 23:06:07

p.s.: by som povedal že tade to mohlo pri chladnutí kľudne aj prisávať ak sa dobre vyjadril

2016-01-21 23:14:40

bambuča: dobrá voľba len pozor môže byť len tak "nalomený" že diag chybu nevypíše, potom ho treba preklepnúť cez akčné členy ako chodí naozaj

edit: mi to docvaklo až keď si to sem zavesil kamoš toto na rovnakom motore spomínal ale už neviem či ho nakoniec musel meniť

ešte poznámočka pri aute máš nejaký divný rok výroby

2016-01-21 23:33:55

chlapi ďakujem a privítam ešte ďalšie postrehy a názory.

ten rok som už upravil (asi preklep)

2016-01-22 08:34:33

ked mas auto nahriate na 90c zkus ci mas rovnomerne horuci chladic ak nie smola ak ano preplachni radiator a mozno by som dal skontrolovat vodnu pumpu ja som mal ten problem na alhambre ten isty a lopatky na pumpe boli zlomene nekvalitna pumpa po vymene topilo ako ma

2016-01-22 21:37:05

Nevím jestli to pomůže,ale jednou sem řešil něco podobného a stačilo vyměnit pouze víčko expanzní nádobky a bylo po problému.Ono když tam není trochu přetlak,tak to někdy na volnoběh špatně koluje

2016-01-22 23:21:16

Tiež "detailík" čo málo koho napadne


Odpovědět

1  2