Fórum - Téma


Olej


Fórum Octavia I Olej

Manuály  |  Inzerce  |  Model Škoda Octavia I 1U  |  Naše vozidla


1  2  3

2017-01-06 12:38:03

drak: Aditíva do paliva sú o niečom inom..tie používam aj ja..ale do oleja by som ja určite nič nedával..zväčša účinkujú krátkodobo a pri tom možno zakrývajú skutočný problém..

p.Černý je profesor na VŠCHT Praha a má určite viac skúseností s mazivami, ako my tu na fórach..

Najmä, keď máme"pokrivený" názor reklamou výrobcov olejov a mazív

2017-01-06 14:00:40

Hlavně s 10W40 bude mít motor větší problém v zimě

Steewo, 2017-01-06 12:22:44 napsal:

mash4077: to je všeobecne známe..to 4O je letné označenie a oleje 5W40,10W4O,15W40 budú mať cca rovnakú viskozitu pri 100 °C..

Takže tvrdenie,že olej 15W40 je hustejší a je vhodnejší je zcestné..

viac sa o tom dočítaš napr.tu:

https://www.oleje.cz/clan...orovych-oleju---Viskozita

2017-01-06 14:30:31

steewo: Chce to viac zdrojov na vyplnenie vážnych medzier v znalosti olejov

Keď sem niekto napíše že medzi 5W a 10W nieje rozdiel, to už o niečom svedčí

2017-01-06 14:43:23

Tak je..o tom pisem..

15w40 to bude trvat pri -20 možno 15-20sekund..

10w40 možno 10-15 sekund a 5w40 5-10sekund..

Nevravím ale že 10w40 je zlý olej.

Sam ho dávam otcovi do O1/66kW tdi,ktorý ale parkuje v garaži a najazdí tak do 500km mesačne..

MASH4077 : to si vytrhol z kontextum..cítaš vôbec čo tu píšem? Ja som nenapísal,že sú rovnaké. Som písal,že všetky xxW40 majú cca rovnakú viskozitu pri prevádzkovej teplote a zásadný rozdiel čerpatelnosti za studena, ktorý ovplivnuje čas chodu motora po naštartovaní "na sucho"..

Ale maš pravdu..Máš zásadné nedostatky o olejoch..

Môžme tu ešte zájsť dalej do viskozity HTHS,ktora je ale meraná pri dosť vysokých teplotách..ta sa už definujú jednotlivé špecifikácie olejov..

Neviem,čo by ste podla tejto teorie "vek,najazdené km vs.viskozita" odporučili pre majitelov o čosi novších 1,9TDI PD,Ktore sa používali aj c O1..ďalej do 1.4TDI PD,1.9SDI PD,2.0TDI PD,1.6TDI CR,1.2TDI CR,2.0TDI CR..

Kde výrobca požaduje normu VW505.01 resp.neskôr VW507.00

2017-01-06 15:36:26

steewo: Neuveríš nevytrhol ako vidíš citoval som teba

edit: čo dávam do PDčka mám v serviskách

2017-01-06 15:41:47

Ale vytrhol..pisal som "rovnaké pri prevadzkovej teplote"..

2017-01-06 15:56:27

steewo: Mení to na tom niečo?

2017-01-06 16:46:47

ill.josef: doplňuji svůj příspěvek: po zahřátí na provozní teplotu jsou oleje 5W a 10W stejně "husté". Oleje 5W jsou ale doporučovány pro celoroční, hlavně pro zimní provoz, neboť jsou snáze tekutější při studených startech, kdy je potřeba olej dodat k mazacím místům co nejrychleji (olejům s číslem 10W to trvá déle).

2017-01-07 09:04:32

blopyk: ale ja som prešiel z 10W40 na 5W40 majiteľ predomnou to tam lial x rokov tiež som sa obaval či to nezačne tiecť ale netečie akurát som ho menil trocha skvor po cca 5000 km lebo dosť porozpustalo usadenín v motore a bál som sa aby mi dačo neupchalo

2017-01-08 08:39:31

steewo: No, mne nikdy tytuly nějak neohromily ani nevyděsily. Články co zde předkládáš jsou to samé co se učí na učilišti kde tvoří automechaniky a spousty se toho dozvíš na dalších školeních a pak praxe. Nebudu zde řešit dál žabomyší války o tom jestli musím přečíst vědecké pojednání když vím co do kterého motoru a proč patří i když uznám že to pro někoho může být zajímavé. Nikde jsem se například nedočetl jak je to se spalitelností olejů a tvorbou usazenin, o tom již v elaborátech nic není a pro motory je to jedna z důležitých věcí. No, souhlasím s MASH4077 že pokud víš co do motoru správně patří, nemusíš chodit do studijní knihovny. V praxi a provozu se toho s oleji děje víc než pan Černý píše a kdo rozebral stejné motory jeden s 5W40 a druhý s 15W40, hned mu je jasné že je úplně jedno jak jsou na tom ve 100st neb motor s 15W40 bude plný karbonu a bordelu. Aditiva nejsou všechna stejná a jak jsem psal, chce si sehnat co nejvíce informací, nejlépe z praxe.

2017-01-08 18:25:36

drak: Ahoj. Ďakujem za názor.

To sa učí aj na Vysokých školách..to je teória..Na Internete toho nájdeš určite dosť..

Ja som tým len argumentoval tvrdenia MASHa o "teórií"potreby hustejšieho oleja v vzťahu k najazdeným km..čo je taká "hospodská prax"..

ale to nech si urobí názor každý sám..

Spáliteľnosť a tvorba usadenín je podľa mňa skôr vecou jednotlivých produktov, ich zložením a aditívami..a samozrejme náchylnosťou motora k tvorbe karbónu (napr.1.6HDi)

Absolvoval som niekoľko školení niekoľkých výrobcov olejov a aditív..

Nie som ale celkom presvedčený o potrebe ďalšej aditivácie oleja. Iné to je ale s aditívami do paliva, ktoré sám používam alebo s preplachmi.

2017-01-08 19:35:27

steewo:Keďže si ma spomenul, tak príspevok radšej znova citujem. Priznám je mi to proti srsti ale čo už.

Budem rád keď uvedieš jeden jediný môj príspevok z celého fóra kde sa vyjadrujem o potrebe/možnosti použitia "hustejšieho" oleja v motoroch s väčším km nájazdom. Tohto niesom zástancom, ak nie priamo odporcom. Keďže nadmerná spotreba oleja sa má riešiť spôsobom adekvátnym a nie šudením hustejším olejom.

Ak si chcel napríklad mňa o niečom presvedčiť tak hádam len o tom, že keď postrádaš argumenty tak začínaš "tvoriť"...

Pravda je, že kto si to tu pozorne prečíta názor si spraví.

2017-01-08 20:23:02

mash4077: Ano , prepáč.Verejne sa ti ospravedlnujem...Som sa sekol..bol to ill.josef..

My sme sa bavili o inom..

2017-01-08 20:25:49

steewo: hmm stáva sa

2017-01-08 20:29:44

mash4077:

2017-01-10 18:31:10

Ještě mám jeden dotaz. A doufám, že nevzbudí další přestřelku Když jsem měnil olej, a cca po měsíci preventivně kontroloval hladinu, byl černý. Mám provést teď při výměně proplach a nebo to je standarní jev. A pokud mám provést proplach, tak čím a nesčubím tím něco? Dííííky.

 p.s.
Pavel
2017-01-10 18:42:04

blopyk: že je černej je naprosto normální

jinak já nejsem příznivcem proplachů přesto sem loni použil k proplachu TEC a nalil do novýho oleje Bischopa na uvolnění pístních kroužků a budu doufat že mi to zmenší spotřebu oleje

2017-01-10 21:19:43

blopyk: Ako píše p.s. u dieslov je olej čierny skoro hneď po výmene Preplachom určite nič nepokazíš. Ja preplachujem pred každou výmenou. Len treba olej nechať dobre vytiecť a na poriadne zohriatom motore.

2017-01-11 06:58:36

blopyk: Jak kolegové píší, je to u dieselu normální. Jen se zeptám, nejprve jsi vypustil olej a pak měnil filtr, nebo nejdříve filtr a potom vypuštění?

2017-01-11 09:59:16

drak: Tuším že jsem povolil šroub a potom filtr aby to celé vyteklo. Je to tak správně?


Odpovědět

1  2  3