Fórum - Téma


Osetreni podvozku a vystrikani dutin


Fórum Fabia I Osetreni podvozku a vystrikani dutin

Informace o modelu: Škoda Fabia I 6Y

Diskuze o vozidlu

2001 Fabia I 6Y Hatchback 1.4 VIN: TMBPH16Y823329332

48 diskuzí

Výkon motoru 44 kW (60 PS) při 4500 ot./min. Točivý moment: 118 Nm (87 ft/lb) při 2600 ot./min. Maximální rychlost 157 km/h. Zrychlení 14.1 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 105 kg. Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 390 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, 1.4/44 kW.



2016-03-28 10:34:51

Zdravim.V letosním roce bych rád osetril svoje "zlaticko" a to konkretne cely podvozek vcetne podbehu a dutin.Jelikoz si mohu zvolit cim podvozek osetrit,prosim o Vase doporuceni jake nastrikove pripravky pouzit.Jde mi o to ,aby to splnilo ucel a byl aplikovan kompletni postup osetreni.Predem dekuji za nazory a doporuceni.

obef  
Josef
2016-03-28 16:36:47

martin81: Mě se na Peugeotu osvědčil Tlumex plast na podvozek. Je tam i po asi 5 letech a jezdím denně.

Základ a to nejhorší je vše řádně očistit, orezlá místa ošetřit odrezovačem a základovkou.

Na dutiny se všeobecně doporučuje např. Resistin s přídavkem řídkého oleje nebo WDčka.

Myslím, že tolik nezáleží na tom, co použiješ, důležitý je to udělat poctivě a po pár letech zopakovat.

Je dobré vše aplikovat v létě, když je teplo, aby vše pěkně vyzlínalo.

2016-03-28 18:28:40

martin81: Já si myslím že je to u Fábie zbytečná práce. Auto co se týče spodku ošetřeno dobře. Pokud se čistí místa pod nadkolím kde se drží bordel, koroze nevzniká. Nejlépe je odrezit místa kde se již něco ukázalo, což odhaduji na lem prahů zespoda, a tato místa ošetřit karosářským tmelem na který po jeho vyzrání nanést hrubý nástřik např. Plastizol, je jich více druhů a tyto přípravky dobře drží a jsou stále měkké. Do dutin hlavně nelej nic s olejem, proleze do všech švů a například následná aplikace barvy nebo tmelů nebude držet a odmastit to nepůjde. Rezistin po čase vysychá, praská a loupe se. VURT, Sonax atd dělají stále živé vosky na dutiny které drží.

2016-03-28 18:32:56

já si nechávám ten tlumex stříkat preventivně na obě auta, jak na Octávu, tak na manželky Fábii

dutiny jsem zatím neřešil, mimo předních podběhů (u prahu)....jak psal Drak máznout tmelem a plastizolem

2016-03-29 15:14:37

ty bláho to jsem myslel že se dělá už jen o starších značek a ani nevím o servisu kterej by to dělal

2016-03-29 15:24:34

Já uvažuju o ošetření spodku spotřebáku. Kdo jste byli na Prague Car Festivalu, jistě jste viděli ošetření firmy Krown-czech. Nemáte s tím někdo reálnou zkušenost? Docela mě to zaujalo. Vlevo 4 roky bez a v pravo 4 roky ošetřeno

2016-03-29 17:04:31

energizer: ...jsem pod "tlakem" stari vozu a jeste vic jsem v pr.... z toho,ze na jine auto muzu pomyslet tak za 8 dlouhych let.Pred 14 dny jsem zajistoval bratrovi koupi vozu Skoda Roomster r.v. 2007,najeto poctivych 108 tisic a jelikoz jsem mu ho daval do gala,zasnul jsem nad tím,kolik bylo k videni mist,kde zacina "bujet koroze.A kde byl opryskany lak,tam jsem zasnul nad rozdílem provedeni osetreni proti moji 15 lete Fabii.Mam takovy pocit,ze z auta se udelalo spotrebni zbozi,ale bohuzel jenom pro nekoho dostupne.Desim se uz ted toho az budu nucen svuj vozovy park obmenit. I proto si hyckam svoje zlaticko a mimo jine to osetreni podvozku a dutin.Samozrejme,ze za 10 let vlastnistvi to je uz i trochu srdecni zalezitost....

2016-03-29 19:08:38

martin81: tak to je jasny ale ja si to nemám kde udělat a nevím kolik by taková sranda stála že

2016-03-29 22:40:07

energizer: sorry za to me filozofovani.je pravda,ze mi dalo hodne prace najit servis,ktery tuto sluzbu nabizi.Ale nasel.Nektere si ocenuji tuto praci peti tisicovkami,coz se mi zda hodne.Nakonec jsem kontaktoval pana,ktery hovoril o trech tisicich ....

2016-03-30 07:05:27

martin81: Ten tvůj pocit je bohužel realita. Auto je brané jako spotřební věc na danou dobu a pak by se mělo vyhodit. Prostě lobby. Chrlit pořád víc a víc. To, že výroba nového je větší zátěž pro prostředí než udržovat starší v provozu se mlčky tutlá. Navíc pro hodně lidí je to pořád dost dráhá spotřební věc...

2016-03-30 10:46:30

mattess: přesně tak je to pořád dost drahé aby jsi s tím mohl zacházet jak se spotřební věcí

2016-03-30 17:57:01

mattess: K té fotce, já teda takovouhle Škodovku ještě neviděl, snad jen Favorita, o starších nemluvím. Jedinou takovou hnilou Octavii a to byla dost odfláknutá oprava havárie.

2016-03-30 19:05:59

drak: jen jestli to schválně někdo neodrbal dráťákem a teď se to hodí jako dobrá reklama na ošetření podvozku

2016-03-30 20:28:41

drak: Je to jejich reklamní auto, tuším to byl Lancer. Půlka ošetřena, půlka není


Odpovědět